AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #121 Skrevet 7. oktober 2016 5 minutter siden, Arth88 skrev: Ingen norsk forelder som har planer om å oppdra barnet sitt i Norge lyver om de svarer ja på det spørsmålet. Barnet kommer i aller høyeste grad til å bli eksponert for det kristne livssynet, gjennom seremonier, skolepensum og feiringer. Som forelder er ikke det min jobb å hjernevaske, eller diktere hva mitt barn skal tro på. Derimot er det min jobb å gjøre barnet mitt så opplyst som mulig, slik at det i fremtiden er i stand til å ta egne valg for seg selv, om noen av barna mine er fremtidige kristne er ikke det noe jeg kommer til å legge meg så mye opp i. Og nettopp derfor er det færre og færre som døper barna sine! ALLE som svarer ja på dette lyver dersom de ikke faktisk gjør det. Anonymkode: a35a9...dc4 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #122 Skrevet 7. oktober 2016 Og presten var den eneste som snakket. Dermed Basta! Anonymkode: e06ce...506
Nasken Skrevet 7. oktober 2016 #123 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg er høyt utdannet og ikke religiøs. Allikevel skal vi døpe barnet vi venter i april. Dette gjøres fordi jeg synes det er en hyggelig tradisjon Dessuten så ser jeg på det slik at barnet blir døpt nå, og så kan han/hun få velge selv om han/hun vil konfirmeres kristelig eller borgerlig. Hvis man ikke døper barnet tar man jo egentlig litt bort dette valget, for jeg tror det er svært få som ville "giddet" døpe seg før konfirmasjonen i tenåringsalder :-P
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #124 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi ble ikke spurt under serimonien, dermed basta-jeg gidder ikke diskutere med en som ikke var tilstede. tro hva du vil for noe. Anonymkode: e06ce...506 Da burde du ringe foreldrene og fortelle de at barna deres faktisk ikke er døpt! At prester glemmer selve dåpen under dåpen 3 ganger (hvor du var tilstede) er jo helt vanvittig! Anonymkode: a35a9...dc4 4
Testosteron Skrevet 7. oktober 2016 #125 Skrevet 7. oktober 2016 7 minutter siden, Arth88 skrev: Ingen norsk forelder som har planer om å oppdra barnet sitt i Norge lyver om de svarer ja på det spørsmålet. Barnet kommer i aller høyeste grad til å bli eksponert for det kristne livssynet, gjennom seremonier, skolepensum og feiringer. Hvorfor spør presten foreldrene og fadderne da? Synspunktet ditt er ulogisk og dermed feil. 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #126 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, Nasken skrev: Jeg er høyt utdannet og ikke religiøs. Allikevel skal vi døpe barnet vi venter i april. Dette gjøres fordi jeg synes det er en hyggelig tradisjon Dessuten så ser jeg på det slik at barnet blir døpt nå, og så kan han/hun få velge selv om han/hun vil konfirmeres kristelig eller borgerlig. Hvis man ikke døper barnet tar man jo egentlig litt bort dette valget, for jeg tror det er svært få som ville "giddet" døpe seg før konfirmasjonen i tenåringsalder :-P Så lenge du er klar over at du står foran både presten og ditt eget barn og lyver så er vel det en helt grei sak. Er jo ikke alle som er så opptatt av moral. Anonymkode: a35a9...dc4 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #127 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da burde du ringe foreldrene og fortelle de at barna deres faktisk ikke er døpt! At prester glemmer selve dåpen under dåpen 3 ganger (hvor du var tilstede) er jo helt vanvittig! Anonymkode: a35a9...dc4 Fuck off. Anonymkode: e06ce...506
Testosteron Skrevet 7. oktober 2016 #128 Skrevet 7. oktober 2016 2 minutter siden, Nasken skrev: Dessuten så ser jeg på det slik at barnet blir døpt nå, og så kan han/hun få velge selv om han/hun vil konfirmeres kristelig eller borgerlig. Hvis man ikke døper barnet tar man jo egentlig litt bort dette valget, for jeg tror det er svært få som ville "giddet" døpe seg før konfirmasjonen i tenåringsalder :-P Men ungen kan jo selv velge å døpe seg når han blir gammel nok til å forstå hva det dreier seg om. Den som tar bort valget, er jo du selv. Hvis man ikke "gidder" å døpe seg, så er man heller ingen kristen, og da faller jo hele poenget med dåp og konfirmasjon bort. 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #129 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fuck off. Anonymkode: e06ce...506 Og DERRRRR var du tom for "argumenter" Anonymkode: a35a9...dc4 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #130 Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og DERRRRR var du tom for "argumenter" Anonymkode: a35a9...dc4 Fuck off. Anonymkode: e06ce...506
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #131 Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fuck off. Anonymkode: e06ce...506 Du får ta deg en tur i kirken en søndag det er dåp og du er edru og våken. Kanskje du får med deg hva en dåp er for noe. Anonymkode: a35a9...dc4 4
