Gå til innhold

2017 baby :)


TrineTrampoline

Anbefalte innlegg

Gjest Theakri
4 timer siden, TrineTrampoline skrev:

Ja for du har mensen nå, sant? :) I såfall er det jo bare rett rundt hjørnet mersom før dere kan prøve på sengekos på rett igjen :D 

ja har nå så ikke lenge til :bolledeig: men skal til legen i morgen, tror jeg har magesår eller noe.. må bli kvitt dette før prøvingen starter igjen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Theakri skrev:

ja har nå så ikke lenge til :bolledeig: men skal til legen i morgen, tror jeg har magesår eller noe.. må bli kvitt dette før prøvingen starter igjen :Nikke:

Å, god bedring Theakri :) du blir helt sikker fort frisk og kan starte prøvingen snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Havrekjeksen skrev:

Navn er veldig morsomt å tenke på, og prate om. Vet dere om dere blir enige med barnefar, eller blir det kamp? :)

Jeg har noen navn på lur, som jeg har forelsket meg VELDIG i. Har ikke turt å nevne de til kjæresten enda, er redd for å bli skuffet hvis han ikke liker de 😄 Neida, skal nok ta det opp snart, men jeg venter til spiren faktisk er i magen.

Har dere diskutert navn Havrekjeksen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
18 minutter siden, Blomstermor skrev:

Å, god bedring Theakri :) du blir helt sikker fort frisk og kan starte prøvingen snart igjen.

Tusen takk blomstermor :laugh: vi får håpe at det ikke er noe alvorlig! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Blomstermor skrev:

Jeg har noen navn på lur, som jeg har forelsket meg VELDIG i. Har ikke turt å nevne de til kjæresten enda, er redd for å bli skuffet hvis han ikke liker de 😄 Neida, skal nok ta det opp snart, men jeg venter til spiren faktisk er i magen.

Har dere diskutert navn Havrekjeksen? :) 

Ja, vi diskuterte mye navn rundt førstemann. :) Fra lenge før jeg ble gravid. Så hadde vi et litt følelse for hva den andre likte. Da jeg ble gravid tok det ikke mange månedene før vi hadde en liste med 2 jentenavn og 2 guttenavn vi var enige om... så da var det bare å vente på ultralyden! Så vi har jo tre ubrukte navn igjen, og vi er egentlig enige om at vi fortsatt liker disse best. 

Jeg er litt tradisjonell av meg, liker norrøne navn eller navn med lang historie i Norden. Mye stilig, og passer godt til etternavnet vårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/18/2016 at 23.55, Hollie321 skrev:

Er det mindre hormoner i p-stav og spiral? :) har tenkt litt på kobber spiral og, men vet ikke helt hva jeg tror om den enda :) orket ikke sette inn spiral for ett år siden når jeg viste vi skulle ha en nr 2. En spiral kan vel sitte en stund? 

Usikker på hormonmengden i stav, men gynokologen min sa at hormonspiralen har veldig liten mengde hormoner i seg og virker kun lokalt. Jeg valgte kobberspiral for jeg ville ha et hormonfritt alternativ. Både spiral og p-stav kan sitte i 3-5 år, kommer an på hvilket merke du velger :) 

1 time siden, Havrekjeksen skrev:

Ja, vi diskuterte mye navn rundt førstemann. :) Fra lenge før jeg ble gravid. Så hadde vi et litt følelse for hva den andre likte. Da jeg ble gravid tok det ikke mange månedene før vi hadde en liste med 2 jentenavn og 2 guttenavn vi var enige om... så da var det bare å vente på ultralyden! Så vi har jo tre ubrukte navn igjen, og vi er egentlig enige om at vi fortsatt liker disse best. 

Jeg er litt tradisjonell av meg, liker norrøne navn eller navn med lang historie i Norden. Mye stilig, og passer godt til etternavnet vårt. 

Vi har ikke diskutert så mye navn, jeg er litt mer gira på baby enn samboeren er(han blir litt lei av maset mitt til tider.. :P ). Men vi er også glad i norrøne/gamle navn begge to. Vi har ikke samme etternavn og jeg er veldig knyttet til mitt, vi har blitt litt enig i at baby får mitt etternavn og så får samboeren veto på fornavn. Mellomnavn blir evt min samboers navn med "sønn"/"datter" bak(vanlig der jeg kommer fra). 

Tråden er så aktiv at det er vanskelig å følge med på alt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 18.5.2016 at 20.40, TrineTrampoline skrev:

Velkommen til prøve-baby-2017-gjengen :D Artig at vi allerede er så mange her nå :) Kjekk plass å lufte tanker på! :) 
Jeg og har så lyst til å kjøpe inn ting, men jeg nekter meg selv - er så redd for at "om jeg kjøper noe før jeg er gravid, blir det ikke noe barn"....... :P Uff! Meeeen, den dagen jeg får bekreftet at jeg er gravid, da løper jeg sikkert til babyavdelinga, haha! Gleder meg til å følge deg i prøveprosessen FrkKatt! :) 

Takk takk, ja det er så kjekt å ha en plass å lufte tankene! Har ikke så mange venninner så det å faktisk snakke åpent om planlegging av baby er litt rart for meg ennå. Men det føles så godt, er liksom ingen som vet om det her så da er det ekstra kjekt å ha en gjeng på nettet.

Babyavdelingen ja, jeg sniktitter alltid litt og ser for meg hva slags utstyr o.l. jeg kommer til å kjøpe, tror jeg har hele listen i hodet mitt allerede. :D Tenker også på at jeg ikke må glede meg for tidlig, kan alltid være noe som kan gå galt liksom, men er bare å tenke positivt og håpe på to blå snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.5.2016 at 21.17, Camilla12345 skrev:

Så spennende! Hvor gammel er nr1?

Jeg har faktisk blitt litt streng på det allerede, ikke noe vin mellom eggløsning og tr:rolleyes: 

Jeg jobber faktisk i en av de store kleskjedene, og vi har såå mye fint babytøy:hjerter: Selv før vi startet prøvingen hadde jeg lyst til å kjøpe nesten alt bare for å ha til en eventuell baby kom:fnise: Jeg kommer til å bli ruinert den dagen jeg får to blå!! 

Nr1 er 4 allerede så er på tide. Nå som du sa det med å være litt streng så har jeg også begynt å tenke litt på det haha, tror vinglasset blir dratt fram når TR kommer uønsket på besøk framover ja:P 

Heldigen du, får jo sikkert rabatt da. Åh det er så kjekt å kjøpe bittesmå babyklær. tror ikke det finnes mer dedikerte kunder enn de gravide damene i babyavdelinga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å være gravid igjen... Dere som har fått før vet sikkert hva jeg mener. Smilene man får, lykkeønskinger, folk som reiser seg og tilbyr deg stol, kollegaer som henter vann til deg midt i et møte, butikker som bærer ut varer for deg (skjedde meg ofte på slutten) og alle er litt ekstra vennlige. Eller, ikke alle, men de FLESTE er ekstra blide og ekstra vennlige. Og det gir skikkelig boost!

 

...kanskje det er virkning og ikke årsak, kanskje det var meg som smilte så bredt?

 

Uansett, gøy skal det bli!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg gleder meg til å være gravid igjen... Dere som har fått før vet sikkert hva jeg mener. Smilene man får, lykkeønskinger, folk som reiser seg og tilbyr deg stol, kollegaer som henter vann til deg midt i et møte, butikker som bærer ut varer for deg (skjedde meg ofte på slutten) og alle er litt ekstra vennlige. Eller, ikke alle, men de FLESTE er ekstra blide og ekstra vennlige. Og det gir skikkelig boost!

 

...kanskje det er virkning og ikke årsak, kanskje det var meg som smilte så bredt?

 

Uansett, gøy skal det bli!

Ja det er noe spesiellt med det :) tror folk flest føler at gravide er litt mer "sårbare" og må passes litt ekstra godt på. Jeg har en veldig fysisk jobb og opplevde stadig at mannfolka ville ta tunge løft for meg osv selv om jeg sa det gikk bra og jeg klarer meg selv 😂 Men deilig med litt ekstra service av gubben da 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på her jeg og! Skulle hatt 2016 baby, men har dessverre nylig hatt en MA :( Krysser fingrene for at det blir vårbaby 2017 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cambam9 skrev:

Melder meg på her jeg og! Skulle hatt 2016 baby, men har dessverre nylig hatt en MA :( Krysser fingrene for at det blir vårbaby 2017 :)

Så trist å høre om MA-en din Cambam9, jeg krysser alt jeg har og håper 2017 blir året deres!

