Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Joar og Emrik er så fine navn! Også liker jeg Imre, Aron, Sivert, Jesper, Brede, Iver okei det var cirka alle navnene Knerten kanskje skulle få 😊 Men så endte vi opp med et ganske særegent navn til en så liten krabat i stedet :fnise: Nen om han får en bror en gang har jeg lista klar i alle fall! Navn er så gøy 😀Sånn passe nysgjerrig på hvilke navn du har på listen din 👀

Jeg blir også babysyk! Når vi flytter inn i nyhuset skal det humpes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.3.2019 den 22.04, Mumsy skrev:

Joar og Emrik er så fine navn! Også liker jeg Imre, Aron, Sivert, Jesper, Brede, Iver okei det var cirka alle navnene Knerten kanskje skulle få 😊 Men så endte vi opp med et ganske særegent navn til en så liten krabat i stedet :fnise: Nen om han får en bror en gang har jeg lista klar i alle fall! Navn er så gøy 😀Sånn passe nysgjerrig på hvilke navn du har på listen din 👀

Jeg blir også babysyk! Når vi flytter inn i nyhuset skal det humpes...

Joar var ikke godkjent hos mannen fordi han har en kompis som heter det, og da ble det visst teit :tongue:

------

Haha, denne begynte jeg å svare på for hundre år siden og innbilte meg at jeg hadde svart meg ferdig. 

Humpeparty blir gøy! Det er jo ganske spennende med den prøvetiden egentlig. Så lenge det ikke tar altfor lang tid :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske bestemt på et navn nå. Så jeg kaller ham det hele tiden sånn at mannen venner seg til det. Guttene er enige med meg. M er ikke. Når vi spør om hun liker det svarer hun nei :fnise:

Jeg har fremdeles ikke kjent noen spark og det savner jeg litt altså! Det er jo så koselig. Klokka er visst blitt over tolv, så nå er jeg i uke 19+5. På tide med spark, spør du meg :opplyser:

I dag kjøpte jeg en Caboo Carrier Lite. Håper den er enkel nok til at jeg får det til. Ble aldri komfortabel med Ergobaby 360 - den ble for stiv og varm. Funket greit når hun ble sånn seks måneder pluss. Men denne gangen vil jeg ha fra starten. Til lille J :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert Tula sine seler? Vi prøvde også ei ergobaby sele å den passa bare ikke oss 🙈 men Tula sin explorer er kjempegod å kan brukes fra nyfødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg er veldig fornøyd med Caboo til nyfødtperioden! Selv de beste selene (Caboo er jo mer sjal enn sele) syns jeg egner seg bedre etter man har passert nyfødtstadiet, så caboo er en veldig bra plass å begynne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meley skrev:

Har du vurdert Tula sine seler? Vi prøvde også ei ergobaby sele å den passa bare ikke oss 🙈 men Tula sin explorer er kjempegod å kan brukes fra nyfødt. 

Jepp, jeg har Tula som nummer to på listen :) Hvis jeg ikke får Cabooen til å funke så blir det innkjøp av Tula ;) Takker for tips! :jepp:

3 timer siden, Albbas skrev:

Jeg er veldig fornøyd med Caboo til nyfødtperioden! Selv de beste selene (Caboo er jo mer sjal enn sele) syns jeg egner seg bedre etter man har passert nyfødtstadiet, så caboo er en veldig bra plass å begynne. :)

Kjempebra! Jeg har hørt mye positivt om den, så jeg håper virkelig vi får det til denne gangen. Det hadde vært topp å ha armene litt fri av og til :fnise: :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble jammen meg shopping i dag også. Det var jo litt tilbud på Barnas Hus! Da ble det en dundyne til vogna, babynest, babygym og vippestol :danse:

Lappene flyr og jeg tenker av og til at kanskje det er litt tidlig å ta heeelt av? Men så kommer jeg alltid frem til at sannsynligvis ender dette her veldig godt, så da tar jeg sjansen. Og hvis vi blir ferdige med alt det dyre nå så vil det føles ut som babyen nesten er gratis når den endelig kommer ut :jepp: Og det gleder jeg meg til :strix:

Baby, baby, baby. Gurimalla, som jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+0! Nå er jeg halvveis altså :jepp:

Formen er fremdeles ganske perfekt. Litt halsbrann innimellom, men ikke i nærheten av hvor intenst som sist. 

Lurer på om jeg har kjent noen dult nå. Jeg er ganske usikker, men det var liksom ned mot skrittet :ler: Håper det tar seg opp snart. Spark er jo såå koselig. 