linsejesus Skrevet 7. oktober 2016 #132 Skrevet 7. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dosnt make sense, så du mener at man juger til presten hvis man på forhånd har sagt at man ikke tror på Gud. Og at presten synes det er greit at man juger til han, selvom man har fortalt sannheten til han? Tror du må lære deg hva ordet juge betyr. Utover å det gidder jeg ikke diskutere med deg, du er kverulant som skriver bare masse ord som ikke betyr noe, fokusere på alt annet enn det om blir diskuter og en hel haug uvesentligheter- Anonymkode: e06ce...506 Man står i kirka og lover at man skal oppdra barnet i den kristne tro. Jeg har sett folk jeg vet er ateister gjøre dette, og jeg vet at det ikke er uvanlig. Så ja, man står og lyver. Om presten VET at du lyver gjør det jo bare verre. 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #133 Skrevet 7. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ta deg en tur i kirken en søndag det er dåp og du er edru og våken. Kanskje du får med deg hva en dåp er for noe. Anonymkode: a35a9...dc4 Fuck Off. Anonymkode: e06ce...506
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #134 Skrevet 7. oktober 2016 24 minutter siden, Nasken skrev: Jeg er høyt utdannet og ikke religiøs. Allikevel skal vi døpe barnet vi venter i april. Dette gjøres fordi jeg synes det er en hyggelig tradisjon Dessuten så ser jeg på det slik at barnet blir døpt nå, og så kan han/hun få velge selv om han/hun vil konfirmeres kristelig eller borgerlig. Hvis man ikke døper barnet tar man jo egentlig litt bort dette valget, for jeg tror det er svært få som ville "giddet" døpe seg før konfirmasjonen i tenåringsalder :-P Man må verken konfirmere seg kristelig eller borgerlig. Jeg valgte å ikke konfirmere meg. Anonymkode: 56347...122 3
Gjest 2Bhonest Skrevet 7. oktober 2016 #135 Skrevet 7. oktober 2016 Synes at de som ikke er medlem av den norske statskirke, ikke burde fått utbetalt helligendagsgodtgjørelse ved bevegelige helligdager. Ikke de faste helligdagene heller. De som ikke er medlem av statskirken, men likevel mottar helligendagsgodtgjørelse, er hyklere hele gjengen.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #136 Skrevet 7. oktober 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du kan da ikke bestemme at de som feirer jol ikke kan gjøre det fordi DU mener alle skal feire jul som en kristen høytid? Anonymkode: a35a9...dc4 Det er ikke det jeg skrev. De aller fleste feirer IKKE jol, men den kristne jula. Det finnes nok noen som faktisk feirer jol også, og det må de bare gjøre. Med eller uten blot. Anonymkode: 8370e...61b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #137 Skrevet 7. oktober 2016 HVA er poenget med å gjøre ting i kirken når man IKKE kan defineres som kristen? Å døpes eller å gifte seg i kirken, står man foran presten og lyver til Gud. HVA er poenget i det? Hvorfor skal man ha med kirken å gjøre dersom man ikke tror på hva kirken formidler? jeg er ikke kristen, men synes at de som ikke er kristne ikke har noe med kirkelige tradisjoner å gjøre. (Jeg tenker ikke på jul. Det er hedensk skikk) Anonymkode: fa96f...f81
Jus sanguinis Skrevet 7. oktober 2016 #138 Skrevet 7. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppegående mennesker som evner å reflektere over dette kan da umulig døpe barna sine? Det faller på sin egen urimelighet, gjør det ikke? Anonymkode: a35a9...dc4 Nei, det faller aldeles ikke på sin egen urimelighet. Det norske folk har en bunnsolid og meget sterk kristen kulturarv. Og jeg ser ingenting uintelligent ved å anerkjenne og hedre sitt eget folks kulturarv ved å opprettholde et kulturelt forhold til kirken og kristendommen gjennom tradisjoner som dåp, konfirmasjon, luciafeiring og juleavslutningsgudstjeneste i skolen også videre, snarere tvert i mot. Det jeg mener er et uttrykk for lav intelligens er å støtte de liberale kulturmarxistenes selvsivilisasjonshatende, selvnasjonshatende og selvfolkeforaktende kristenhat.
Nasken Skrevet 7. oktober 2016 #139 Skrevet 7. oktober 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du er klar over at du står foran både presten og ditt eget barn og lyver så er vel det en helt grei sak. Er jo ikke alle som er så opptatt av moral. Anonymkode: a35a9...dc4 Med den holdningen regner jeg med at du jobber uten ekstra betalt på alle kristne helligdager som er markert med rødt i kalenderen. Hvis du er så forbanna opptatt av moral, tenker jeg? 1
Testosteron Skrevet 7. oktober 2016 #140 Skrevet 7. oktober 2016 18 minutter siden, 2Bhonest skrev: Synes at de som ikke er medlem av den norske statskirke, ikke burde fått utbetalt helligendagsgodtgjørelse ved bevegelige helligdager. Ikke de faste helligdagene heller. De som ikke er medlem av statskirken, men likevel mottar helligendagsgodtgjørelse, er hyklere hele gjengen. Retten til helligdagsgodtgjørelse er hjemlet i tariffavtaler - ikke Bibelen. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå