Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Likte det en jordmor sa til meg før andre fødselen: «Denne fødselen går nok lettere, det er jo noen som nylig har tråkket opp løypa!» :ler: Jo kortere tid siden forrige fødsel, jo raskere/lettere blir neste, sies det. Men ingen regel uten unntak :vetikke: 

Lillebror som kom 25 måneder etter veide over en kilo mer, var en cm større rundt hodet, men kom seg ut 21 timer raskere og 4 minutter etter klarsignal for trykking, kontra 1,5 time jeg brukte på siste etappe med Storesøster :fnise:

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Leviora skrev:

Likte det en jordmor sa til meg før andre fødselen: «Denne fødselen går nok lettere, det er jo noen som nylig har tråkket opp løypa!» :ler: Jo kortere tid siden forrige fødsel, jo raskere/lettere blir neste, sies det. Men ingen regel uten unntak :vetikke: 

Lillebror som kom 25 måneder etter veide over en kilo mer, var en cm større rundt hodet, men kom seg ut 21 timer raskere og 4 minutter etter klarsignal for trykking, kontra 1,5 time jeg brukte på siste etappe med Storesøster :fnise:

Godt poeng det der. Tråkket opp løypa :Knegg: Ganske sikker på at han her er større enn M :ohmy: Men så lenge hodet ikke er en million cm i omkrets så skal det vel gå greit :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er natt/morgen, alt etter hvem du spør, klokka er fire, og jeg har relativt vonde kynnere :P Har ikke hatt det dette svangerskapet, som jeg har merket i alle fall. Men i går kveld begynte jeg å merke det nesten hver gang jeg reiste meg opp fra sofaen. Bare at magen ble til en stein, ikke at det gjorde vondt. Men nå har jeg våknet flere ganger siden klokka to med ganske vonde menssmerter. Fuck, altså. Kan IKKE huske at dette skjedde sist, men det sies jo at kynnere er en del kraftigere andre gangen. De varer i cirka ett minutt og jeg blir faktisk litt nervøs altså. Det passer dårlig med fødsel akkurat i natt :fnise: Ungene har overnattingsbesøk, jeg har en frisørtime i morgen tidlig, og... Jeg er ikke klar :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig lyst å tippe 6., men siden den er opptatt tipper jeg 7. Velger uansett å tro at dette er begynnelsen på noe. Heia heia :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg overlevde natta uten føding. Puh! Men da jeg hadde hatt kynnere (eller kanskje modningsrier?) hvert 10. minutt i over én time så ringte jeg føden og bare "eh, hei..." :P Siden jeg har epilepsi fikk jeg beskjed om å ringe litt kjapt forrige gang. Jordmor sa det hørtes ut som ting var på gang, men alt kunne skje. Når jeg hadde 6-7 minutter mellom hver skulle jeg komme inn. Jeg hadde en sjuminutters, men etter det roet det seg heldigvis! Det ble gradvis lenger og lenger mellom hver, og nå er det over en halvtime pause mellom hver :) Klokka er åtte om morgenen. Det har vært litt lite søvn i natt, med andre ord :fnise: Godt M skal i barnehagen! Lurer på om jeg skal tørre å gå til frisøren. Ja, tror det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Albbas skrev:

Omg :hoppe:

Samme sier jeg :pinar:

32 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg har egentlig lyst å tippe 6., men siden den er opptatt tipper jeg 7. Velger uansett å tro at dette er begynnelsen på noe. Heia heia :duskedame:

Greit ;) Jeg tror også det skjer ting og tang nå... Skummelt! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var skikkelig spennende lesning. Også jeg som skulle tippe 16.8 bare for å "mixe it up"! 😉😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Meley skrev:

Damn hvorfor tippa jeg ikke 7 eller 8 slik jeg først tenkte på 😂

Nå kan du angre :lur:

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

:nigo:

Sykt spennende! Lykke til når det skjer :hjerte:

Det er blitt mindre spennende på dagtid, men takk :biggrin:

33 minutter siden, Snotra skrev:

Ja, dette var skikkelig spennende lesning. Også jeg som skulle tippe 16.8 bare for å "mixe it up"! 😉😄 

Det gjør ikke noe hvis du får rett i den altså :hoppe:

2 minutter siden, Albbas skrev:

Håper du kommer deg til frisøren! Greit med nyklippet hår før fødsel. :nigo:

Ferdig hos frisøren! Den nydelige etterveksten er borte :skya:

----------

Jeg overlevde frisøren! Jeg gav beskjed om at jeg hadde hatt en travel natt med masse kynnere (I guess), og hun bare "okeeiii" :fnise: Men det gikk bra. Hadde kanskje fire-fem omganger med vondt? Det er nesten null i forhold til i natt.

For å få tiden til å gå i natt så leste jeg den gamle dagboken min fra dagene før fødsel. Hadde samme opplevelsen da. Vondt på natta, chill på dagen. Så vi får se hvordan det blir i natt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Weebs jeg håper du er fornuftig å sover litt nå på dagen før M skal hentes 😉 hvis nå dette blir likt som sist. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det roet seg også hos meg når jeg var våken/i aktivitet 😉 Herregud, nesten misunnelig her! Koko :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TMI:

Ehhhh, lurer på om en bit av slimproppen nettopp kom ut :alice:

Dette skjedde to dager før fødsel sist, så det trenger ikke å bety så enormt mye. Den gangen var det mye mer, pluss blod :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kveld, så det er på an igjen :P Cirka 10 minutter mellom hver. Akkurat nå ser vi en komedie, Long Shot, og det er dritvondt å le mens det gjør vondt :fnise: Hvis det blir tettere så får vi ta oss en dusj og forberede oss psykisk. Jeg har advart mamma, så hun sover sikkert ikke så veldig dypt i natt :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De riene er helt ville! Intervallene varierer veldig. Sju minutt, tre minutt, seks minutt, fire minutt. De fleste er ræva vonde og jeg puster som en gal, men innimellom kommer det en kort og fantastisk. 

Det er kommet mer slim, så det er jo digg :P

Vi advarte guttene om at kanskje mamma kommer i natt hvis vi må på sykehuset. "Hva? Hvorfor det? Er det termin?!" :fnise:

Jeg har ringt føden siden jeg hadde flere med bare tre minutter mellomrom. Der fikk jeg beskjed om å ikke vandre rundt i huset, ta en dusj og en Paracet. Så nå har jeg gjort det. Sånne varierende rier kunne holde på i flere timer, og siden vi bare har 20 minutters kjøring til sykehuset var det ikke grunn til panikk. Jeg har ikke panikk heller da. Men tre minutt syntes vi var litt skummelt :ohmy:

Anyways. Pausene er helt fantastiske, så de nyter jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...