Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Albbas skrev:

Ååh, det er så spennende tid, og jeg er så misunnelig! :ler:

Det er ganske dritt med baby i denne varmen, så knip igjen du! 

Yes! Det er ganske moro å sjekke appene hver dag morgen. Jeg er like overrasket hver gang. "Bare 21 dager til termin?!" :fnise: 

Jeg har tenkt på deg i heten! :svett: Og jeg kniper :Knegg: Men det er seriøst crazy å tenke at "nå kan alt skje". Gurimalla :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas
2 hours ago, Weebs said:

Yes! Det er ganske moro å sjekke appene hver dag morgen. Jeg er like overrasket hver gang. "Bare 21 dager til termin?!" :fnise: 

Jeg har tenkt på deg i heten! :svett: Og jeg kniper :Knegg: Men det er seriøst crazy å tenke at "nå kan alt skje". Gurimalla :sjokkbla:

Ja det er jo det som er så spennende i den tiden (men gjerne slitsomt der og da), at alt kan skje. "Hadde jeg litt vondt i magen nå? Er det et tegn? Skjer det noe??" Så du må bare poste alle detaljer! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sjekket jeg om melka er begynt å flomme i puppene. Det er den ikke, MEN det er kommet en dråpe råmelk! Det hadde jeg ikke før fødsel sist. Da hadde jeg ikke akkurat mad skills med håndmelking, og det kan godt være jeg bare klemte rundt hele puppen og gav opp :fnise: Jeg ble i hvert fall nervøs, og kjøpte inn flere ulike ammeteer, vørterøl som skulle være så bra for produksjonen, og morsmelkerstatning :tongue: Denne gangen er jeg ganske chill. Jeg ammet tross alt M i to år. Jeg er pro. Jeg har glemt ut ting og tang om nyfødte, så jeg må lese meg litt opp der. Tegn på sult osv. Noe om at de snur seg? Husker ikke...

Jeg og M har pakket mesteparten av det som trengs i fødekofferten. Altså klær til meg og klær til baby. Forrige gang fant jeg ut at jeg var svært fornøyd med joggebukse og blå sykehusskjorte. Så babyen har mer klær enn meg :nigo: En liten fødebag må også få være med. Det blir en liten rosa treningsbag som jeg tok sjansen på å vaske i maskin. Den overlevde heldigvis, så der skal helsekortet, en Kvikk lunsj eller tre, og en Red Bull få æren av å ligge i noen uker :jepp: 

Det er presis tre uker til termin i dag. Vil helst holde babyen inne i minst to uker til :opplyser: M kom én uke før OUL-termin. Det var pørfekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det endelig august! Måneden jeg mest sannsynlig skal føde :danse: Termin er den 19. så jeg håper virkelig at jeg klarer å presse ut ungen før september kommer :tongue:

I går hadde jeg min siste time hos jordmor. Babyen hadde lagt seg lenger ned i bekkenet, og hun tippet at jeg ikke kom til å gå over tiden. Håper hun har rett i det :nigo: På mandag skal M i barnehagen igjen. Det skal bli greit å få gjort ting mer effektivt her hjemme. Hun liker å være med på alt som skjer. Det er koselig det, men det går jo litt tregere å støvsuge mens vi holder hender :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+0! Nå nærmer det seg fødsel med stormskritt. Tipper jeg :nigo:

Takk og pris for kiropraktor som knekker og knar og redder bekkenet mitt fra å ville dø hver dag. Det holder nesten to uker før det blir ræva igjen :jepp: Så behandlingen på tirsdag gjorde at jeg kunne klatre og rutsje på Leos lekeland uten problem i dag. Vi var ekstremt heldige. Vi møtte på en venninne av M fra barnehagen der, så det var virkelig topp stemning. Hun fikk slitt seg skikkelig ut. Og fikk et par blåmerker på kjøpet :fnise:

Min kropp er rar og jeg er klar for å bli tynn igjen. Tjukke vannete ankler, lagt på meg 25 kg, merkelige ting på gang nedentil, bolletryne, ting og tang :rolleyes: Håper alt ordner seg sekundet etter fødselen. 

On the bright side har jeg fremdeles ingen strekkmerker :Knegg: Trodde jeg hadde et på hoften, men det var visst bare en skrape :vetikke: Jeg glemmer ut at jeg har svær mage og er en generell tjukkas i alle retninger, så jeg henger meg opp overalt. Helt idiot.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+2. Nå føler jeg meg ganske klar for å føde. Som sagt passer det aller best neste uke sånn praktisk sett, men kroppen min er klar :duskedame: Jeg er begynt å tygge på knuste isbiter. Det har jeg egentlig ventet på. Jeg var sinnsykt hekta på det i slutten forrige gang. Etter fødselen har det ikke fristet i det hele tatt. Har prøvd et par ganger, men nei :vetikke: Nå er det blitt fantastisk igjen! Jeg velger å se på det som et tegn :nigo:

Jeg må tisse heeele tiden. Det er ekstremt kjedelig. Det er nesten en risikosport å stå opp om morgenen :tongue: 

Fødebagen er pakket :Nikke: Jeg har kjøpt inn Red Bull og en sportsdrikk i tilfelle det blir hektisk. Og jeg har med strikketøy i tilfelle det blir kjedelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wiii :danse: Jeg gleder meg på dine vegne :nigo: Ingenting er som følelsen av å være en superklar fødekvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mumsy skrev:

Wiii :danse: Jeg gleder meg på dine vegne :nigo: Ingenting er som følelsen av å være en superklar fødekvinne!

 

11 timer siden, Mumsy skrev:

8. :nori:

Jeg følte meg superklar helt til du tippet den 8. :hoho: Det er jo om ett sekund :sjokkbla: Håper ikke du får rett :fnise:

20 timer siden, Leviora skrev:

Hallo! Har ingen tippet fødselsdato enda?? Jeg tipper 13. august :jepp: 

Godt det ikke er en fredag, da hadde jeg blitt nervøs :fnise:

14 timer siden, Småkjekset skrev:

Tipper 14.! :jepp:

Noted :biggrin:

------

Siden mamma tippet rett forrige gang så spurte jeg hva hun følte nå. Hun hadde ikke en eksakt dato som lyste mot henne, men hun er ganske sikker på at han kommer før termin :biggrin: Det er egentlig jeg også, kun fordi M gjorde det. Kommer til å bli drittskuffa hvis jeg går over tiden :fnise: Typisk at det blir igangsetting og hele pakka :rolleyes:

Og selv om jeg vet at alle fødsler er ulike osv osv, så tenker jeg likevel at dette blir en kopi av sist. At jeg presser ut ungen på 30 minutt og at jeg er i like topp form etterpå. Jeg VET at alt kan skje. Kanskje det blir keisersnitt, kanskje jeg revner fra navlen til ræva, kanskje jeg ikke engang får til å amme?! Men likevel så får jeg det ikke inn i hodet :tongue: Skjerpings. 

M er levert i barnehagen etter ferien sin. Det var null problem :) Jeg skal snart få farget vipper og bryn. I morgen skal frisøren gå løs på den 10 cm lange etterveksten min. Jeg blir rett og slett hot as balls :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødings :babysmokk:

6. august: LilleMy1989

7. august: A4-livet

8. august: Mumsy

9. august: Chandra

10. august: Meley 

11. august: Tonio og Lovebird

12. august: Weebs 

13. august: Leviora

14. august: Småkjekset

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Albbas

Absolutt alt kan jo skje, men mest sannsynlig vil neste fødsel ligne på første, men muligens kjappere eller enklere. Ingen garanti selvfølgelig, men man ligner mest på seg selv i følge han der fødselslegen som ofte har podcast på Foreldrerådet. Så det blir sikkert en bra fødsel. :nigo: det er jo greit å ha positive forventinger om ikke annet. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Albbas skrev:

Absolutt alt kan jo skje, men mest sannsynlig vil neste fødsel ligne på første, men muligens kjappere eller enklere. Ingen garanti selvfølgelig, men man ligner mest på seg selv i følge han der fødselslegen som ofte har podcast på Foreldrerådet. Så det blir sikkert en bra fødsel. :nigo: det er jo greit å ha positive forventinger om ikke annet. :)

 

En kjappere åpningstid hadde absolutt vært å foretrekke! Dagevis med teite rier var slitsomt :daane: Resten var bra :Nikke:

-----

Så gøy at flere ville bli med å tippe! Jeg glemmer hele tiden ut at folk faktisk leser tullet mitt :fnise:

Fra i dag av skulle mamma begynne å ha med seg telefonen på soverommet, just in case. Men jeg håper på en tosifret fødselsdato :ohmy: Har faktisk googlet "hvordan utsette fødsel" nå. Sist var det omvendt :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper 6 :fnise:

Mine fødsler var rake motsetninger :jepp: Tar glatt den siste, lengste en gang til;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Tipper 6 :fnise:

Mine fødsler var rake motsetninger :jepp: Tar glatt den siste, lengste en gang til;)

 

Neeei! Det nekter jeg å skrive opp :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...