Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Ååååhh! :hjerte: Nå griner jeg :grine::hoppendeglad: Gratulerer! Høres ut som en fantastisk fødsel 😍 Sier som Albbas, det virker jo som det var i går mannen ga klarsignal for barn, og nå er han her! Lykke til og gratulerer igjen til dere alle! :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så utrulig mykje med gutten, Weebs! :strix: Høyrest absolutt ut som ein drømmefødsel det der, ja. :jepp:  Kos deg masse med den lille - så stas at du har blitt mamma igjen. :hjerte: :babygutt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den lille, og en tydeligvis ok+ fødsel 😀 synes du akkurat ble gravid jeg..... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, Weebs! Og allerede fått skrevet ned fødehistorien - respect! 😄 Så glad på deres vegne, det høres ut som en flott, men heftig fødsel. Ser for meg den herlige følelsen når du fikk høre at det var 6 cm. Da må man jo bli litt motivert! Håper dere koser dere masse nå de nærmeste dagene, og at det blir tid til litt søvn innimellom slagene. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner - dere er jammen meg greie :biggrin:

Nå sitter jeg egentlig bare å venter på mann og barn som skal hente meg og J :) Alt går fint med oss begge, så da vil vi hjem. Nyfødtscreeningen er ikke før lørdag, og jeg vil uansett ikke vente her så lenge :tongue:

Det ammes, bæsjes og soves. Synes jeg ser tendenser til "å sove på puppen er best" allerede, men vi får se :fnise: 

Jeg er spent på reaksjonen til M. Alt kan skje :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen 😄 Fantastisk deilig å få dratt hjem tidlig. Blir spennende å høre om M sin reaksjon 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, A4-livet skrev:

Gratulerer igjen 😄 Fantastisk deilig å få dratt hjem tidlig. Blir spennende å høre om M sin reaksjon 😊 

Takk! Ja, det var deilig å komme hjem til egen dusj, eget stellebord og egen seng :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M var så gira og stolt da hun fikk møte lillebroren sin at hun ikke visste hvor hun skulle gjøre av seg :fnise: Hun er superkosete med ham og vil kysse og kose og stryke hele tiden. Liiiitt dumt at hun selvfølgelig er blitt forkjøla med snue i alle retninger, og nøys rett i ansiktet hans :tongue: Alle i familien er egentlig forkjøla og snufsete utenom meg og J. Håper han holder seg frisk, men ja. Har jo hørt historier om unge nummer to som får alt av søsken i barnehagen.

J har sovet begge dagene han har vært ute i den vide verden, og var selvfølgelig våken i hele natt. Tror vi fikk halvannen time søvn?  :vetikke: Så det var ammefest hele natta, og han er ikke proff på liggende amming enda :rolleyes: All den tapte søvnen tar han igjen nå på dagen, og jeg jobber hardt med å finne på triks for å holde ham våken lenge nok til å spise litt av og til. Bleiebytte er visst fæle greier, så det er det som funker best til nå. 

Han er så myk og fin og liten :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne natta var bedre for J sin del. En del våken, men flere høneblunder innimellom ammeøktene. Nå har han fått mer skills med liggende amming, så da blir det litt enklere :) M derimot, hun er blitt skikkelig syk. Så hun og mannen har vel sovet omtrent null. Og vi hadde time halv åtte i morges for nyfødtscreening og veiing. Konge :rolleyes: M har vært hos foreldrene mine i noen timer i dag. Da skulle jeg egentlig hatt vasket litt klær, ryddet kaoset i stua, byttet sengklær og tatt en dusj. Men vi bare sov i stedet for :veslejenta:

Selv om M er i ræva form og verden faller i grus ørten ganger daglig så er hun fremdeles forelsket i lillebroren sin. Stryker han på kinnet, gir kos, er med å bytter bleie. Når han gråter blir hun litt redd og roper at jeg må frem med puppen. Det har enda ikke vært noen reaksjon på at han tar mye av tiden min. Spesielt på kvelden, da ammes det konstant. I dag fikk faktisk mannen kjeft for at han hadde J i fanget. "Nei, mamma holde!" 

Siden han sov litt mer i natt så er han ikke like i koma i dag. Våkner selv for mat. Og da fikk vi også se at det ikke er piece of cake å legge ham i babynestet sitt. Samme greia som med M :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Albbas skrev:

Hihi, søte M. ❤️

I dag mente hun jeg måtte ha en til baby i magen siden den fremdeles stikker ut :fnise: Jeg som følte meg superskinny helt til hun sa det :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, og M er i barnehagen. Heldigvis er hun frisk igjen. Litt snue og hoste, men i bra form. Det er tøft å vær syk og få en lillebror i hus som ikke digger å ligge alene. Akkurat som hun selv var :tongue: I går hadde hun et par episoder der hun ville jeg skulle bære henne når jeg holdt lillebror, og det var visst skikkelig trist. Tårer og hele pakka. Men så snart mannen tok J så dreit hun i meg og bare stakk :rolleyes: Men vi vil unngå at hun ender opp med å hate lillebroren liksom, så hun må få en haug med oppmerksomhet hun også :)

Nå sover han om nettene også, så det er digg. I går var det to timer i strekk, i natt var det tre. Deilig altså! Enn så lenge er det amming i søvn og samsoving. Alt for en god natts søvn. Får se hvordan det blir etterhvert. 

