Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, kaster meg på her og kanskje vi blir flere etterhvert..  Endelig har ballen begynt å rulle igjen og vi har fått time hos Riksen til forsamtale april 2017. Veldig spent på fremgangen etter samtalen og håper ikke køen er så altfor lang før oppstart.. Har forstått det er noen mnd venting nå?

Vår historie: Kastet pillene i april 2013 og da ingenting skjedde kontaktet vi lege desember 2014. Hadde kikkhullsoperasjon mai 2015 og fikk beskjed om at ene egglederen var tett, den andre fikk de litt veske igjennom. Etter blodprøver kom det frem at jeg ikke var immun mot røde hunder og måtte ta denne vaksinen på nytt. Mannen lå en prosent under "normalen" på antall svømmere. Siste prøven virker ok siden vi ikke har hørt noe. Det hjalp nok å få spylt opp den ene egglederen og vi fikk positiv test juli 2015. I uke 12 fikk jeg en veldig svak blødning og ultralyden viste at spiren kun ble 8 uker gammel. Krysser fingrene for at neste spire sitter og blir:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat gjennomført med kikkhullsoperasjon her, hvor jeg fikk beskjed at begge egglederne mine er tette. Ingenting galt med mannen, heldigvis. Vi skal i gang med vår første prøverørsbehandling på Riksen i februar/mars. Veldigveldig spent!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Akkurat gjennomført med kikkhullsoperasjon her, hvor jeg fikk beskjed at begge egglederne mine er tette. Ingenting galt med mannen, heldigvis. Vi skal i gang med vår første prøverørsbehandling på Riksen i februar/mars. Veldigveldig spent!!! 

Så spennende, håper det klaffer på første!  Lurer på ventetiden mellom forsamtale og oppstart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tuppelene skrev:

Så spennende, håper det klaffer på første!  Lurer på ventetiden mellom forsamtale og oppstart?

Jeg visste ikke at første gangen jeg var hos gynekolog på riksen var den såkalte "forsamtalen". Men jeg var der i oktober, tok kikkhullsoperasjon i slutten av november og venter på egguttak i uke 13. Det hadde aldri gått så "raskt" dersom jeg ikke hatt fått beskjed om at jeg ikke har mulighet til å bli gravid på egenhånd. Riksen ønsket at jeg skulle prøve alt annet før prøverør (pergotime, lavdosestimulering, laparoskopi osv). Men, når det viste seg at egglederne var tette og at det ikke er noe jeg kan gjøre noe med selv, så ringte jeg å fikk tidspunkt for egguttak med en gang. Så ja, for meg virker det som det er litt individuelt siden de helst ønsker at man skal prøve å få det til hjemme selv...Jeg trodde jo i utgangspunktet at jeg skulle få dato for behandlingsstart allerede første gangen jeg var der. 

Tusen takk, jeg krysser alt jeg har for at det skal klaffe på første, men samtidig prøver jeg å være realistisk på at det kan ta flere forsøk. Jeg vurderer til og med å ta det privat dersom ventetiden mellom forsøkene blir snakk om flere måneder...

Det er en tøff tid det her, med mange opp og nedturer, å selve behandlingen har ikke engang startet. Jeg trodde aldri jeg skulle være en av de som trenger ivf for å lage barn. Jeg er mest redd for at det ikke skal gå i det hele tatt. Meen, det jeg har hørt er at det er gode sjanser for å lykkes for oss med tette eggleder (får håpe det er noe i det). 

Det er veldig fint å snakke med noen i samme situasjon, jeg har i hvertfall behov for å snakke samt være åpen om det. Kan jeg spørre hvor gammel du/dere er?

Oi, ser nå at jeg svarte på mye mer enn hva du faktisk lurte på. Hehe, beklager det altså. Har tydeligvis mye på hjertet i dag ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Jeg visste ikke at første gangen jeg var hos gynekolog på riksen var den såkalte "forsamtalen". Men jeg var der i oktober, tok kikkhullsoperasjon i slutten av november og venter på egguttak i uke 13. Det hadde aldri gått så "raskt" dersom jeg ikke hatt fått beskjed om at jeg ikke har mulighet til å bli gravid på egenhånd. Riksen ønsket at jeg skulle prøve alt annet før prøverør (pergotime, lavdosestimulering, laparoskopi osv). Men, når det viste seg at egglederne var tette og at det ikke er noe jeg kan gjøre noe med selv, så ringte jeg å fikk tidspunkt for egguttak med en gang. Så ja, for meg virker det som det er litt individuelt siden de helst ønsker at man skal prøve å få det til hjemme selv...Jeg trodde jo i utgangspunktet at jeg skulle få dato for behandlingsstart allerede første gangen jeg var der. 

