Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I morgen er første gang mannen skal levere M i barnehagen tidlig. Heldigvis er en av yndlingspersonene hennes der fra morgenen av, så det gjør det kanskje lettere. Jeg kjører på jobb klokka seks, og da er ikke barnehagen åpen :P Mannen har en grei sjef, så han kan levere så sent som sju. Senest ti over... Jeg synes det er ganske tidlig, spesielt siden hun må være der helt til halv fire. Men det er jo hverdagen til mange av barna. Heldigvis er det ikke så ofte hun må være så lenge. 

I morgen er det innedag, så jeg sa til mannen at han trengte ikke å kle på henne helt vilt, siden de bare skal bake og sånne ting. "Nei, bare ullbody, stillongs, joggebukse og en genser?" What? Nei! Det kaller jeg en ganske vill bekledning å bake i :tongue: Så jeg fant frem et antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må snart forstå at vi er hundre mann i familien, og begynne å handle mat deretter. Det nytter ikke med én pakke pølser eller én pakke fiskekaker :rolleyes: To dager på rad nå har jeg måttet spise en middag nummer to for at de andre spiste opp all maten :tongue:

Jeg er fremdeles lammende trøtt! Håper det gir seg sånn cirka i uke 12, er ikke det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg må snart forstå at vi er hundre mann i familien, og begynne å handle mat deretter. Det nytter ikke med én pakke pølser eller én pakke fiskekaker :rolleyes: To dager på rad nå har jeg måttet spise en middag nummer to for at de andre spiste opp all maten :tongue:

Jeg er fremdeles lammende trøtt! Håper det gir seg sånn cirka i uke 12, er ikke det vanlig?

Nei 😛

De sa kvalmen skulle gi seg i uke 12 og. Nope!

De sa man skulle slutte å tisse hele tiden i uke 12. Nope!

Uke 12 var oppskrytt 😛

Ta høyde for at dette er særdeles empirisk forskning med en sample size på én 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ginny skrev:

Nei 😛

De sa kvalmen skulle gi seg i uke 12 og. Nope!

De sa man skulle slutte å tisse hele tiden i uke 12. Nope!

Uke 12 var oppskrytt 😛

Ta høyde for at dette er særdeles empirisk forskning med en sample size på én 😁

Fader! Jeg husker ikke hvor lenge det varte forrige gang, men jeg kan i hvert ikke huske at det var SÅÅ intenst :P Har kanskje noe med at da kunne jeg ta ettermiddagslurer hele døgnet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kvalmen ga seg sånn ca uke 14 her :nigo: og trøttheten er gått litt tilbake, men blitt erstattet av forkjølelse. Så nesten like trøtt da :hoho:Sist var jeg trøtt hele veien. Det krever mye energi å lage ett barn! Jeg kan gi deg et lite håp ved å si at jeg ikke føler meg så veldig gravid nå i uke 16 :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Tror kvalmen ga seg sånn ca uke 14 her :nigo: og trøttheten er gått litt tilbake, men blitt erstattet av forkjølelse. Så nesten like trøtt da :hoho:Sist var jeg trøtt hele veien. Det krever mye energi å lage ett barn! Jeg kan gi deg et lite håp ved å si at jeg ikke føler meg så veldig gravid nå i uke 16 :jepp: 

Jeg var mye forkjøla forrige gang. Husker jeg var i sjokk fordi jeg trodde immunforsvaret skulle være tipp topp når man var gravid. Men det var jo omvendt :daane: Denne gangen har jeg vært frisk til nå heldigvis :) Bare trøøøøttt..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt storesøster-topp til M, så håper alt står bra til på ultralyd den 30. :opplyser: Samme dagen skal vi på 2-årskontroll. Det blir spennende. Det stod måling, veiing og undersøkelse. Den helsesjekken går aldri bra. Sist måtte legen gi opp :phaedra: Vel, vel. Satser på det er kvikt gjort, sånn at vi rekker gynekologen som er i en annen by :P 

Nå er det faktisk under to uker til ultralyd! Shit, ass. Det har gått fort :) Det var nettopp tre :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag starter uke 11. Det vil si jeg er 10+0. Blir aldri helt fortrolig med å si hvilken uke jeg er i. Men uke 11 høres veldig fint ut! :) 

Her er det kommet snø, og M hadde kost seg skikkelig i barnehagen i går med akebrett og hele pakka. Hun var sliten da jeg hentet henne, så da var snø noe dritt. Hun fikk det på skoen sin og det var fæle greier.  