Mannen sover med M. Og på kveldene må en av oss (mannen er favoritten) ligge med henne til hun sovner. Så ja. Nettene er ikke helt A4 i dette huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er blitt 10 dager allerede. Han er fremdeles en søt og myk liten baby som bruker størrelse 50. Litt flassete da :fnise: Men ansiktet er helt glatt, så alle som møter ham kommenterer det.

Vi har hatt suksess med både soving i babynest (på dagtid) og i bæretøy (Close Caboo Lite). Jeg kom på idéen om å legge en flaske varmt vann i babynestet først. Det funket! Ikke hver gang da... :Knegg:

Han gulper mer enn M, så jeg takker ikke nei til tips om myke gulpekluter. 

M er en snill storesøster og skal stadig vekk hjelpe til med å for eksempel spille klokkespill kjempehøyt for lillebror mens han sover ("spille musikk!"), hjelpe ham med å finne puppen når han skal spise ("si AAAA") og tviholde føttene hans under bleiebytte :tongue: Så det mest utfordrende med barn nummer to er foreløpig å beskytte han for barn nummer én :vetikke: Men det kommer vel mer, tenker jeg :phaedra:

På 10 dager har jeg hatt migrene tre ganger. Det er ganske dritt siden jeg ikke kan ta medisiner. Har ikke noen forklaring på hvorfor det plutselig kommer så ofte. Jeg tar Paracet, men det har ikke en enorm effekt :rolleyes:

Jeg bruker teppet jeg har strikket hver dag, det er kjempestas :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har byttet fra paracet til aspirin for migrenen om jeg ikke kan ta medisin, og det virker 100 ganger bedre enn paracet. Ble anbefalt av nevrolog. Det kan du sikkert ta, om du ikke er overfølsom/allergisk mot acetylsalisylsyre? Du har god kontakt med nevrolog ellers, har du ikke? Kanskje du kan spørre der om råd :) 

Så søt M er med lillebroren! Selv om det ikke alltid er for hans beste :fnise: Jeg skulle gjerne hatt den erfaringen med Storesøster. Interesse og deltakelse er bra! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig M er, selv om lillebror må beskyttes 😃 Hva synes storebrødrene om det nye tilskuddet?

Av kluter som er lett tilgjengelig syns jeg godt om de fra Änglamark, de var litt tykkere enn resten av klutene mine, men gir igjen mindre lekkasje. Og de er veldig myke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2019 den 12.03, Leviora skrev:

Jeg har byttet fra paracet til aspirin for migrenen om jeg ikke kan ta medisin, og det virker 100 ganger bedre enn paracet. Ble anbefalt av nevrolog. Det kan du sikkert ta, om du ikke er overfølsom/allergisk mot acetylsalisylsyre? Du har god kontakt med nevrolog ellers, har du ikke? Kanskje du kan spørre der om råd :) 

Så søt M er med lillebroren! Selv om det ikke alltid er for hans beste :fnise: Jeg skulle gjerne hatt den erfaringen med Storesøster. Interesse og deltakelse er bra! :jepp: 

Takk for tips! Jeg aner ikke om jeg er allergisk :vetikke: Jeg er ikke allergisk mot noe annet her i verden, så sikkert ikke :tongue: 

Jeg håper M fortsetter å være søt. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg må stoppe henne hele veien. "Nei, du kan ikke kaste ballen i ansiktet hans. Nei, han kan ikke spise jordbær. Nei, han vil ikke spise fingen din." :rolleyes:

På 18.8.2019 den 20.35, Ginny skrev:

Så herlig M er, selv om lillebror må beskyttes 😃 Hva synes storebrødrene om det nye tilskuddet?

Av kluter som er lett tilgjengelig syns jeg godt om de fra Änglamark, de var litt tykkere enn resten av klutene mine, men gir igjen mindre lekkasje. Og de er veldig myke 😊

Storebrødrene synes han er uskyldig og søt. Men nå har de hundre søsken, så de er ganske chill til hele situasjonen :)

Änglamark sine er supre! Men de er ganske dyre. 100 kr for to stykk synes jeg er drøyt. Jeg kjøpte flere da det var medlemstilbud, men det var visst ikke nok :tongue: I går bestilte jeg en fempakning fra Name It. Håper de er greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte alle mulige kluter på SparKjøp når jeg fikk mine...de var gode da...men nå er det plutselig ca 10 år siden! Koselig at hun vil være snill med lillebror da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...