AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #141 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, Nasken skrev: Med den holdningen regner jeg med at du jobber uten ekstra betalt på alle kristne helligdager som er markert med rødt i kalenderen. Hvis du er så forbanna opptatt av moral, tenker jeg? Har fri. Anonymkode: a35a9...dc4
Nasken Skrevet 7. oktober 2016 #142 Skrevet 7. oktober 2016 44 minutter siden, Testosteron skrev: Men ungen kan jo selv velge å døpe seg når han blir gammel nok til å forstå hva det dreier seg om. Den som tar bort valget, er jo du selv. Hvis man ikke "gidder" å døpe seg, så er man heller ingen kristen, og da faller jo hele poenget med dåp og konfirmasjon bort. Det er din måte å se det på. Jeg mener at ved å døpe så har man "helgardert" barnet, slik at det selv kan velge om han/hun vil bekrefte (konfirmere) sin tro ved konfirmasjonen, eller gå den andre veien ;-)
Nasken Skrevet 7. oktober 2016 #143 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har fri. Anonymkode: a35a9...dc4 ...som alle andre mener du da eller? Umoralsk! 1
Testosteron Skrevet 7. oktober 2016 #144 Skrevet 7. oktober 2016 3 minutter siden, Nasken skrev: Med den holdningen regner jeg med at du jobber uten ekstra betalt på alle kristne helligdager som er markert med rødt i kalenderen. Hvis du er så forbanna opptatt av moral, tenker jeg? Hvorfor det? Retten til helligdagsgodtgjørelse er hjemlet i tariffavtaler - ikke Bibelen. 1
Nasken Skrevet 7. oktober 2016 #145 Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, Testosteron skrev: Hvorfor det? Retten til helligdagsgodtgjørelse er hjemlet i tariffavtaler - ikke Bibelen. Nei men hvis man er så påståelig på dette med moralitet så bør man jo kreve at man ikke skal få denne godtgjørelsen? Hvis ikke mener jeg at man er en hykler, når man står og setter spørsmålstegn ved det at folk velger å døpe ut av tradisjon! 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #146 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, Nasken skrev: ...som alle andre mener du da eller? Umoralsk! Så du mener at jeg skal sitte på trappa utenfor jobben min hele dagen fordi de er stengt? Det er ikke JEG som lyver foran prest, menighet og mitt eget barn. Det er du! Anonymkode: a35a9...dc4 4
Nasken Skrevet 7. oktober 2016 #147 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at jeg skal sitte på trappa utenfor jobben min hele dagen fordi de er stengt? Det er ikke JEG som lyver foran prest, menighet og mitt eget barn. Det er du! Anonymkode: a35a9...dc4 Mitt poeng er at man skal være forsiktig med å kritisere andre menneskers valg når man selv nyter godt av at Norge har vært et kristent land. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #148 Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, Nasken skrev: Mitt poeng er at man skal være forsiktig med å kritisere andre menneskers valg når man selv nyter godt av at Norge har vært et kristent land. enig, men du mener ER ett kristen land. Anonymkode: e06ce...506 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #149 Skrevet 7. oktober 2016 23 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Nei, det faller aldeles ikke på sin egen urimelighet. Det norske folk har en bunnsolid og meget sterk kristen kulturarv. Og jeg ser ingenting uintelligent ved å anerkjenne og hedre sitt eget folks kulturarv ved å opprettholde et kulturelt forhold til kirken og kristendommen gjennom tradisjoner som dåp, konfirmasjon, luciafeiring og juleavslutningsgudstjeneste i skolen også videre, snarere tvert i mot. Det jeg mener er et uttrykk for lav intelligens er å støtte de liberale kulturmarxistenes selvsivilisasjonshatende, selvnasjonshatende og selvfolkeforaktende kristenhat. Jeg mener det er merkelig å oppdra sine egen barn i en tro man ikke selv har. Du mener det er "naturlig", og kaller det tradisjon. Deg om det. Hvem hedrer man ved å stå og lyve foran presten? Kulturarven? Som vi har hørt tidligere i debatten er også prester med på dette, de oppfordrer foreldre til å lyve. Å hedre dette ser jeg ikke på som et uttrykk for høy intelligens! Anonymkode: a35a9...dc4 4
Jus sanguinis Skrevet 7. oktober 2016 #150 Skrevet 7. oktober 2016 9 minutter siden, Testosteron skrev: Retten til helligdagsgodtgjørelse er hjemlet i tariffavtaler - ikke Bibelen. Tariffavtaler som er hjemlet i bibelen gjennom det norske folks kristne kulturarv. Du tror vel ikke kristne helligdagsgodtgjørelser hadde vært hjemmelet i tariffavtaler dersom det norske folk ikke var et kristen folk av både kultur og religion? 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #151 Skrevet 7. oktober 2016 2 minutter siden, Nasken skrev: Mitt poeng er at man skal være forsiktig med å kritisere andre menneskers valg når man selv nyter godt av at Norge har vært et kristent land. Er det bare jeg som er sliten av den argumantasjonen om at man juger til presten når man allerede har sagt man ikke tror på Gud? Og at presten er ok med at man juger til han? Er det bare meg som synes det høres litt motstridende? Anonymkode: e06ce...506
