Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Alt vel på ultralyd! Det var som vanlig fantastisk. Fosteret er 50 mm stort, men så helt ferdig ut. Fingre, tær, hake og hjerte :) 

Spoiler

Litt kjedelig at mammaen til guttene ringte og var helt fortvila fordi hun er gravid, særdeles lite planlagt. Og det ble ikke så god stemning når mannen fortalte at jeg også er det. Nå synes hun utrolig synd på guttene. Dette blir for mye gir dem, osv osv. Så det satt en liten demper på stemningen. Hun skulle fortelle dem det i dag, så hun mente vi burde vente til neste uke. 

Jeg syntes egentlig det var koselig at hun var gravid, for en rar timing :fnise: Men det var visst bare negativt hele greia... Håper hun kommer litt over det, for det smittet over på mannen at det var plutselig veldig synd på guttene. De som tar så lett på alt mulig :vetikke:

Mine foreldre synes i hvert fall det er topp :Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Albbas skrev:

Kanskje hun er litt hormonell? :P

Er jo ikke mer synd i dem enn andre som vokser opp i store søskenflokker. :klo:

Aner ikke. Nei, jeg trodde heller ikke dette skulle bli så sykt trist. Jeg tenkte det var kanskje et sjokk å få to sånne beskjeder på likt, men ikke noe mer enn det :vetikke:

Nå har de fått vite om mammaen, men de har allerede glemt det ut. Det er som sagt typisk dem. Jeg har til og med hintet om det har skjedd noe spesielt i dag, men de bare "nei? Eller, vi fikk brownies!" Såå.... Jeg tror dette kommer til å gå helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at ultralyden gikk bra! 

Synes det er litt artig at dere begge er gravide samtidig. Blir jo nesten tvillinger, på en måte, nesten. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tonio skrev:

Så herlig at ultralyden gikk bra! 

Synes det er litt artig at dere begge er gravide samtidig. Blir jo nesten tvillinger, på en måte, nesten. :fnise:

Ja, ikke sant! De ender opp i samme barnehage og kanskje samme klasse :biggrin: Moro det vel? Hun må chille :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Etter noen hint kom han ene gutten plutselig på noe i går kveld. "Weebs! Nå kom jeg på noe mamma fortalte. Hun skal ha baby!" Vi gjorde selvsagt et stort nummer utav det, og snakket om hvor gøy dette kom til å bli. 

Neste uke er det vår tur til å fortelle. Håper de blir like glade da :) 

Jeg må innrømme at jeg ble litt lei meg i går altså. Håpet jeg ikke møtte mammaen da jeg skulle hente M i barnehagen fordi da hadde det sikkert kommet noen tårer. Det var kjedelig å få en så skuffet reaksjon på en nyhet som jeg synes er helt fantastisk. Jeg var forberedt på at svigermor skulle himle med øyene, men ikke dette. 

Svigermor imponerte faktisk kraftig i går. Enten er hun en skikkelig god skuespiller, eller så ble hun glad på ekte :fnise: Hun ble overrasket fordi hun trodde jeg hadde fått "skrekken" etter M siden jeg ikke har sovet på to år. Njaa, joo... Ikke skrekken nok tydeligvis :danse:

Det blir ikke en superoffentlig annonsering nå, men jeg må si det til jobben i morgen siden det liksom skal være party party på kvelden. Mannen har også sagt det på jobb i dag, så nå driver alle og leter etter ny bil til oss :fnise:

Kontrollen til M gikk strålende i dag. Hun er 83 cm og 11 kg. Ikke så sykt svær, men følger fortsatt kurven sin :) Legesjekken gikk også bra. Hun var redd legen selvsagt, men hun kjempet ikke i mot undersøkelsen. Bare gråt litt. Det gikk fort over - de har jo så mange spennende leker der! Hun var ikke interessert i å gå i barnehagen etterpå :nigo:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vink vink :) Måtte innom og oppdatere meg litt. Så bra at det går bra fortsatt! Artig at du og eksen til mannen din er gravid samtidig 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at alt var bra på UL! Når er termin? 

Håper at negativitet  fra eksen sin side går over snart, kanskje hun bare trenger å fordøye det litt? :) Har dere termin ganske samtidig da? Uansett, håper jeg negativiteten ikke setter en for stor stopper på din egen glede! selv om  jeg  godt kan forstå at det setter en demper, har vært borti lignende selv.. søsteren min sin første kommentar da jeg fortalte at jeg var gravid var " oi, ja... det blir travelt" (i negativ forstand). Hun var med andre ord absolutt ikke begesitrert for graviditeten. Husker jeg ble skikkelig såret, og kjenner faktisk at det stikker litt enda. 

