Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg lurte på en ting hvor mye betaler man PR forsøk på sykehuset?, 

Har uttak imorgen å innsetting på Torsdag. Sykehuset har ikke fortalt meg hvor mye jeg skal betale så er litt nysgjerrig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Ønske2017 skrev:

Hei, 

Jeg lurte på en ting hvor mye betaler man PR forsøk på sykehuset?, 

Har uttak imorgen å innsetting på Torsdag. Sykehuset har ikke fortalt meg hvor mye jeg skal betale så er litt nysgjerrig! 

Jeg betalte 1500 for forsøket, og så tror jeg det var 345 i egenandel både for uttak og innsett 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bezoar86 skrev:

Jeg betalte 1500 for forsøket, og så tror jeg det var 345 i egenandel både for uttak og innsett 🙂

Er det sånn at det medisinene som koster mye penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, PecanPie skrev:

Er det sånn at det medisinene som koster mye penger?

Betalte også 1500 for uttak og 345 pr konsultasjon.du får frikort for de 345 i egenandelene hvis du havner over 2000 i året,men de 1500kr er ikke inkludert i frikortberegningene.

medisinene koster en del ja!beløpet kommer an på hvor mye du må ha,for meg kom sprøytene og lutinus på egguttaket på 12000 mener jeg å husker.

Ved søskenforsøk begynner du på nytt med egenandelbeløpet.Siden jeg har to på frys,er det kun lutinus og estradot,og det har kostet alt fra 2500-5000kr per innsett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Jeg fikk tatt ut 6 egg:). Har bare lest flere ganger at mange har tatt ut mer enn 15 egg. Jeg håper noen av de eggene blir til noe. 

Noen her inne som har tatt ut få egg å lykkes med å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønske2017 skrev:

Hei, 

Jeg fikk tatt ut 6 egg:). Har bare lest flere ganger at mange har tatt ut mer enn 15 egg. Jeg håper noen av de eggene blir til noe. 

Noen her inne som har tatt ut få egg å lykkes med å bli gravid?

6 egg er en fin fangst! Mange som har tatt ut færre og blitt gravide :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ønske2017 skrev:

Hei, 

Jeg fikk tatt ut 6 egg:). Har bare lest flere ganger at mange har tatt ut mer enn 15 egg. Jeg håper noen av de eggene blir til noe. 

Noen her inne som har tatt ut få egg å lykkes med å bli gravid?

6 er ikke spesielt få :)  Mellom 5 og 15 regnes som god avveining mellom kvantitet og kvalitet. Jeg har for øvrig blitt gravid begge de to gangene jeg fikk ut 6 egg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 23.18, tuppelene skrev:

Æsj, så leit med negativt. En liten rekke med negative forsøk her inne nå siste tiden. Kommer også til å vente litt med å sende inn papirene. Hadde kraftigere og mye lengre mens etter forsøket, ser ut til å gi seg nå etter 10 dager! 

Har et embryo i fryseren og håper å få satt inn dette uke 51, før jule stengt på Riksen. Men da må jeg få mensen senest 4.des. Har en følelse at jeg ikke rekker det, men lever i trua🙏 Hvis ikke blir det innsett mot slutten av januar ca.. om ikke syklus avviker for mye. 

Har dere embryo på frys, eller må du i gang på nytt forsøk? 

Fikk ingen på frys, så må i gang med nytt forsøk.

Håpet jo på å få innsett før jul, men ser ut som det blir 2/3. uken i Januar. Venter på brev i posten.
Jeg ser at de har forskrevet nye medisiner på meg nå, så jeg gleder meg veldig til å komme i gang igjen :)

Jeg hadde som sagt normal mens, men begynte å blø litt etter sex, mulig litt "skjør" inni der etter alt rabalderet, hihi :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønske2017 skrev:

Hei, 

Jeg fikk tatt ut 6 egg:). Har bare lest flere ganger at mange har tatt ut mer enn 15 egg. Jeg håper noen av de eggene blir til noe. 

Noen her inne som har tatt ut få egg å lykkes med å bli gravid?

Jeg fikk også ut 6 egg da jeg ble gravid :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, unicorn95 skrev:

Fikk ingen på frys, så må i gang med nytt forsøk.

Håpet jo på å få innsett før jul, men ser ut som det blir 2/3. uken i Januar. Venter på brev i posten.
Jeg ser at de har forskrevet nye medisiner på meg nå, så jeg gleder meg veldig til å komme i gang igjen :)

Jeg hadde som sagt normal mens, men begynte å blø litt etter sex, mulig litt "skjør" inni der etter alt rabalderet, hihi :)
 

Da krysser vi fingra for uke 2🤞 Å fy søren, tiden går så sakte om dagen.. to uker siden negativ i morgen, bare TO uker! Føles som flere måneder. Må bli enda litt mer opptatt fremover tror jeg😉 Lykke til med nytt forsøk og alle medisinene🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Jeg fikk også ut 6 egg da jeg ble gravid :) Lykke til!

