Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed om at jeg har pcos i dag.. gyn mente det ikke hadde noen betydning for ivfsjansene, så håper vi får det til når vi kommer i gang på Rikshospitalet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11dpo og skikkelig på symptomjakt🙈 Har egentlig kjent veldig lite, hatt en del frysninger siste par dagene men i dag fikk jeg plutselig munnsår av alle ting. Det kan jeg egentlig ikke huske å ha hatt noen gang før så da måtte jeg jo Google... viser seg at det absolutt kan være et graviditetstegn! Gjorde meg ikke mindre spent🙂 Noen som har vært gravid før og har erfaring med dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2017 den 19.30, miore skrev:

Det varierer veldig, som det blir nevnt over! Både fra person til person og fra forsøk til  forsøk (Jeg har gått på sprøyter alt fra 12 til 21 dager på mine forsøk, og stimulerer lengre enn snittet - men det varierer hvor mye lengre enn snittet). Det er VELDIG normalt å ikke være klar til uttak etter første kontroll :) Når de største folliklene dine nå har blitt så store 12 vokser de sannsynligvis 1-2 mm i døgnet fremover, så du skal se du har en del ganske store på neste kontroll. 

Hei, 

Takk for svar :) 

Jeg håper bare alt går som planlagt å jeg ikke blir  overstimulert. 

Må jeg spørre hvorfor det ikke lykkes for deg første gang ?, offf føler jeg overtenker så mye :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2017 den 18.13, Miebie skrev:

Det er nok individuelt, jeg gikk totalt 13 dager på gonal-f noe som er lenger enn normalt. Har Endometriose og har hørt at det da ofte krever litt høyere dose og litt lenger tid for eggene å vokse. Det stemte for meg. Normalen tror jeg er ca 10 dager før man setter eggløsningssprøyta. Uttak skal være ganske nøyaktig 36 timer etter at el-sprøyta er satt.

Hei, 

Takk for svar :) 

Jeg har lest man setter eggløsningssprøyte noen dager før uttak, som du skriver 36 timer før. Fortell hvordan det går med deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Ønske2017 skrev:

Hei, 

Takk for svar :) 

Jeg håper bare alt går som planlagt å jeg ikke blir  overstimulert. 

Må jeg spørre hvorfor det ikke lykkes for deg første gang ?, offf føler jeg overtenker så mye :( 

Det lyktes for meg første gang :) Men jeg har hatt noen søskenforsøk som ikke gikk like bra. Det viser bare hvor store variasjoner det kan være, selv med samme dame, samme medisiner og tilnærmet samme dose. 

Jeg har hatt totalt seks forsøk:

  • Ett for å lage datteren
  • Ett avbrutt søskenforsøk (begynte av ukjent grunn å blø mot slutten av stimuleringen, så mistet hele slimhinna)
  • Ett mislykket søskenforsøk (for tidlig eggløsning, kun to dårlige egg igjen til uttak - men ikke bli stressa, dette skjer tilnærmet aldri og klinikken hadde bare fire tilfeller i hele 2016)
  • Ett negativt søskenforsøk (gikk helt etter boka, men endte med negativ test - slikt skjer)
  • Ett positivt søskenforsøk som dessverre endte med SA i uke 8
  • Ett positivt søskenforsøk der jeg nå er 14 uker på vei og alt ser ut til å gå bra.

Så alt i alt har jeg fått tre graviditeter ut av fem uttak, og det synes jeg ikke er så gæli selv om en av graviditetene ikke endte slik vi ønsket :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miore skrev:

Det lyktes for meg første gang :) Men jeg har hatt noen søskenforsøk som ikke gikk like bra. Det viser bare hvor store variasjoner det kan være, selv med samme dame, samme medisiner og tilnærmet samme dose. 

Jeg har hatt totalt seks forsøk:

  • Ett for å lage datteren
  • Ett avbrutt søskenforsøk (begynte av ukjent grunn å blø mot slutten av stimuleringen, så mistet hele slimhinna)
  • Ett mislykket søskenforsøk (for tidlig eggløsning, kun to dårlige egg igjen til uttak - men ikke bli stressa, dette skjer tilnærmet aldri og klinikken hadde bare fire tilfeller i hele 2016)
  • Ett negativt søskenforsøk (gikk helt etter boka, men endte med negativ test - slikt skjer)
  • Ett positivt søskenforsøk som dessverre endte med SA i uke 8
  • Ett positivt søskenforsøk der jeg nå er 14 uker på vei og alt ser ut til å gå bra.

Så alt i alt har jeg fått tre graviditeter ut av fem uttak, og det synes jeg ikke er så gæli selv om en av graviditetene ikke endte slik vi ønsket :) 

Awww gratulerer så mye 14 uker på vei 😁 spennende. 

Så godt å lese at det lykkes første forsøk 🙏🏼 Jaa alle opplever forskjelligt. 

Hos meg har mannen litt nedsatt sædkvalitet, vi har prøvet å få barn i langt tid å det har ikke lykkes. Håper vi også kan være en av de heldige som lykkes med første forsøk 🙈🙏🏼😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Bezoar86 skrev:

Interessant! Hvis det blir akkurat slik for meg vil det si at 4 vil ha delt seg i morgen og at jeg vil få 1-2 stk på frys. Vi får se 😊

Dette stemte på en prikk! Ett inn i dag og to på frys. 

Interessant lesning @miore. Det er rart at resultatet blir så forskjellig selv om forutsetningene er veldig like 🙂

Endret av Bezoar86
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt stresset! 

Jeg klarte å søle litt av medisinen :( skal ta 150 å har igjen 75. Det er siste dagen imorgen jeg skal sette sprøyte må jeg kjøpe ny Menopur pakke ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bezoar86 skrev:

Dette stemte på en prikk! Ett inn i dag og to på frys. 

Interessant lesning @miore. Det er rart at resultatet blir så forskjellig selv om forutsetningene er veldig like 🙂

Jepp, det sier jo noe om at flaks og uflaks har utrolig mye å si! Så flott med ett inn og to på frys, det er helt super uttelling :) Gratulerer som ruger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ønske2017 skrev:

Nå ble jeg litt stresset! 

Jeg klarte å søle litt av medisinen :( skal ta 150 å har igjen 75. Det er siste dagen imorgen jeg skal sette sprøyte må jeg kjøpe ny Menopur pakke ? 

Sannsynligvis går det helt greit å sette mindre dose, de som det oppdages underveis at er i fare for overstimulering gjør gjerne det på slutten. Men personlig tror jeg ikke jeg hadde hatt nerver til det, selv om jeg vet at det sannsynligvis ikke er noen stor sak :vetikke: Jeg har tatt feil dose en gang (riktignok større istedenfor mindre), og ingen leet på et øyenbryn over dét. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, miore skrev:

Sannsynligvis går det helt greit å sette mindre dose, de som det oppdages underveis at er i fare for overstimulering gjør gjerne det på slutten. Men personlig tror jeg ikke jeg hadde hatt nerver til det, selv om jeg vet at det sannsynligvis ikke er noen stor sak :vetikke: Jeg har tatt feil dose en gang (riktignok større istedenfor mindre), og ingen leet på et øyenbryn over dét. 

Jeg har skrevet til sykehuset, for se hva de sier. Dumt å kjøpe en hel pakke for en dose bare 🤦‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, miore skrev:

Jepp, det sier jo noe om at flaks og uflaks har utrolig mye å si! Så flott med ett inn og to på frys, det er helt super uttelling :) Gratulerer som ruger!

Takk! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hatt negativ forsøk. Varte mensen etter negativt forsøk veldig mye lenger en vanlig? Pleier til vanlig å blø ganske lite, mens nå har det vært mye mer. Og har syklusen vært right-on-time neste runde?