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #152 Skrevet 7. oktober 2016 2 minutter siden, Nasken skrev: Mitt poeng er at man skal være forsiktig med å kritisere andre menneskers valg når man selv nyter godt av at Norge har vært et kristent land. Hvorfor? Jeg mener det er meget kritikkverdig at prester oppfordrer til løgn kun for å opprettholde medlemstallene sine. Jeg mener det er utrolig merkelig at foreldre velger å oppdra barna i en tro de ikke selv har, og jeg mener det er hyklersk å stå i en kirke og lyve fordi familien din har en tradisjon for det. Ikke alle tradisjoner er verdt å samle på. Anonymkode: a35a9...dc4 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #153 Skrevet 7. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: enig, men du mener ER ett kristen land. Anonymkode: e06ce...506 Norge er ikke et kristent land. Herremin!!!!! Anonymkode: a35a9...dc4 3
Testosteron Skrevet 7. oktober 2016 #154 Skrevet 7. oktober 2016 4 minutter siden, Nasken skrev: Mitt poeng er at man skal være forsiktig med å kritisere andre menneskers valg når man selv nyter godt av at Norge har vært et kristent land. Som lønnsmotager bør man heller takke arbeiderbevegelsen enn Den norske kirke for de gode arbeidsvilkårene vi har 8
Nasken Skrevet 7. oktober 2016 #155 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Jeg mener det er meget kritikkverdig at prester oppfordrer til løgn kun for å opprettholde medlemstallene sine. Jeg mener det er utrolig merkelig at foreldre velger å oppdra barna i en tro de ikke selv har, og jeg mener det er hyklersk å stå i en kirke og lyve fordi familien din har en tradisjon for det. Ikke alle tradisjoner er verdt å samle på. Anonymkode: a35a9...dc4 Og jeg mener du er hyklersk når du går så sterkt ut og kritiserer andre når du selv nyter godt av godene nordmenn har som følger av kristendommen. Ha en fortsatt fin fredagskveld! 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #156 Skrevet 7. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det bare jeg som er sliten av den argumantasjonen om at man juger til presten når man allerede har sagt man ikke tror på Gud? Og at presten er ok med at man juger til han? Er det bare meg som synes det høres litt motstridende? Anonymkode: e06ce...506 Jeg vil iallefall tro at det bare er du som syntes det er greit at en prest oppfordrer til løgn for å opprettholde medlemstallene sine! Du gjør en god innsats i denne debatten. En god innsats i å bevise mitt poeng i hovedinnlegget. Anonymkode: a35a9...dc4 3
Jus sanguinis Skrevet 7. oktober 2016 #157 Skrevet 7. oktober 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener det er merkelig å oppdra sine egen barn i en tro man ikke selv har. Du mener det er "naturlig", og kaller det tradisjon. Deg om det. Hvem hedrer man ved å stå og lyve foran presten? Kulturarven? Som vi har hørt tidligere i debatten er også prester med på dette, de oppfordrer foreldre til å lyve. Å hedre dette ser jeg ikke på som et uttrykk for høy intelligens! Anonymkode: a35a9...dc4 Men det er ikke merkelig å oppdra sine barn i en kultur man selv er en del av, snarere tvert i mot. Det er unaturlig å sette opp mot det gjennom liberalt kulturmarxistisk ideologisk kristenhat. Kristendom i Norge er ikke bare religion, det er også kultur. Så det er ikke jeg som lyver foran presten, det er du som lyver foran din egen kultur i et selvsivilisasjonshatende, selvnasjonsforaktende og selvfolkeforaktene kulturmarxistisk jihad mot kristendommen. Endret 7. oktober 2016 av Jus sanguinis
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #158 Skrevet 7. oktober 2016 2 minutter siden, Nasken skrev: Og jeg mener du er hyklersk når du går så sterkt ut og kritiserer andre når du selv nyter godt av godene nordmenn har som følger av kristendommen. Ha en fortsatt fin fredagskveld! Man kan ikke gå til lønnskontoret i kommunen og si at man ikke vil ha helligdagstillegg. Det er ikke slik det funker. Ikke får jeg det heller, siden jeg ikke jobber da. Anonymkode: a35a9...dc4 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #159 Skrevet 7. oktober 2016 Sender du meldekort? Klikk at du har jobbet på helligdagene og søndager- Anonymkode: e06ce...506
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #160 Skrevet 7. oktober 2016 3 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Men det er ikke merkelig å oppdra sine barn i en kultur man selv er en del av, snarere tvert i mot. Det er unaturlig å sette opp mot det gjennom liberalt kulturmarxistisk ideologisk kristenhat. Kristendom i Norge er ikke bare religion, det er også kultur. Så det er ikke jeg som lyver foran presten, det er du som lyver foran din egen kultur. Svarer du ja til å oppdra barnet i en kristen tro, men ikke gjør det så lyver du. Jeg lyver for min egen kultur? Er du høy? Anonymkode: a35a9...dc4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå