Gå til innhold

Beste "Karma is a bitch" øyeblikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min var utro mot meg helt i starten av forholdet. Dama var en eks av han, og kjempepen! Hun koste seg så da hun fortalte meg det. Tok seg god tid. Jeg hadde det helt forferdelig! Slo opp, dro fra han, tilga han etter et år og flytta tilbake. Han lovet å forandre seg. Vi sleit veldig i forholdet en god stund etterpå, mye fordi den samme dama ikke lot meg eller kjæresten være i fred. Hun hatet at jeg dro tilbake til han. Hun ville ha han. 

Karma skjedde, da dama la på seg 100 kg og jeg og kjæresten jobbet oss igjennom alt. Vi giftet oss og fikk 3 herlige barn. Hun har ingenting, og lar oss heldigvis være i fred nå. Hun later som hun ikke ser oss hvis vi møter på hverandre. Sier litt om bitterheten, etter alt vi har vært gjennom. 

(Utroskapen er i dag 15 år siden, og selv om jeg tenker over det noen ganger, gjør det ikke vondt lenger. Han har ikke vært utro siden. så vidt jeg vet i hvert fall:P ) 

Anonymkode: 302d1...d26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min var på intervju til en jobb hvor de var to kandidater. Den andre kandidaten hadde veldig lite erfaring, min mann har mye. Allikevel valgte de henne, uten at vi skjønte hvorfor. 
Hun holdt ikke ut prøvetiden en gang og de måtte lyse ut stillingen på nytt. Igjen fikk de en underkvalifisert person. 
 

En gang kjørt jeg bak en person som kjørte i 60 i en 80-sone. Da vi kom til 60-sonen begynte han å kjøre i 70, kom bak en traktor og valgte å kjøre forbi i en bakke hvor det var forbudt med forbikjøring. På toppen av bakken sto UD og vinket han til siden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjæresten min var utro mot meg helt i starten av forholdet. Dama var en eks av han, og kjempepen! Hun koste seg så da hun fortalte meg det. Tok seg god tid. Jeg hadde det helt forferdelig! Slo opp, dro fra han, tilga han etter et år og flytta tilbake. Han lovet å forandre seg. Vi sleit veldig i forholdet en god stund etterpå, mye fordi den samme dama ikke lot meg eller kjæresten være i fred. Hun hatet at jeg dro tilbake til han. Hun ville ha han. 

Karma skjedde, da dama la på seg 100 kg og jeg og kjæresten jobbet oss igjennom alt. Vi giftet oss og fikk 3 herlige barn. Hun har ingenting, og lar oss heldigvis være i fred nå. Hun later som hun ikke ser oss hvis vi møter på hverandre. Sier litt om bitterheten, etter alt vi har vært gjennom. 

(Utroskapen er i dag 15 år siden, og selv om jeg tenker over det noen ganger, gjør det ikke vondt lenger. Han har ikke vært utro siden. så vidt jeg vet i hvert fall:P ) 

Anonymkode: 302d1...d26

Hvorfor var det karma? 100kg kan være like pen og flott som en som er 70kg. Mer karma at dere sto i stormen, jobbet dere gjennom den og kjærligheten vant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertestein skrev (8 timer siden):

Hvorfor var det karma? 100kg kan være like pen og flott som en som er 70kg. Mer karma at dere sto i stormen, jobbet dere gjennom den og kjærligheten vant.

La på seg 100kg. Kan ikke tro at en person som øker vekten med 100kg fremdeles er like nydelig som ei med frisk og stabil vekt. 

Anonymkode: 5beed...039

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns denne er fæl, godter meg ikke over denne i det hele tatt. 

Ei som roset gubben sin opp i skyene konstant. Selv da jeg sleit i mitt forhold så snakket hun bare om hvor bra hennes forhold var. Hvor trygg han var, flink til å bidra, alltid hjalp henne, hvor bra samliv de hadde, etc. 

Så 1 år senere gjør han det slutt fordi han ikke har følt noe for henne på mange år. Det kommer da frem atde har hatt hvert sitt rom i evigheter og ikke delt noe særlig kjærlighet de siste årene. 

Hvorfor hun skulle fremstille sitt forhold som så perfekt når andre var åpne om at ting ikke fungerte, vet ikke jeg. Nå tør hun ikke se meg i øynene lengre. 

