Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Lillebror har for lengst bikket 14 måneder, og har ikke planer om å begynne å gå helt enda. Han står. That's it. Han er den eneste på avdelingen som fortsatt krabber :tongue: M var 15-16 måneder da hun gikk. Håper ikke han venter lengre enn det :kaklehone:

Timen hos fotograf gikk veldig bra! Det var fort gjort og jeg er glad vi er ferdige med det. Mye stress for 40 minutter med tulling og knipsing. Antrekket var bra, alle neglene var klippet jevnt (det er sykt vanskelig fordi han hater det!), han hadde hatt en grei lur, han hadde spist godt, og han var ren og pen. 

I starten var alt bra. Han smilte og danset. Etter cirka en halvtime var han lei. Men fotografen sa hun hadde fått mange bra bilder så det var greit. Hun regnet aldri med mer enn 30-60 minutt på de små :fnise:

Så da er det bare å vente i spenning! :bond:

Det er helg og jeg har sovet over middels godt i natt. Jeg har nemlig sovet inne hos M :tommelsmil: Hun sov til nesten åtte, så til tross for at jeg våknet av at hun la seg klin inntil meg et par ganger så var det en bra natt. Mannen var litt mer uheldig. Lillebror hadde tullet fra tre og ut, så han fikk legge seg da jeg og M stod opp. 

Det er grei stemning i ekteskapet om dagene. Neste uke jobber jeg natt, da kan det gjerne svinge litt :fnise:

Jeg må handle ull til M. Cubus har tilbud så jeg stikker bort der i dag. Det ble plutselig kaldt. Lillebror sliter med atopisk eksem i perioder, så han må ha sånn superdyr med bomull eller bambus på innsiden. 

Det er godt han er for liten til å bry seg om farger, for det er ingen hemmelighet at han har en storesøster. Sjokkrosa vinterdress og rosa lue. Dressen er superbra fra Reima og luen er Kivat. For gode til å ikke bruke om igjen!

Jeg har hatt fri en uke, og dagene har bare flydd. Jeg kom ikke gjennom alle tingene jeg hadde planlagt. Ikke fikk jeg meldt meg inn i et treningssenter heller. Kanskje neste fri :plystre:

Vekta har stoppet opp, men jeg er ikke helt i mål. Det har blitt litt halvhjertet slanking, og det funker jo ikke. På mandag er det all in! Det er flere på jobb som er på superseriøs slankekur. Jeg får bli med i den gjengen. Selv om jeg synes det er utrolig kjedelig å bare snakke om mat hele tiden. De er uenige om hvem som har funnet den beste metoden. En er på lavkarbo, en teller kalorier, en driver å faster i flere dager, en annen går to timer på mølle hver dag. 

I permisjon var periodisk faste greit, men det er litt verre nå som jeg jobber på alle døgnets tider. Får se. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det har ikke blitt noe slanking! Jeg blir en sånn teit rebel som ikke vil følge etter de andre. Når alle snakker om at de ikke skal spise på nattskift så har jeg tre måltider, liksom. Blant annet to polarbrød med masse brunost. Altså... :rolleyes: Bør skjerpe meg. Selv om jeg ikke er tjukk lenger så trives jeg ikke helt enda.

Vi har stilt klokka, og det er jo alltid spennende. Noen bestemte at klokka fire var det morgen. Og jeg motiverte meg selv til å stå opp med å tenke at "ja, det hadde vært deilig å sove lenge i dag, men jeg vil jo mye heller ha denne fantastiske (sutrete snørrete) gullgutten". Og det funket det altså. Det hjalp også på at jeg visste jeg skulle få sove mens han tok en lur senere :lur:

To lurer senere så fikk han lagt seg på "vanlig" tid. Håper han sover til over fem i morgen. Han er snørrete for tiden, og har flere dager hatt to lurer i barnehagen. Vanligvis holder det med én lang. Helst to timer eller mer. Håper det gir seg snart, men det gjelder visst hele avdelingen hans. M er litt forkjøla hun også, men hun er i bedre humør enn noensinne. Vi har hatt en røff periode nå, så jeg håper det blir smooth sailing en stund. Jeg vil nesten ikke snakke om det :fnise:

Noe annet jeg nesten ikke vil snakke om er at jeg har klart å glemme to p-piller denne måneden. Når vi for én gangs skyld klarer å ligge litt, liksom. Skjønner ikke hvordan jeg har fått det til. To piller. I pakningsvedlegget står det "kontakt lege". Det gidder jeg ikke - jeg har i stedet hatt mareritt, unngått å nevne det for mannen, og hatt nedtelling til mensen. Den skal komme cirka i morgen. Fy fader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom, den kom!

Akkurat da jeg stod i dusjen. Sykt flaks :fnise:

Ålreit. Nå må jeg passe ordentlig på neste måned. Djis :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mumsy skrev:

Nei så kjedelig!! Tenk så gøy om du hadde blitt gravid med tvillinger nå da :hoho:

Ja, hadde ikke det vært fantastisk? Det er drømmen altså :nordvesta::ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått fire dagtidsskift, og da sover mannen sammen med lillebror siden alarmen min ringer før halv seks og han trenger all den søvnen han kan få. Og det er selvsagt typisk når mannen har ansvaret - da sover han lenge i egen seng (helt til fire den ene natta) og lenge på morgenen. To dager til klokka seks! 

I natt er det min tur igjen, så da havner han vel i dobbeltsenga 11 og vil stå opp fem :tongue: 

Men i morgen har jeg fri og kan ta meg en høneblund på dagen :sovne:

Jeg tenker ofte på ting jeg må skrive ned her, men så glemmer jeg det igjen! Søren altså. 

Jeg har tenkt litt på p-stav i det siste, men i dag googlet jeg og fant ut at staven ikke inneholder østrogen og at kviser og uregelmessige blødninger er normale bivirkninger. Det orker jeg ikke. Det var jo grunnen til at jeg begynte på p-piller. 

-----

Neste dag :tongue: 

Jeg googlet litt mer om prevensjon, og p-ring inneholder de samme hormonene som p-piller, så de kan ordne kvisene som kommer når jeg ikke konstant mater kroppen med rett type hormoner :rolleyes: Jeg sendte melding til legen i går. Håper jeg bare kan få den på resept uten å bestille time. 

Jeg gikk glipp av Halloween fordi jeg var på jobb fra morgen til kveld, men M hadde hatt det helt topp. Hun var et skjelett, og hun og bestevennen gikk runden til besteforeldrene   sine. De fikk mer enn nok snop - bøtta hennes er fortsatt stappfull :sjokolade:

Denne uka har jeg fri og to do-lista er lang som bare F. Lillebror har heldigvis sovet bra i natt. Våknet ett, fire, og stod opp seks. Det er bra! Da slipper jeg å hvile på dagen, og kan begynne på lista med en gang. 

Vi hadde en topp levering i barnehagen. Ingen gråt, bare kos og vink :jepp:

Jeg har sett en nifs serie på Netflix. The Haunting of Hill House. Nå angrer jeg. Jeg hater egentlig skrekk, og selv om jeg så mesteparten uten lyd så var at likevel skummelt. Nå sluttet smilefjesene å virke så resten av innlegget blir uten følelser. Haha. Men hvorfor gjorde jeg dette mot meg selv? Idiot...

Okei. Nå må jeg gjøre det som må gjøres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes, jeg fikk resept på NuvaRing! Jeg startet på et nytt brett i dag, så om en uke kan jeg teste ut ringen. 

Jeg leste at det var totalt uproblematisk å hoppe over mensen, og faktisk anbefalt å bare ta pause i 2-4 dager. Hørtes veldig deilig ut, spør du meg! Håper jeg og ringen blir gode venner :jepp:

Lillebror brukte en liten evighet på å sovne i kveld, og da jeg kom ut fra soverommet så mannen og M på TV. Jeg spurte hvorfor han ikke hadde lagt henne. Jeg sa jo til han at hun hadde spist kveldsmat klokka sju (nå var den blitt åtte). "Å, skal hun legge seg?"

