Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, Albbas skrev:

Han skjønte nok ikke så mye i begynnelsen han heller, men når magen ble stadig større og vi snakket mer jevnt og trutt om det har han forstått det. Nå koser han med magen flere ganger om dagen og sier "hei lille baby, så liten du er!". :ler: Veldig koselig nå som han skjønner mer av det (selv om det ikke har hindret han i å hoppe på magen...). 

"Så liten du er!" :rodmer: Så koselig! Lurer på hvordan M reagerer når jeg får tjukkasmage :jepp:

2 timer siden, Småkjekset skrev:

Gratulerer så mye enda en gang :strix:

Taakk! :nordvesta:

1 time siden, Leopanter skrev:

:strix:

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikkje sove jeg! :fnise: For en dag! For en uke. Jeg føler den har vart i månedsvis, men jeg har jo bare gått tre dager på jobb. Satser på at tiden går i et normalt tempo fremover. 

Jeg er så gira! Tenk at det er en gutt. Blir alt annerledes denne gangen? Bør vi male det rosa rommet, som de skal dele, en litt mer nøytral farge? :ler:

Morkaken lå fremme, det visste jeg. Men den lå i tillegg helt inntil åpningen (men den var ikke dekket), derfor fikk jeg time til ny ultralyd i uke 28 for å se om den har flyttet seg lenger opp. Det har den sannsynligvis, så jeg fikk beskjed om å ikke Google forliggende morkake. Det har jeg ikke gjort... :plystre: Hvis den nekter å flytte seg blir det keisersnitt, og det håper jeg å unngå. Jeg trivdes veldig godt med vaginal fødsel. Pittelitt vondt (:bond:), ellers greit. 

Ah. Elsker når ultralyden ikke ender i tårer.

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at ultralyden vart ein positiv opplevelse denne gangen. Og gratulerer så mykje med ein liten gutt i magen, Weebs! :strix:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Så fint at du sitter igjen med gode følelser! 

Mitt inntrykk er at de fleste som har morkaka nær åpningen likevel ender opp med å føde vaginalt? Det er veldig sjelden at den ikke flytter seg. Veldig greit med en ekstra UL da. :nigo:

Hvor langt på vei er du nå, sånn nøyaktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mirabella76 skrev:

Så flott at ultralyden vart ein positiv opplevelse denne gangen. Og gratulerer så mykje med ein liten gutt i magen, Weebs! :strix:

Ja, det var fantastisk! 

Takk! :nordvesta:

2 timer siden, Albbas skrev:

Så fint at du sitter igjen med gode følelser! 

Mitt inntrykk er at de fleste som har morkaka nær åpningen likevel ender opp med å føde vaginalt? Det er veldig sjelden at den ikke flytter seg. Veldig greit med en ekstra UL da. :nigo:

Hvor langt på vei er du nå, sånn nøyaktig? 

Jepp, det er visst bare 1 % som må ta keisersnitt av den grunnen. Livmor vokser og "drar" morkaken med seg oppover, så det pleier å gå veldig fint. Det er ikke noe jeg er nervøs for :) Men takker ikke nei til ekstra ultralyd - hoho :nigo:

Nøyaktig 18+6 i dag :Nikke: Målingene på både TUL og OUL gav termin 19. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag flyr tiden. Glemte nesten ut å spise lunsj :fnise:

Jeg har allerede svidd av litt penger på utstyr. Bilstolposer (både vår og vinter :sjenert:), bedside crib og bilstol. Jada, så tusenlappene flyr. 

I tillegg vil jeg ha tripp trapp-stol med newborn set, vippestol (samme som den jeg solgte :rolleyes:), babynest, lekematte og bæretøy :Nikke: Godt vi tar en billig "sommerferie" til Lalandia i april :tongue: 

Pluss klær! Men jeg tror jeg vil kjøpe en del i virkelige butikker sånn at jeg kan besvime over hvor søte og små de er :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lovebird skrev:

Så bra at alt var fint! Og det blir kjekt med en lillebror i familien også :) Gratulerer!

