Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Gjest Albbas

Gurimalla altså, termin er jo rett rundt hjørnet for deg! Jeg er nesten misunnelig! Syns den ventetiden er så magisk. :nigo: Ikke like magisk med bekkenlåsning da. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Leviora skrev:

Det er så vondt med bekkenlåsning 😭 Føler med deg! Jeg trengte krykker på et tidspunkt 😳 Det ble heldigvis mye bedre før fødsel. Vil virkelig gi min kiropraktors anbefaling videre angående å føde liggende på siden. 100x lettere fødsel og ikke i nærheten av så mye bekkensmerter etterpå 🙌🏻

Takk for medfølelse! 

Jeg lå i alle slags rare stillinger forrige gang siden de trodde M var stjernekikker. Lurer på hvordan jeg ender opp denne gangen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Albbas skrev:

Gurimalla altså, termin er jo rett rundt hjørnet for deg! Jeg er nesten misunnelig! Syns den ventetiden er så magisk. :nigo: Ikke like magisk med bekkenlåsning da. :glare:

Det blir en travel ventetid med tanke på at M har ferie rett før :Knegg: Selv om jeg er egentlig er utålmodig så håper jeg likevel at han holder seg inne til termin. Da får jeg én uke alene til å slappe av :danse: 

Jeg krysser fingrene for en travel og magisk ventetid uten bekkenlåsning! Fader altså :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dritt med vondt! På jobb går det ganske bra. Der får jeg jo sitte i ro i en kontorstol. Men ettermiddag/kveld er litt verre. Når det er så vondt har jeg kun lyst til å ligge på sofaen etter at M har lagt seg. På fredag har jeg ny behandling. Neste uke er siste arbeidsuke før ferie/permisjon, så da skulle jeg helst vært i topp form og fått gjort en hel haug. Vasket litt, for eksempel. Vaskehjelpen har ferie i juli :fnise: Så jeg håper fredagens knekking og knaing har super effekt! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens siste arbeidsdag og tredje behandling er overstått. Kiropraktoren mener det blir vanskelig å fikse låsningen før fødsel. Siden jeg er veldig gravid og babyen presser mot bekkenet så blir det ræva igjen et par dager etter hver behandling. Så i dag fikk jeg noen øvelser jeg skulle gjøre hver dag. Kanskje det hjelper. Håper det! Jeg blir skikkelig frustrert over å ha vondt hele tiden. Hvordan overlever de som har vondt hele svangerskapet? Jeg har bare seks uker igjen :P

Men det gjør alt hjemme så ekstra tungt. Nå har M vært syk noen dager, så mannen har vært våken med henne om nettene, og hjemme med henne om dagen. Så huset ser naturligvis ganske ræv ut, og det hadde jeg taklet helt fint til vanlig. For på mandag jobber jeg ettermiddag, og da har jeg kjempegod tid på å shine opp litt. Men det er jo pittelitt vanskeligere nå :( Ikke vil jeg sluke nedpå en masse smertestillende heller...

I natt er det min tur til å ta M. Selv om hun er blitt skikkelig pappajente og syntes ikke noe om at hun skulle sove med mamma i natt :jolie:

Elektrikermannen fikset varmepumpa vår i dag og sparte oss for 30 000 kr. Visste det var en grunn for at jeg giftet meg med han :nigo: Som takk skal jeg nå hinke meg avgårde til kjøkkenet og sette skåler og bestikk inn i oppvaskmaskinen :rolleyes: Jeg føler meg ganske elendig som både kone og mor for tiden. 

Vel, vel. 34+0 i dag :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 40 dager til termin, så da er jeg vel offisielt høygravid? :5:

Jeg er begynt på den siste arbeidsuka mi før ferie/permisjon, og det føles ganske rart. For å være helt ærlig ser jeg ikke sånn veldig frem til den første ferieuka. Jeg og M har ferie på likt, men mannens ferie begynner én uke senere. Det hadde vært helt greit hvis jeg ikke hadde hatt den irriterende låsningen. All bevegelse gjør vondt, og jeg må selvsagt bevege meg en del når jeg er hjemme med M :tongue: Det kan være det går veldig bra også! Håper det. 

