Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Albbas skrev:

Stakkars! God bedring til M! Hvordan er din form da? :)

Takk! Nå er det bare "vanlig" hoste igjen :tongue:

Min form er helt pørfekt. Kan ikke klage på noenting :vetikke: Kun at det er en hel måned til ultralyd! Det klager jeg litt på :fnise:

15 timer siden, Leviora skrev:

Uff, stakkars M :( Får håpe hun "bare" er kvalm av slim og luftveisinfeksjon, og ikke omgangssyke. Masse god bedring! :hjerte: 

Det var nok bare derfor hun kastet opp på natta :Nikke: Hun var i skikkelig fin form i hele går. Kjedet seg veldig på dagen, så heldigvis kom brødrene til oss sånn at hun fikk frese fra seg på kvelden :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sjekket før nå, og av en eller annen grunn har jeg tenkt at livmoren fortsatt er så liten at den er umulig å kjenne. Men da jeg kjente etter i dag så ligger den jo rett under navlen! Det var ganske gøy :) Håper babyen vokser og trives inni der. Uke 14+5 i dag. Jordmor mener vi skal gå utifra menstermin, og da er jeg 15+2. Men begge gangene gynekolog målte på ultralyd var de enige om det som tilsvarer 14+5. Vi får se hva de sier på OUL. Om 27 dager! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer en haug med språket til M for tiden. Det er ikke lenge siden vi var på kontroll, og da spurte helsesøster om hun sa to ord etter hverandre, for eksempel "M sulten". Det gjorde hun ikke. På den tiden gikk det i enkle ord. Men nå kommer hun med setninger med tre ord hele tiden. "Peppa sitte M." Peppa skal sitte sammen med M. "Oi, M hoster." Det sa hun etter at hun kastet opp. Hun følte tydeligvis det lignet på hosting :tongue:

I dag har hun vært i barnehagen og jeg har gjort så mye jeg klarer hjemme. Nå ser det sånn halvveis greit ut her :Nikke:

Nevrologen har fremdeles ikke ringt og gitt beskjed om at blodprøven min var for lav, og bedt meg øke dosen. Jeg måtte be fastlegen ringe og sjekke hva den viste, for det er kun nevrologen himself som har lov å si det. Den var, surprise surprise, enda lavere enn forrige gang, så nå styrer jeg doseringen min selv. Når nevrologen bruker 2,5 uke på å ringe meg så får det bare bli sånn. Satser på at jeg øker sånn cirka riktig så jeg slipper å få epilepsianfall :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Weebs skrev:

 

Nevrologen har fremdeles ikke ringt og gitt beskjed om at blodprøven min var for lav, og bedt meg øke dosen. Jeg måtte be fastlegen ringe og sjekke hva den viste, for det er kun nevrologen himself som har lov å si det. Den var, surprise surprise, enda lavere enn forrige gang, så nå styrer jeg doseringen min selv. Når nevrologen bruker 2,5 uke på å ringe meg så får det bare bli sånn. Satser på at jeg øker sånn cirka riktig så jeg slipper å få epilepsianfall :vetikke:

😮 I alle dager! Får du ikke snakke med nevrologen selv? Det er jo helt hårreisende å vente over 2 uker med en sånn diagnose! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Frostrose skrev:

😮 I alle dager! Får du ikke snakke med nevrologen selv? Det er jo helt hårreisende å vente over 2 uker med en sånn diagnose! 

Det er tydeligvis ikke så viktig. Han var veldig streng på at jeg måtte ta blodprøve den 4. hver måned! Men å sjekke hva den blodprøven viser, det er visst ikke så nøye :vetikke: Forrige måned ringte jeg poliklinikken to ganger, men de sier de kan ikke gjøre mer enn å skrive en gul lapp til ham. Så ja. Tungt system. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+1, og baby er på størrelse med et eple! Det er vilt. Jeg føler meg helt normal og glemmer ganske ofte at jeg er gravid. Det er nesten så jeg tviler av og til :huh: Føler ikke magen vokser noe særlig. Har ikke veid meg på en stund. Ikke siden uke 12 hos jordmor :P Jeg må prøve å huske det senere. 

I går var det kjedelig vær så vi var i Leos lekeland. M er en skikkelig tøffing. Hun drog meg opp i den bratteste rutsjebanen. Jeg visste ikke hvor stor den var før vi kom til toppen og kikket ned. Mannen var fullt klar over det og hadde tenkt "javel?" :fnise: Men det var for sent å snu, så vi kastet oss utfor. Mannen stod klar til å filme oss, og jeg har det mest sjokkerte fjeset da vi kommer flyvende ned. M bare lo og ropte "mer!". Så den fløy vi ned ca. hundre ganger. Jeg hadde visst det samme ansiktsuttrykket hver gang :tongue:

På onsdag reiser mannen, så jeg og M blir alene til søndag. Regner med det går greit. Tipper vi stikker til foreldrene mine på middag sånn omtrent annenhver dag :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er blitt litt forkjøla, og nå må jeg hele tiden passe på at jeg ikke må tisse når jeg nyser :ohmy: Har aldri opplevd det tidligere, så jeg var helt uforberedt. Er det babyen som presser på blæren? Aner ikke. Litt stress.

