Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

På 9.11.2017 den 9.07, tuppelene skrev:

Dere som har hatt negativ forsøk. Varte mensen etter negativt forsøk veldig mye lenger en vanlig? Pleier til vanlig å blø ganske lite, mens nå har det vært mye mer. Og har syklusen vært right-on-time neste runde?

Lurer også på når dere har sendt inn helfo papirene. Kom ikke over beløpet som blir dekket. Siden vi skal i gang med TIN forsøk i des/jan vil vi trolig komme over grensen da.. Så da lurer jeg på om jeg bør sende inn det jeg har nå, selv om jeg ikke har fylt opp "kvoten" eller vente til neste forsøk er gjennomført?

Jeg syns det virker logisk med mer/lenger mens. Men for min del så hadde jeg ganske sparsom blødning begge gangene, og jeg har lite i utgangspunktet. De neste to syklusene etter 2. uttak varte lenger, husker ikke hvordan det var etter første runde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, Miebie said:

Negativ test i går 13dpo🙁 Måtte ut og reise så får ikke tatt beta før på tirsdag men tror nok desverre løpet er kjørt. Håper virkelig det er mulig med fryseforsøk før jul men tror det kan holde litt hardt om ikke blødningen kommer nå i dag. Har normalt kort syklus på 25-26 dager så kanskje det er en butte liten mulighet🙂

Å nei, kjedelige saker! Håper på et lite julemirakel, ellers har jeg hørt at 2018 er det nye 2017 så da er det bare å smøre seg med enda litt mer tolmodighet. 🤞🏽

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er jeg også kommet i gang med sprøytene! Ekstremt lang syklus denne gangen er ikke bra for en utålmodig sjel. Er på dag to med bemfola 150, med ultralyd satt opp om 6 dager. Dette er altså kjempe spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med å melde menstruasjon på minjournal.no? Jeg var til forsamtale på ullevål på torsdag og fikk mens samme kveld, prøvde å ringe inn på fredag men var jo umulig å komme gjennom. Jeg er på jobb under hele telefontiden og har ikke tid til å sitte i kø hele tiden... De sier jo på svareren at man kan melde inn på minjournal.no.. jeg gjorde det halv ett i går men fikk aldri noe svar der..

Anonymkode: 0a075...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har erfaring med å melde menstruasjon på minjournal.no? Jeg var til forsamtale på ullevål på torsdag og fikk mens samme kveld, prøvde å ringe inn på fredag men var jo umulig å komme gjennom. Jeg er på jobb under hele telefontiden og har ikke tid til å sitte i kø hele tiden... De sier jo på svareren at man kan melde inn på minjournal.no.. jeg gjorde det halv ett i går men fikk aldri noe svar der..

Anonymkode: 0a075...d3d

På Riksen svarer de på min journal 1-3 dager etter. Kommer helgen i mellom kan det drøye litt til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, tuppelene skrev:

På Riksen svarer de på min journal 1-3 dager etter. Kommer helgen i mellom kan det drøye litt til. 

Min erfaring er svar dagen etter. Var veldig skeptisk i starten men jeg synes det fungerer veldig bra ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Bezoar86 skrev:

Min erfaring er svar dagen etter. Var veldig skeptisk i starten men jeg synes det fungerer veldig bra ☺️

Jeg fikk svar i dag faktisk! Egguttak i uke 6! :nori:Nå ble jeg kjempegira og spent! :yvonne::bond:

Anonymkode: 0a075...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk svar i dag faktisk! Egguttak i uke 6! :nori:Nå ble jeg kjempegira og spent! :yvonne::bond:

Anonymkode: 0a075...d3d

Spennende! Høres ikke ut som det er så fryktelig lang tid fra første samtale til oppstart på behandling på Riksen for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk svar i dag faktisk! Egguttak i uke 6! :nori:Nå ble jeg kjempegira og spent! :yvonne::bond:

Anonymkode: 0a075...d3d

Gratulerer 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wiley skrev:

Spennende! Høres ikke ut som det er så fryktelig lang tid fra første samtale til oppstart på behandling på Riksen for tiden :)

Min gynekolog estimerte 4-6 måneder fra søknad til oppstart behandling på Riksen. Er det noe noen her kjenner seg igjen i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, PecanPie skrev:

Min gynekolog estimerte 4-6 måneder fra søknad til oppstart behandling på Riksen. Er det noe noen her kjenner seg igjen i?

Det var sant da jeg fikk henvisning i mai. Men det virker ikke som om alle gynekologer holder seg helt oppdatert. Det kan også hende at anonym bruker har en diagnose som gjør at hun kommer tidligere i køen. Du kan jo ringe dem og høre hvor lang ventetid det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bezoar86 skrev:

Det var sant da jeg fikk henvisning i mai. Men det virker ikke som om alle gynekologer holder seg helt oppdatert. Det kan også hende at anonym bruker har en diagnose som gjør at hun kommer tidligere i køen. Du kan jo ringe dem og høre hvor lang ventetid det er?

Jeg legger ikke så mye vekt på ventetiden egentlig, så lenge det er innenfor et år. Rent praktisk passer det best for oss å gå igang etter sommeren, uten at det gjør at vi venter lenger med å sende inn søknad. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, PecanPie said:

Min gynekolog estimerte 4-6 måneder fra søknad til oppstart behandling på Riksen. Er det noe noen her kjenner seg igjen i?

Det stemmer nok ganske godt. For meg blir det akkurat 6 mnd hvis jeg kommer i gang i Jan/Feb, forsamtalen min er i desember, søkte i Aug/Sept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.11.2017 den 9.07, tuppelene skrev:

Dere som har hatt negativ forsøk. Varte mensen etter negativt forsøk veldig mye lenger en vanlig? Pleier til vanlig å blø ganske lite, mens nå har det vært mye mer. Og har syklusen vært right-on-time neste runde?

