Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Det er håp! Jeg så kun to follikler på siste ultralyden i forsøket med M. Det vokste til tre til, men kun de opprinnelige to ble befruktet. Jeg ble gravid med det ene, og nå er jeg gravid med det andre. Og i tillegg siden det ble satt inn i naturlig syklus, men med Ovitrelle, har vi klart å befrukte det egget selv. Så på ultralyd i går kunne vi se to bankende hjerter. Så selv om det virker mørkt, og man får ut få egg, så kan de virkelig være gullegg de som er💙

Sender dere alle lykkeønsker og alt babystøv jeg kan! Håper det klaffer snart for alle✨

Endret av Poppsilopp
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Poppsilopp skrev:

Det er håp! Jeg så kun to follikler på siste ultralyden i forsøket med M. Det vokste til tre til, men kun de opprinnelige to ble befruktet. Jeg ble gravid med det ene, og nå er jeg gravid med det andre. Og i tillegg siden det ble satt inn i naturlig syklus, men med Ovitrelle, har vi klart å befrukte det egget selv. Så på ultralyd i går kunne vi se to bankende hjerter. Så selv om det virker mørkt, og man får ut få egg, så kan de virkelig være gullegg de som er💙

Sender dere alle lykkeønsker og alt babystøv jeg kan! Håper det klaffer snart for alle✨

Wow, så på en måte får du ett par "kvasitvillinger", eller hva man skal kalle første og andre IVF-egget, og ett par vaskeekte toeggede tvillinger der dere har produsert en av to uten hjelp, på til sammen tre barn? Gratulerer så mye! :hjerte: Det der er en vri jeg definitivt ikke har hørt om før :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, miore skrev:

Wow, så på en måte får du ett par "kvasitvillinger", eller hva man skal kalle første og andre IVF-egget, og ett par vaskeekte toeggede tvillinger der dere har produsert en av to uten hjelp, på til sammen tre barn? Gratulerer så mye! :hjerte: Det der er en vri jeg definitivt ikke har hørt om før :) 

Ja, egnetlig er jo M tvilling med den den ene :fnise: de andre er jo ikke befruktet samme dag, men blir født samme dag. Så det er ganske spesielt. Skjedde ca 2-3 av 1000 forsøk i året kunne de fortelle på Hausken. Blir litt av en historie å fortelle dem når de blir større. 

Tusen takk! :hjerte: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Poppsilopp skrev:

Ja, egnetlig er jo M tvilling med den den ene :fnise: de andre er jo ikke befruktet samme dag, men blir født samme dag. Så det er ganske spesielt. Skjedde ca 2-3 av 1000 forsøk i året kunne de fortelle på Hausken. Blir litt av en historie å fortelle dem når de blir større. 

Tusen takk! :hjerte: 

Så kult! Grattis 😀

 

Er det noen andre her som sliter/har slitt skikkelig med ventetiden før test? Jeg kjenner jeg er i ferd med å gå litt i frø. På jobben går det greit, men fra jeg kommer hjem til jeg sovner spinner tankene rundt og rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppsilopp skrev:

Det er håp! Jeg så kun to follikler på siste ultralyden i forsøket med M. Det vokste til tre til, men kun de opprinnelige to ble befruktet. Jeg ble gravid med det ene, og nå er jeg gravid med det andre. Og i tillegg siden det ble satt inn i naturlig syklus, men med Ovitrelle, har vi klart å befrukte det egget selv. Så på ultralyd i går kunne vi se to bankende hjerter. Så selv om det virker mørkt, og man får ut få egg, så kan de virkelig være gullegg de som er💙

Sender dere alle lykkeønsker og alt babystøv jeg kan! Håper det klaffer snart for alle✨

Ohhh Gratulerer så mye ❤️ Blir så happy når jeg leser success historier :)

Jeg prøvde hardt å overtale legen til å sette inn 2 egg men de nekter fullstendig. Forstår godt all den risiko. Men har alltid ønsket meg tvillinger. 

Lykke til med graviditeten ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Poppsilopp said:

Det er håp! Jeg så kun to follikler på siste ultralyden i forsøket med M. Det vokste til tre til, men kun de opprinnelige to ble befruktet. Jeg ble gravid med det ene, og nå er jeg gravid med det andre. Og i tillegg siden det ble satt inn i naturlig syklus, men med Ovitrelle, har vi klart å befrukte det egget selv. Så på ultralyd i går kunne vi se to bankende hjerter. Så selv om det virker mørkt, og man får ut få egg, så kan de virkelig være gullegg de som er💙

Sender dere alle lykkeønsker og alt babystøv jeg kan! Håper det klaffer snart for alle✨

Fantastisk historie! Gratulerer🌸 Kan jeg spørre om hva som er årsaken til at dere trengte hjelp? Er fantastisk med så gid uttelling på IVF og i tillegg få det til en hjemmelaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Ønske2017 skrev:

Ohhh Gratulerer så mye ❤️ Blir så happy når jeg leser success historier :)

Jeg prøvde hardt å overtale legen til å sette inn 2 egg men de nekter fullstendig. Forstår godt all den risiko. Men har alltid ønsket meg tvillinger. 

Lykke til med graviditeten ;) 

Tusen takk! :hjerte: 

Jeg ville aldri ha inn to, for jeg ville bare ha en og en unge:fnise: Men sånn gikk det ikke her. 

4 timer siden, Miebie skrev:

Fantastisk historie! Gratulerer🌸 Kan jeg spørre om hva som er årsaken til at dere trengte hjelp? Er fantastisk med så gid uttelling på IVF og i tillegg få det til en hjemmelaget!