Hvordan gikk det å fortelle det på jobb? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2019 den 10.13, maja87 skrev:

Vink vink :) Måtte innom og oppdatere meg litt. Så bra at det går bra fortsatt! Artig at du og eksen til mannen din er gravid samtidig 🤣

Hallai! Ja, det var ganske syk timing :fnise: Jeg syntes det var ganske så morsomt - håper de andre i familien henger seg på også :tongue:

På 31.1.2019 den 10.28, Metzili skrev:

Så fantastisk at alt var bra på UL! Når er termin? 

Håper at negativitet  fra eksen sin side går over snart, kanskje hun bare trenger å fordøye det litt? :) Har dere termin ganske samtidig da? Uansett, håper jeg negativiteten ikke setter en for stor stopper på din egen glede! selv om  jeg  godt kan forstå at det setter en demper, har vært borti lignende selv.. søsteren min sin første kommentar da jeg fortalte at jeg var gravid var " oi, ja... det blir travelt" (i negativ forstand). Hun var med andre ord absolutt ikke begesitrert for graviditeten. Husker jeg ble skikkelig såret, og kjenner faktisk at det stikker litt enda. 

Hvordan gikk det å fortelle det på jobb? :) 

Yes! Termin er 19. august har de regnet seg frem til. Så får vi se hva de sier på OUL :) 

Håper hun bruker helgen på å fordøye det litt sånn at hun i alle fall klarer å spille glad når vi forteller det til ungene. Det er ganske viktig at de ser på dette som noe positivt! Mannen får ta en prat med henne om det... 

De som fikk det med seg var positive til nyheten, og det var selvsagt noen spørsmål om vi har nok soverom, om hvilken bil vi skal ha og sånne ting, men sånn er det jo når folk skal ha fire unger i stedet for to-tre :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en skikkelig fin tur med jobben. Det ble mye koseligere enn antatt. Etter kurs og middag begynte selvsagt folk å bli fulle og høylytte, da kunne jeg trekke meg tilbake til rommet med verdens beste unnskyldning :nigo:

Jeg sov som en dronning! Elsker hotell :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1 :danse:

Babyen er nå på størrelse med en lime! Det er crazy. 

Mann og barn er på cup i Stavanger, og jeg var veldig spent på legging i går. Jeg har ikke fått legge M siden jeg sluttet å amme. Altså flere uker siden :P Men i går hadde vi ikke noe valg. Hun tullet en del. Ville i vogna, ville i senga, ville leke. Når hun holder på sånn har jeg veldig lite tålmodighet. Måtte jobbe hardt med meg selv for å ha rooolig stemme :tongue: Men når det hadde gått én time ble hun ganske trøtt og la seg i senga. Hun prøvde ut et par tusen liggestillinger, men så lenge hun ikke tuller med vilje har jeg faktisk tonnevis med tålmodighet, så jeg lå og slappet av mens hun styrte litt på. Endelig sovnet hun! Hun har sovet ganske eksemplarisk i natt. Et par udramatiske oppvåkninger bare :) 

Jeg er spent på hvordan jeg skal få henne til å hvile på dagen :fnise: 

Svigers var her på besøk i går. De sa de var fremdeles overrasket over nyheten, og at det var imponerende av meg å ville ha en til, siden det ikke har vært piece of cake med M. Men det kan ikke være såå ille med nummer to vel? :fnise: Kanskje :vetikke: Et par vi kjenner har tre unger, og alle har refluks og melkeproteinallergi. Så det er jo alltid noen som får det tøffere enn andre. Men det er lov å håpe at vi får sove litt mer denne gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kala skrev:

Gratulerer med ny pudding på vei, det blir nok bra. Uansett, så går det over😊 jeg ville bare tipse deg om Britax go big (2). God fjæring, vendbar sittedel på sportsdelen, lang i ryggen, god kalesje, og ja, les om den😊

https://www.britax-roemer.no/barnevogner/duo--and-kombivogner/britax-go-big2/4142.html

Takk! Håper virkelig det :biggrin:

Tusen takk for tips, men den var litt dyr for en vogn som 98 % av tiden skal stå på soverommet :) Hvis vi ikke klarer å vende henne av det da. De to siste kveldene har hun sovnet i senga! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tok en halvtime for å få henne til å ta en lur i dag. 

Og i kveld gikk det strålende :Nikke: Veldig koselig at hun klarer å sovne med meg i senga. Uten amming! Det er ikke lenge siden det virket helt fjernt. Det blir spennende å se hva hun vil når pappaen er hjemme i morgen... Kanskje det er tilbake i vogna :tongue:

Nå har jeg bare én bukse som passer. Litt kjedelig, for bukser blir fort flekkete her i hus. Jeg bestilte et par gravidbukser i går. Og noen gensere. Gleder meg til å få skikkelig mage, ikke bare sånn halvveis "kanskje hun bare spiste en svær lunsj"-mage :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var tilbake til vogna når pappa var hjemme. Og hun har hatt en skikkelig urolig natt. Flaks jeg la meg åtte i går kveld :tongue:

Nå sitter jeg å venter på min første svangerskapskontroll. Har tatt omtrent hundre blodprøver. Heldigvis har jeg ingen problemer med sånt, men just in case så spurte de om det gikk bra fem ganger. 

Utrolig at det allerede er forsinkelser... 

M var en drøm å levere i barnehagen i dag. Alt gikk på skinner. Bleiebytte, påkledning, kjøring, og levering. Det er sjeldent! En god start på dagen for alle involvert :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M er syk. Ble akutt dårlig i går kveld. Bare gråt og ville legge seg. Var skikkelig varm, men det var uaktuelt å måle feber :rolleyes:

Heldigvis er mannen hjemme. Jeg er ikke i så god form selv, og da er det ofte lettere å være på jobb :tongue:

Folk er allerede begynt å strikke til babyen. Det synes jeg er litt skummelt. Selv vil jeg vente til etter OUL. Jeg er spent på når det blir. Sannsynligvis i mars en gang, men jeg liker å ha en dato å se frem til :jepp:

12+4 i dag. Nå må jeg ringe helsestasjonen å skaffe meg en jordmor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er visst poppis å ha termin i august. Det var ingen ledige jordmødre i byen. Frack. Må bare kjøre 10-15 minutt til neste helsestasjon, men likevel :P Fikk time på fredag, så da må jeg gå tidlig fra jobb. Og det er jo forsåvidt greit :vetikke: Håper hun er grei. Håpet egentlig på hun samme som sist. Hun var skikkelig okei og sjekket opp i alt. Det var hun som fant ut at jeg hadde rett på ekstra oppfølging på grunn av epilepsien. Det hadde gått nevrologen hus forbi.

Det er et par ting jeg vil gjøre annerledes med barn nummer to. Sånt er det vel ofte :fnise: 
Jeg vil teste ut bedside crib! M ville jo helst sove inni meg, men kanskje nestemann er mindre klistremerke? Lov å håpe :ler: Tror jeg går for Chicco Next2Me
Jeg vil ha et babynest uten snøring med beina. Den snøringen var irriterende da M ble lang nok til å vikle beina sine inni. Voksi Babynest med lærrem ser grei ut! Dyr da...
Jeg vil være mer seriøs med bæretøy! 
Jeg skal teste en annen bilstol. Forrige gang hadde vi Maxi-Cosi CabrioFix. Om det var grunnen til at M vrælte fra garasjen og ut, det vet jeg ikke. Lurer litt på denne med verdens lengste navn. Skal sjekke litt mer her. 

Men noe var jeg veldig fornøyd med. 
Vippestolen fra BabyBjörn og babygymmen fra Tiny Love, for eksempel. Synd begge delene er solgt :daane: 
MEN jeg har beholdt Cozyfix ammeputen. Den er amaaazing. Fytti :hjerte:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner veldig godt til å ville gjøre ting annerledes med nestemann :fnise:

Helt enig ang bæring og bedside :jepp: Men her blir det også mat ved 4 mnd og tidlig intro av flaske. For min egen mentale helse ;) Istedenfor babynest skal jeg nå prøve å se om svøping fungerer, prøvde ikke det sist av en eller annen grunn :vetikke:

Babynestet så jo veldig behagelig ut da! q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Kjenner veldig godt til å ville gjøre ting annerledes med nestemann :fnise:

Helt enig ang bæring og bedside :jepp: Men her blir det også mat ved 4 mnd og tidlig intro av flaske. For min egen mentale helse ;) Istedenfor babynest skal jeg nå prøve å se om svøping fungerer, prøvde ikke det sist av en eller annen grunn :vetikke:

Babynestet så jo veldig behagelig ut da! q

Svøping - stemmer! Det hadde jeg glemt. Prøvde halvhjerta med M, men hun likte ikke å ha armene fanget. Må teste denne gangen også :) 

------

Og Tripp Trapp-stol med newborn set! Vi spiste på tur ganske lenge, for M var ikke fan av å ligge alene. Ikke et eneste minutt :fnise: Men det er dyyyyyrt med sånn stol. Og alle på Finn er eldre enn Jesus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrippTrapp er dyrt, men er det noe jeg ikke ville vært for uten så er det newborn-setet! Det fikk vi så mye bruk for! 😃 Så nå når nr. to kommer så investerer vi i en til, storesøster bruker fortsatt sin. Og tripptrapp får man helt sikkert solgt igjen for en grei pris etterpå 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...