Anonymkode: 5beed...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var litt karma da min tidligere ff fikk seg en realitetssjekk, spesielt mtp at han var en cocky type, som gjerne kunne si til meg at han hadde draget på damer og kunne få deg dame når som helst... 

Vi hadde holdt på en stund, og han hadde holdt på et par måneder med at han hadde følelser for meg og diverse. Han oppførte seg også som en kjæreste, og til slutt falt jeg og. Da jeg endelig tok det opp med han, så var han plutselig usikker på om han hadde følelser for meg... 

Jeg spurte hvorfor han da sier sånt stadig til meg, og da svarte han at han hadde jo følelser for meg.. Men at han ikke var sikker på om han var klar for et forhold, men han syns vi gjerne kunne fortsette å gjøre det vi gjorde... Eh, nei takk, sånn vingling vil jeg ikke ha, så jeg avsluttet det. 

I et par måneder senere, var han veldig til å skulle oppsøke der han trodde jeg var. Han sendte melding til venner av meg, for å spørre om jeg var ute på byen, i håp om at jeg ikke hadde sagt noe til de.. 🤦🏼‍♀️ Han visste godt hvilke utesteder jeg pleide å være på, og på magisk vis dukket han alltid opp der. Og hver eneste gang skulle han sjekke damer rett foran ansiktet på meg. Og hver eneste gang gikk det til helsikke 😂 den tidligere lugne fyren lyste nå desperat, og det er ikke spesielt tiltrekkende... 

Etter et halvt års tid møtte jeg en ny kar, og her ble det full klaff fra begge sider. Og etter at han andre hadde observert meg på byen et par ganger med min daværende date, så begynte jeg å få meldinger fra han om at han savnet det vi hadde... De svarte jeg ikke på. 

En dag jeg møtte han ute (var med venninner) kom han bort for å skjelle meg ut...! Han lurte på hvorfor jeg aldri tok kontakt lenger, og at jeg kunne i det minste svare han... jeg svarte bare at det fikk han stå for selv, også avsluttet jeg samtalen. 

Gikk nesten en måneds tid til før jeg traff på han igjen. Da hadde meg og daten offentliggjort forholdet på Facebook, slik at det ikke var noe hemmelighet at vi nå var et par. Det hadde min forrige ff fått meg seg, og da han så meg, kom han løpende bort til meg for å fortelle at nå var han klar for et forhold, og at han oppriktig savnet meg og det vi hadde. Han hadde tenkt seg godt om, og nå hadde han lyst til å forplikte seg, og at han hadde skjønt i løpet av de månedene her at han hadde reelle følelser for meg.. Akkurat der og da så var det veldig godt å kunne si at "men jeg har ikke de følelsene for deg lengre, og du skulle tatt sjansen mens du hadde den.. og slik vingling og usikkerhet ønsker jeg ikke i livet mitt, så jeg tror det beste for oss begge er at vi aldri ble et par...." 

Det tok nesten to år før han sluttet å sende meg meldinger nå og da... Han er fremdeles singel, og i følge en kompis av meg som er i samme vennegjeng som han, så snakker han visst om meg fra tid til annen enda. :ler:

Anonymkode: 8e65b...ea2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sinnsykt betatt av en fyr og trodde oppriktig jeg hadde noe på gang med han. Vi snakket sammen hele tiden både på og etter jobb, han sa han aldri hadde hatt en sånn kjemi med noen før og jeg var så glad for å ha møtt han. På det tidspunktet så var jeg i en posisjon på jobb som gjorde at vi ikke kunne utvikle noe så vi hadde kun møttes en gang på fritiden og ligget i skje og kost. Trodde virkelig det var noe.

 

Hadde også ei bestevenninne jeg såklart fortalte alt dette til. Hun jobbet også på samme plass som oss. Hun var så glad på mine vegne og ringte meg ofte for å høre hvordan det gikk med oss og om vi skulle møtes og om han hadde sagt noe mer og oppfordret meg til å ta ting videre.

 

Lang historie kort, de holdt da altså på bak ryggen min. Grunnen til at hun spurte meg så mye om hvordan det gikk osv var fordi hun var sjalu og ville teste han og sjekket om han snakket med andre.

 

Jeg kuttet dem begge ut og sa at det maks kommer til å vare i 6 mnd. Det stemte på en prikk og de slo opp og hun reagerte på måter som endte med at hun mistet jobben.

