Gå til innhold

Beste "Karma is a bitch" øyeblikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du stolt nå? Var han verdt energien din egentlig?

Anonymkode: f33c3...7b6

Ja! Absolutt fornøyd med utfallet. All energien HAN brukte på å ødelegge skoleårene for andre, så ble utfallet som dette. Det er karma når han hele veien tråkket på og mobbet andre, påpekte feil og mangler, og endte til slutt opp med en person han i utgangspunktet ville ha mobbet grovt. Den eneste energien jeg noensinne brukte på han var å beskytte meg for slag, spark og gjemme meg unna når mobbingen pågikk (dvs fra 1. klasse til vi gikk ut av ungdomsskolen). ;) 

Anonymkode: f4dd9...221

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner poenget ditt litt, men her har man en person som oppførte seg som en skikkelig dritt i barndommen, og tydeligvis da vokste det av seg og lærte seg å se den indre skjønnheten i mennesker. Og så sitter du der og godter deg over at kjæresten hans ikke er et glansbilde utenpå? Hvem er det som har vokst mest da? 

Anonymkode: c765f...a82

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som sto i med han jeg var gift med gjennom hele mitt første svangerskap og barseltid, fikk kreft noen år senere. Kan ikke si jeg hadde så stor medfølelse da, gitt..

Anonymkode: 240cd...6fa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2016 den 11.55, NoisyMay skrev:

En lærer vi hadde på ungdomsskolen var ganske dust mot oss som ikke var mattegenier.. Han mente jeg ikke kom til å bli noe særlig.. Vel.. Nå har jeg to utdannelser, en fra vgs og en fra høyskole. I tillegg vant jeg over han i en budrunde på et hus. :)

 

For et par dager siden var jeg på jobb. En tulling skulle på død og liv bryte vikeplikten og kaste seg ut i veien.. Noe som resulterte i at han klinte rett i bilen som var foran meg. :)

Du smiler over at han klinte rett i bilen foran deg? hva med andre menneskeliv, om det var barn i bilen?..

Anonymkode: afc07...f19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt satt ut over andres "onde-gleder". Klarer bare ikke forstå hvordan man kan trekke på smilebåndet og tenke "hah" når feks noen får kreft, ene som opplevde at datteren døde og slike grusomme ting. Hadde slike tragedier skjedd personer jeg ikke liker så hadde jeg faktisk kjent at det gjorde mer vondt enn en "hah, karma".

Anonymkode: a3bf9...756

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir litt satt ut over andres "onde-gleder". Klarer bare ikke forstå hvordan man kan trekke på smilebåndet og tenke "hah" når feks noen får kreft, ene som opplevde at datteren døde og slike grusomme ting. Hadde slike tragedier skjedd personer jeg ikke liker så hadde jeg faktisk kjent at det gjorde mer vondt enn en "hah, karma".

Anonymkode: a3bf9...756

ok.

Anonymkode: b83a2...acc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hendt meg, men en kompis. En tidligere kjæreste av han lurte han til å bli far. Hun påsto hun gikk på pillen, og dum som han var, trodde han på henne. Vel, de ble foreldre, men hun hadde nok ikke tenkt at hun skulle gjøre krav på foreldreomsorgen, gitt...

Det ble rettssak, og gjett hvem som fikk barnet? :skratte:

I dag bor hun hos far, og sin stemor og har det veldig bra.... Og hun som lurte han er fortsatt singel, sliter med overvekt og dårlig helse, og må betale barnebidrag :skratte:

 

Anonymkode: ac60f...920

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2016 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir litt satt ut over andres "onde-gleder". Klarer bare ikke forstå hvordan man kan trekke på smilebåndet og tenke "hah" når feks noen får kreft, ene som opplevde at datteren døde og slike grusomme ting. Hadde slike tragedier skjedd personer jeg ikke liker så hadde jeg faktisk kjent at det gjorde mer vondt enn en "hah, karma".

