Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Weebs said:

Ferdish! Han tippet jeg var et par dager for tidlig ute, for det var for tidlig å se hjerteslag. Men ellers var plommesekk o.s.v. bra :vetikke: Dårlig timing med jul og nyttår nå, så jeg fikk time 3. januar. Han sa jeg skulle slappe av. Men hallo :tongue:

Sukk. Jeg var redd for det, for antatt 6+2 er jo veldig i grenseland for å se noe. Æsj altså! Men bra at det han så så bra ut da. :nigo: Blir nok blinkende bamsemums neste gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde det samme i denne graviditeten :)  Var på ultralyd da jeg var 6+3, og legen kunne ikke se noe bankende hjerte,  men en uke senere banket hjertet og nå er jeg straks i uke 20. Legen min sa også at det var helt normalt å ikke se noe hjerteslag så tidlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger og takk for beroligende ord! 

Nå skal jeg prøve å tenke rasjonelt, for det blir altfor stressende å være bekymret i to hele uker :daane:

Jeg er gravid! Helleduss. Det hadde jo vært altfor syk timing om at det stoppet å utvikle seg akkurat når jeg skulle på ultralyd. For det var bare snakk om et par dager, mente han. Og sånn egentlig angret jeg litt på ultralyden, når jeg googlet meg frem til at ultralyd i uke 8 er the shit. For hvis jeg da får se en blinkende bamsemums, da dør jeg av lykke.

Og "vanlige" folk går jo rundt og tenker "jeg er gravid" selv om de ikke er på ultralyd annenhver uke :tongue: Da er det teit av meg å tenke "kanskje, kanskje ikke" hele tiden. Nei. Jeg har bestemt meg for å være positiv i disse to ukene jeg blir nødt til å vente. Det KAN være jeg ringer en annen gynekolog i morgen og hører om de har oppe i romjulen, vi får se :fnise:

Stakkars M, altså! Nå har hun vært syk altfor lenge for min smak, og ikke vil hun ha hostesaft eller noe :snurt: Jeg gav henne en Paracet og la henne nå. Sovnet på tre sekund, og forhåpentligvis sover hun litt sammenhengende. Jeg må legge meg tidlig i kveld også, i tilfelle det blir en like ræva natt. Gudhjelpes. Og i morgen må vi til barnehagen å hente yttertøy for å vaske det i ferien. Lurer på hva hun tenker når vi bare stikker igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det straks jul på ekte og jeg kjenner stresset som alle maser om smitter litt. Jeg er glad for at vi ikke skal ha julaften hjemme i år, så det slipper å se prikkfritt ut. Det gjør det svært sjelden. 

M har daglige klikkingser, og jeg er usikker på om det er "the terrible twos" eller om det er rester etter sykdommen :P

På julaften nekter jeg å forandre rutinene til M bare for at hun skal være lengst mulig våken. Whatever. Jeg og hun drar fra svigers når det er vanlig leggetid. Gidder ikke å kødde det til.

Jeg jobber dagtid jul og romjul, og den ene kvelden skal vi til noen venner. Alle skal ha med seg en tapasrett, og alt jeg ville lage er allerede tatt! :tongue: Det må være noe kjapt siden jeg kommer hjem fra jobb og helst må dusje og pynte meg littegrann. Har kjøpt inn søtpoteter, tenkte kanskje å skjære i terninger og ha i ovnen. Mannen foreslår det ene etter det andre. Kyllingspyd med peanøttsaus... Kjør på, sier jeg :rolleyes:

Ja, et problem til. Jeg har altfor lite finklær! Det er jo mange dager i julen som krever finklær. Føkk, ass. 

Vi er dårlige på å storhandle, og det må vi gjøre i dag. Gruer meg. 

Gleder meg egentlig til jul er over, jeg. Nyttårsaften også. Føler meg som grinchen nå. Jeg jobber så mye at alt blir halvveis. På nyttårsaften jobber jeg kveld, så den går jeg totalt glipp av. Men uansett. Det er bare en uke, så er det nesten over. Ferdig å klage. 

Tiden går jo fort da, så snart er det 3. januar og ny ultralyd :Nikke: Det gleder jeg meg til. Fikk time på formiddagen og skal rett på jobb etterpå, så forhåpentligvis får jeg gode nyheter og er superhappy. Lurer på om jeg får samme fyren denne gangen også. Det hadde vært greit det, han er hyggelig. De er tre stykk på den klinikken, jeg har vært innom alle :fnise: Han jeg var hos nå takket for sist og kommenterte at forrige gang vi møttes var det bare elendighet. Det var jeg svært enig i, det var nemlig han som torturerte meg etter at den første "abortkuren" ikke fungerte. Grøss og gru. Håper jeg slipper det igjen. 

Jeg holder motet oppe og gidder ikke å være dritnervøs. Prøver i alle fall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg i uke 6+5, men gynekologen mente et par dager mindre. Forhåpentligvis fortsetter det å vokse og gro inni der, selv om jeg ikke har noen spesielle symptomer som jeg legger merke til :vetikke:

M hoster om nettene og er i overkant utfordrende på dagtid... I dag har vi vært ute i lekeparken i kulden for å få ut litt energi og frustrasjon. Gurimalla. Null grader, men jeg hadde lett gjettet flere minusgrader :tongue:

Håper det hadde effekt, for i dag skal vi henge med hele slekta til mannen :daane: Det hadde vært greit med litt mindre trass akkurat da :fnise:

Jeg synes det er litt kjedelig når folk har julekort opp Facebook. "Hadde det så travelt i år, så dette er julekortet fra oss." Frøken, du har en katt. Hvor travelt er livet ditt? 

Den faste julekortveggen vår krymper for hvert år :snurt: Det er jo miljøvennlig da, så jeg kan fokusere på det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kommet meg på jobb og sjekker kalenderen for å se hvor mange dager jeg må komme meg gjennom før neste UL. Jeg tar meg selv i å ikke nilese på appene, sånn just in case :rolleyes: Vel, vel. Så lenge varte den positive innstillingen :fnise: Men det går greit altså. Det er travle tider. Når jeg ser på kalenderen er det bare fem dager jeg ikke skal gjøre noe spesielt, bare gå på jobb, før UL skal være. Og fem dager er jo ikke mye :) 

Nå har jeg én uke igjen med ammefri, så er det over og ut. Jeg er heldig som har fått holde på så lenge. Måtte jo søke om det, med lapp fra helsesøster, så det hadde egentlig vært sykt om sjefen sa nei. Men uansett glad for det :Nikke: Tror nok jeg har kollegaer som synes jeg er ganske weird, men drit i.

Nå kunne jeg i teorien gått nattskift igjen, men jeg har bundet meg til denne ordningen frem til mars. Forhåpentligvis er jeg fremdeles gravid og glad når mars nærmer seg, så da kan jeg si at jeg blir nødt til å fortsette med å droppe nattarbeid. Dette er det nevrologen som har anbefalt på grunn av epilepsi. 

Jeg er allerede sulten selv om det er timesvis til lunsj. Siden det er jul og greier så skal det ikke gjøres så intenst mye planlagt arbeid. Uforutsette ting kan selvsagt skje, men vi krysser fingrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJulaften var skikkelig vellykket. M startet kvelden med en så heftig meltdown at jeg vurderte å gå hjem. Men det kom seg, og hun ble i storform. Ville ikke spise noe særlig, det er litt dumt at hun dropper mat hver gang det skjer noe utenom det vanlige. 

Vi har vært hos svigers tre dager på rad nå, og de er sjokkert over oppførselen til M. Det at hun har langvarige og heftige raseriutbrudd der hun ligger på gulvet mens hun hyler og sparker og slår. I dag var det fordi jeg skulle tørke snuen hennes. 

Men så går det over og ting er greit igjen. Hjemme har hun vært bare rolig og grei. Tok et bad der jeg til og med fikk vaske håret hennes uten at hun gråt :fnise:

Det er kanskje en fase. En slitsom fase. 

I dag er jeg i uke 7+0, men jeg har fremdeles så lite symptomer at da appen prøvde å fortelle meg at livmoren min nå er på størrelse med en appelsin så tenkte jeg "tviler på det". Og jeg har også lurt på om en abort går lettere etter en fødsel siden kroppen da har gjort det før. Siden det tok tre fuckings forsøk forrige gang. Gidder ikke det igjen :huh:

Neida, det kan jo godt være at jeg er kjempegravid og alt er velstand. Håper det. Spesielt nå som det er en smule panikkstemning på jobb om hva de skal finne på i sommer når tusenvis skal føde :fnise:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp meg selv. Dagene etter den kjedelige ultralyden har gått veldig fort, men nettene er treige. Jeg ligger alene i en kjempegod dobbelseng og burde sovet som en prinsesse, men neida. Ligger her og vrir meg mens tankene blir mer og mer negative :rolleyes:

Vet ikke hva jeg skal gjøre for å sovne igjen, dette er ikke et problem jeg pleier å slite med. Det er to timer til jeg må stå opp. To timer med søvn hadde vært lurt! Kom igjen nå. Sånn teit grubling er det null poeng med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du særlig symptomer med M da? Man har jo litt mindre tid til å kjenne etter når man har barn fra før. Med søvnmangel i tillegg merker man gjerne ikke til gravidtrøttheten heller, for man har vært konstant trøtt i noen år. :P

Skjønner at det er lett å bekymre seg! Jeg hadde en del symptomer fra uke 5 (samtidig som blødningene kom, så snakk om tvetydige signaler fra kroppen!), og så forsvant både blødninger og symptomer i uke 8. Fyttigrisen, de første 12 ukene er et pes av bekymringer! Men aller mest sannsynlig går det helt fint, og du har jo ikke mistet symptomer, ingen blødninger... Nei vettu, dette er veldig lovende! 

M høres helt normal ut med sine meltdowns. Vi sliter også med spising når det skjer mye. På julaften spiste han to bananer og litt pizza i løpet av hele dagen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Albbas skrev:

Hadde du særlig symptomer med M da? Man har jo litt mindre tid til å kjenne etter når man har barn fra før. Med søvnmangel i tillegg merker man gjerne ikke til gravidtrøttheten heller, for man har vært konstant trøtt i noen år. :P

Skjønner at det er lett å bekymre seg! Jeg hadde en del symptomer fra uke 5 (samtidig som blødningene kom, så snakk om tvetydige signaler fra kroppen!), og så forsvant både blødninger og symptomer i uke 8. Fyttigrisen, de første 12 ukene er et pes av bekymringer! Men aller mest sannsynlig går det helt fint, og du har jo ikke mistet symptomer, ingen blødninger... Nei vettu, dette er veldig lovende! 

M høres helt normal ut med sine meltdowns. Vi sliter også med spising når det skjer mye. På julaften spiste han to bananer og litt pizza i løpet av hele dagen. :ler:

Nei, hadde kanskje ikke det :tongue: Hadde en del vondt da, husker jeg leste om ligamentsmerter å fant ut at det var det jeg måtte ha. Men denne gangen er kanskje livmora litt mer chill siden hun er erfaren :jepp:

Jeg er positiv og glad på dagtid! Jeg har vært i ganske godt humør i dag, spesielt da fagforeningsdama på jobb her begynte å snakke om alle som skal ha permisjon. Det var rett før jeg hylte ut at det skal jeg også! :fnise: Så det skifter litt etter hva klokka er :Nikke:

Jeg gleder meg til vanlige dager og rutiner... Forhåpentligvis mindre meltdowns og mer spising. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, merker jeg har mindre tid til overs om dagen og at det går utover dagbøkene! Fikk en tåre (eller to) i øyekroken når jeg leste at du er gravid. Så fantastisk! :nordvesta: Kjedelig du ikke fikk se ett hjerte slå, men bare noen dager igjen til ny ul da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2018 den 1.27, Tonio skrev:

Herregud, merker jeg har mindre tid til overs om dagen og at det går utover dagbøkene! Fikk en tåre (eller to) i øyekroken når jeg leste at du er gravid. Så fantastisk! :nordvesta: Kjedelig du ikke fikk se ett hjerte slå, men bare noen dager igjen til ny ul da! 

Åh, så koselig :hjerte: :nigo:

Tiden har gått fort fra forrige UL (samtidig føles det som hundre år siden), så neste nærmer seg heftig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er siste dag på jobb før helg, og dette blir første dagen vi ikke har planer siden lille-lille julaften :tongue: Vi er heldige som blir invitert hit og dit, men det tar litt på med jobb pluss ulike sammenkomster hver dag. Huset får lide, for å si det sånn. Han som går hjemme hver dag har ikke prioritert klesvask, for eksempel :rolleyes: 

Nå er det under en uke til UL. Jeg er superspent. Har forestilt meg alle typer beskjeder. Alle to :P Hvis det er dårlige nyheter så håper jeg det stoppet opp tidlig. Og hvis det er gode nyheter gleder jeg meg ihjel til å se hva som foregår inni der :) 

Nå har jeg vært gravid én dag lengre enn første gang. Da fikk jeg beskjeden i uke 7+2, i dag er jeg hele 7+3 :fnise: Jeg er egentlig fornøyd for hver dag som går så lenge jeg ikke opplever mystiske ting, som for eksempel blod.

TMI: Første dagen i uke 7 tenkte jeg WTF da jeg stod opp og gikk på do. Så leste jeg på Preglife, og der stod det "i denne perioden kan det hende du vil få en melkeaktig utflod fra skjeden". Det velger jeg å ta som et veldig godt tegn! :fnise: 

Jeg er pittelitt (mer enn pittelitt) irritert på en på jobb i dag som har klart å lure seg unna arbeid. Men det går bare utover meg selv om jeg skal være sur hele dagen, så jeg prøve så godt jeg kan å komme over det snarest. Øhr. Typisk. Jeg skal nok klare å gjøre jobben alene (har lærling da), men likevel. Det er egentlig din jobb, motherfucker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har eg visst gått glipp av store ting! :ohmy: Gratulerer så mykje med graviditeten, Weebs! :hoppe: Kjekt at det klaffa så fort. Så kryssar eg fingrane for at du får sjå eit bankande hjerte på UL på nyåret! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mirabella76 skrev:

Oi, her har eg visst gått glipp av store ting! :ohmy: Gratulerer så mykje med graviditeten, Weebs! :hoppe: Kjekt at det klaffa så fort. Så kryssar eg fingrane for at du får sjå eit bankande hjerte på UL på nyåret! :hjerte:

Takk! Ja, det gikk virkelig over all forventning :jepp:

Tusen takk! Jeg krysser for harde livet her også :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke om det er et symptom eller om det er jobb + jul som tar på, men jeg er skikkelig, skikkelig sliten. Jeg sov én time sammen med M på dagen i går, likevel var jeg svimmel og trøtt lenge før hun mente det var leggetid på kvelden. 

Håper jo det er et symptom, som forhåpentligvis har tenkt å chille litt etter uke 12 :tongue: Jeg gleder meg til vanlige dager med barnehage og jobb uten de store happeningene hele tiden.

Og jeg ser selvsagt frem til det jeg maser om hver dag - ultralyd 3. januar :Nikke: Det blir godt å få et svar. Håper hjertebank er på plass denne gangen. 

Nå er M sovnet, og jeg skal benytte anledningen til å sove litt jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit asså. Bleier og påkledning er skikkelig ut for tiden.  Og det er ikke sånn "nei, jeg vil ikke ha på sokker, tihi", det er mer "jeg vil heller DØ enn å ha på meg denne buksa", river av seg klærne, løper vekk og hyler til hun brekker seg og fortsetter likevel. Det gjør at alt blir et ork. Hver gang vi skal ut, uansett om det er besøk eller ut for å leke. Hun vil ut, men naken! 

I går kveld byttet jeg bleie på henne etter at hun hadde sovnet, for det gikk så langt. Hun hikstet lenge etter at hun hadde sovnet fordi hun gråt så intenst. Herregud :ohmy: Kjenner nesten ikke jenta igjen... Håper ikke dette varer så veldig lenge. 

I morgen er det nyttårsaften, da skal vi på hytta og feire med familien min. Pakkelek og raketter. Jeg får ikke med meg så mye siden jeg jobber kveld. Egentlig ingenting. Kommer bort sent på kvelden og vil sikkert legge meg med en gang :tongue: Men gøy for de andre da. 

Som vanlig skriver jeg når M har sovnet, og som vanlig skal jeg sove litt myself :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er hormoner som tuller med meg når jeg synes mannen er verdens største idiot i et helt døgn, og plutselig er han helt grei igjen :vetikke: Jeg håper i hvert fall det. Det er det jeg prøver å fortelle meg selv når jeg tenker at dagene hadde vært enklere alene :rolleyes: Det er jo en ganske trist tanke, men jeg trøster meg med at en dame sa at hun hatet mannen sin gjennom hele graviditeten. Husker ikke hvem det var, men det var trøsten forrige gang også :tongue:

Klokka er halv ni og jeg vurderer å legge meg. Fytti, så trøtt jeg er. Jeg BØR være gravid, dette er jo helt hinsides. 

Har bare hatt to klikkingser i dag. Den ene gangen var fordi jeg kledde på meg etter en dusj, og det skulle jeg visst ikke gjøre fordi alle klærne mine var blitt "MIN!". Det meste er "min" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtthet er et lovende tegn altså! 

Misunner deg ikke den klikkinga fra en sint toåring. Vi har hatt en juleferie med veldig få klikkinger, jeg trodde ikke det var mulig! Så ja, det blir bedre. Og så blir det sikkert verre igjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...