Takk, glad for å lese det! Gleder meg til dagen imorgen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miore skrev:

6 er ikke spesielt få :)  Mellom 5 og 15 regnes som god avveining mellom kvantitet og kvalitet. Jeg har for øvrig blitt gravid begge de to gangene jeg fikk ut 6 egg.

Hadde bare lest at mange har fått flere egg ut. Var så dopet under egguttak at jeg nesten ikke fikk snakket med legen. Men så glad for å lese at det lykkes for dere med få egg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, unicorn95 skrev:

Fikk ingen på frys, så må i gang med nytt forsøk.

Håpet jo på å få innsett før jul, men ser ut som det blir 2/3. uken i Januar. Venter på brev i posten.
Jeg ser at de har forskrevet nye medisiner på meg nå, så jeg gleder meg veldig til å komme i gang igjen :)

Jeg hadde som sagt normal mens, men begynte å blø litt etter sex, mulig litt "skjør" inni der etter alt rabalderet, hihi :)
 

Jeg håper de nye medisinene hjelper 😃 håper det lykkes. Heier på alle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har verdens beste osteopat👌🏻 Har gått hos henne i 1,5 års tid og startet på grunn av ryggsmerter som har vart i 10+ år. Har forsøkt alt mulig av behandlinger men først når jeg kom til henne satte hun det i sammenheng med Endometriose. Hun har siden det med gjevne mellomrom hjulpet til med å løse opp, selv om hun sier at dette er umulig å fikse permanent. Jeg er kroniker men hun kan lette en del på smerten. Har hatt en pause på et par måneder nå pga mye sykehusbesøk i IVF perioden men i går kveld ringte hun meg og lurte på hvordan det gikk. Hun kunne fortelle at når hun har forstått hvordan jeg (og en pasient til) sliter med Endometriose og infertilitet så ville hun gjerne lære mer. I forrige uke var hun på et på tredagers kurs om gynekologisk osteopati og infertilitet. Hun ville gjerne ha meg inn to timer i dag for å ta en behandling og historikk hun kunne dele med den Belgiske eksperten som var lærer på kurset slik at hun kunne komme med tips til endringer i behandlingsopplegget. Helt herlig at noen bryr seg så mye om pasientene sine! Etter timen i dag har jeg også ganske stor tro på at dette er noe som kan hjelpe...🙂

Endret av Miebie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Ønske2017 said:

Hadde bare lest at mange har fått flere egg ut. Var så dopet under egguttak at jeg nesten ikke fikk snakket med legen. Men så glad for å lese at det lykkes for dere med få egg ;) 

Jeg tror seks egg er bra! Håper du får strålende nyheter om fertilisering i morgen👌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ønske2017 skrev:

Hadde bare lest at mange har fått flere egg ut. Var så dopet under egguttak at jeg nesten ikke fikk snakket med legen. Men så glad for å lese at det lykkes for dere med få egg ;) 

Mange får flere egg ut, men det er ikke nødvendigvis en fordel. For det første går antall i veldig mange (selvsagt ikke alle - det finnes alltids unntak) tilfeller på bekostning av kvalitet, slik at man ofte ikke får noen særlig flere gode egg selv om man har veldig mange egg ut. For det andre står man i fare for overstimulering om man får ut mange egg. Det kan være ekstremt smertefullt, og man kan få mange, mange liter med væske i eggstokker, buk og i verste fall lunger. Har man en alvorlig grad må man på sykehus og bli tappet. Har du fått ut veldig mange egg er det dessuten lite sannsynlig at du får innsetting, fordi symptomene på overstimulering blir enda verre dersom man blir gravid. Da ender man opp med å måtte fryse de eggene som er gode nok for det, og vente med innsetting til overstimuleringen har roet seg.

Seks egg er på ingen måte noe dårlig resultat selv om det finnes andre som har fått flere egg ut før! Klinikkene sier de sikter på mellom fem og femten, så seks er jo godt plassert i det optimale området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Ønske2017 skrev:

Hei, 

Jeg fikk tatt ut 6 egg:). Har bare lest flere ganger at mange har tatt ut mer enn 15 egg. Jeg håper noen av de eggene blir til noe. 

Noen her inne som har tatt ut få egg å lykkes med å bli gravid?

Har fått ut 6, 2, 8 og 2 egg på mine forsøk. Har fått tre barn av disse 16 eggene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, QBee skrev:

Har fått ut 6, 2, 8 og 2 egg på mine forsøk. Har fått tre barn av disse 16 eggene.

Så glad for lese dette ;)

@miore takk for forklaring glad for jeg ikke ble overstimulert 🙏🏼

@Miebie er veldig spent for dagen imorgen, håper på det beste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, QBee skrev:

Har fått ut 6, 2, 8 og 2 egg på mine forsøk. Har fått tre barn av disse 16 eggene.

Hvilket antall ble det ikke barn av? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Bezoar86 skrev:

Hvilket antall ble det ikke barn av? 😊

Det ene der vi fikk 2 egg.

Det andre forsøket med 2 derimot, ble det baby av, pluss et egg på frys. Så antallet trenger ikke bety noe alltid :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...