Hæ? Fikk vi henne i går? Ja, selvsagt skal hun legge seg :tongue:

Noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg tilbud om å jobbe to dager ekstra denne uken. Jeg sjekket opp i kalenderen om det var okei, og det var det! Jeg har cirka ikke jobbet overtid siden M kom til verden fordi jeg var på en elendig turnus som aldri fikk tilbud. 

Men nå jobber jeg vanlig, og de har ringt en hel haug! Alle gangene bortsett fra én har mannen hatt vakt, så jeg har takket nei. Men nå! Nå er det null vakt, og pengene ruller inn. Litt i alle fall :fnise:

Jeg undervurderte kraftig hvor dyrt det skulle bli med en til unge :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det valget altså... Jeg våknet flere ganger i natt og sjekket nyhetene. Jeg er så sinnsykt skuffet over USA. Hvordan kan det være så jevnt? Har de hørt fyren snakke?

Husker enda sjokket da han ble valgt for fire år siden. Jeg var høygravid og måtte fortelle det til guttene. De var like sjokkert som meg. "Men på skolen sa de at Hillary skulle vinne?!" I know, man. Det tok jeg som en selvfølge. 

Men nok om det. I morgen skal jeg ha foreldresamtale via telefon om M. Ganske spent! 

Lillebror har begynt å være glad hver dag han leveres i barnehagen, og det liker vi! I dag ble han levert grytidlig av mannen og det var helt topp det også. 

Han kan bli litt sinna på ettermiddagen. Brøler, klorer og slår. Bare meg, heldigvis. M får som regel bare masse kyss i håret :fnise:

Jeg er dødens trøtt. Det tar på å følge med på valget på natta og stå opp 05.15 for å gå på jobb  :sFun_sleeping: I kveld blir det natta før ni, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin foreldresamtale! Vi brukte så lang tid på å snakke om Ms "store følelser" at de avsatte 30 minuttene ble til 45 og ped.leder måtte kjappe seg gjennom de siste punktene.

Jeg har ikke tenkt så mye over det, bare at litt opp og ned, trass and so on, det er jo vanlig. Og det var ikke uvanlig, men hun hadde kanskje litt mer enn de andre barna på avdelingen :ninja: Hun blir fort knust, men er raskt oppe å gå igjen. Hun var blitt enklere å "snu" i det siste, så det var positivt. Det er småtterier som skal til før verden går i tusen biter.

De andre punktene var det ikke noe å si på egentlig. Innenfor "normalen" motorisk og språklig. Det var så mye greier at jeg ikke husker alt. Ringte til mannen rett etterpå og skulle gi en oppsummering, men jeg hadde allerede glemt ut mye. Jeg føler meg litt på kanten til crazy hver dag. På jobb går tallene i surr og jeg må rette på ting jeg sier hele tiden. Men samme det.

Denne uken skal jeg har samtale om lillebror. Den eneste ungen i barnehagen som ikke kan gå :fnise: I går var det farsdag, og da gikk han faktisk sånn tre-fire skritt. Det er ny rekord. 

Nettene hans er fremdeles varierende. I natt hadde mannen ansvar og det var visst hardt. Han måtte ha Gaviscon klokka elleve. Og jeg hørte hyl og skrik både klokka tre og fem. Mindre gøy når det skal være sånn. Men andre netter kan han sove til tre-fire før han vil oppi dobbeltsenga.

Legging er greit akkurat nå. I går strakk han armene mot senga si. Der lå han og drog meg i håret til han sovnet. Det er ikke en superbehagelig stilling å stå i, men det er bedre enn mye annet :Nikke: Mannen har ikke langt hår, så han sliter litt mer enn meg. 

Vi vurderer å kjøpe en Mercedes Vito. Stor og stygg, men god plass til de 758 ungene :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet med p-ring er greit så langt. Jeg er på dag tre, og har ikke merket noen drastiske endringer i livet mitt :smilyblomst: Jeg må jo fremdeles ta andre medisiner både morgen og kveld, men nå slipper jeg å gå i full panikkmodus hvis jeg glemmer det en dag.