Endret av Blomstermor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt og spotte, en uke etter pilleslutt :) så da krysser vi fingrene for eggløsning og 14 dager 

Anonymkode: f32b9...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg begynt og spotte, en uke etter pilleslutt :) så da krysser vi fingrene for eggløsning og 14 dager 

Anonymkode: f32b9...98d

Fæl til og komme borti den annonym knappen 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre veldig uregelmessig mens, og frykter derfor at det kan være vanskelig å treffe eggløsningen. Er det noen av dere som har det samme, eller har erfaring med å bli gravid med det?

Jeg er litt fristet til å starte med eggløsningstester allerede første prøveperiode pga det... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blomstermor skrev:

Jeg har dessverre veldig uregelmessig mens, og frykter derfor at det kan være vanskelig å treffe eggløsningen. Er det noen av dere som har det samme, eller har erfaring med å bli gravid med det?

Jeg er litt fristet til å starte med eggløsningstester allerede første prøveperiode pga det... :) 

Jeg har det. Eggløsningtester fra enten ebay, tostreker eller billigetester har hjulpet meg i jakten. Denne måneden har jeg også begynt og tempe, og føre inn i appen til fertilityfriend, og den bekrefter at jeg har hatt eggløsning! :-) Har blitt gravid to ganger før, men riktignok ved hjelp av pergotime.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 20. mai 2016 at 7.42, Havrekjeksen skrev:

Ja, vi diskuterte mye navn rundt førstemann. :) Fra lenge før jeg ble gravid. Så hadde vi et litt følelse for hva den andre likte. Da jeg ble gravid tok det ikke mange månedene før vi hadde en liste med 2 jentenavn og 2 guttenavn vi var enige om... så da var det bare å vente på ultralyden! Så vi har jo tre ubrukte navn igjen, og vi er egentlig enige om at vi fortsatt liker disse best. 

Jeg er litt tradisjonell av meg, liker norrøne navn eller navn med lang historie i Norden. Mye stilig, og passer godt til etternavnet vårt. 

Vi har også snakket litt om navn i perioder, men på veldig generell basis. Vi er nok "i samme gate" heldigvis:) 

Vi er enige om å bruke mitt etternavn da, og hans som mellomnavn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, emhanse skrev:

Jeg har det. Eggløsningtester fra enten ebay, tostreker eller billigetester har hjulpet meg i jakten. Denne måneden har jeg også begynt og tempe, og føre inn i appen til fertilityfriend, og den bekrefter at jeg har hatt eggløsning! :-) Har blitt gravid to ganger før, men riktignok ved hjelp av pergotime.

Takk for tips om dette emhanse! Jeg tror jeg går til innkjøp av noen tester. Jeg har ikke satt meg inni akkurat dette med å tempe enda, men det kan jo være en mulighet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
17 minutter siden, Blomstermor skrev:

Jeg har dessverre veldig uregelmessig mens, og frykter derfor at det kan være vanskelig å treffe eggløsningen. Er det noen av dere som har det samme, eller har erfaring med å bli gravid med det?

Jeg er litt fristet til å starte med eggløsningstester allerede første prøveperiode pga det... :) 

Jeg har jeg har! min mens kommer aldri på samme dato, og for meg ble det vanskelig å rekne ut når EL var! jeg gikk til innkjøp av cbfm som hjalp meg veldig til å finne ut når jeg hadde EL! :) brukte denne kun i to mnd, da mannen plutselig måtte på jobbtur i noen mnd.. Nå passer vi bare på for å kose annenhver dag sånn at vi treffer el.. men kan absolutt anbefale monitoren :Nikke: ikke lenge til jeg tar min i bruk igjen! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lange og litt uregelmessige sist jeg var prøver. Litt kortere nå. Før var det 32-37 dager, og jeg ble gravid og fikk et barn, etter litt over ett års prøving. Nå har jeg 27-29 dager, ble gravid i PP2,  men kun kjemisk. Ikke alltid det er hell i å bli kjapt gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...