I helga som var besøkte vi en nyfødt baby. M syntes han var veldig fin og strøk ham på magen og ørene. Ørene var visst det mest fascinerende. Jeg holdt ham i et par minutter, men det var veldig skummelt og uvant, så jeg ble stressa og svett :fnise: 

Jeg holder på å strikke en romper i gave til babyen, og det er helt nytt for meg. Mamma er vekkreist, så jeg har måttet få hjelp av strikkeeksperter på Snapchat og Google :fnise: Nå er den straks ferdig, mangler bare den ene selen og knapper! Jeg er faktisk ganske stolt, og vurderer å strikke en maken til min egen baby i tillegg.

Akkurat nå ligger jeg i senga og venter på spark. Det va stille i går, og jeg kjente heller ingenting i natt eller i morges. Så jeg gjorde som jeg fikk beskjed om sist jeg var på sykehuset. Spiste en is og la meg ned i 30 minutter for å kjenne etter. Det kom en liten bevegelse helt i starten, og en ny etter at alarmen ringte. Ikke så veldig mye action altså.  

Update mye senere: 

Jeg har vært på CTG. Alt var okidoki. Jeg hadde en kjempekoselig jordmor som fortalte at i løpet av hennes korte karriere hadde hun hatt inne over 30 damer som ikke kjente spark innenfra, men når de holdt hendene på magen var det tydelige bevegelser. Jeg var inni en sånn fase akkurat nå tydeligvis :vetikke: Så alt er vel. Neste gang jeg tar istesten skal jeg ha hendene på magen i tillegg :) Og jeg fikk beskjed om at det var bedre å komme innom 20 ganger for mye enn én gang for lite :Nikke:

Nå er det straks jobb! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste arbeidsdag før permisjon er unnagjort. Forrige gang hadde jeg nedtelling i ukesvis og gledet meg enormt. Nå trives jeg veldig godt på jobb, så det har ikke vært noe stress. Plutselig var bare dagen her :vetikke: Det er selvsagt deilig å tenke på at jeg slipper å ha alarmen på halv seks om morgenen, og at jeg nå får se M mye mer! Slutt på helvetesukene der jeg går flere dager uten å se snurten av henne. Ikke rart hun er blitt pappadalt :rolleyes:

Nå er magen tung, det ser nesten ut som den henger. Ellers går det i ribbeinssparking, halsbrann og bekkenlåsning. Og null strekkmerker :jepp: 

Jeg og M begynner på ferien vår i morgen. Starter med blodprøve. Regner med det går greit å ha henne med på det? Tirsdag skal jeg til kiropraktor. Det skal hun slippe å være vitne til. Men onsdag må hun være med til jordmor. Hun er veldig opphengt i urinprøver, så det synes hun sikkert blir moro. Hver gang jeg skal til legen, uansett hva det gjelder, synes hun at han bør "sjekke tisset". Hun så et urinprøveglass én gang, og det var nok :fnise: "Mamma skal til tannlegen." "Sjekke tisset :jepp:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke tisset :ler: Herlig engasjement!

Kos deg masse de siste ukene! Plutselig er han her :strix: Er du helt ferdig med innkjøp og sånn nå? Alt klart til ankomsten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, da var du kommet så langt på vei ja. Herregud, tida flyr. Jeg håper de bekkenplagene stagnerer i det minste de siste ukene, det høres veldig tungt ut å ha det sånn. Og så håper jeg det går fint å være hjemme alene med M. Det er ikke artig når man føler at man ikke strekker helt til. :hjerte:

Er det standard jordmortime du er på i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 15.36, Leviora skrev:

Sjekke tisset :ler: Herlig engasjement!

Kos deg masse de siste ukene! Plutselig er han her :strix: Er du helt ferdig med innkjøp og sånn nå? Alt klart til ankomsten? :)

Det er viktig med en grundig sjekk :jepp: Hun fulgte ivrig med på jordmor ("doktoren") i dag :fnise:

Tror jeg er rimelig klar nå! Mangler vel bare å sjekke at brystpumpa funker :)  

10 timer siden, Snotra skrev:

Wow, da var du kommet så langt på vei ja. Herregud, tida flyr. Jeg håper de bekkenplagene stagnerer i det minste de siste ukene, det høres veldig tungt ut å ha det sånn. Og så håper jeg det går fint å være hjemme alene med M. Det er ikke artig når man føler at man ikke strekker helt til. :hjerte:

Er det standard jordmortime du er på i dag? 

Jepp! Kun én måned igjen. Fant jeg nettopp ut :bond:

Siden jeg var hos kiropraktor i går er bekkenet neeesten bra i dag! Det må jeg virkelig nyte de få dagene det gjelder :tongue: Passer bra med et fungerende bekken denne uka :) 

Det var en standard time. Hun hadde fått partogrammet (?) fra den forrige fødselen, så vi snakket litt om den. Ellers var det måling og høre litt på hjertet :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+1, og vi overlevde en uke aleneferie med et halvveis vondt bekken. Det er blitt myyyye bedre enn hva det var. Jeg sleit til tider med å gå, og det var litt tårer i øyekroken til tider :tongue: Men nå er det mer fornøyd! :) 

Nå har mannen ferie i tre uker, det skal bli godt. Den siste uka skal M i barnehagen, så da må han piskes litt med å få unnagjort diverse greier i huset. 

Et prosjekt jeg og M har hatt denne uka er å rydde og støvsuge. Hun liker IKKE støv. Men det har tatt tre dager :fnise: Og egentlig er vi ikke ferdige. Hun blir sykt fort distrahert og finner ut at dukken har bæsjet og trenger ny bleie, eller at vi må leke litt med togbanen, eller at vi må pakke inn en lue jeg har strikket. Men det er jo egentlig helt greit! Da går tiden, og hun er glad og fornøyd. I går var det såpass fint vær at vi var på stranden i timesvis. 

En ting jeg har tenkt på i det siste er lekegrind. Vi hadde ikke det med M. Men da hadde vi heller ikke snart-treåring som har "kaste?" som hobby :P Greit å ha en liten litt oppe i høyden mens jeg gjør ting kanskje? Hvis han vil ligge alene i mer enn tre sekund... Hmm! Dette ble visst en vanskelig avgjørelse.

Jeg er konstant øm i ribbeina. Det sparkes ofte og hardt! Kanskje jeg skal nevne det på ultralyd på mandag. "Går det an å ha blåmerker i magen?" :klo: Den ultralyden er jeg veldig spent på. Jeg føler denne ungen er stor! :sjokkbla: Kanskje jeg ikke får brukt klærne jeg har kjøpt i størrelse 50? 

Men lekegrind. Det er det store spørsmålet i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra bekkenet er bedre! Merkelig nok har det en tendens til å stabilisere seg på slutten. Håper det varer :)

Jeg ville ha sett an behovet for lekegrind. Dere finner nok fort ut om det trengs, og om det vil være en god løsning. Man har jo null peiling på hvordan ting vil bli med ny baby :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en del år siden, men mamma har sagt flere ganger at de måtte ha grind for meg. Har to søsken, to og fire år eldre (hvordan greide de egentlig det, gravid igjen så fort!:blink: må ha vært slitsomt), og jeg måtte ofte puttes i den for at de ikke skulle komme til meg. Eneste stedet i huset jeg var trygg. Når jeg ble litt eldre, og slitsom for dem ble jeg puttet der for at søskna skulle kunne se på barnetv i fred. :fnise:

Noen har fått brekt ribbein av spark mens de har vært gravide så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.7.2019 den 14.22, Leviora skrev:

Så bra bekkenet er bedre! Merkelig nok har det en tendens til å stabilisere seg på slutten. Håper det varer :)

Jeg ville ha sett an behovet for lekegrind. Dere finner nok fort ut om det trengs, og om det vil være en god løsning. Man har jo null peiling på hvordan ting vil bli med ny baby :vetikke: 

Takk! Jeg er typen som glemmer ut at butikkene ikke forsvinner etter fødselen :fnise: Jeg har nettopp overbevist meg selv om at jeg kan vente med å kjøpe en lekematte til 799 kr :tongue: Nå venter jeg litt med lekegrind også. Hvis det ikke dukker opp et fantastisk tilbud da :Knegg:

På 20.7.2019 den 15.26, Tonio skrev:

Nå er det en del år siden, men mamma har sagt flere ganger at de måtte ha grind for meg. Har to søsken, to og fire år eldre (hvordan greide de egentlig det, gravid igjen så fort!:blink: må ha vært slitsomt), og jeg måtte ofte puttes i den for at de ikke skulle komme til meg. Eneste stedet i huset jeg var trygg. Når jeg ble litt eldre, og slitsom for dem ble jeg puttet der for at søskna skulle kunne se på barnetv i fred. :fnise:

Noen har fått brekt ribbein av spark mens de har vært gravide så...

Det er det jeg også har tenkt. Beskytte mot hardhendte søsken og skumle leker i små deler :Nikke: Men M var et sinnsykt klistremerke, så det spørs jo litt om han her er av samme ulla :vetikke:

To år mellom alle høres beinhardt ut. En jeg jobber med har halvannet år mellom tre stykk. Han sier han ikke husker så mye fra de første årene. Det var visst en smule tøft :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på den siste ekstra-ultralyden. Alt var så fint og flott at jeg trengte ikke flere :) Han lå litt vanskelig til, så det var ikke lett å ta ordentlige målinger. Men sånn cirka 3100 gram. Litt stort :fnise: Men det var visst bra greier. "Bedre å være litt stor enn for liten!" Og det stemmer jo sikkert det. Så lenge hodet ikke er tusen centimeter i omkrets så går det bra :jepp:

I går satt vi opp senga til babyen for å lufte madrassen eller noe sånt. Bedside crib fra Chicco. Det er svært usikkert om vi får bruk for den, men vi kan jo prøve. Nye nattbordlamper med skikkelig dimmer er også kjøpt. Med M hadde jeg noe halvveis fungerende greier. Gidder ikke det igjen. Og før fødsel-klippen er unnagjort. En svært effektiv dag altså :Nikke: Nå mangler jeg bare å fikse ettervekst og øyenbryn. Det tar jeg litt nærmere termin. 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bedside cribben hadde vi også. Han søv ikke spesielt mye i den 😂 klistremerke på natta. Men den var genial for å ha nattas nødvendigheter liggende oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Meley skrev:

Den bedside cribben hadde vi også. Han søv ikke spesielt mye i den 😂 klistremerke på natta. Men den var genial for å ha nattas nødvendigheter liggende oppi.

Samme greia som vi opplevde med sprinkelsenga sist da altså. Ingen unge, men en haug med ammeinnlegg og andre greier :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så dere vet det så har jeg permisjon nå :5: Eller fra i morgen av da. I dag har jeg bare ferie. Men vi sier permisjon. M har én uke igjen av ferien sin. Det skal bli godt med litt barnehage igjen :plystre: Det går greit altså. Men det er så sykt varmt! Hun har fått et genialt basseng som vi fyller opp med varmt vann med hageslangen (tusen takk til mannen som kom på den idéen - varmt vann i garasjen!). "Deilig!" sier hun og plasker i vei. Enten er brødrene med, eller nabogutten. Hun leker også med en eldre nabojente. Hun har en kasse med leker fra da hun var liten. Den tar hun med til hagen vår. M elsker den kassen! Det er ekstra spennende med andre sine leker :) 

I går var vi på båttur til foreldrene mine sin hytte. M sov begge veier :P Hun blir slått ut av varmen hun også. Så selv om hun hadde to lurer i stedet for null så sovnet hun på et greit tidspunkt på kvelden likevel :) 

Vi overlever nettene kun på grunn av AC og vifter på soverommene. Glad jeg ikke har en nyfødt akkurat nå! Satser på august blir litt kaldere. Tenk å klage på varmen da. Det er sykt :rolleyes:

Jo. 37+2 i dag. 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lest litt gjennom den gamle dagboken min fra denne tiden. Da var jeg skikkelig forkjølet og hadde et par migreneanfall. Stakkars :fnise: Såpass at jeg faktisk krøp til korset og kjøpte skikkelig nesespray :ohmy: Husker at jeg fikk beskjed på apoteket om at jeg ikke kunne bruke det i graviditeten, så jeg løy og sa at det ikke var til meg selv, eller noe sånt :tongue:

Sånn ellers var jeg ekstremt opptatt av amming og leste Ammehjelpsgruppen på Facebook hver dag for å forberede meg på alle problemene som jeg heldigvis aldri fikk :ac:

Jeg var også på ultralyd i uke 38 og fikk beskjed om at M var liten, og kom til å være 3000 gram ved termin. Jeg tok det med en klype salt, og da hun kom én uke før tiden var hun 3400 gram :Nikke: Jeg er skikkelig spent på hvor stor han her viser seg å være! 

Jeg var treig med å pakke fødebagen, og fikk visst kjeft av mannen. Jeg får være litt tidligere ute denne gangen. Gleder meg til Red Bull :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Ååh, det er så spennende tid, og jeg er så misunnelig! :ler:

Det er ganske dritt med baby i denne varmen, så knip igjen du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...