Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Miebie skrev:

Så kjedelig! Godt å ha på frys, der trøster jeg meg med om det ikke går veien denne gang. Håper dere får starte forsøket med en gang! Hvor hører du til igjen? Kjekt å vite ventetid på oppstart dersom det ikke går veien her heller🙂

Riksen. Masse lykke til🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, tuppelene skrev:

Test negativ.. det var no skikkelig dritt😔 Håper tanta kommer raskt på besøk så vi rekker fryseforsøk før jul🙏 

Trist :( opp på hesten det skal lykkes. ❤️ Håper dere kan få forsøk før jul 🙏🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Aaa08 skrev:

Uff så trist @tuppelene . Ikke mist håpe, det klaffer neste gang 😊

Takk for det.  Og takk til dere andre med lykkeønskninger😊 Håper virkelig det går neste gang🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Takk for det.  Og takk til dere andre med lykkeønskninger😊 Håper virkelig det går neste gang🙏

Uff, så trist! :'( Håper du rekker frys før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemor87 skrev:

Uff, så trist! :'( Håper du rekker frys før jul!

Ja🙏 Har en følelse at mine lange sykluser vil ødelegge et desember forsøk. Men får leve i trua så lenge👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@tuppelene hvor lang syklus har du ?  Vi hadde jo uttak og Innset på samme dag, men jeg skal ta blodrøve i morgen. Har dårlig feeling så regner det blir en runde til på meg å. Har syklus på ca 42 dager så regner vi må vente til etter jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Påline skrev:

@tuppelene hvor lang syklus har du ?  Vi hadde jo uttak og Innset på samme dag, men jeg skal ta blodrøve i morgen. Har dårlig feeling så regner det blir en runde til på meg å. Har syklus på ca 42 dager så regner vi må vente til etter jul. 

Jeg har hørt det er litt ulik praksis i landet på når blodprøven tas. Huff det er så fælt å ha dårlig feeling, det hadde jeg når jeg gikk på nesesprayen, men det endret seg til null feeling etterhvert. Tidligere hadde jeg sykluser på 29- Max 35. Men de siste gangene har den ligget på 35-40 dager. Siste mens ble nok litt forskjøvet pga nesesprayen tror jeg. Sykepleieren sa at jeg måtte få mens ganske snart og neste syklus burde ikke være mye lenger enn 35 dager. Så da får vi se. Trodde det var noe på gang i for 2 timer siden, men ser ut som det bare var tull..

masse lykke til med testen. Håper magefølelsen din slår feil denne gangen🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tuppelene  Takk. Har heldigvis en samboer som er evig optimist så han mener lille "embrik " sitter. ( ja han har døpt lille frø, uansett skal barnet ha navn på M )  får bate krysse fingrene for at han har rett 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Påline skrev:

@tuppelene  Takk. Har heldigvis en samboer som er evig optimist så han mener lille "embrik " sitter. ( ja han har døpt lille frø, uansett skal barnet ha navn på M )  får bate krysse fingrene for at han har rett 

Lykke til i dag :) Jeg skal ringe inn mens klokken 12, for den kom sent i går.. *klapp-klapp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Riksen. Må få neste mens senest 4/12 for å få fryseforsøk før jul. Altså, syklusen må være på 32 dager. Blir spennende gitt. Hadde vært så fint å få forsøket da, siden julen kommer oppi rugeperioden og det ikke er noe stress og mas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, tuppelene skrev:

Snakket med Riksen. Må få neste mens senest 4/12 for å få fryseforsøk før jul. Altså, syklusen må være på 32 dager. Blir spennende gitt. Hadde vært så fint å få forsøket da, siden julen kommer oppi rugeperioden og det ikke er noe stress og mas ;)

Spennende! Og godt å høre at Riksen har såpass kort ventetid (selv om all ventetid er ekstra lang i prøverørsverden) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemor87 skrev:

Spennende! Og godt å høre at Riksen har såpass kort ventetid (selv om all ventetid er ekstra lang i prøverørsverden) :) 

Absolutt! Men nå skal det sies at det er kort ventetid på fryseforsøk. Må vi igjennom vanlig forsøk igjen mener jeg sykepleieren sa det var en mnd ekstra. Spurte om det når jeg gikk på sprøytene.. Skjønte nok innerst inne at det ikke ville funke.

Har litt mer trua nå enn sist. Krysser fingrene for september barn (som både jeg og moren min er :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, tuppelene skrev:

Snakket med Riksen. Må få neste mens senest 4/12 for å få fryseforsøk før jul. Altså, syklusen må være på 32 dager. Blir spennende gitt. Hadde vært så fint å få forsøket da, siden julen kommer oppi rugeperioden og det ikke er noe stress og mas ;)

Får sikkert samme beskjeden jeg å.. kjipt siden jeg ofte har syklus på  over 30dager. Jeg fikk ikke tid til å ringe de i dag. Men fikk ikke du tilbud om å ta Primolut for å skyve fram mensen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Får sikkert samme beskjeden jeg å.. kjipt siden jeg ofte har syklus på  over 30dager. Jeg fikk ikke tid til å ringe de i dag. Men fikk ikke du tilbud om å ta Primolut for å skyve fram mensen? 

Skikkelig driit med syklus over 30 dager i dette systemet. Tar så mye lengre tid, føles det ut som da.  Nei.. fikk ikke det🤔 Burde jeg fått det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, tuppelene skrev:

Skikkelig driit med syklus over 30 dager i dette systemet. Tar så mye lengre tid, føles det ut som da.  Nei.. fikk ikke det🤔 Burde jeg fått det?!

Ja, i utganspunktet så tenker jeg det. Jeg har tatt Primolut før hvert et forsøk pga uregelmessige sykluser. Skjønte det sånn at du og hadde det, eller har du bare lange? 

Uansett, jeg kommer i hvert fall til å spørre de hva de tenker om det når jeg snakker med de i neste uke. Tipper jeg ikke rekker noe innsett før jul detsom jeg ikke får Primolut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, i utganspunktet så tenker jeg det. Jeg har tatt Primolut før hvert et forsøk pga uregelmessige sykluser. Skjønte det sånn at du og hadde det, eller har du bare lange? 

Uansett, jeg kommer i hvert fall til å spørre de hva de tenker om det når jeg snakker med de i neste uke. Tipper jeg ikke rekker noe innsett før jul detsom jeg ikke får Primolut. 

Syklusene varierer ja. Somregel 29-35. De aller fleste ganger 31-33, men i det siste flere over 35.. etter mange lange på rad pleier det å komme en kort, så har litt trua på det nå.. Men jeg sender dem en melding på min journal og forhører meg jeg👍 Skader jo ikke å spørre. Men hvor lenge før må en evnt begynne på de da? 

Synd eggene ikke ville sitte hos deg denne gangen😔 Men bra du fikk noen fine blasto på frys da🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tuppelene skrev:

Syklusene varierer ja. Somregel 29-35. De aller fleste ganger 31-33, men i det siste flere over 35.. etter mange lange på rad pleier det å komme en kort, så har litt trua på det nå.. Men jeg sender dem en melding på min journal og forhører meg jeg👍 Skader jo ikke å spørre. Men hvor lenge før må en evnt begynne på de da? 

Synd eggene ikke ville sitte hos deg denne gangen😔 Men bra du fikk noen fine blasto på frys da🙏

Ja, for sist jeg snakket med sykepleieren så sa hun at hun var usikker på om det blir for raskt å sette i gang med Primolut rett etter et forsøk. Men, da kunne ikke hun svare meg ordentlig pga jeg hadde ikke fått mensen. Så får ringe å forhøre meg på mandag. Skader ikke så spørre nei. 

Ja, kjipt med enda et negativt forsøk. Fikk litt troa den gangen her, så må si jeg fikk en liten nedtur. Men, vi kan ikke gjøre noe annet enn å se fremover. Det er bare tiden mellom hvert forsøk som blir så vanvittig lang, spesielt hvis vi ikke rekker et nytt forsøk før på nyåret. 

Fikk du 2/3 dagers egg på frys eller blastoer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, for sist jeg snakket med sykepleieren så sa hun at hun var usikker på om det blir for raskt å sette i gang med Primolut rett etter et forsøk. Men, da kunne ikke hun svare meg ordentlig pga jeg hadde ikke fått mensen. Så får ringe å forhøre meg på mandag. Skader ikke så spørre nei. 

Ja, kjipt med enda et negativt forsøk. Fikk litt troa den gangen her, så må si jeg fikk en liten nedtur. Men, vi kan ikke gjøre noe annet enn å se fremover. Det er bare tiden mellom hvert forsøk som blir så vanvittig lang, spesielt hvis vi ikke rekker et nytt forsøk før på nyåret. 

Fikk du 2/3 dagers egg på frys eller blastoer? 

Stikker bare huet inn for å si at jeg har fått begynne på Primolut rett etter forsøk hver gang, sånn at det blir ca en måned mellom "negativt forsøk-blødning" og "hurra, begynne på sprøyter-blødning" :) Riktignok privat, da. Jeg har for øvrig stor tro på blastocystene dine :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, miore skrev:

Stikker bare huet inn for å si at jeg har fått begynne på Primolut rett etter forsøk hver gang, sånn at det blir ca en måned mellom "negativt forsøk-blødning" og "hurra, begynne på sprøyter-blødning" :) Riktignok privat, da. Jeg har for øvrig stor tro på blastocystene dine :Nikke: 

Du har det altså? Hm, da skal jeg prøve å stå på litt ekstra for å få det til! 

Takk! Det hadde jo vært drømmen å bli gravid med de som ligger på frys. Håper det 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...