Ja! Tusen takk! Nå er det bare god stemning her :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Og så heldig du er - en liten gutt! Fantastisk :nigo: Er så glad for at alt var fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt at guttenavn er skikkelig vanskelig, og jeg hadde kun et par jentenavn i bakhodet denne gangen også. Men så skal vi jo ha en gutt! :fnise: I går og i dag har jeg gått gjennom hele navneguiden på klikk.no på jakt etter navn jeg falt pladask for. Jeg fant to :ler: Det ene syntes ikke mannen passet sammen med etternavnet han skal få. Men det andre ble godkjent. Det er ikke hundre prosent bestemt enda. Jeg øver meg på å si det for å se om det føles naturlig. Guttene syntes det var fint, så alle er egentlig enige om at det er et bra navn. 

Nå må jeg bare fortsette å si det høyt i noen dager, så får vi se om det er det vi ender opp med :Nikke:

Jeg har kjøpt inn garn til en Marius-dress i dag. Tenker å strikke i størrelsen 3 mnd. Selv om det er knøttlite. Så vil jeg det! Dermed basta :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lille_frosk skrev:

Gratulerer så mye! Og så heldig du er - en liten gutt! Fantastisk :nigo: Er så glad for at alt var fint!

Takk! Ja, ikke sant? :strix: Det var deilig å ikke drømme rare ultralyddrømmer i natt :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har snik lest dagboka di siden starten, tror jeg fant den da vi var i samme "termingruppe" her inne sist 😁 så nå sniker jeg meg ut av skyggen for å gratulere med gutten i magen! Kjekt at alt sto bra til, det er ingen selvfølge 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, går det an å finne navn som de rundt faktisk liker? 😛

Knøttet her har hatt samme navn siden han som blastocyst ble satt inn i november, og vi har brukt det siden da. Samtlige rundt oss hater det dypt og inderlig 🤣 Men det er fryktelig vanskelig å skulle kalle ham noe annet nå 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Labyrint skrev:

Har snik lest dagboka di siden starten, tror jeg fant den da vi var i samme "termingruppe" her inne sist 😁 så nå sniker jeg meg ut av skyggen for å gratulere med gutten i magen! Kjekt at alt sto bra til, det er ingen selvfølge 😊 

Å, så gøy! :) Tusen takk! Det er absolutt ingen selvfølge nei. Det har jeg lært etterhvert. Hører flere og flere historier om folk som ikke får like gode nyheter på ultralyd, så da blir det litt mer nerver.

6 timer siden, Ginny skrev:

I all verden, går det an å finne navn som de rundt faktisk liker? 😛

Knøttet her har hatt samme navn siden han som blastocyst ble satt inn i november, og vi har brukt det siden da. Samtlige rundt oss hater det dypt og inderlig 🤣 Men det er fryktelig vanskelig å skulle kalle ham noe annet nå 😛

Vi fem i familien er i hvert fall enige om at det er et brukbart navn :fnise: Det er ikke bestemt enda, så vi har ikke delt det med noen andre. Men jeg tror ikke resten av familien hadde sagt noe negativt til oss uansett. Kun bak ryggen vår :tongue: Da jeg sa hva M skulle hete så hadde de hørt feil og trodde vi sa et helt crazy navn. De sa bare "åja" og lurte på hvordan det staves. Det er verdens enkleste navn, så jeg bare "øøh, rett frem?!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har så mye respekt for de som kun går dagtid! Når får dere ting gjort?? Husarbeid droppes og alt faller helt sammen den uken jeg jobber formiddagsskift :huh: Jeg klarer å vaske klær, men jeg klarer IKKE å rydde dem vekk. Jeg klarer ikke engang å rydde vekk morgen-iskaffen min som jeg nyter på badet (classy), så på slutten av uka ser jeg ut som et skikkelig koffeinvrak. 

Jeg er veldig glad for at den trettheten som var helt lammende i starten av svangerskapet har gitt seg. Klarer meg greit med én iskaffe på morgenen. Og når jeg går dagtid tar jeg kanskje en ekstra på ettermiddagen for å ikke sovne i sofaen klokka ni :Nikke: Det synes jeg er innafor. 

