Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært her. På egguttak ble det hentet ut over 40 egg, og det ble bestemt at det ble totalfrys. Over 30 egg (!!) ble befruktet , og nå har vi ca 10 blastocyster som er fryst.

Så er meget fornøyd med resultatet, selv om det ikke ble innsett i første runde :-). 

Spent på om jeg må vente til etter jul før det blir insett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Fortunatus skrev:

Lenge siden jeg har vært her. På egguttak ble det hentet ut over 40 egg, og det ble bestemt at det ble totalfrys. Over 30 egg (!!) ble befruktet , og nå har vi ca 10 blastocyster som er fryst.

Så er meget fornøyd med resultatet, selv om det ikke ble innsett i første runde :-). 

Spent på om jeg må vente til etter jul før det blir insett.

Wow, det må'n si var litt av et uttak!😊 Håpe du rekker ett innsett før jul da, med tidenes julegave🙏 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fortunatus skrev:

Lenge siden jeg har vært her. På egguttak ble det hentet ut over 40 egg, og det ble bestemt at det ble totalfrys. Over 30 egg (!!) ble befruktet , og nå har vi ca 10 blastocyster som er fryst.

Så er meget fornøyd med resultatet, selv om det ikke ble innsett i første runde :-). 

Spent på om jeg må vente til etter jul før det blir insett.

Jøss! Gratulerer 😊

Tar du privat siden de lot de utvikle seg til blasto? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fortunatus skrev:

Lenge siden jeg har vært her. På egguttak ble det hentet ut over 40 egg, og det ble bestemt at det ble totalfrys. Over 30 egg (!!) ble befruktet , og nå har vi ca 10 blastocyster som er fryst.

Så er meget fornøyd med resultatet, selv om det ikke ble innsett i første runde :-). 

Spent på om jeg må vente til etter jul før det blir insett.

Hei, 

Gratulerer med det :) wow mange egg. 

Ble du overstimulert ?, siden det ble så mange egg. Hvorfor ble det ikke innsetting ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fortunatus skrev:

Lenge siden jeg har vært her. På egguttak ble det hentet ut over 40 egg, og det ble bestemt at det ble totalfrys. Over 30 egg (!!) ble befruktet , og nå har vi ca 10 blastocyster som er fryst.

Så er meget fornøyd med resultatet, selv om det ikke ble innsett i første runde :-). 

Spent på om jeg må vente til etter jul før det blir insett.

Første gsng jeg hører om noen med like mange egg som meg. Jeg fikk 7 blasto på frys samt noen fryst dag 2. Gode resultater ja, men det var vondt!!! Var så hoven og øm at jeg nesten ikke kunne gå, og var vond i mange uker etter. 

Blei forøvrig gravid på første blasto insett to mnd etter 

Anonymkode: f1002...fbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld. Første gang på forum noensinne, leser denne tråden med stor interesse. 
Holder på med første IVF-forsøk nå. Var på UL onsdag etter sprøyter og spray, gikk ikke så bra. Tre små eggposer. 
Ble sendt hjem med nye sprøyter og beskjed om å doble dosen. Tar nå maxdosen 450 Gonal. Skal tilbake lørdag for å sjekke. 
Må innrømme jeg har mistet håpet om at det skal skje denne gangen. 
Har egentlig ikke noe spørsmål, vil bare si at jeg heier på dere alle sammen :)
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Bezoar86 skrev:

Jøss! Gratulerer 😊

Tar du privat siden de lot de utvikle seg til blasto? 

Trondheim dyrker til blasto :)

Anonymkode: f1002...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tuppelene skrev:

Wow, det må'n si var litt av et uttak!😊 Håpe du rekker ett innsett før jul da, med tidenes julegave🙏 

 

7 timer siden, Bezoar86 skrev:

Jøss! Gratulerer 😊

Tar du privat siden de lot de utvikle seg til blasto? 

 

7 timer siden, Ønske2017 skrev:

Hei, 

Gratulerer med det :) wow mange egg. 

Ble du overstimulert ?, siden det ble så mange egg. Hvorfor ble det ikke innsetting ?

 

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Første gsng jeg hører om noen med like mange egg som meg. Jeg fikk 7 blasto på frys samt noen fryst dag 2. Gode resultater ja, men det var vondt!!! Var så hoven og øm at jeg nesten ikke kunne gå, og var vond i mange uker etter. 

Blei forøvrig gravid på første blasto insett to mnd etter 

Anonymkode: f1002...fbe

Takk takk, ja, det ble ikke innsett på grunn av overstimulering.

Er kjempefornøyd med resultatet, men denne uka har vært ganske kjip. jeg har bare holdt meg på sofaen og har trøbbel med å bevege meg. Håper det ikke skal vare i flere uker? Blir sliten av å gå opp ei trapp pga størrelsen på magen, og sover dårlig! 

Tilhører faktisk riksen :-). Ja, håper jeg slipper flere egguttak og sprøyter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Fortunatus skrev:

 

Tilhører faktisk riksen :-). Ja, håper jeg slipper flere egguttak og sprøyter..

Faktisk! Jeg også 🙂 var det de som foreslo å dyrke lenger? Jeg nevnte det for lab-dama da hun ringte dagen etter uttak, men det virket ikke som om hun forstod hva jeg mente..😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bezoar86 skrev:

Faktisk! Jeg også 🙂 var det de som foreslo å dyrke lenger? Jeg nevnte det for lab-dama da hun ringte dagen etter uttak, men det virket ikke som om hun forstod hva jeg mente..😑

Jeg tilhører offentlig,og de dyrket til blasocyst på eget initiativ.Vi fryste desember 2014 fire blasocyster.

Kanskje det er forskjellig praksis på sykehusene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/8/2017 at 12:09 PM, Ønske2017 said:

Hei, 

Takk for svar :) 

Jeg har lest man setter eggløsningssprøyte noen dager før uttak, som du skriver 36 timer før. Fortell hvordan det går med deg :) 

Negativ test i går 13dpo🙁 Måtte ut og reise så får ikke tatt beta før på tirsdag men tror nok desverre løpet er kjørt. Håper virkelig det er mulig med fryseforsøk før jul men tror det kan holde litt hardt om ikke blødningen kommer nå i dag. Har normalt kort syklus på 25-26 dager så kanskje det er en butte liten mulighet🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Trineah skrev:

God kveld. Første gang på forum noensinne, leser denne tråden med stor interesse. 
Holder på med første IVF-forsøk nå. Var på UL onsdag etter sprøyter og spray, gikk ikke så bra. Tre små eggposer. 
Ble sendt hjem med nye sprøyter og beskjed om å doble dosen. Tar nå maxdosen 450 Gonal. Skal tilbake lørdag for å sjekke. 
Må innrømme jeg har mistet håpet om at det skal skje denne gangen. 
Har egentlig ikke noe spørsmål, vil bare si at jeg heier på dere alle sammen :)
 

Ikke mist håpet enda, kvalitet er viktigere enn kvantitet 😊 Jeg datt litt ut av denne tråden selv, men har fulgt med og lest. Jeg responderer også lite på hormonene. Men jeg ble gravid etter å ha sett tre eggposer på siste kontroll, og er 14 uker på vei nå. Lykke til, krysser fingrene for at eggposene dine vokser fint fram til uttak! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Bezoar86 skrev:

Faktisk! Jeg også 🙂 var det de som foreslo å dyrke lenger? Jeg nevnte det for lab-dama da hun ringte dagen etter uttak, men det virket ikke som om hun forstod hva jeg mente..😑

Nei, dette gjorde de uten å informere meg. 

Fikk en ny telefon fra laben i dag, viser seg at det er over 20 egg som er fryst, så da er det bare å slappe av :). Så nå håper jeg kan slippe egguttak igjen :)

Det er jo nesten så man kan lure på hvordan jeg og gubben ikke greier å få dette til uten hjelp med slike resultater. 

Vil også si til andre at etter 6 dager med sprøyter fikk jeg beskjed om at hele forsøket kanskje måtte avbrytes da det kun var en folikkel som hadde vokst, men det snudde seg fort igjen ved de neste kontrollene. 

Dette må feires, hadde jeg bare ikke vært så kvalm og uggen.. Håper dette gir seg snart.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Miebie skrev:

Negativ test i går 13dpo🙁 Måtte ut og reise så får ikke tatt beta før på tirsdag men tror nok desverre løpet er kjørt. Håper virkelig det er mulig med fryseforsøk før jul men tror det kan holde litt hardt om ikke blødningen kommer nå i dag. Har normalt kort syklus på 25-26 dager så kanskje det er en butte liten mulighet🙂

Æsj så kjedelig😔 Krysser fingrene for julemirakler🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fortunatus skrev:

 

 

 

Takk takk, ja, det ble ikke innsett på grunn av overstimulering.

Er kjempefornøyd med resultatet, men denne uka har vært ganske kjip. jeg har bare holdt meg på sofaen og har trøbbel med å bevege meg. Håper det ikke skal vare i flere uker? Blir sliten av å gå opp ei trapp pga størrelsen på magen, og sover dårlig! 

Tilhører faktisk riksen :-). Ja, håper jeg slipper flere egguttak og sprøyter..

Jeg blei sykemeldt i nesten to uker mener jeg å huske, pga smerter og slitenhet.  Måtte til gynekolog for å undersøke at eggstokkene trakk seg sammen som de skulle for å sjekke at jeg ikke hadde vann i dem. Jeg konkluderte med at jobben med å modne egg for 3,5 år på bare to uker sikkert var en ganske stor påkjenning på kroppen.

Det var jo kipt å ikke få innsett pga overstimulering, men når jeg tenker på hvor dårlig jeg var er jeg glad de er strenge. Husker jeg på gata blei forbigått av ei dame på ca 80 år, hehe. En graviditet der hadde nok endt i alvårlig overstimuleringssyndrom. 

Anonymkode: f1002...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Miebie skrev:

Negativ test i går 13dpo🙁 Måtte ut og reise så får ikke tatt beta før på tirsdag men tror nok desverre løpet er kjørt. Håper virkelig det er mulig med fryseforsøk før jul men tror det kan holde litt hardt om ikke blødningen kommer nå i dag. Har normalt kort syklus på 25-26 dager så kanskje det er en butte liten mulighet🙂

Øvvvv:( håper du for tatt fryseforsøk før jul krysser fingrene for deg ❤️ Men hvis du ikke for mens ta ny test. ❤️

Var til UL kontroll idag 3 egg i str 17 mange på vei til å bli store, skal ta sprøyter idag å imorgen. Søndag eggløsningssprøyte. Tirsdag uttak å torsdag innsetting. Er så nervøs :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blei sykemeldt i nesten to uker mener jeg å huske, pga smerter og slitenhet.  Måtte til gynekolog for å undersøke at eggstokkene trakk seg sammen som de skulle for å sjekke at jeg ikke hadde vann i dem. Jeg konkluderte med at jobben med å modne egg for 3,5 år på bare to uker sikkert var en ganske stor påkjenning på kroppen.

Det var jo kipt å ikke få innsett pga overstimulering, men når jeg tenker på hvor dårlig jeg var er jeg glad de er strenge. Husker jeg på gata blei forbigått av ei dame på ca 80 år, hehe. En graviditet der hadde nok endt i alvårlig overstimuleringssyndrom. 

Anonymkode: f1002...fbe

Helt enig, skal egentlig bli godt med en pause :-). Har jo tenkt at jeg vil slite som gravid, men innbiller meg at det skjer litt mer gradvis enn nå.. Nå har jo bare hele systemet stoppet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ønske2017 skrev:

Var til UL kontroll idag 3 egg i str 17 mange på vei til å bli store, skal ta sprøyter idag å imorgen. Søndag eggløsningssprøyte. Tirsdag uttak å torsdag innsetting. Er så nervøs :( 

Lykke til! 😊 tror du klarer det veldig fint. For min del hjalp det veldig å jobbe med pusten under uttak, og jeg synes det gikk veldig greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bezoar86 skrev:

Lykke til! 😊 tror du klarer det veldig fint. For min del hjalp det veldig å jobbe med pusten under uttak, og jeg synes det gikk veldig greit. 

Gjorde det veldig vondt under uttak ?? Tar med alle råd å tips takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...