Anonymkode: a3bf9...756

Du har kanskje ikke opplevd så mye motgang i livet, eller? Hvis man blir mobbet gjennom en hel oppvekst, og ungdomstiden rett og slett blir ødelagt pga et annet menneskes djevelskap, så kan jeg love deg at all form for sympati og empati overfor dette mennesket forsvinner. Skjønner godt at de som utsettes for dette ikke føler spesielt stor empati eller sorg om de får alvorlig sykdom eller dør. Det er fullt forståelig, og har ikke noe med "onde-gleder" som du så pent kaller det.

Anonymkode: ac60f...920

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. oktober 2016 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner poenget ditt litt, men her har man en person som oppførte seg som en skikkelig dritt i barndommen, og tydeligvis da vokste det av seg og lærte seg å se den indre skjønnheten i mennesker. Og så sitter du der og godter deg over at kjæresten hans ikke er et glansbilde utenpå? Hvem er det som har vokst mest da? 

Anonymkode: c765f...a82

Nei. Han lærte aldri om hverken indre skjønnhet eller vokste noe på ondskapen han spredde rundt seg da vi gikk på skolen. Han mobber og oppfører seg dårlig fortsatt, bare på et annet plan. Derfor kan jeg godte meg over akkurat det her. Jeg synes det er karma at kjæresten hans ikke er det glansbildet han, ifølge hans egne ord, ville ha - og som han altså mobbet og rakket ned på andre for at de ikke var. Fordi mennesker som går inn for å ødelegge og mobbe andre, ønsker jeg ikke at skal oppnå sine drømmer. Kall meg gjerne barnslig for akkurat den tankegangen, men man høster som man sår her i livet.

Hadde han i ettertid blitt en bra og hyggelig person, hadde saken vært en annen.

Anonymkode: f4dd9...221

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2016 den 23.05, AnonymBruker skrev:

En som mobbet meg da han og jeg var i tjueårene (noe som er ekstra patetisk, synes jeg) døde i en bilulykke for 5-6 år siden. Vedkommende var av den veldig livsglade og sosiale typen, og moren har opprettet en minneside på Facebook. Det er liksom ikke måte på hvor fantastisk sønnen var. Samma det. Han er død og jeg lever videre...:p

Anonymkode: 0f6d3...d44

Mange av svarene her inne er morsomme, og man tenker at karma har gjort jobben sin. Men jeg må ærlig talt si jeg synes det er veldig merkelig at folk kan "godte" seg litt over at andre har dødd, blitt alvorlig syke/handikappede, eller fått syke barn. 

Jeg skjønner at man ikke ønsker visse personer lykke her i livet, men å godte seg over slike grusomme ting? Jeg ble selv mobbet store deler av barndommen, og gråt hver dag i mange år. En eks av meg voldtok meg, en annen eks banket meg jevnlig og mishandlet meg psykisk. Jeg ønsker de ikke noe godt.. Men jeg kan ærlig si at jeg ikke ønsker de døde eller alvorlig syke, jeg hadde ikke blitt glad på noen som helst måte om noe slikt hadde skjedd noen av de. Om de derimot blir feite, ensomme, mister håret, aldri får seg jobb/drittjobb, opplever utroskap eller dårlige forhold, ja, det hadde jeg absolutt godtet meg over.

Edit: må legge til at det eneste jeg kan forstå er at en ønsker slike ting for voksne mennesker som har begått seksuelle overgrep eller utøvd grov vold mot barn. Akkurat der går grensen min, og jeg hadde ment at karma hadde gjort jobben sin om de døde eller ble invalide.. Så det finnes vel en liten djevel i meg og.. dessverre 

Endret av -lykke-
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 13.23, AnonymBruker skrev:

Du har kanskje ikke opplevd så mye motgang i livet, eller? Hvis man blir mobbet gjennom en hel oppvekst, og ungdomstiden rett og slett blir ødelagt pga et annet menneskes djevelskap, så kan jeg love deg at all form for sympati og empati overfor dette mennesket forsvinner. Skjønner godt at de som utsettes for dette ikke føler spesielt stor empati eller sorg om de får alvorlig sykdom eller dør. Det er fullt forståelig, og har ikke noe med "onde-gleder" som du så pent kaller det.

Anonymkode: ac60f...920

Jeg ble mobbet i mange år. To ekser vært utro. En slo meg. Endel rus i familien. 

Jeg klarer ikke være stygg mot andre og tenke så stygt om andre. Selv ikke en flue klarer jeg drepe. 

Har opplevd mye mer enn det jeg skrev over, men jeg er en slik person som heller vil ha kjærlighet og fred. Onde tanker skaper onde ting.

Anonymkode: a3bf9...756

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han som ertet meg pga vekten min på vgs er nå smellfeit, og jeg er slank. Humrer inni meg hver gang jeg ser han:)))

 

Anonymkode: 686bc...d85

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble mobbet i mange år. To ekser vært utro. En slo meg. Endel rus i familien. 

Jeg klarer ikke være stygg mot andre og tenke så stygt om andre. Selv ikke en flue klarer jeg drepe. 

Har opplevd mye mer enn det jeg skrev over, men jeg er en slik person som heller vil ha kjærlighet og fred. Onde tanker skaper onde ting.

Anonymkode: a3bf9...756

Det er naturlig å være sint og ha hevntanker mot mennesker som har gjort en vondt. Tankene i seg selv er ikke farlige så lenge man ikke handler på dem.

Anonymkode: 148e7...83a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er naturlig å være sint og ha hevntanker mot mennesker som har gjort en vondt. Tankene i seg selv er ikke farlige så lenge man ikke handler på dem.

Anonymkode: 148e7...83a

Ja det er jeg enig i. Men jeg blir bare sjokkert over hva enkelte godter seg over. Jeg liker ikke de som har vært stygg med meg,  men hadde syntes synd i de hvis de feks måtte amputere beina, mistet datteren sin osv.

Anonymkode: a3bf9...756

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare en helt uskyldig men fin og ganske typisk, der karma ikke er tilfeldig:

På fullt fly, ganske bakerst kommer det sent en meget pent kledd "viktig" nordmann som snakket britisk og forlangte bryskt at andre skulle ta ned håndbagasjen sin fra hattehyllen, så han fikk plass til sin koffert. Flyvertinnen ilte til og sa han fikk ta med kofferten fram i flyet igjen, og sende den med innsjekket. Han ble sint og uhøflig, og mente han hadde rett på en plass i hattehyllen, han hadde jo sete i dette flyet og at jeg for eksempel kunne legge min store lyse vinterkåpe på gulvet under føttene mine (den lå i hattehyllen, jeg hadde ikke annen bagasje der. Den kunne selvsagt flyttes på og ligge klemt, men ikke på gulvet!). Passasjeren ved siden av meg tok sin jakke og la på gulvet. Flyvertinnen ble sur og han kom ingen vei. I det han rasende går framover med kofferten sin kommer den siste passasjeren, en ung norsk gutt. Han hilser og smiler og beklager og spør gebrokkent om han skal gå foran med den store baggen sin eller om han skal ha den foran føttene, begge deler er finfint for ham, hva er best?  (han så ikke det andre opptrinnet, bare at det var for fullt). Flyvertinnen smiler gledesstrålende til ham og sier: Neida, den finner vi jo plass til, omrokerer litt i hattehyllen og lager plass til baggen på sekunder. De to satt ved siden av hverandre.

Anonymkode: e1a23...736

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rimelig normal en, kjørte Østerdalen på vei sørover og ble forbikjørt i hundre og h***** av en bil. Noen km senere ser vi UP har stoppet bilen og han blir bøtelagt. Deretter blir vi på nytt forbikjørt av samme bil, med samme hinsidige fart. Og en god stund senere ser vi bilen på nytt har blitt stoppet, og politiet står og snakker med føreren. To bøter på samme dag må svi, vi så ikke mer til bilen så mulig føreren mistet lappen også. 

Ellers så venter jeg på mange karma som jeg håper på en eller måte slår til. Jeg har oppført meg ganske så bra i livet og det siste året har flere ting gått galt og det har vært andres feil, gleder meg til livet/karma biter dem hardt i rumpa :) 

Anonymkode: 14030...46a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2016 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Du smiler over at han klinte rett i bilen foran deg? hva med andre menneskeliv, om det var barn i bilen?..

Anonymkode: afc07...f19

Det var det ikke og ingen ble skadet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...