Jeg kikket raskt gjennom oppskriften på Marius-dressen i går, og der trenger jeg uten tvil hjelp av mamma :fnise:

Ellers ingenting nytt siden i går kveld. Jeg vandrer rundt i huset og snakker med meg selv for å se om navnet føles naturlig. "Er du sulten, J? Hvor er J? Hei, jeg heter J Pettersen."

Jeg får rare blikk fra ungene, men men :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå føler jeg navnet på denne dagboken stemmer ganske bra :Knegg:

Anyways. Jeg fant handlelisten min i den forrige dagboken, gikk gjennom den og luket vekk det jeg ikke behøver denne gangen. For moro skyld lager jeg en ny. Hoho :) 

Har kjøpt/har fra før:

-Bugaboo Buffalo :hjerte:

-Vognpose med lammeskinn fra 80-tallet (bør vel google hvordan denne kan vaskes)

-Dyne til vogn

-Cozyfix ammepute 

-Sprinkelseng (relativt ubrukt :tongue:)

-Madrass

-Sengekant

-Chicco bedside crib (verdt et forsøk)

-Laken til bedside crib

-Dyne til seng 

-Sovepose

-Babybjörn vippestol med treleke 

-Voksi babynest

-Babygym

-Caboo Carrier Lite

-Uro

-Bleiebøtte

-Bilstol Maxi-Cosi Pebble

-Bilstolpose (Voksi Move og Voksi Move Light)

-Stelleveske

-Stellebord

-Stellematte

-Ammekurv

 

Skal kjøpe:

-Tripp trapp med newborn set 

-Gymmatte fra Barnas Hus (venter på tilbud siden den koster flesk)

-Skummadrass fra Jysk (klippes til og brukes som overmadrass til bedside crib)

-Sengetøy

-Flanells-/gasbleier fra Spar Kjøp

-Smokk (M nektet å bruke det, men jeg prøver igjen)

-En kosegreie (samme som over)

-Bilspeil

-Neglefil (M kom ut med lange negler)

-Nesesuger

-Avent ammeinnlegg

-Libero stelleunderlag 

-Bleier

-Paracet

-Alt av klær! :nigo:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh, det er så koselig med alle innkjøpene og planleggingen! Blir skikkelig babysyk av å lese her nå :fnise: Jeg og barna satt og så i fødselsboken til E hvor det var masse bilder av den store(lille) magen min og begge syntes jeg skulle ha ny baby i magen igjen. Forstod ikke helt hvorfor mamma sa seg fornøyd med to :vetikke: Jeg snudde fokuset over på ei dame i bhg som er gravid, så får vi beundre magen hennes og snakke om hennes baby istedenfor 😅

Alltid like spennende med navn! Håper dere slipper å ombestemme dere tusen ganger, som vi gjorde med M. Han skulle hete både Ola, Joar og Emrik :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Leviora skrev:

Ååhh, det er så koselig med alle innkjøpene og planleggingen! Blir skikkelig babysyk av å lese her nå :fnise: Jeg og barna satt og så i fødselsboken til E hvor det var masse bilder av den store(lille) magen min og begge syntes jeg skulle ha ny baby i magen igjen. Forstod ikke helt hvorfor mamma sa seg fornøyd med to :vetikke: Jeg snudde fokuset over på ei dame i bhg som er gravid, så får vi beundre magen hennes og snakke om hennes baby istedenfor 😅

Alltid like spennende med navn! Håper dere slipper å ombestemme dere tusen ganger, som vi gjorde med M. Han skulle hete både Ola, Joar og Emrik :ler: 

Jeg skjønner godt at du blir babysyk :tongue: Jeg hadde unngått denne dagboka som pesten hvis jeg hadde det minste snev av syken :fnise:

Joar tenkte jeg faktisk på i et lite sekund. Kanskje jeg skal si det høyt et par ganger :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...