 

Jeg møtte en ny fyr like etter dette og er gift og lykkelig med han i dag. Har også et godt forhold med han første. Han har også innrømmet at det var noe mellom oss og at han gjorde feil og har sagt unnskyld og faktisk også at han angrer på det. Fordi han har lagt seg så flat og vært så ydmyk og fordi vi jobber sammen så har jeg tilgitt han, vi var jo uansett ikke så involvert at han hadde noe konkret ansvar ovenfor meg.

 

Har fortsatt litt "kjærlighetssorg" over å ha mistet venninna mi selv om det i dag er over 6 år siden. Det var også litt sårt å gifte seg uten å ha henne som forlover, men jeg kunne aldri klart å stole på henne igjen fordi hun var så manipulerende og kalkulert i det hun gjorde og løy til meg da jeg ante ugler i mosen.

 

Har forøvrig aldri vært involvert med noen på jobb før eller siden og anbefaler det ikke til noen 😅

Anonymkode: 05439...71f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eksen hele tiden rakket ned på meg, sa stygge ting om meg til meg og slang på at han kunne LETT finne noen bedre, at ingen av hans venner liker meg osv osv.. Jeg måtte jobbe masse og da jeg var arbeidsledig gnålet han om at jeg måtte få meg jobb med en eneste gang. Så dumpet jeg han, og da var jeg visst verdens beste dame og jeg kunne ikke gjøre noe sånt mot han som også var helt perfekt. 
 

Det førte til at han 1. ikke hadde noe sted å bo. 2. han mistet nesten alle vennene sine fordi han stilte ultimatum til dem. 3. Han har ingen inntekt fordi han ikke har noen jobb. 4. Han kjører rundt i en dyr bil som han har herpa med masse stickers som er dødsharry (pga hva det står på de) og han henger med folk som fremstår tilbakestående (misforstå meg rett, har ingenting imot folk med utfordringer - men han har selv sagt at folk som er tilbakestående ikke fortjener livets rett) 

Anonymkode: 7d9bc...ebe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten og uskyldig historie hvor jeg selv fikk oppleve instant karma.

For mange år siden så var det en liten butikk i nærområdet som solgte sjokoladebiter i løsvekt. Det var to typer - noen som var ren sjokolade, andre med bringebærfyll. De så nesten helt like ut. De kostet 1 kr pr stk og du betalte i kassen for de du skulle ha og plukket selv. 

Jeg betalte for ti stk og begynte å plukke. Jeg var nøye med å bare få med meg de som var ren sjokolade siden jeg ikke liker de med fyll. Da jeg kom til ti så tenkte jeg "Jeg tar en til!" og endte opp med 11 sjokoladebiter og hadde betalt for 10.

Og, yep - èn av de elleve var med fyll... 

Anonymkode: bece1...e89

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/22/2021 at 12:16 AM, Hjertestein said:

Hvorfor var det karma? 100kg kan være like pen og flott som en som er 70kg. Mer karma at dere sto i stormen, jobbet dere gjennom den og kjærligheten vant.

Dette er min opplevelse, og det er dette tråden handler om. For meg var dette et øyeblikk med karma. Og nei, hun kler ikke de 100 kg ekstra like godt. Følelsen av karma for meg var sammensatt. Dette med at jeg og mannen kom styrket ut av det etter hennes intense jobb med å splitte oss, og at hun selv har forfalt . Utseende var nok en stor del av flyten hennes på den tiden. Hun var utrolig vakker. Så sammensatt som sagt, var dette karma i mine øyne, og jeg lever godt på den enda. Jeg har heller ingen problemer med å se at en som veier 100 kg kan være vakker i like stor grad som et som veier 70, men dette har ikke så mye med saken å gjøre. 

Anonymkode: 302d1...d26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2017 den 17.53):

Karma er et ord folk bruker for å godte seg over andres ulykke! Leser dere hva dere selv skriver? I alle dager 🙄

Anonymkode: 1acc6...3a5

Eller bare at dårlig oppførsel kan slå tilbake på deg selv? Min tidligere kone som var utro og ufordragelig på slutten ble oppdaget og jeg dumpet hun. Noen år etter møtte hun meg og min kjæreste. Hun bare stod der stiv i blikket og jeg så hun ble veldig lei seg.  Jeg følte ikke noe hat, bare en tristhet. Skulle helst sett hun slapp akkurat det, men slik går det når man tror at gresset er så mye grønnere på andre siden. Det var det tydeligvis ikke for hun, ble dumpet av flere stykker som hun var utro med. Hat? Nei, overhodet ikke.

Anonymkode: 074e7...fda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner godt droppet fyren sin for å kunne gå tilbake til sin eks. Eksen droppet henne for ei annen så hun gikk tilbake til fyren sin igjen. Hun sleit med å få tillit av fyren sin så for å vinne tilliten til familien igjen så kastet hun meg under bussen. Hun har gått til hvert enkelt familiemedlem for å fortelle alt "jeg har sagt og ment" om de. Jeg skriver hermetegn fordi det ikke finnes sannhet i det hun forteller. 

Jeg går ennå å venter på karma for hennes del, den er i vente og ikke så altfor fjern. 

Anonymkode: 5beed...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk karma i trynet, og jeg fortjente det! Jeg dumpa kjærsten min og flyttet til en annen by fordi jeg ble forelsket i en annen mann. 
Jeg og den nye kjærsten min var sammen i 7 år, helt til han dumpet meg for en ny dame. Jeg fikk med andre ord smake min egen medisin, og det smakte ikke godt. Begge eksene mine har nå barn og lever familielivet, mens jeg er evig singel! 
 

Hører til historien at jeg bor fortsatt i den andre byen og har et bra liv, fin jobb, gode venner og god økonomi. Alt på stell, bortsett fra kjærligheten. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fosterdaren min fikk kreft og døde , etter alle de årene han var slem de var en fæl karma hadde en drøm om han etter han døde der han klandrer meg for at ting gikk galt merkelig drøm

Anonymkode: acb99...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min gikk fra meg og vår lille 1-åring til fordel for ei yngre dame som han hadde hadde et forhold til bak min rygg, Hun ble gravid to måneder etter jeg flyttet ut. De har nå kjøpt seg hus, barnet har kommet og virker sååå lykkelige. Han sier det til og med til meg. Gud, som jeg håper han vil møte litt motbør…

Anonymkode: eba38...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Har via diverse omveier fått vite at de aller fleste i en sterk jentegjeng i klassen til datteren vår på VGS ikke fikk skoleplass etter videregående, og er laaaaangt nede på ventelistene. 👏

Det fryder meg!!

Hvorfor? Fordi de satt i 3 år og laget et toxic klassemiljø, med baksnakking mobbing og utfrysning. De dreit i skolen, og brydde seg kun om russetiden, sex, fyll og baksnakking. De satt åpenlyst og snakket stygt om andre navngitte jenter, om gutter de hadde ligget med (han hadde så liten penis etc.). Det var ekstremt stygt.

Nå betaler de prisen, og må opp masse fag for å i det hele tatt ha sjanse til å komme seg inn på hva de ønsker. Flere av klarte så vidt å skaffe seg et vitnemål, og 2´erne og 3´erne dominerer. Karma til foreldrene også som også ha et ansvar her.

Datteren vår, og de få andre i klassen som tok avstand fra denne mobbe-gjengen og la innsats i skolen, fikk gode karakterer og kom inn på førstevalget.

Ja, det er kanskje litt barnslig, men jeg er ikke bedre enn at det gir en ekstra deilig dimensjon at vår datter kommer inn på førstevalget, og disse mobberne får som fortjent! Det skal faktisk lønne seg å jobbe hardt, og det skal også lønne seg å være en real person!

HASTA LA VISTA! :skratte:

Anonymkode: 86a9a...a6b

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei som kom inn i svigerfamilien og la ut masse drit om meg basert på at vi hadde vært venninner før. Det gikk skikkelig ille for meg en stund, alle trodde på hennes rykter og løgner. Men så dro hun den litt langt og mente jeg hadde sendt noen meldinger til en tredjepart om et tema som var skikkelig stygt.

Jeg spurte tredjepart hva dette handlet om og hun ante ikke var jeg snakket om. Dette fikk jeg skriftlig å kunne vise til svigerfamilien så alle fikk opp øynene for at alt faktisk var tull. 

Hun trodde selv at hun slapp unna, men de fleste har nå oppdaget hvordan hun egentlig er. Så hun tør ikke å møtes steder der jeg er nå og alle tenker at det er fordi hun er redd for at sannheten skal komme frem. Så hun er ganske ute av familien, bare sammen med samboers bror.

Anonymkode: 5beed...039

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...