Tusen takk :hjerte: 

Så klart. Jeg har manglende eggløsning, mulig pcos og mannen har får få og litt for dårlige sædceller. Men mulig sædkvaliteten hans har bedret seg, så egentlig hadde jeg nok bare trengt og blitt litt stimulert denne gangen, og så el-sprøyte. Men det kunne vi jo ikke vite. Siden vi hadde kun en på frys så var det liksom bare å sette inn den :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ønske2017 said:

5 av eggene er befruktet. Jeg er så happy ;) klarer ikke all spenningen imorgen er det innsetning :) 

Fantastisk resultat så langt👌🏻 Bare å glede seg til i morgen! Er formen din fin etter uttak?

Jeg er satt opp på fryseforsøk i uke 51👏🏻👏🏻 For en gangs skyld happy med kort syklus😜 Bare å håpe at det ikke blir noe kluss nå. Hadde vært magisk å gå rett fra innsett til juleferie🎉🎁🌲🎅🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg ruger igjen👏 En blasocyst overlevde ikke,men siste soldat klarte å overleve tiningen idag. Håper virkelig dette forsøket går,for jeg har overhode ikke lyst til å begynne på nytt egguttak med alt det psykiske kaoset det medfører🤞🏻 La oss også krysse fingrene for at vi slipper å gå inn i ny gruppe «prøverør 2018» jenter 😉 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miebie skrev:

Fantastisk resultat så langt👌🏻 Bare å glede seg til i morgen! Er formen din fin etter uttak?

Jeg er satt opp på fryseforsøk i uke 51👏🏻👏🏻 For en gangs skyld happy med kort syklus😜 Bare å håpe at det ikke blir noe kluss nå. Hadde vært magisk å gå rett fra innsett til juleferie🎉🎁🌲🎅🏼

 Formen er helt fint, i går sov jeg nesten hele dagen. Faktisk gjorde det ikke noe vondt under uttak, de brukte 5 min så var alle eggene ute. Gikk veldig fort. Eneste som var ubehagelig var  den bedøvelse sprøyten de setter i armen husker ikke hva den het, den gjorde meg litt kvalm. 

Awww uke 51 kult 😁 krysser alle fingrene for deg. Håper alt går etter planen :) du må fortelle hvordan det går med deg. Jeg er så spent på alt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tingelling skrev:

Der er jeg ruger igjen👏 En blasocyst overlevde ikke,men siste soldat klarte å overleve tiningen idag. Håper virkelig dette forsøket går,for jeg har overhode ikke lyst til å begynne på nytt egguttak med alt det psykiske kaoset det medfører🤞🏻 La oss også krysse fingrene for at vi slipper å gå inn i ny gruppe «prøverør 2018» jenter 😉 

Ohhh krysser alle mine fingrer for deg ❤️ Jeg håper fra hjerte at det lykkes for alle her inne :) 

Jeg har ikke fortalt noen at jeg går gjennom prøverør derfor kan ting bli veldig psykisk hardt for meg. Men så glad for jeg kan dele alt her inne til dere herlige mennesker :) 

Fortell hvordan din ruge dager  går :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har opplevd at mensen kommer noe senere når dere har gått på nesespray? Ut i fra mine beregninger og tidligere sykluser skulle jeg fått mensen i dag, men ingen tegn til den. Er på dag 10 med nesespray. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Barneønske90 skrev:

Er det noen som har opplevd at mensen kommer noe senere når dere har gått på nesespray? Ut i fra mine beregninger og tidligere sykluser skulle jeg fått mensen i dag, men ingen tegn til den. Er på dag 10 med nesespray. 

Min mens kom senere enn vanlig når jeg gikk på sprayen. Har som regel sykluser mellom 29-35, flest på 31-33, men under nesesprayen drøyde den helt til dag 37. Rakk å få den akkurat i tide slik at de ikke flyttet sprøytestarten en uke frem. Masse lykke til i en spennende tid😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som nærmer seg testing her? 😊 jeg har blodprøve mandag men er usikker på om jeg klarer å holde meg til da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei!satt inn blasocyst på onsdag og idag spotter jeg😒 Når jeg ble gravid sist,spottet jeg dag 9 etter innsett.

Jeg hater denne ventetiden med all usikkerheten,for ikke snakke om alle bivirkningene av estradot og dobbel dose lutinus! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Bezoar86 skrev:

Noen andre som nærmer seg testing her? 😊 jeg har blodprøve mandag men er usikker på om jeg klarer å holde meg til da. 

Når jeg ble gravid sist testet jeg svaaaaaak positiv dag 11 og enda klarere dag 13 etter innsett av blasocyst,og skulle ta blodprøve 3 uke etter innsett.

men det er lurt å vente lengst mulig,for man kan få negativ fordi det er for lite HCG nivå i urin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også usikkerheten!  

Jeg synes det er rart, jeg satte inn todagers og tester kun 12 dager etter innsett. Det virker så tidlig 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bezoar86 skrev:

Jeg hater også usikkerheten!  

Jeg synes det er rart, jeg satte inn todagers og tester kun 12 dager etter innsett. Det virker så tidlig 😐

Er det sykehuset som har sagt du skal teste 12 dager etter innsett? Jeg har som nevnt testet positivt i den tiden,men det var svakt i dag 11.dette er vel kanskje individuelt?kanskje kroppene produserer HCG nivå forskjellig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tingelling skrev:

Er det sykehuset som har sagt du skal teste 12 dager etter innsett? Jeg har som nevnt testet positivt i den tiden,men det var svakt i dag 11.dette er vel kanskje individuelt?kanskje kroppene produserer HCG nivå forskjellig?

Jupp, det er det. Synes det er rart også fordi det jo kan være hcg igjen fra Ovitrelle. Tror jeg ringer dem og hører 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...