Så lenge jeg slipper unna hormonhelvete med kvisefest som resultat så kommer jeg helt sikkert til å fortsette. Noe jeg hadde glemt å ta med i beregningen er min overfølsomme livmorhals :rolleyes: Det var den som gjorde at det jeg gruet meg mest til med fødselen var å sjekke åpningen. Det viste seg heldigvis å være det som var minst smertefullt :fnise:
Men ringen havnet på en ugunstig plass, så det var en grusom kjøretur til jobb med menssmerter, total noia, og jeg angret på hele greia. Etter en justering gikk det heldigvis vekk, og etter det har jeg ikke tenkt mer på den :)

Nå må det bestilles kalender til besteforeldre før rabattkoden går ut. Selvfølgelig har søsteren min sendt meg en haug med bilder ute av fokus. Hvert år! En gang sendte hun meg en screenshot av en snap. Hallo :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager dere felles kalender? Det er lurt da! Jeg har tenkt så mye på kalender i det siste, men tenkte kanskje det var «slemt» å beslaglegge besteforeldrenes vegg på den måten 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ginny skrev:

Lager dere felles kalender? Det er lurt da! Jeg har tenkt så mye på kalender i det siste, men tenkte kanskje det var «slemt» å beslaglegge besteforeldrenes vegg på den måten 😛

Jepp! Vi søsken lager felles til besteforeldre og oldeforeldre. Så jeg har laget to ulike i år. Én på min side og én på mannens. Det blir ganske rimelig hvis du passer på å gjøre det når de kjører ulike rabatter (jeg fikk totalt sju stk til 747 kroner), så det blir en slags ekstragave fra nissen :jepp: M har alltid elsket de og må se gjennom alle bildene omtrent hver gang vi besøker foreldrene mine :Nikke: Jeg blir alltid sykt fornøyd med egen innsats og bestiller en som vi har selv også :fnise:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror er blitt 15 mnd, og i dag var det kontroll med vaksine. Han var som vanlig totalt på gjennomsnittet med lengde og vekt. Sprøyta gikk fint. Han gråt i noen sekund før han ble distrahert av en leke. 

Han som alltid våkner mellom fem og seks sov til halv åtte i dag, så vi kom litt for sent :tongue: Jeg hadde ikke i tankene å ha på vekkerklokke engang. Han pleier å ta ansvar for det, liksom. Men litt deilig å sove lenge da! 

Jeg har gått nattskift i helga, men klarte å stå opp etter tre timers søvn i går, så jeg har allerede snudd tilbake til dagtid. Flink jente! :Nikke:

Jeg er glad presidentvalget gikk vår vei, og jeg måtte faktisk gråte litt på kvelden :fnise: Skulle trodd det påvirket meg direkte, men jeg klarer faktisk ikke mer av Trumpen. Vil aldri høre om han igjen i mitt liv! Så snart han kommer seg ut og vekk så håper jeg han forsvinner for godt. Makan til ekkel person. 

Jeg er kommet litt i gang med julegaver, men det er ikke lett. Jeg jobber hele jula utenom selve julaften, så det var flaks! Aner ikke hvor vi skal være eller hvem vi skal være med. Ikke nyttårsaften heller. Da jobber jeg kveld, men mannen og alle ungene må jo få ha det litt moro. Jeg foreslo at han kunne være med eksen :fnise: Da får jo alle ungene være samlet. Alle seks. Helsøsken, helsøsken og liksomsøsken. Glad vi har et så godt forhold at vi faktisk kan henge sammen. Men vi får se. 

I dag skal en bilselger se på bilen min. De har en Mercedes Vito vi vurderer, og de vil kanskje ta min bil i innbytte. Jeg kommer til å føle meg helt nerd når jeg kjører rundt i en så svær bil, men sånt er det når vi absolutt måtte ha tusen unger :plystre:

Nå henger det som vanlig masse husarbeid over meg, men jeg spiser kjeks og ser Funkyfam :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke gjort så mye husarbeid. Litt bretting av gutteklær og håndklær. Resten av dagen gikk i bilkjøp :sjokkbla: Det ble en Vito! Jeg fikk mer enn ventet for den gamle (som egentlig er nyere enn den nye :ninja:) så det var en gledelig overraskelse. 