Vi får se hva vi finner på i dag. Hvis snø suger i dag også så må det nesten bli Leos lekeland :fnise:

Mannen har sovet med M i natt også. Han er snill. Jeg har over to timer med dyp søvn, og det var jeg aldri sett før! Ikke har jeg vært oppe på do heller. 

Nå skal jeg stå opp. Lurer på hva M sier. Jeg er jo alltid på jobb når hun har sovet med pappa. 

Ultralyd nærmer seg, nå må jeg bare overleve 11 dager med venting før det braker løs med 2 årskontroll og TUL på samme dagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en type som har et ambivalent syn på snø vi også :ler: Morsomt å ake, men noe dritt å røre seg i! :raven: Spesielt nå når det er nesten en meter snø. Poff - hvor ble det av M? :vetikke: :hoho: 

2 timer dyp søvn høres deilig ut! Og hurra for 10 uker(jeg liker å si det sånn) og én dag nærmere UL! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Leviora skrev:

Vi har en type som har et ambivalent syn på snø vi også :ler: Morsomt å ake, men noe dritt å røre seg i! :raven: Spesielt nå når det er nesten en meter snø. Poff - hvor ble det av M? :vetikke: :hoho: 

2 timer dyp søvn høres deilig ut! Og hurra for 10 uker(jeg liker å si det sånn) og én dag nærmere UL! :nigo: 

Såå mye snø har vi ikke da :fnise: Men det var nok til å ake ned bakker, og det var veldig moro :) 

Jeg sov sammen med henne på dagen i tillegg, nesten halvannen time. Likevel er jeg trøtt nå :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Albbas skrev:

10 uker allerede! Wow! Er det ikke nå det har gått fra embryo til foster? Fin milepæl! 

Stemmer det! :Nikke: Husker det var ei svær greie sist. Da føltes det ut som om jeg hadde vært gravid i flere år :fnise: Denne gangen går det utrolig mye fortere! :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne helgen har M begynt med to nye ting! Hun sier "ja"! Endelig!!! :fnise: Hun har sagt "m-m" i hundre år nå. Men nå er ja virkelig i vinden. Hun sier ja hele dagen :nigo: Og hun synger! "Bæ bæ lille lam" gjentar hun med fin stemme. 

"Synger du, M?" "Jaa!"

Nå kjenner jeg at jeg er litt over amming :plystre: Puppene er så følsomme at jeg bare blir irritert. Og det funker ikke som et magisk sovemiddel lenger heller :riste:

Jeg har ikke bestemt meg for noe spesielt, men jeg sier de er tomme på dagen. I natt skal jeg sove med henne for første gang denne uka. Lurer på hvordan det går. Det er jo egentlig en stund siden jeg sluttet å amme på natta, men forrige gang jeg hadde henne så var hun syk, og da gav jeg etter... Så det spørs om hun husker det :tongue:

Det går veldig bra med ekteskapet for tiden :fnise: Vi har gode og onde dager, og en periode i starten av graviditeten var det mest onde. Men nå er de gode! Det er veldig behagelig å være meg akkurat nå. Trøtt og sånn, men resten er bra. Jeg velger å skylde noe på vaskedama! Fytti, jeg blir glad av å tenke på at det bare er én uke til hun er her igjen :jepp:

Fra i morgen av jobber jeg kveldsskift, og vanligvis er dagen fullbooket med husarbeid først, og hvis jeg er for trøtt eller lat til å gjennomføre planen så blir jeg stressa. Men hun gjorde en så sinnsykt bra jobb at jeg bare har noen få rom å konsentrere meg om denne uka :) Pluss klesvask selvfølgelig, men det er jo en neverending story :Nikke: Så denne uka gleder jeg meg til! Selv om jeg kommer sent hjem og sikkert har lyst å gråte av trøtthet. Men såpass må man tåle :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rett før mannen fortalte svigermor at vi skal ha en ny baby. Det var nemlig snakk om det Erna sa, at vi måtte lage flere unger. "Du har i hvert fall gjort din jobb!" sa hun :tongue:

Men han holdt seg :vetikke:

Det blir gøy å se det sykt skuffede ansiktet hennes når det blir offisielt :rolleyes:

Ni dager og 10 netter til ultralyd! Det svinger veldig fra "woho, gravid :danse:" til "håper alt er bra :ohmy:". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for hundre hosteanfall på kvelden så sov M fra 21.30 til 01.30. Da drømte hun tydeligvis noe, for hun viftet med bamsene sine og ropte på "nam nam". Men da hun våknet og satt seg opp fortalte jeg at det var tomt, og hun la seg rett ned og sov videre. Jeg derimot :rolleyes: Ligger her og vrir meg fremdeles, halvannen time senere. Tett i nesa og vondt i halsen. Og nå startet nettopp robotstøvsugeren i første etasje! Mannen satte den opp i går, og har tydeligvis lagt inn at den skal gå om natta, selv om vi ble enige om det det skulle den IKKE, da vi testet hvor sinnsykt den bråkte. Selv om regnet slår på ruta så var den sinnsykt irriterende, så jeg måtte ned å skru den av. 

Så nå er jeg ekstra våken, og litt irritert i tillegg :P Herregud. Sov da, dame! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feel you! Ligger våken og vrir meg jeg også, etter å ha brukt en time på å få en syk gutt til å sovne igjen. Hjelper ikke at gubben snorker. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært våken siden før 3 ish... Alle er småforkjøla og mini hadde vondt i øret. Mannen dro på jobb som vanlig så han er vel kjempetrøtt senere. Håper barnet tar til fornuft og vil sove snart :sFun_sleeping:

Sykt irriterende med robotstøvsuger på natten men herregud så misunnelig jeg er på både den og vaskehjelp :hoho:Vi har dørstokker så hvis du vet om en som takler det og kan gå under sofaen så hyl ut! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Albbas skrev:

Feel you! Ligger våken og vrir meg jeg også, etter å ha brukt en time på å få en syk gutt til å sovne igjen. Hjelper ikke at gubben snorker. :glare:

Når du først begynner å irritere deg over snorking så er natta tapt :P Håper du sovnet til slutt likevel!

41 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Vi har vært våken siden før 3 ish... Alle er småforkjøla og mini hadde vondt i øret. Mannen dro på jobb som vanlig så han er vel kjempetrøtt senere. Håper barnet tar til fornuft og vil sove snart :sFun_sleeping:

Sykt irriterende med robotstøvsuger på natten men herregud så misunnelig jeg er på både den og vaskehjelp :hoho:Vi har dørstokker så hvis du vet om en som takler det og kan gå under sofaen så hyl ut! :nigo: 

Isj! Unner dere litt dagsoving i dag :) 

Den støvsugeren har stått ubrukt i årevis fordi vi aldri orker å rydde vekk alt så den får gjøre jobben ordentlig :tongue: Nå satt vi den i den svære gangen vår så den får jobbe litt med å fjerne sand, kunstgresskuler og andre greier vi drar med oss inn :Nikke: Aner ikke om den går over dørterskler, dessverre! 

Vaskehjelp :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M hadde en super natt, den eneste gangen hun ble lei seg fordi det var tomt for nam nam var klokka seks i morges, og da var det jo morgen og vi kunne stå opp :) Forhåpentligvis sover jeg også litt bedre i natt! Tror jeg må sove litt før jobb i dag. Eller, jeg MÅ det. Ellers kan det være jeg gråter litt da klokka nærmer seg halv tolv :ohmy: Det er sent altså...:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...