Gå til innhold

2017 baby :)


TrineTrampoline

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Theakri skrev:

Men jenter! jeg skal på cruisetur nå på lørdag til mandag med min kjære samboer og noen andre par, jeg er veldig forsiktig med å drikke alkohol mens vi prøver, så jeg holder meg unna dette... Men hadde vært litt godt å koble av og ta seg et glass vin til maten mens vi var på båten, har el torsdagen neste uke.. Selv om dette er noen dager før el, så er jeg skeptisk! men tror dere det vil ha veldig mye å si? herregud, føler meg som et troll akkurat nå :bond: 
 

De sier at man skal leve som normalt frem til positiv test. Slapp av og ny turen du! Men jeg forstår tankegangen din, min er ganske lik :fnise:

5 timer siden, sitronkake skrev:

Gratulerer @emhanse:biggrin:

Slenger meg med her jeg! Vi har akkurat begynt å prøve på nummer to, har en gutt på snart to år fra før :) Dette blir 1. ordentlige pp for oss, tror IKM er mandag eller tirsdag. Ingen symptomer ennå annet enn mensmurring, men det kan jo like godt bety at TR er på vei. Får smøre meg med tålmodighet frem til etter helgen.. Ah, deilig å være tilbake i prøvepsykose :fnise:

Der sa du det! Det er det det er, prøverpsykose! Godt vi har et forum hvor vi kan sette ord på galskapen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, rosenkål skrev:

Gratulerer så mye @emhanse! :D Blir spennende å følge deg videre, du må holde oss oppdatert! :) 

Virker som det var mange på Østlandet her. Jeg er på andre siden av fjellet, Bergen. Om det blir en februar baby her så bekymrer jeg meg ikke så mye for snø og is akkurat :P  Det blir nok ikke noen februarbaby på oss, tr kommer nok som bestilt på mandag. Jeg bestilte noen graviditetstester på ebay som kom i posten i dag. Jeg skal prøve å ikke teste før mandag. Det blir hardt! Men jeg skal prøve! 

Vi har endelig fått vaskemaskin! Den kan både vaske og tørke, så nå er vi virkelig klar for baby! :fnise:

Så hyggelig at det er noen fra Vestlandet her også :) 

Så bra med vaskemaskin/tørketrommel. Her står tørketrommel øverst på ønskelisten over ting vi "må" ha (i tillegg til babyting selvfølgelig) før baby kommer i hus. Det er ren luksus! Jeg vet i alle fall hva som skal kjøpes når feriepengene kommer :laugh:

Jeg har i tillegg lyst på et skikkelig godt speilreflekskamera. Men vi kommer kanskje bare til å ta bilder med mobilenen uansett? Hva tenker dere, er det verdt å investere i et sånt? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. mai 2016 at 18.47, Hollie321 skrev:

Jeg har kjøpt en sånn 50 pk på e-bay til rundt 20-30 kr 😜 Funker fint de og, kan gi skyggestrek men som regel er de gode nok de 

kunne du vært supersnill og linket til den? Er en jungel av tester på e-bay og jeg innser nå at jeg kommer til å bruke opp de jeg kjøpte på billigtester.no alt for fort:sjenert: Tester hver helg jeg da :P Man vet jo aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puny skrev:

kunne du vært supersnill og linket til den? Er en jungel av tester på e-bay og jeg innser nå at jeg kommer til å bruke opp de jeg kjøpte på billigtester.no alt for fort:sjenert: Tester hver helg jeg da :P Man vet jo aldri...

Her :) http://m.ebay.com/itm/50-pieces-Early-Home-Pregnancy-Test-Strips-HPT-Private-/321740569186?txnId=1604631675011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Puny skrev:

tusen :hjerte:-lig!

Ingen problem :) bestillte meg like greit en ny ladning selv også :P 

Anonymkode: f32b9...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen problem :) bestillte meg like greit en ny ladning selv også :P 

Anonymkode: f32b9...98d

Det er jo så latterlig billig, så hvorfor ikke tenker jeg.... Det er billig på billigtester.no også og man får de fortere, men e-bay er helt utrolig billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som har tenkt på hvordan dere skal "break the news" om positiv test til kjæreste/samboer/mann? 

Jeg tenkte å kjøpe boken: Du skal bli far: og har 40 uker å forberede deg på og ta bilde av positiv test(han er nok ikke hjemme når jeg evt tar testen) og printe ut og pakke det inn til han. Ser at Ark har den boken på tilbud nå men kan ikke kjøpe den før evt mandag, ellers kommer testemosteret i meg frem :fnise:  forhåpentligvis ikm på mandag! 

Har noen andre tenkt ut noen artige måter å fortelle det på? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, rosenkål skrev:

Er det flere her som har tenkt på hvordan dere skal "break the news" om positiv test til kjæreste/samboer/mann? 

Jeg tenkte å kjøpe boken: Du skal bli far: og har 40 uker å forberede deg på og ta bilde av positiv test(han er nok ikke hjemme når jeg evt tar testen) og printe ut og pakke det inn til han. Ser at Ark har den boken på tilbud nå men kan ikke kjøpe den før evt mandag, ellers kommer testemosteret i meg frem :fnise:  forhåpentligvis ikm på mandag! 

Har noen andre tenkt ut noen artige måter å fortelle det på? 

Jeg tar alltid testen sammen med samboer. Han er nesten mer spent enn meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, rosenkål skrev:

Er det flere her som har tenkt på hvordan dere skal "break the news" om positiv test til kjæreste/samboer/mann? 

Jeg tenkte å kjøpe boken: Du skal bli far: og har 40 uker å forberede deg på og ta bilde av positiv test(han er nok ikke hjemme når jeg evt tar testen) og printe ut og pakke det inn til han. Ser at Ark har den boken på tilbud nå men kan ikke kjøpe den før evt mandag, ellers kommer testemosteret i meg frem :fnise:  forhåpentligvis ikm på mandag! 

Har noen andre tenkt ut noen artige måter å fortelle det på? 

Jeg liker ideen din! Og mulig jeg stjeler den👍😁 Men om jeg klarer å holde nyheten for meg selv en hel dag før jeg forteller det til han, tviler jeg sterkt på.. Tipper det tar ca 6 sekunder før jeg har ringt han :fnise: Men boka skal kjøpes inn, for den skal han få uansett!

Gurimalla som jeg gleder meg til den dagen😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, rosenkål skrev:

Er det flere her som har tenkt på hvordan dere skal "break the news" om positiv test til kjæreste/samboer/mann? 

Jeg tenkte å kjøpe boken: Du skal bli far: og har 40 uker å forberede deg på og ta bilde av positiv test(han er nok ikke hjemme når jeg evt tar testen) og printe ut og pakke det inn til han. Ser at Ark har den boken på tilbud nå men kan ikke kjøpe den før evt mandag, ellers kommer testemosteret i meg frem :fnise:  forhåpentligvis ikm på mandag! 

Har noen andre tenkt ut noen artige måter å fortelle det på? 

Jeg har barn fra før, men ny mann som ikke har barn, så da vi ble gravide i november kjøpte jeg en liten body i str 50 (så han skal se hvor lite det er🙈), fikk ei lita bleie fra ei venninne med liten baby og pakket inn med lappen "i august 16 får du bruk for disse" 💜😍 (men vi mista i uke 10 da) Nå har jeg jo positiv test igjen og den ble kul sendt som en mms. Var liksom ikke det samme å overraske gang nr 2. Etter en abort.. Følte jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi jeg henger vist ikke med i denne tråden i det hele tatt jeg. :) Vi har ikke en gang begynt prøvingen, men stod å pusset tenner her en dag og plutselig slo tanken meg "vi har ikke plass til stellebord på badet.. KRISE!" :blink: Tok noen sekunder før jeg innså hvor dum jeg var som stresset med det før det i det hele tatt var et realt tema..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, emhanse skrev:

Jeg har barn fra før, men ny mann som ikke har barn, så da vi ble gravide i november kjøpte jeg en liten body i str 50 (så han skal se hvor lite det er🙈), fikk ei lita bleie fra ei venninne med liten baby og pakket inn med lappen "i august 16 får du bruk for disse" 💜😍 (men vi mista i uke 10 da) Nå har jeg jo positiv test igjen og den ble kul sendt som en mms. Var liksom ikke det samme å overraske gang nr 2. Etter en abort.. Følte jeg da...

Forstår godt det var mer stas første gangen. Dette blir vårt første. Jeg likte måten du "sa" det på, spesielt det med bodyen, det gjør det hele litt ekstra spesielt, for da kan man se hvor små de er når de endelig kommer ut :) Tror jeg kanskje stjeler den ideen. Blir en stor gave til samboer til slutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dekket bordet, helt opp vin, romantisk middag. Jeg skulle bare på do, og et innfall gjorde at jeg talte meg til IKM+1. Vi hadde prøvd i over ett år, så jeg hadde sluttet med testing. Tok eneste test jeg hadde, en digital. Stod gravid 2-3..

Så jeg gikk inn i stua og helte min vin over i hans glass :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til mannen rett etter positiv test forrige gang. "Mannen, hjælp, du skal bli pappa!" Skikkelig romantisk og søtt, haha. 

Røyk på den eneste testen jeg hadde i dag forresten, sånn ca 11 dpo. Kunne ikke blitt mer blendahvit :dry: Skikkelig tåpelig, skal på fest i morgen og hadde tenkt å vente sånn at jeg forhåpentligvis kunne bekrefte eller avkrefte en eventuell graviditet før jeg hiver nedpå masse vin. Så da kjøpte jeg selvsagt to svindyre clearblue i dag, for jeg klarer jo selvsagt ikke slå meg til ro med dagens resultat. Herremin, jeg er håpløs :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, rosenkål skrev:

Er det flere her som har tenkt på hvordan dere skal "break the news" om positiv test til kjæreste/samboer/mann? 

Jeg tenkte å kjøpe boken: Du skal bli far: og har 40 uker å forberede deg på og ta bilde av positiv test(han er nok ikke hjemme når jeg evt tar testen) og printe ut og pakke det inn til han. Ser at Ark har den boken på tilbud nå men kan ikke kjøpe den før evt mandag, ellers kommer testemosteret i meg frem :fnise:  forhåpentligvis ikm på mandag! 

Har noen andre tenkt ut noen artige måter å fortelle det på? 

Det var en søt idé :) har ikke bestemt meg enda, hadde vært gøy å finne det ut samtidig også. 

Pinterest har jo masse ideer ang nettopp dette! Ånei, ånei, Pinterest er farlig når man er så babysjuk som jeg er :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg ikke skulle teste før mandag, testetøsen inni meg ville det anderledes derimot. Så jeg tok en strimmeltest på morgenen som var litt uklar. Tok en clear blue digital test senere som viste seg å være positiv :ohmy: Så jeg måtte ut og kjøpe boken i går :fnise: Samboeren ble ganske overrasket og litt satt ut. "Shit just got real" :P 

Tok en test på cb monitoren i morges sammen med samboeren, klarte ikke helt å tro det før den evt slo ut positiv. test.jpg

Håper denne spiren blir der inne og at alt er bra :)  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, @rosenkål! :strix: Gratulerer så mye! 

Og hurra for meg selv også. Vet ikke om jeg fikk til å legge ut bilde med mobilen, men jeg testet positivt med CB plus i dag :nigo: 

Endret av sitronkake
Bildetull
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...