Gå til innhold

Beste "Karma is a bitch" øyeblikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 timer siden, lokmeister2016 skrev:

fosterfar mobba meg i alle år, nå har han fått kjøttetende bakterie i fingeren og måtte amputere alle hehe karma, søstra mi i fosterhjem som var kjip alle år... nå er hun sammen me en jeg tror er skap homse og ser de ikke selv xD mens jeg er i et bra forhold me en bra fyr hehe

Tror ikke du har forstått konseptet karma. Karma er om fosterfaren din ble mobbet nå etter å ha mobbet deg. Søstra di som var kjip mot deg, nå hadde noen som var kjip med henne på samme måte. Kjøttetende bakterie og skap-homse har ikke noe med karma å gjøre.

Anonymkode: bc8dc...c5d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du har forstått konseptet karma. Karma er om fosterfaren din ble mobbet nå etter å ha mobbet deg. Søstra di som var kjip mot deg, nå hadde noen som var kjip med henne på samme måte. Kjøttetende bakterie og skap-homse har ikke noe med karma å gjøre.

Anonymkode: bc8dc...c5d

Fra ordbok.no karma subst. (sanskrit 'gjerning')begrep i hinduisk filosofi og religion: handlinger som avgjør skjebnen i den neste tilværelsen

 

Ingen av dere har rett.

Endret av Sugemerke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har skadet eller berørt meg på noen måte har hatt en tendens til å bli syke..sikkert bare innbilling, men det begynner å bli påfallende.

Anonymkode: afc07...f19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ei jente som drev på med typen min før meg ble rasende da hun fant ut at jeg og han hadde blitt sammen. Vi går alle i samme klasse på universitetet, men jeg har ikke noe forhold til henne. Hun gjorde alt hun kunne for å ødelegge mellom oss, ringte han stadig vekk på natta og krevde at han dumpet meg umiddelbart og ble sammen med henne igjen. Argumentet hennes var at jeg var mye yngre og dummere enn henne, og han fortjente noen han kunne ha "intellektuelle samtaler med, ikke bare se på Paradise Hotel og drikke øl" (skal sies at jeg aldri har sett på Paradise Hotel). Til eksamen fikk jeg A og hun strøyk :)

2. Denne fryder jeg meg derimot ikke over, heller et trist tilfelle av "karma": En jeg gikk i klasse med på VGS var ganske så ufin mot meg og flere andre, noen vil nok betegne han som direkte slem. Plutselig havnet han i bilulykke og ble lam fra livet og ned... Det positive med denne historien er at han forandret seg veldig etter ulykken, ble kjempesnill og fikk mange gode venner. I dag er han til og med forlovet! Så det endte jo "bra" sånn sett :)

Anonymkode: 28550...e2e

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du har forstått konseptet karma. Karma er om fosterfaren din ble mobbet nå etter å ha mobbet deg. Søstra di som var kjip mot deg, nå hadde noen som var kjip med henne på samme måte. Kjøttetende bakterie og skap-homse har ikke noe med karma å gjøre.

Anonymkode: bc8dc...c5d

å dra gtil helvette.. derfor jeg vurderer slette hele brukeren min her inne, alle er så jævla negative til andre her og bare dømmer...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Ei jente som drev på med typen min før meg ble rasende da hun fant ut at jeg og han hadde blitt sammen. Vi går alle i samme klasse på universitetet, men jeg har ikke noe forhold til henne. Hun gjorde alt hun kunne for å ødelegge mellom oss, ringte han stadig vekk på natta og krevde at han dumpet meg umiddelbart og ble sammen med henne igjen. Argumentet hennes var at jeg var mye yngre og dummere enn henne, og han fortjente noen han kunne ha "intellektuelle samtaler med, ikke bare se på Paradise Hotel og drikke øl" (skal sies at jeg aldri har sett på Paradise Hotel). Til eksamen fikk jeg A og hun strøyk :)

2. Denne fryder jeg meg derimot ikke over, heller et trist tilfelle av "karma": En jeg gikk i klasse med på VGS var ganske så ufin mot meg og flere andre, noen vil nok betegne han som direkte slem. Plutselig havnet han i bilulykke og ble lam fra livet og ned... Det positive med denne historien er at han forandret seg veldig etter ulykken, ble kjempesnill og fikk mange gode venner. I dag er han til og med forlovet! Så det endte jo "bra" sånn sett :)

Anonymkode: 28550...e2e

Han som ble lam fra livet og ned. Lurer på om jeg kjenner til han jeg også. Likte han ikke som person, men ble hyggeligere etter det liksom.