Jeg glemmer å skrive detaljerte oppdateringer om ungene. De to eldste forandrer seg ikke så drastisk akkurat :fnise: Men vi merker jo at de blir eldre. For et par helger siden hadde han ene to kompiser på overnatting. Jeg kom hjem fra kveldsskift og lukten av svett gymsal slo mot meg da jeg åpnet døra. Å fytti. Jeg kjøper deodorant, de dusjer ofte siden de trener så mange dager i uka, og de er flinke til å bytte klær. Så akkurat våre lukter det ingenting av heldigvis. Men noen nede på det rommet hadde ikke byttet klær på et par uker cirka :daane: Jeg husker fremdeles de gutta på ungdomsskolen som var kjent for å være den som luktet svette eller som gikk i samme klær hver dag, og vi har et mål om at de to skal ikke være den personen!

M blir fire år i morgen, og det er selvsagt stor stas. Jeg jobber dessverre kveld. Typisk :rolleyes: Det blir selvsagt ikke en stor fest akkurat, og det er litt dumt. Men en sjokoladekake og besøk av liksomsøsken er jo gøy det også :) 

Lillebror går noen skritt hver dag, og i går gikk han med en slags gåleke du holder med én hånd. Det var nytt! Han kan si noen ord også! Pappa, mer, nam og lys :jepp: Mamma orker han ikke. Men han vet hvem jeg er. Når jeg spør om mamma kan få en kos så kommer han bort til meg og gir kos :) Han er raus med kos, kyss og klem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan gutten gå! Måtte bare bikke 15 måneder, akkurat som storesøster. Det eskalerte kjapt fra fem skritt her og der, til plutselig å gå superkjapt fra rom til rom. Faller på knærne noen ganger, men reiser seg opp igjen selv, sier "mer" og fortsetter :nori:

I morgen er det selskap, og huset er bomba. 

I dag er det travelt. Håndballkamp, hente ny bil, hummerkveld hos foreldrene mine, og etterpå skal jeg være alene på kvelden med alle ungene. Blir sikkert ryddet og vasket en hel haug :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag tok jeg ut ringen og gikk tilbake til pillen :plystre: Det var greit i starten. Men plutselig ble det både vondt og klødde. Kanskje tilfeldig? Men jeg følte høna var irritert over å ha noe oppi der hele dagen, og gjorde opprør. Vet ikke :fnise:

Så nå må jeg bare være superflink å ta den hver dag!

Lillebror våknet fire i dag. Jeg skal ha sånn hjemmekontorkurs denne uken. Uten lønn. Alltid like gøy. Men det betyr at jeg kan hvile i pausene, så det er jo et pluss. 

M var superfornøyd med selskapet sitt i går. Hun fikk kun ting hun ønsket seg og ting hun trengte. Jeg hadde kjøpt flere av gavene på vegne av besteforeldre og oldeforeldre, pluss gitt tydelig beskjed om hva hun ønsket seg til tantene. Søsteren min er berømt for å kjøpe grusomme gaver på salg som ikke kan byttes, så jeg har lært the hard way. Når M endte opp med tre dukkevugger orket jeg ikke mer. Helst skriftlig ønskeliste! Men selv da har hun faktisk gitt F i hele lista og kjøpt noe helt annet. Hva er greia :tongue: Men i går var det bra. Nesten. M ønsket seg rosa plastalina av henne. Hun fikk en slags plastalina med glitter i. Ikke helt maks med glitter overalt etterpå, men men :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på p-ringen for noen år siden, funka bra lenge, men så fikk jeg soppinfeksjon av den. Kobla først ikke hvorfor, så var plaga av og på lenge før jeg slutta på ringen fordi jeg drømte om baby, og vips var problemene borte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...