Nå er det tre uker til ultralyd. Det var nettopp seks, så tiden går i grunn ganske raskt. 

Legging av M er litt tullete for tiden. Hun klarer ikke å bestemme seg for om pappa eller mamma skal være med henne. Hver gang jeg tror at nå sovner hun snart så spretter hun opp og roper på pappa. Og omvendt. Til slutt må vi bare si nei, og da ender det i gråt. Hun er ganske søt da. Når vi ligger ved siden av hverandre stryker hun meg i ansiktet og hvisker "mamma nese, M nese, mamma øyne, M øyne, mamma hake, pappa skjegg..." Noen ganger tar hun tak i kinnene mine og kysser meg :fnise: Vet ikke hvor hun har lært det. Forhåpentligvis ikke i barnehagen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent problem :( Jeg må bruke bind når jeg er forkjølet... Hjelper å gjøre knipeøvelsene sine når man ikke er syk da :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Kjent problem :( Jeg må bruke bind når jeg er forkjølet... Hjelper å gjøre knipeøvelsene sine når man ikke er syk da :opplyser:

Så kjedelig! Jeg trodde jeg var en av de heldige som slapp unna, men neida :fnise: Håper det gir seg etter fødselen. Får knipe litt imens :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stikker mannen, så jeg og M blir alene. Nesten en hel uke faktisk :huh: Håper legging går raskere når han er borte, da har hun ingen å velge mellom :fnise:

Jeg har bare et par centimeter igjen på Mariusgenseren som jeg har strikket på i månedsvis. Jeg tok en lang pause da jeg fant ut at den var altfor stor til pappa og den plutselig måtte bli mannen sin. Strikket et par ting til M for å muntre meg selv opp :nigo: Men nå er jeg snart i mål! Så etter jobb i dag skal jeg kjøpe garn i fine farger til å strikke Mariusgenser til guttene! Trikser med mønsteret og strikker dødninghode i stedet for :Nikke: 

Jeg tør som sagt ikke å strikke noe til babyen før ultralyden. I dag føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt :ohmy: Det er en følelsesmessig berg- og dalbane dette svangerskapsgreiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over at du ikke sutrer mer når mannen din skal vekk! :ler: jeger får nesten noia når mannen skal bort to netter, spesielt etter jeg ble gravid. 

Den der mellomfasen mellom lite symptomer og positiv OUL-opplevelse kan være tung ja! 

Har du noen idé om hva du vil strikke, eller vil du vite kjønn først? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Albbas skrev:

Jeg er så imponert over at du ikke sutrer mer når mannen din skal vekk! :ler: jeger får nesten noia når mannen skal bort to netter, spesielt etter jeg ble gravid. 

Den der mellomfasen mellom lite symptomer og positiv OUL-opplevelse kan være tung ja! 

Har du noen idé om hva du vil strikke, eller vil du vite kjønn først? 

Det blir mindre å rydde når vi to er alene :hoho:

Denne dressen har jeg veldig lyst til å strikke! I litt mer spenstige farger :Nikke: Og sikkert et teppe i tillegg. Og kanskje noe hentesett-greier? Vet ikke helt :fnise: Han/hun kommer jo i august, og det er en litt vanskelig måned synes jeg. Det er sannsynligvis litt varmt akkurat da, men samtidig blir det straks høst! Aner ikke :tongue:

Hva med deg? Du også strikker litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Weebs said:

Det blir mindre å rydde når vi to er alene :hoho:

Denne dressen har jeg veldig lyst til å strikke! I litt mer spenstige farger :Nikke: Og sikkert et teppe i tillegg. Og kanskje noe hentesett-greier? Vet ikke helt :fnise: Han/hun kommer jo i august, og det er en litt vanskelig måned synes jeg. Det er sannsynligvis litt varmt akkurat da, men samtidig blir det straks høst! Aner ikke :tongue:

Hva med deg? Du også strikker litt?