Anonymkode: 5beed...039

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

å dra gtil helvette.. derfor jeg vurderer slette hele brukeren min her inne, alle er så jævla negative til andre her og bare dømmer...

Pust med magen og drit infolk du ikke kjenner 😊til og med noen som kommenterer som anonym så er det bare å drite i.

Anonymkode: 5beed...039

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min hadde en kompis han satt forran meg over alt, spesielt den siste tiden av forholdet vårt. Han prøvde å påvirke eksen min til å gjøre ulovligheter, be meg dra hjem fra han så de kunne dra på byen hver helg, tillot han å være direkte slem mot meg på punkter han vet jeg sliter med etc. Kompisen hans var også singel. Etter vi gjorde det slutt fikk kompisen seg kjæreste og droppet min eks. Morro :) 

Anonymkode: 86b5b...435

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksen min hadde en kompis han satt forran meg over alt, spesielt den siste tiden av forholdet vårt. Han prøvde å påvirke eksen min til å gjøre ulovligheter, be meg dra hjem fra han så de kunne dra på byen hver helg, tillot han å være direkte slem mot meg på punkter han vet jeg sliter med etc. Kompisen hans var også singel. Etter vi gjorde det slutt fikk kompisen seg kjæreste og droppet min eks. Morro :) 

Anonymkode: 86b5b...435

Sånn karma synes jeg at jeg ofte opplever. Ikke direkte sånn som denne situasjonen, men typisk "det du tåler for andre, må du selv etterpå tåle for deg selv". Opplevd det mange ganger.

Anonymkode: c0eb6...bbc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sånn karma synes jeg at jeg ofte opplever. Ikke direkte sånn som denne situasjonen, men typisk "det du tåler for andre, må du selv etterpå tåle for deg selv". Opplevd det mange ganger.

Anonymkode: c0eb6...bbc

Ps. Det har gjort meg til en mer ydmyk person

Anonymkode: c0eb6...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. september 2016 at 15.01, AnonymBruker skrev:

Ble mobbet i tenårene og senere da jeg var midt i studiene på universitetet fikk jeg en kronisk sykdom og ble ufør. Vent litt...

Anonymkode: baf6d...a6c

<3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet med en fyr som hadde ord på seg blant sjefene at han var både flink og veldig ålreit, som en likandes, jovial type. Men viste seg at overføre underordnede og andre på samme nivå, kunne han være både arrogant og motbydelig. Virkelig en fyr m to ansikter.

Så hadde en av sjefene i selskapet (men ikke direkte sjef over jyplingene) opplevd en episode i sivil; han ventet i bilen sin på tur i vaskehallen på bensinstasjonen. Idet han skulle kjøre inn, kom det en jypling og kjørte rett inn. Senioren gjorde den unge sjåføren oppmerksom på at han var først. Da hadde han blitt skjelt ut av den unge fremadstormende. Ingen av dem kjente den andre - men jyplingen bar et ID-kort fra bedriften 😄 Sjefen brukte siden dette eksempelet i alle sine kurs mht hvordan man skal oppføre seg, særlig når man opptrer med firmaets logo rundt halsen, og ryktet om hvem bøllen var, ble kjent internt. Tror det var en vekker for flere; imaget som den veldig sympatiske sindige fyren slo i alle fall sprekker. Jeg var glad det kom frem for jeg ville aldri bli trodd om jeg hadde fortalt hvor ufyselig han kunne være. 

Han sluttet ett år etter. Tror denne hendelsen var en medvirkende grunn. Han har dessverre gjort noe karriere senere, men tror det var en plan B og han helst hadde sett for seg karriere der han var. Og forhåpentligvis har han lært, selv om det er synd om hensyn er drevet av at du kan bli observert om du er bølle, og ikke empati og folkeskikk.

Anonymkode: 7f184...dc0

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bestevenninne i grunnskolen snudde seg plutselig mot meg og gjorde flere år på skolen til et helvete. Jeg har klart meg bra sett fra utsiden, men jeg bærer fortsatt preg av det. 

Hun var veldig vant til - og jobbet - for å være midtpunkt, maskot osv i alle tenkelige sammenhenger. Ofte ved å gjøre narr av andre. Hun har noen utseendemessige trekk som vi som vokste opp med henne ikke tenker på, og som barn syntes var søtt, men som voksen ser er litt uvanlig. Hun skulle ut og erobre verden og dro til USA på High school. Og fikk virkelig kjenne på hvordan det var å være utenfor; annerledes og rar. Sjarmtriksene funket ikke der og for tenåringer som ikke kjente henne ble hun mer en slags raring. Hun ble ikke mobbet, men hun ble heller ikke hyllet, og var nok litt utenfor, gikk ikke overens med barnet i vertsfamilien, og mistrivdes. Da hun kom hjem var det slutt på å erobre verden; hun kunne ikke settle fort nok (tror hun trodde hun ikke ville kunne få kjæreste som voksen; som barn hadde hun alltid hatt "kjæreste"). Bor i dag i samme nabolag som hun vokste opp, som er helt greit selvsagt, men ikke det hun så for seg. Så hennes USA-eventyr satte henne skikkelig på plass. 

Jeg dro til USA noen år senere som student og hadde the time of my life, fikk mye positiv oppmerksomhet, amerikansk kjæreste osv - Jeg ble fri for mye av den usikkerheten og mistilliten og angsten hun hadde påført meg og har også både holdt vekt og utseende og jobb (statussymboler hun var veldig opptatt av). 

Eneste dumme i historien er at hennes egne unger også mobbere i følge venner jeg har igjen der. Men kanskje karma dukker opp der også.. 

Anonymkode: 7f184...dc0

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestekompisen min hadde innbrudd i garasjen sin. En nabo obseverte tyven og kjente han igjen (lite sted) Politiet ble kontaktet og fikk navnet på tjuvradden, men ingenting ble gjort. 

Noen mnd senere ble det lyst ut en stilling på min arbeidsplass. Tjuvradden var kallt inn til intervju. 

Gjett hvem som tok en prat med sjefen :fnise: Sjefen hadde fått et godt inntrykk av vedkommende og mest sannsynlig tilbudt han jobben om jeg ikke hadde fortalt hva slags 'karriere' han hadde hatt tidligere :lur:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 12.9.2016 at 22.29, AnonymBruker skrev:

Håper ingen tror at det stopper ham?

Anonymkode: cc188...5db

Han døde ikke så lenge etterpå.

Anonymkode: 4f98e...333

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nær venn av meg gikk gjennom et knalltøft brudd. Samboeren hans, som var hans livs kjærlighet, var utro og han gikk rett i kjelleren. Det tok flere år før han kom seg etter bruddet.

Nå har han igjen funnet kjærligheten, og har endelig lagt det vonde bak seg.

Og eksen? I økonomisk ruin og har fått en uhelbredelig sykdom som gradvis blir verre og verre..... Man kan vel si at han lo sist og best :)

Anonymkode: ac60f...920

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

En nær venn av meg gikk gjennom et knalltøft brudd. Samboeren hans, som var hans livs kjærlighet, var utro og han gikk rett i kjelleren. Det tok flere år før han kom seg etter bruddet.

Anonymkode: ac60f...920

Et vennepar av oss skilte seg for fem år siden pga utroskap og mye krangling hvor hun var utro. Han gikk rett i kjelleren i likhet med din, hun og han hun var utro med ble sammen med det samme. Ett år etterpå dukket kjellermannen opp med en av de penere damene, kan man trygt si. Skulle sett ansiktet på ekskona ;) 

Opplevde utroskap selv for mange år siden, så tenkte i mitt stille sinn - hah, tilpass for deg- :P

Anonymkode: 486da...64f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på det fenomenet lenger. Var sammen med en sosiopat som nesten ødela meg psykisk. Han lever i sus og dus, tjener grovt med penger, har drømmehus, ny samboer som tjener også grovt med penger, alt ordnet seg for han. ALT! 

Anonymkode: 7446b...9e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...