Lurer også på når dere har sendt inn helfo papirene. Kom ikke over beløpet som blir dekket. Siden vi skal i gang med TIN forsøk i des/jan vil vi trolig komme over grensen da.. Så da lurer jeg på om jeg bør sende inn det jeg har nå, selv om jeg ikke har fylt opp "kvoten" eller vente til neste forsøk er gjennomført?

Negativt forsøk på meg denne gang. Har hatt normal kort mens, som jeg pleier å ha.
Jeg sender inn HELFO papirene når vi har gått over kvoten. Vi har allerede brukt over 14000,- så det er ikke så lenge til tenker jeg. Skal ha opphold nå og melde inn Desember mens.

Skal du begynne rett på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, unicorn95 skrev:

Negativt forsøk på meg denne gang. Har hatt normal kort mens, som jeg pleier å ha.
Jeg sender inn HELFO papirene når vi har gått over kvoten. Vi har allerede brukt over 14000,- så det er ikke så lenge til tenker jeg. Skal ha opphold nå og melde inn Desember mens.

Skal du begynne rett på?

Æsj, så leit med negativt. En liten rekke med negative forsøk her inne nå siste tiden. Kommer også til å vente litt med å sende inn papirene. Hadde kraftigere og mye lengre mens etter forsøket, ser ut til å gi seg nå etter 10 dager! 

Har et embryo i fryseren og håper å få satt inn dette uke 51, før jule stengt på Riksen. Men da må jeg få mensen senest 4.des. Har en følelse at jeg ikke rekker det, men lever i trua🙏 Hvis ikke blir det innsett mot slutten av januar ca.. om ikke syklus avviker for mye. 

Har dere embryo på frys, eller må du i gang på nytt forsøk? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativt forsøk for meg også, ikke fått tatt beta enda men hjemmetest 13dpo var negativ og i går kveld starter blødningen så da er det kjørt. Ikke så skuffet for har forberedt meg selv på en laaaang IVF reise🙂 Da håper vi på fryseforsøk så fort som mulig. Noen som har en ide om når det kan bli når jeg forventer neste TR 9. Des og neste etter det 4. Jan? Setter de inn ved naturlig eggløsning eller må man stimuleres slik at det vil avvike? Har syklus på 26 dager og i desember vil da el bli ca 20. Så håper jeg kan rekke det før julestengt på riksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Miebie skrev:

Negativt forsøk for meg også, ikke fått tatt beta enda men hjemmetest 13dpo var negativ og i går kveld starter blødningen så da er det kjørt. Ikke så skuffet for har forberedt meg selv på en laaaang IVF reise🙂 Da håper vi på fryseforsøk så fort som mulig. Noen som har en ide om når det kan bli når jeg forventer neste TR 9. Des og neste etter det 4. Jan? Setter de inn ved naturlig eggløsning eller må man stimuleres slik at det vil avvike? Har syklus på 26 dager og i desember vil da el bli ca 20. Så håper jeg kan rekke det før julestengt på riksen...

Det kommer an på din kropp.Jeg har hatt ett innsett i naturlig syklus og kun lutinus som med brukt,dette resulterte i ei jente.På søskenforsøket har jeg hatt ett innsett som har vært negativ og to avbrutte forsøk der slimhinna var for tynn.Nå har jeg gått på estradon og begynt med dobbel dose med lutinus.har innsett på onsdag,så krysser fingrene for at det går denne gang.🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Tingelling said:

Det kommer an på din kropp.Jeg har hatt ett innsett i naturlig syklus og kun lutinus som med brukt,dette resulterte i ei jente.På søskenforsøket har jeg hatt ett innsett som har vært negativ og to avbrutte forsøk der slimhinna var for tynn.Nå har jeg gått på estradon og begynt med dobbel dose med lutinus.har innsett på onsdag,så krysser fingrene for at det går denne gang.🤞🏻 

Takk for svar og masse lykke til @Tingelling! Er redd for at med en så kort syklus så vil kanskje slimhinna mi også trenge litt hjelp🙂

 

Endret av Miebie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miebie skrev:

Takk for svar og masse lykke til @Tingelling! Er redd for at med en så kort syklus så vil kanskje slimhinne mi også trenge litt hjelp🙂

 

Bare be de om å sette deg på estradot (eller andre ting) med en gang hvis de ser at den ikke utvikler seg.Jeg føler jeg hadde en måned som ble «bortkastet» fordi de ikke begynte med å gi meg hormoner. 

Samtidig vet de som regel hva de prater om og alle kroppene er forskjellige.

det å gå på dobbelside med lutinus og estradot er dyrt!😲💸 Så på en måte glad de prøvde så langt de gjorde.Håper bare jeg slipper å ta ut nye egg 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Miebie skrev:

Negativt forsøk for meg også, ikke fått tatt beta enda men hjemmetest 13dpo var negativ og i går kveld starter blødningen så da er det kjørt. Ikke så skuffet for har forberedt meg selv på en laaaang IVF reise🙂 Da håper vi på fryseforsøk så fort som mulig. Noen som har en ide om når det kan bli når jeg forventer neste TR 9. Des og neste etter det 4. Jan? Setter de inn ved naturlig eggløsning eller må man stimuleres slik at det vil avvike? Har syklus på 26 dager og i desember vil da el bli ca 20. Så håper jeg kan rekke det før julestengt på riksen...

Ohhh :( håper du rekker det før jul ❤️ Ønsker deg det beste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...