Siden M har party hver kveld så nå skal vi prøve å begrense luren til én time. Håper hun sovner før ni i kveld :tongue:

Jeg har arbeidshelg, og fri neste uke. Da skal vi ta årets sommerferie! Lalandia, her kommer vi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde misforstått hele ferien vår. Vi skal være hele to dager lengre enn jeg trodde :tongue: Heldigvis sa mannen det til meg i går, for jeg hadde planer om å slappe helt av. I stedet måtte jeg vaske tusen klær og kjøpe meg en tjukkas-bikini. Jeg fant en ganske bra, tror jeg. Trusa heter "high waist", men den ble ikke særlig high waist med en 20 ukers gravidmage :ler: 

Nå er jeg ganske klar, skal bare dusje. Vi kjører heldigvis ikke før fire i ettermiddag, så M er i barnehagen og jeg har fått pakke i fred. Håper jeg ikke har glemt noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2019 den 15.18, LilleMy1989 skrev:

Åh det høres deilig ut med ferie 😍 Kos dere masse! 

Takk! Det begynte litt stressende, men håper på full kos fra nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie med barn, ass. Når blir egentlig ferie chill igjen? Når de blir tenåringer? Voksne? Når de ikke gidder å reise med oss lengre? 

Ja, jeg er litt trøtt akkurat nå :tongue: Det har vært oppkast og gråt og null søvn. En halvdårlig start på årets sommerferie, altså. Men nå kan det jo bare gå opp, ikke sant? :jepp:

Vi hadde en bra dag i Lalandia i dag, da. Og M har vært en eksemplarisk ferieunge. Null stress med bæsjebleier på diverse offentlige toaletter, bra matlyst, og hun har til nå rekorden i søvn på denne turen. Heldigvis! 

Det er ikke mengder av folk i Lalandia, men 90 % er gravide. Så vi er ikke særlig originale med å tjuvstarte ferien :fnise:

Nå må jeg legge meg og forhåpentligvis sove litt i tillegg. Natta :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom hjem fra ferie på søndag, og resten av turen ble svært vellykket. Svært travelt! Men moro. Det var ganske tøft å gå på jobb mandags morgen :tongue: Jeg har fremdeles ikke pakket ordentlig ut av kofferten, kun vasket skittentøyet :fnise:

Sånn gravidmessig er det like stabilt som før. Kjenner tydelige spark nå da :jepp: Ikke så ofte, så han ligger nok og sparker i morkaken fremdeles. Men når han kjører skikkelig på om kvelden så koser jeg meg :nigo:

Jeg har en arbeidsuke deluxe hele påsken, og mann pluss barn reiser fra meg :grine: M har aldri reist uten meg før, og jeg har helt vondt i magen. Torsdag til mandag! :ohmy: De skal på fjellet, og hun kommer helt sikkert til å ha det moro. Men jeg bekymrer meg en hel haug, og selvsagt når det gjelder ting jeg ikke hadde hatt kontroll på uansett om jeg hadde vært med.

Jeg er veldig usikker på om vi kan Skype mens de er der oppe. Enten synes hun det er stas, eller så kan det bli krise. Vi gjør det alltid med mannen når han er ute på reis, men vi har ikke prøvd med meg. Jeg vil jo se henne (all day, every day), så jeg håper hun takler det bra.

Usj og fysj. Pulsen stiger hver gang jeg tenker på det :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas

Det går sikkert helt fint med M borte, selv om jeg skjønner at du gruer deg. Her har det gått over all forventing hver gang jeg har vært bortreist noen netter ("hver gang"... Har skjedd to ganger :P ). Har funka fint å Skype så lenge vi gjør det på et tidspunkt han er blid og opplagt. Og vær forsiktig med uttalelser av typen "mamma savner deg!". Husker første gang foreldrene mine skulle passe nevøen min over natta. Søstera mi gjorde den bommerten, og han nektet å legge seg fordi "mamma savner meg sånn". 😅 

Og formen din er helt fin? :) Så gøy at du kjenner mye bevegelse! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Albbas skrev:

Det går sikkert helt fint med M borte, selv om jeg skjønner at du gruer deg. Her har det gått over all forventing hver gang jeg har vært bortreist noen netter ("hver gang"... Har skjedd to ganger :P ). Har funka fint å Skype så lenge vi gjør det på et tidspunkt han er blid og opplagt. Og vær forsiktig med uttalelser av typen "mamma savner deg!". Husker første gang foreldrene mine skulle passe nevøen min over natta. Søstera mi gjorde den bommerten, og han nektet å legge seg fordi "mamma savner meg sånn". 😅 

Og formen din er helt fin? :) Så gøy at du kjenner mye bevegelse! 

 

Sannsynligvis går det kjempebra, men det er jo typisk at jeg blir opphengt i alle slags fæle ting som kan skje :daane: 

Formen er helt topp! Det eneste "tegnet" på at jeg er gravid er en voksende mage og halsbrann :fnise: Og halsbrannen er mye mindre plagsom enn forrige gang, så jeg kan ikke klage i det hele tatt :nigo: Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
17 minutter siden, Weebs said:

Sannsynligvis går det kjempebra, men det er jo typisk at jeg blir opphengt i alle slags fæle ting som kan skje :daane: 

Formen er helt topp! Det eneste "tegnet" på at jeg er gravid er en voksende mage og halsbrann :fnise: Og halsbrannen er mye mindre plagsom enn forrige gang, så jeg kan ikke klage i det hele tatt :nigo: Hva med deg?

Halsbrann er jeg godt kjent med for tiden for å si det sånn. Usj. Formen min er helt ok men ikke på topp. Heldigvis siste uka mi på jobb før permisjon. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Albbas skrev:

Halsbrann er jeg godt kjent med for tiden for å si det sånn. Usj. Formen min er helt ok men ikke på topp. Heldigvis siste uka mi på jobb før permisjon. :nigo:

Så bra! Shit, så fort tiden går. Hva tenker du om fødselen nå som det nærmer seg? Jeg gruer meg ikke i det hele tatt. Jeg må ha fortrengt smertene helt, fordi jeg husker kun de koselige delene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
11 minutter siden, Weebs said:

Så bra! Shit, så fort tiden går. Hva tenker du om fødselen nå som det nærmer seg? Jeg gruer meg ikke i det hele tatt. Jeg må ha fortrengt smertene helt, fordi jeg husker kun de koselige delene :fnise: 

Jeg gruer meg. :hoho: Det gikk jo så fort sist så jeg rakk liksom ikke å forberede meg, og det gruer jeg meg til nå... Og jeg stresser med om vi får barnevakten i hus tidlig nok eller om jeg må ta taxi alene, og jeg gruer meg til smertene. Så ja... :P

Men jeg gleder meg jo litt også, men akkurat nå er jeg IKKE klar. Etter påske må jeg nok begynne å innstille meg på at det kan skje når som helst. :P Trenger bare noen fridager først tror jeg! Er ganske sliten i hodet og da blir man jo litt pessimist... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Albbas skrev:

Jeg gruer meg. :hoho: Det gikk jo så fort sist så jeg rakk liksom ikke å forberede meg, og det gruer jeg meg til nå... Og jeg stresser med om vi får barnevakten i hus tidlig nok eller om jeg må ta taxi alene, og jeg gruer meg til smertene. Så ja... :P

Men jeg gleder meg jo litt også, men akkurat nå er jeg IKKE klar. Etter påske må jeg nok begynne å innstille meg på at det kan skje når som helst. :P Trenger bare noen fridager først tror jeg! Er ganske sliten i hodet og da blir man jo litt pessimist... 

Hvis det gikk fort som bare juling forstår jeg at du tenker litt ekstra på den delen. Jeg hadde jo dagevis med teite rier, så jeg var superklar for ekte fødings :tongue: Barnevakt har jeg også tenkt litt på. Så for meg at jeg måtte kjøre selv, men taxi er jo et tryggere alternativ da :fnise: 

Fridager hjelper helt sikkert :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet så mye til denne babyen allerede :ohmy: Jeg er faktisk nesten klar til at han kommer ut :fnise:

Det er nesten ingenting "stort" som gjenstår. Det dyreste er en Tripp Trapp-stol med newborn set. Og de er aldri på tilbud, så det er samme når vi kjøper den :tongue: Gymmatte fra Barnas Hus kikker jeg på jevnlig for å se om den kommer på tilbud. Ellers er det bare småting som smokk, nesesuger, gaskluter og sånne ting som gjenstår. Og klær da. Men det vil jeg kjøpe i virkeligheten. Og jeg er aldri på shopping. Kanskje jeg kan gå innom et kjøpesenter etter neste ultralyd. Det er i uke 24, fredag 26. april for å være helt eksakt. Det er en ekstra sjekk på grunn av epilepsien. Jeg skal også i uke 28 for å se om morkaken har flyttet seg lengre vekk fra åpningen. Håper det. Kjenner ei som nettopp var på samme sjekken, og hennes lå fremdeles og chillet over hele åpningen :dry: Men min var kun på kanten, så jeg har trua :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...