Så fin dress! 😍

Jeg strikker en romper, tror ikke jeg rekker mer enn det. :ler: Strikkelysten har dessverre ikke vært helt den store de siste månedene. Dessuten strikker både svigermor og en god venninne så mye fint at det jeg strikker neppe blir mest brukt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på med festdrakt til storebror nå (Klompelompe) og har planer om å strikke et Mor Signe-teppe i ullsilke (Nøstebarn) 😍 Så må jeg selvfølgelig strikke matchende festdrakt til lillebror til neste år 😁 Å planlegge noe mer før den ene festdrakten og teppet er ferdig er for ambisiøst 😂 

Jeg hadde også klaget mye mer om vi måtte være alene i dagesvis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Albbas skrev:

Så fin dress! 😍

Jeg strikker en romper, tror ikke jeg rekker mer enn det. :ler: Strikkelysten har dessverre ikke vært helt den store de siste månedene. Dessuten strikker både svigermor og en god venninne så mye fint at det jeg strikker neppe blir mest brukt. :P

Ser den! Man trenger ikke haugevis, liksom. Jeg fikk mye forrige gang som aldri ble brukt :ohmy: Angrer litt på det da. Men, men! 

9 timer siden, Leviora skrev:

Den har jeg faktisk vært innom! :jepp:

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg holder på med festdrakt til storebror nå (Klompelompe) og har planer om å strikke et Mor Signe-teppe i ullsilke (Nøstebarn) 😍 Så må jeg selvfølgelig strikke matchende festdrakt til lillebror til neste år 😁 Å planlegge noe mer før den ene festdrakten og teppet er ferdig er for ambisiøst 😂 

Jeg hadde også klaget mye mer om vi måtte være alene i dagesvis :fnise:

Den boka med festdrakt tror jeg at jeg også har. Hørtes i hvert fall kjent ut! Jeg føler M har litt lyst på en strikket matroskjole... :plystre: Nei, jeg må roe ned planene mine :fnise:

Jeg tror vi jukser litt stikker på hytta med familie i helgen. Selv om jeg tror soving blir ræva der så blir sikkert dagene bra :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Weebs skrev:

Ser den! Man trenger ikke haugevis, liksom. Jeg fikk mye forrige gang som aldri ble brukt :ohmy: Angrer litt på det da. Men, men! 

Den har jeg faktisk vært innom! :jepp:

Den boka med festdrakt tror jeg at jeg også har. Hørtes i hvert fall kjent ut! Jeg føler M har litt lyst på en strikket matroskjole... :plystre: Nei, jeg må roe ned planene mine :fnise:

Jeg tror vi jukser litt stikker på hytta med familie i helgen. Selv om jeg tror soving blir ræva der så blir sikkert dagene bra :Nikke:

Go for it! M har helt klart lyst på matroskjole :jepp:

Hyttetur høres koselig ut 😊 Kanskje hun slår til og overrasker deg med soving 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare ting skjer med kroppen når den er gravid, sant? For eksempel så kan en kul dukke opp på den ene siden av nesen? Og forsvinne igjen etter fødselen? 

Håper det! Jeg har kjent noe rart på nesen i et par uker, men ikke turt å se ordentlig etter. I dag så jeg etter. En tydelig kul! Fader. Jeg som egentlig er veldig fornøyd med nesen min! Etter at jeg falt på sykkel og knakk den så grodde den skjevt. Så jeg opererte big time for noen år siden. Ordnet skeiv skillevegg, fjernet tusen polypper og ordnet den sånn at den ble symmetrisk igjen :jepp: Det var ikke kjempegøy akkurat, men det var verdt det! Og nå er det kommet en kul på den! WTF. Håper det er gravidgreiene som kødder det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av sykdom og dårlig vær ble hytteturen avlyst. Men ting og tang gjør at det er like greit! Det har vært en veldig fin lørdag. Midt på dagen hadde vi en to timers lur sammen. Det er en ganske fantastisk del av helga! Sove på dagtid uten dårlig samvittighet :hjerte:

På kvelden klarte M å hoppe på magen min. Det var mindre hyggelig :ohmy: Jeg har ærlig talt litt angst, men prøver å berolige meg med at det var mer på siden enn midt på. Og i uke 16 er vel baby såpass liten at den er beskyttet mot sånt...? Jeg kan uansett ikke gjøre noe fra eller til, så jeg får holde ut 2,5 uke til ultralyden. 

I morgen blir det bollebaking som garantert kommer til å ende i tusen liter rot og kaos. Men forhåpentligvis gøy i tillegg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt skal M sove hos foreldrene mine. Tipper det går strålende! Mannen er reist igjen og jeg jobber kveld. Så i morgen på dagen er jeg helt alene! Kan sove så lenge jeg vil :huh: Det blir vilt. Og deilig. Kommer jo hjem fra jobb halv tolv, og vanligvis står jeg opp med M. Sånn rundt seks. I morgen skal jeg sove til åtte. Minst! :jepp:

Nå må jeg pakke sakene til M og kjøre bort til foreldrene mine. 

Nå er det gått én måned uten telefon fra nevrolog. I dag tok jeg ny blodprøve. Blir spennende å se om jeg har klart å medisinere meg selv riktig :P Lurer på å ringe sykehuset hver dag denne måneden. Kommer til å irritere livet av de som tar telefonen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...