Gå til innhold

Beste "Karma is a bitch" øyeblikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I følge henne er jeg en løgner og psykisk syk. Fordi barn 1 liker damen uansett. Barn 2 er for ung til å si noe på det ennå. Også er det meg som står opp for at dette ikke var greit. Og når jeg sa en gang at jeg hadde snakket med barn 4 og at hen husket alt på samme måte som meg. Da var kommentaren "åja, jeg glemte bort hen." Så hun moren min levd på at dette "kun" kommer fra meg. 

Fra min side kommer hun aldri til å få møte mine barn. Hadde hun ennå bedret seg etter jeg ble voksen hadde hun så klart fått sjansen, men syns bare ting er verre. Hun lyver om alt for å slippe unna.

Anonymkode: 5beed...039

Uff, ser den. Men da er det vel kanskje like greit å utelukke sånne ødeleggende og negative mennesker fra livet sitt? Om det aldri gjør en noe godt, og kun er en som drar energien og positiviteten ut av en så kan det vel bare være? Man skal passe på at en selv og sine nærmeste har det bra også. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er fælt å ønske noen ufør eller død for noe vedkommende gjorde i en alder av 6-16. Det er en så liten del av livet.. side opp og side ned med å ønske andre mennesker så vondt. Sykt.. bare helt sykt.

Anonymkode: 5beed...039

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så sinnsykt stor del av livet. Om du ikke har opplevd det kan du holde kjeft. De årene av livet legger grobunn for resten av livet.

Anonymkode: a84d8...3ef

Jeg ble banket av morra mi og mobba av klassekamerater. Jeg hadde ingen. Jeg drev med selvskading og holdt på å ta mitt eget liv. Jeg vet hva jeg prater om. Likevel unner jeg ingene døden. Ikke en gang han som voldtok meg da jeg var 16 ønsker jeg død.

Anonymkode: 5beed...039

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mobbing kan ødelegge ett menneske i lang tid, i enkelte tilfeller for resten av livet. Det er ingen her som har skadet noen, og det er forskjell på å ønske noen vondt/død og det å ikke bli veldig lei seg når det tilfeldigvis skjer. 

Anonymkode: a3646...7dd

Flere her ønsker jo noen død / er nesten litt glad gor at den døde. Så klart har de ikke skadet noen, jeg ser det jeg og. Men å ønske noen død er stygt altså. Og si at det er bra den døde eller havnet i rullestol er veldig stygt, da er man jo ikke noe bedre sjøl.

Anonymkode: 5beed...039

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så sinnsykt stor del av livet. Om du ikke har opplevd det kan du holde kjeft. De årene av livet legger grobunn for resten av livet.

Anonymkode: a84d8...3ef

Å ønske andre døde er fortsatt grovt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er fælt å ønske noen ufør eller død for noe vedkommende gjorde i en alder av 6-16. Det er en så liten del av livet.. side opp og side ned med å ønske andre mennesker så vondt. Sykt.. bare helt sykt.

Anonymkode: 5beed...039

Anonymkode: 441d2...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fluffe skrev:

Å ønske andre døde er fortsatt grovt.

Jeg er enig, men samtidig syns jeg ikke man kan klandre mobbeofrene som nærmest har tatt sitt eget liv pga dem for at de ønsker disse menneske død. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fluffe skrev:

Å ønske andre døde er fortsatt grovt.

Spørs hvor hardt du ønsker det det da. Da mobbingen sto på som værst ønsket jeg både de og meg selv død. I dag er jeg vel mer likegyldig til hva som skjer med dem. Føler null medfølelse med dem, de er ikke verdt det i mine øyne. Selv om jeg ikke ønsker de døde, så skjønner jeg godt at noen kan tenke at mpobberne bør strafffes ved å dø, og det er greit, så lenge et bare er tanker.

Anonymkode: a84d8...3ef

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor syns du det er smakløst? Noen mennesker er såpass dritt at verden er bedre uten dem. Syns ikke det gjør noe at folk godter seg over deres død. Ikke lev i en naiv kardemommeverden der alle egentlig er snille på innsiden.

Anonymkode: baf6d...a6c

Jeg tror på ingen måte at alle er snille på innsiden, og det er jo akkurat det jeg observerer i denne tråden. Å ønske noen død er ikke godt for en selv, fordi man går å bærer på bitterhet. Og det er heller ikke noe bra for andre. Tilgivelse er det som setter en selv fri og det har også en mye større kraft i forhold til å forandre den som har gjort en noe vondt. Et eksempel: 

 

Selv om tilgivelsen ikke har den ønskede virkningen på den man tilgir så gjør det noe med en selv. 

Vil ellers påpeke at mange av dere ikke kjenner de som mobbet dere godt nok til å vite hva de selv gikk gjennom. Ofte blir de selv mobbet, gjerne på en mer utspekulert måte av de populære, eller av sin egen familie. Det de trenger er å bli vist hvordan man burde oppføre seg, ikke å få oppleve mer av det de sikkert allerede er preget av: hat og sinne.

Anonymkode: 2db8a...9ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vil ellers påpeke at mange av dere ikke kjenner de som mobbet dere godt nok til å vite hva de selv gikk gjennom. Ofte blir de selv mobbet, gjerne på en mer utspekulert måte av de populære, eller av sin egen familie. Det de trenger er å bli vist hvordan man burde oppføre seg, ikke å få oppleve mer av det de sikkert allerede er preget av: hat og sinne.

Anonymkode: 2db8a...9ac

Det gjelder mange, men på langt nær alle. jeg har tilgitt de jeg vet hadde det vondt, og de som har vist at de angrer. de som har hatt en normal oppvekst, og som ikke har vist anger, de bryr jeg meg F. om hva skjer med.

Anonymkode: a84d8...3ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fosterfar som var en beryktet pedofil, han fikk som fortjent. At han ville være fosterfar og har barn på ferie der på sommeren bare for å få tilgang til små barn er helt utilgivelig. Bilulykken som gjorde at han havnet i rullestol fikk jeg vite om helt tilfeldig. Jeg bruker ikke energi på å hate. Hat er destruktivt. Men jeg personlig syns at enkelte ting/ugjerninger er utilgivelige.

Anonymkode: 4f98e...333

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min fosterfar som var en beryktet pedofil, han fikk som fortjent. At han ville være fosterfar og har barn på ferie der på sommeren bare for å få tilgang til små barn er helt utilgivelig. Bilulykken som gjorde at han havnet i rullestol fikk jeg vite om helt tilfeldig. Jeg bruker ikke energi på å hate. Hat er destruktivt. Men jeg personlig syns at enkelte ting/ugjerninger er utilgivelige.

Anonymkode: 4f98e...333

Jeg er veldig lei for det med fosterfaren din! Jeg forstår selvsagt at du ikke akkurat sørger over det som har skjedd med han. Det jeg mener er at det ikke er bra å gå rundt å ønske noen andre vondt. Det sier du jo at du ikke har gjort, og det er jo veldig bra:) Viss du har klart det så har du etter min forståelse av ordet "tilgivelse" gjort akkurat det. Jeg mener ikke at man skal late som om ingenting har skjedd, og i alle fall ikke når den man tilgir ikke har bedt om tilgivelse selv.

Anonymkode: 2db8a...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje det kunne være litt underholdende å les denne tråden,men herregud så mye ondskap !

Barn som er funksjonhemmet,spontanaborter,sykdom og død. Og det skal liksom være til pass for dem ? Det viser bare dere,at dere ikke er bedre mennesker enn dem som har utsatt dere for ulike ting altså,bare så det er sagt. Dere er ikke et hår bedre.

Jeg skjønner godt at dere ikke unner mobbere fks et godt liv,men karma handler nå mer om at de blir utsatt for det samme en selv utsetter andre for,sånn at de får seg en real åpenbaring liksom. Fyfader,jeg blir rystet over manges skadefro og hevnlyst her. Hva slags mennesker er det som sitter og nærmest fryder seg over dødsfall,barn som har funksjonhemminger og folk som må leve med ulike lidelser ? Nei,dere er i noen tlfeller verre enn de som utsatte dere for ting,og jeg håper dere ser det.

ps. dette gjelder heldigvis ikke alle her,så godt at noen iallefall har kommet seg ur av ting uten å bli så bitter at de blir onde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en fyr som misshandlet meg ganske grovt. Når jeg endelig klarte å gå fra han satt jeg igjen med en høy gjeld fordi han hadde kjøpt masse ting på avbetaling i mitt navn uten at jeg visste om det.

Ut i fra det jeg vet så bor han nå i båt fordi han ble kastet ut fra sin siste leilighet når han ikke hadde betalt leien på lenge, har veldig høy gjeld, han flyter fra jobb til jobb uten å finne noen slags form for til hørighet og har ingen nære venner lenger. Jeg synes absoltt det er vel fortjent.

 

Jeg skjønner hva enkelte her mener når de har funnet ut at mobberene deres er døde. De godter seg nok ikke og jeg tviler på at de har håpet at denne personen skulle dø så lenge etter, men jeg skjønner at de ikke blir triste og kanskje tenker "karma" inni seg. Hadde min eks dødd, så hadde jeg ikke blitt lei meg. Han har skadet meg grovt og jeg vil aldri glemme alle voldtektene, slagene og de stygge ordene jeg fikk, så om han døde ung så hadde nok tanken med karma slått meg også, uten at det betyr at jeg hadde godtet meg.

Anonymkode: 6c16f...c57

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle dere som ønsker noen død kan egentlig lage en egen tråd om det i stedet for å kalle det "karma." 

Anonymkode: 5beed...039

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som ønsker noen død kan egentlig lage en egen tråd om det i stedet for å kalle det "karma." 

Anonymkode: 5beed...039

Ja, er enig i det, men kan ikke de som ønsker å diskutere hva som er "akseptabel" karma også lage sin egen tråd slik at vi kan gå tilbake til gode, underholdende karmahistorier?! :)

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Betrakteren skrev:

Ja, er enig i det, men kan ikke de som ønsker å diskutere hva som er "akseptabel" karma også lage sin egen tråd slik at vi kan gå tilbake til gode, underholdende karmahistorier?! :)

Helt enig. De gode og underholdene karma episodene. Som hun som var på økonomibillett på flyet. 😅

Anonymkode: 5beed...039

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om avsporingen kan slutte nå. Om dere vil diskutere moral og hvor fæle folk er som ønsker andre døde eller syns det er fortjent at noen har dødd, lag dere en egen tråd.

Anonymkode: 03f70...c25

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...