Lurer også på når dere har sendt inn helfo papirene. Kom ikke over beløpet som blir dekket. Siden vi skal i gang med TIN forsøk i des/jan vil vi trolig komme over grensen da.. Så da lurer jeg på om jeg bør sende inn det jeg har nå, selv om jeg ikke har fylt opp "kvoten" eller vente til neste forsøk er gjennomført?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, tuppelene skrev:

Dere som har hatt negativ forsøk. Varte mensen etter negativt forsøk veldig mye lenger en vanlig? Pleier til vanlig å blø ganske lite, mens nå har det vært mye mer. Og har syklusen vært right-on-time neste runde?

Lurer også på når dere har sendt inn helfo papirene. Kom ikke over beløpet som blir dekket. Siden vi skal i gang med TIN forsøk i des/jan vil vi trolig komme over grensen da.. Så da lurer jeg på om jeg bør sende inn det jeg har nå, selv om jeg ikke har fylt opp "kvoten" eller vente til neste forsøk er gjennomført?

Det lurer jeg også på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom 3 inseminasjon forsøk nå.har en pause nå før forsøk nr 4 i Januar. Jeg tar ca 5 inseminasjons forsøk.

Men usikker jeg om jeg orker prøverør. 

Anonymkode: 3ae42...d05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, tuppelene skrev:

Dere som har hatt negativ forsøk. Varte mensen etter negativt forsøk veldig mye lenger en vanlig? Pleier til vanlig å blø ganske lite, mens nå har det vært mye mer. Og har syklusen vært right-on-time neste runde?

Lurer også på når dere har sendt inn helfo papirene. Kom ikke over beløpet som blir dekket. Siden vi skal i gang med TIN forsøk i des/jan vil vi trolig komme over grensen da.. Så da lurer jeg på om jeg bør sende inn det jeg har nå, selv om jeg ikke har fylt opp "kvoten" eller vente til neste forsøk er gjennomført?

Min syklus er ikkeeksisterende uten kunstige hormoner, så jeg kan ikke si så mye om egne erfaringer - men progesteronen gjør at mange får tykkere slimhinner enn vanlig og dermed blør mer eller lengre. Noen får litt sykluskrøll etterpå, mens andre hopper rett inn i normal syklus.

Jeg har ventet med å sende HELFO-papirene til jeg kommer over grensen. De gjør uansett ikke noe før du er over grensen, så jeg tror ikke du sparer noe tid på å sende inn de første kvitteringene nå :) Jeg har uansett fått utbetalingene høvelig raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, miore skrev:

Min syklus er ikkeeksisterende uten kunstige hormoner, så jeg kan ikke si så mye om egne erfaringer - men progesteronen gjør at mange får tykkere slimhinner enn vanlig og dermed blør mer eller lengre. Noen får litt sykluskrøll etterpå, mens andre hopper rett inn i normal syklus.

Jeg har ventet med å sende HELFO-papirene til jeg kommer over grensen. De gjør uansett ikke noe før du er over grensen, så jeg tror ikke du sparer noe tid på å sende inn de første kvitteringene nå :) Jeg har uansett fått utbetalingene høvelig raskt.

Takk for svar :) Da drøyer jeg litt med papirene.. De skal være ferdig utfylt fra sykehuset sant? Har ikke lest så mye på de enda, så jeg finner sikkert svaret om jeg kikker over en gang til grundig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, tuppelene skrev:

Takk for svar :) Da drøyer jeg litt med papirene.. De skal være ferdig utfylt fra sykehuset sant? Har ikke lest så mye på de enda, så jeg finner sikkert svaret om jeg kikker over en gang til grundig ;) 

Jepp, men lurt å sjekke for sikkerhets skyld (alle kan gjøre feil) - det er jo dumt om du ikke får pengene pga en slurvefeil!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, miore skrev:

Jepp, men lurt å sjekke for sikkerhets skyld (alle kan gjøre feil) - det er jo dumt om du ikke får pengene pga en slurvefeil!

Hei

hva er grensen?, vi har brukt 8000kr til nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ønske2017 skrev:

Hei

hva er grensen?, vi har brukt 8000kr til nå 

Mellom 16.600kr og 16.700kr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...