Tusen takk, jeg krysser alt jeg har for at det skal klaffe på første, men samtidig prøver jeg å være realistisk på at det kan ta flere forsøk. Jeg vurderer til og med å ta det privat dersom ventetiden mellom forsøkene blir snakk om flere måneder...

Det er en tøff tid det her, med mange opp og nedturer, å selve behandlingen har ikke engang startet. Jeg trodde aldri jeg skulle være en av de som trenger ivf for å lage barn. Jeg er mest redd for at det ikke skal gå i det hele tatt. Meen, det jeg har hørt er at det er gode sjanser for å lykkes for oss med tette eggleder (får håpe det er noe i det). 

Det er veldig fint å snakke med noen i samme situasjon, jeg har i hvertfall behov for å snakke samt være åpen om det. Kan jeg spørre hvor gammel du/dere er?

Oi, ser nå at jeg svarte på mye mer enn hva du faktisk lurte på. Hehe, beklager det altså. Har tydeligvis mye på hjertet i dag ;)

 

Det er nok litt forskjellig med ventetider i forhold til det ene og det andre ja. Må nok bare vente å høre hva de har å si i april ;) 

Blir et veldig spennende år som kommer, og vi kjenner også på at det er ganske tøft. Man vil så gjerne og det har vært som du sier mange opp og ned turer over flere år. Jeg er veldig glad vi har klart å bli gravide før, slik at vi vet at det går an, selv om ingenting er sikkert.. Jeg er 32 og mannen 41. Vi har jo fortsatt "god tid", men føler årene går fortere og fortere for hvert år som går. 

Må holde oss oppdatert på siden fremover da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi starter på nesrespray i romjulen og har uttak og innsett i midten av januar om alt går etter planen. Er ganske nervøs for jeg skal ta max dose hormoner. Jeg er så bekymret for overstimulering, men regner med legen vet hva hun gjør. Har et avbrutt forsøk okt 2016.

Anonymkode: 9dfb6...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi starter på nesrespray i romjulen og har uttak og innsett i midten av januar om alt går etter planen. Er ganske nervøs for jeg skal ta max dose hormoner. Jeg er så bekymret for overstimulering, men regner med legen vet hva hun gjør. Har et avbrutt forsøk okt 2016.

Anonymkode: 9dfb6...8bc

Oi, spennende! Håper det går bra da! Hva er grunnen til at dere må gjennom ivf? 

Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Oi, spennende! Håper det går bra da! Hva er grunnen til at dere må gjennom ivf? 

Masse lykke til! 

Jeg har endometriose, og som følge av det har jeg fått tette eggledere og lav amh. Den var rett over 3, og jeg er 29 år. 

Ser at jeg trykket på anonymknappen sist. Det var ikke meningen.

Spennende vei for dere og. Ser det har gått slag i slag😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tekjerringa skrev:

Jeg har endometriose, og som følge av det har jeg fått tette eggledere og lav amh. Den var rett over 3, og jeg er 29 år. 

Ser at jeg trykket på anonymknappen sist. Det var ikke meningen.

Spennende vei for dere og. Ser det har gått slag i slag😊 

Da har du et forsøk rett rundt hjørnet du da. Så spennende. Håper du skriver litt i tråden her om hvordan det går. Masse lykke til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Da har du et forsøk rett rundt hjørnet du da. Så spennende. Håper du skriver litt i tråden her om hvordan det går. Masse lykke til ;) 

Det skal jeg gjøre. Satser selvfølgelig på full klaff😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2016 den 23.55, tekjerringa skrev:

Jeg har endometriose, og som følge av det har jeg fått tette eggledere og lav amh. Den var rett over 3, og jeg er 29 år. 

Ser at jeg trykket på anonymknappen sist. Det var ikke meningen.

Spennende vei for dere og. Ser det har gått slag i slag😊 

Masse lykke til med prøvingen :) Må bare være positiv tenker jeg (selv om det ikke er så lett alltid).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2016 den 0.15, AnonymBruker skrev:

 

På 18.12.2016 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Vi starter på nesrespray i romjulen og har uttak og innsett i midten av januar om alt går etter planen. Er ganske nervøs for jeg skal ta max dose hormoner. Jeg er så bekymret for overstimulering, men regner med legen vet hva hun gjør. Har et avbrutt forsøk okt 2016.

Anonymkode: 9dfb6...8bc

O

Vi starter på spray i dag og har også time videre i midten av januar:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper eeegentlig jeg slipper å være med i denne klubben - hadde høstens tredje forsøk i desember, og har offisiell testdato lille nyttårsaften. Men jeg legger igjen et spor her uansett, bare for å være litt realistisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, miore skrev:

Jeg håper eeegentlig jeg slipper å være med i denne klubben - hadde høstens tredje forsøk i desember, og har offisiell testdato lille nyttårsaften. Men jeg legger igjen et spor her uansett, bare for å være litt realistisk ;)

Så spennende! Krysser fingrene for dere og at alle gode ting er tre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

Da var jeg her og, rett og slett fordi jeg føler meg alene om tankene mine. Og jeg synes at de siste dagene har vært ekstremt tøffe, kanskje fordi jeg vet så lite om hva 2017 vil bringe.

Vi skal inn til første samtale på riksen 19. Januar.. er det noen som vet hva som skjer der? Vi har begge tatt hormonprøver, kusma/rødhunder, jeg underlivsundersøkelse og han sædprøve og kromosonprøve + noen til.

vår henvisning ble sendt i november, og fått samtale i januar... blir nesten skeptisk TILL at vi har fått time så raskt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror vi sitter med lignende tanker.  

Det kan være mange grunner til at dere kommer raskere frem i køen. Mest sannsynlig er det fordi de ser at dere ikke får det til på egenhånd og det er unødvendig å la dere vente lenger. 

Det var vår grunn. Vi har fått beskjed om at det er mulig, de kan ikke gi 100%sikkerhet, men det var så lite sannsynlig at vi får det til selv at de valgte å trekke oss frem i køen. Jeg er under 30, og det er nok også en av grunnene. Jeg tror vi har litt dårlig tid, men det er det ingen som helt kan svare på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar☺️ Så lite sannsynlighet for at dere får det til på vanlig måte? Vi har tatt prøver gjennom Volvat , og fikk vel der beskjed om at naturlig måte vil også være så og si umulig for oss. 

Jeg er under 30, og mannen 34.

Veldig spent på hva vi får vite på samtalen nå i januar. Har klart å legge det bak meg etter det store sjokket (selv om vi tok prøver var tanken på at det skulle være noe galt helt uvirkelig, vi skulle bare sjekke at SLT var bra vi.. selv om vi hadde prøvd i over et år) Men nå merker jeg at det er mange tanker, ensomhet og følelser.

Endret av Nyher17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nyher17 skrev:

Takk for svar☺️ Så lite sannsynlighet for at dere får det til på vanlig måte? Vi har tatt prøver gjennom Volvat , og fikk vel der beskjed om at naturlig måte vil også være så og si umulig for oss. 

Jeg er under 30, og mannen 34.

Veldig spent på hva vi får vite på samtalen nå i januar. Har klart å legge det bak meg etter det store sjokket (selv om vi tok prøver var tanken på at det skulle være noe galt helt uvirkelig, vi skulle bare sjekke at SLT var bra vi.. selv om vi hadde prøvd i over et år) Men nå merker jeg at det er mange tanker, ensomhet og følelser.

Ja. Jeg har endometriose, tette eggledere (men måtte prøve et år før oppm. til IVF) da søknaden var sendt og prøvene tatt ble vi kalt inn etter 6 mnd (normalt 1 år ventetid på den tiden). Prøvene viste lav AMH, og pga tette eggledere er det lav sjanse for at vi får dette til uten hjelp. Det var grunnen til at vi rykket fem i køen. Det må ikke være samme for dere, men det er nok en grunn til at dere ble trukket frem i køen. Kan være alder,  at de vil hjelpe dere før fertiliteten synker. Eggene er bedre (sies det) før 30, kanskje er hele prosessen også en mindre belastning for noen under 30? Hbis sannsynligheten for å lykkes uten medisinskhjelp er lav er det jo bedre å få hjelp fort enn å vente? Tenk positivt❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...