Gå til innhold

2017 baby :)


TrineTrampoline

Anbefalte innlegg

 

2 timer siden, Theakri skrev:

hmm... ser at mange tar wild yam og bidronning gele og at dette kan hjelpe for å bli gravid! hva tror dere jenter, er det bare sprøyt?:fnise: alt for å få bebis! :hoppendeglad:

Man hører om så utrolig mange ting som skal hjelpe, så vet ikke hva jeg skal prøve... Leste at å drikke grapefruktjuice gjør fuktogheten i vaginaen ekstra hjelpsom for svømmerne, skader jo ikke å prøve:P Men tror ikke jeg er den første til å følge alle disse rådene, da gjør man jo fort ikke annet enn å stå på hodet i senga mens man svelger unna halve helsekostbutikken:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Theakri
21 minutter siden, Frøken I skrev:

 

Man hører om så utrolig mange ting som skal hjelpe, så vet ikke hva jeg skal prøve... Leste at å drikke grapefruktjuice gjør fuktogheten i vaginaen ekstra hjelpsom for svømmerne, skader jo ikke å prøve:P Men tror ikke jeg er den første til å følge alle disse rådene, da gjør man jo fort ikke annet enn å stå på hodet i senga mens man svelger unna halve helsekostbutikken:fnise:

hehehe! så sant så sant! :fnise: blir helt kokko av å se på alt som skal hjelpe... men tror jeg skal roe meg litt, nå har jeg allerede begynt å proppe folat tabletter i mannen, så får roe meg litt ned :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO. Har begynt å håpe, men magefølelsen sier at jeg ikke er gravid.

Åååh, listen over ting man kan prøve. Den er lang den. Jeg har tro på sunt kostholdt, vitamintilskudd og dersom noe mer trengs: Skolemedisin. Men ting som tran, frukt osv, skader nok ikke. Folat til mannen og sink til kvinnen (Folat er tradisjonelt anbefalt kvinner for å unngå ryggmarksbrokk, samt sink til mannen fordi det forbedrer sædkvaliteten). De har funnet ut at folat også bidrar til sunnere sædceller, og at sink bidrar til å redusere fødselskader hos kvinner. Så da så! Jeg tar en multivitamin som også har mineraler som sink, og tar folat og D-vitamin ved siden av. Sistnevnte er fordi jeg aldri har nok D-vitamin, virker det som. 

Og mannen tar folat+sink+tran. 

Nå er mannen min veldig på hugget og ønsker at det skal klaffe neste år, fordi da får poden + fremtidig mini aldersforkjellen han mener er perfekt. Så han er med på det meste, og glemmer ikke bort tabletter heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh, jeg er hjemme igjen fra bryllup i Bergen, puh! Feiringen ble helt fantastisk, til tross for at vi var meget slitne etter lang reise ;) Hadde eksamen på fredag frem til halv ett, samboer stod klar med bil og hadde handlet mat så det var bare å hoppe inn i bilen og kjøre mot Bergen, og vi var fremme først 23:00! For en forferdelig vei, ha ha :tongue: Og etter å ha fikset hunder for kvelden var det bare å dusje og ordne et hår som tok 2 timer, typ god natt 02:00 :P Jises så sliten jeg var ^^ I går startet vi hjemreisen 11 og var hjemme 2100, og jeg tenkte flere ganger underveis at jeg var litt glad jeg ikke var gravid med travel blære, he he he...... Og nå er det bare å lese til Rettslæreeksamen på onsdag :laugh: 
Ikke fikk jeg mensen før bryllupet heller :O Jeg er veldig utålmodig for jeg tenker at desto fortere TR kommer, desto fortere kommer EL og første prøving ;) Satser på at den kommer i dag eller i morgen! Gravid er jeg i hvertfall ikke, for vi har brukt gummi hele tiden ^^, Ønsker dere en flott dag og en herlig uke jenter! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
5 timer siden, Havrekjeksen skrev:

9 DPO. Har begynt å håpe, men magefølelsen sier at jeg ikke er gravid.

Åååh, listen over ting man kan prøve. Den er lang den. Jeg har tro på sunt kostholdt, vitamintilskudd og dersom noe mer trengs: Skolemedisin. Men ting som tran, frukt osv, skader nok ikke. Folat til mannen og sink til kvinnen (Folat er tradisjonelt anbefalt kvinner for å unngå ryggmarksbrokk, samt sink til mannen fordi det forbedrer sædkvaliteten). De har funnet ut at folat også bidrar til sunnere sædceller, og at sink bidrar til å redusere fødselskader hos kvinner. Så da så! Jeg tar en multivitamin som også har mineraler som sink, og tar folat og D-vitamin ved siden av. Sistnevnte er fordi jeg aldri har nok D-vitamin, virker det som. 

Og mannen tar folat+sink+tran. 

Nå er mannen min veldig på hugget og ønsker at det skal klaffe neste år, fordi da får poden + fremtidig mini aldersforkjellen han mener er perfekt. Så han er med på det meste, og glemmer ikke bort tabletter heller. :)

Så gøy å høre hva andre bruker :) jeg tar folat og har nå bestilt multivitamin og satt mannen på folat! det blir å passe på hva jeg spiser fremover og komme meg ut igjen på trening! :fnise: 
Så fint at vi begge har menn som virkelig er på hugget, det gjør selve prosessen en smule enklere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
3 timer siden, TrineTrampoline skrev:

åååh, jeg er hjemme igjen fra bryllup i Bergen, puh! Feiringen ble helt fantastisk, til tross for at vi var meget slitne etter lang reise ;) Hadde eksamen på fredag frem til halv ett, samboer stod klar med bil og hadde handlet mat så det var bare å hoppe inn i bilen og kjøre mot Bergen, og vi var fremme først 23:00! For en forferdelig vei, ha ha :tongue: Og etter å ha fikset hunder for kvelden var det bare å dusje og ordne et hår som tok 2 timer, typ god natt 02:00 :P Jises så sliten jeg var ^^ I går startet vi hjemreisen 11 og var hjemme 2100, og jeg tenkte flere ganger underveis at jeg var litt glad jeg ikke var gravid med travel blære, he he he...... Og nå er det bare å lese til Rettslæreeksamen på onsdag :laugh: 
Ikke fikk jeg mensen før bryllupet heller :O Jeg er veldig utålmodig for jeg tenker at desto fortere TR kommer, desto fortere kommer EL og første prøving ;) Satser på at den kommer i dag eller i morgen! Gravid er jeg i hvertfall ikke, for vi har brukt gummi hele tiden ^^, Ønsker dere en flott dag og en herlig uke jenter! :) 

Hørtes ut som en utrolig lang reise :grine: får håpe tanta kommer snart så dere får starte første prøve periode :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interresant at dere nevner dette med mannen, og hvordan han også burde forberede seg.

Dvs at vi begge burde ta omega 3, sink, folat og D--vitamin? :) 

Generelt skal man visst også være forsiktig med koffein og alkohol, og ikke bruke setevarmer i bilen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror samboeren min hadde sett veldig rart på meg om jeg ba han ta folat.. 

Jeg er litt missunnelig på dere som har en mann som er så gira. Hos oss er det mest meg som er gira på å bli gravid. Kan snakke om det i timesvis uten å bli lei, samboeren min derimot :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
18 minutter siden, rosenkål skrev:

Tror samboeren min hadde sett veldig rart på meg om jeg ba han ta folat.. 

Jeg er litt missunnelig på dere som har en mann som er så gira. Hos oss er det mest meg som er gira på å bli gravid. Kan snakke om det i timesvis uten å bli lei, samboeren min derimot :P 

hehe, tror vi har vært heldige! men ikke misforstå meg, mannen her i hus er ikke den som sitter å prater om det i timesvis, og jeg må stadig vekk minne han på å ta tablettene, samt minne han på når vi må hoppe i høyet :fnise: Eneste er vel at han har veldig lyst på baby, og det er godt nok for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, rosenkål skrev:

Tror samboeren min hadde sett veldig rart på meg om jeg ba han ta folat.. 

Jeg er litt missunnelig på dere som har en mann som er så gira. Hos oss er det mest meg som er gira på å bli gravid. Kan snakke om det i timesvis uten å bli lei, samboeren min derimot :P 

Er enig med @Theakri, jeg har også en samboer som virkelig ønsker seg barn. Jeg er 26 og har en 6åring fra før, han er straks 32 og barnløs. MEN, han orker ikke prate om graviditet, planlegging etc slik jeg gjør🙊 jeg kunne sikkert prata om dette hele dagen! 🙈 OG, jeg også er vel den som oftest tar initiativet til sengekos på de rette tidene🙈 men som sagt, han er mer enn villig! Kanskje jeg skal tipse han om vitaminer jeg også? 😁😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
Et øyeblikk siden, emhanse skrev:

Er enig med @Theakri, jeg har også en samboer som virkelig ønsker seg barn. Jeg er 26 og har en 6åring fra før, han er straks 32 og barnløs. MEN, han orker ikke prate om graviditet, planlegging etc slik jeg gjør🙊 jeg kunne sikkert prata om dette hele dagen! 🙈 OG, jeg også er vel den som oftest tar initiativet til sengekos på de rette tidene🙈 men som sagt, han er mer enn villig! Kanskje jeg skal tipse han om vitaminer jeg også? 😁😅

jaaa, jeg kommer med et glass vann og en folat tablett hver dag! dette tar han mer en gjerne :rolleyes: ikke at han har noe valg! hehhe, neida.. joda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke lyktes denne måneden så kanskje jeg skal få han til ta folat også. Sette frem et glass vann og en tablett på tallerkenen om morgenen. Jeg kan overleve et rart blikk :P 

Han er selvfølgelig gira på å få en baby også, bare ikke like gira som meg. Han blir kanskje mer gira når testen er positiv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.whattoexpect.com/preconception/ask-heidi/folic-acid-and-male-fertility.aspx

 

Folic acid (also known as folate or folacin) is actually the B9 vitamin; its main job in the body is to help produce and maintain new cells, and it’s especially important during cell division. Without folic acid, the body could not produce DNA (which is essential when it comes to making babies!) and red blood cells. You can find this important sperm-building nutrient in such foods as leafy green vegetables (think spinach and kale), most fruits (including avocados), beans, beets, chickpeas, and fortified cereals and breads. 

 

Det er endel informasjon om menns fertilitet, sperm-mobilitet og også sunnhet og kvalitet på sædceller og at de har godt av folat i kost eller folat som tilskudd. Det er jo også en fordel at de får i seg nok proteiner (det er folat i egg!) for å få opp produksjonen, for sædcellene trenger jo også næring i skjeden mens den venter på egget og det er næring til svømmerene i væsken som cellene ejakuleres i, samt i EL-slimet. Har de plenty med begge deler så kan de overleve flere dager mens de venter på at et egg slippes. 

 

Masse gøy å henge seg opp i / lese om. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

http://www.whattoexpect.com/preconception/ask-heidi/folic-acid-and-male-fertility.aspx

 

Folic acid (also known as folate or folacin) is actually the B9 vitamin; its main job in the body is to help produce and maintain new cells, and it’s especially important during cell division. Without folic acid, the body could not produce DNA (which is essential when it comes to making babies!) and red blood cells. You can find this important sperm-building nutrient in such foods as leafy green vegetables (think spinach and kale), most fruits (including avocados), beans, beets, chickpeas, and fortified cereals and breads. 

 

Det er endel informasjon om menns fertilitet, sperm-mobilitet og også sunnhet og kvalitet på sædceller og at de har godt av folat i kost eller folat som tilskudd. Det er jo også en fordel at de får i seg nok proteiner (det er folat i egg!) for å få opp produksjonen, for sædcellene trenger jo også næring i skjeden mens den venter på egget og det er næring til svømmerene i væsken som cellene ejakuleres i, samt i EL-slimet. Har de plenty med begge deler så kan de overleve flere dager mens de venter på at et egg slippes. 

 

Masse gøy å henge seg opp i / lese om. :P

Kanskje jeg skal begynne allerede i morgen og sette frem et glass vann og en folat tablett til han, siden det er anbefalt at vi skal begynne å ta folat en måned før graviditeten.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte PreeSeed glidemiddel sist gang 😊 De garanterer at man blir gravid på 3 mnd med dette, ble gravid mnd nr 2. Kanskje jeg burde bestille det denne gangen også 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hollie321 skrev:

Vi brukte PreeSeed glidemiddel sist gang 😊 De garanterer at man blir gravid på 3 mnd med dette, ble gravid mnd nr 2. Kanskje jeg burde bestille det denne gangen også 😂🙈

Jeg måtte selvfølgelig Google dette med PreeSeed med en gang, har ikke hørt om det før. Det kan absolutt være noe for oss som trenger glidemiddel, men så dyrt det var!

Det kom opp en link fra mammanett.no, hvor det ble foreslått et alternativ: rå eggehvite! Dette skal visstnok være ganske likt som kvinnens EL-slim😄

Skulle tatt seg ut å stoppe midt i akten for å kakke et egg og smøre seg inn! 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Blomstermor skrev:

Jeg måtte selvfølgelig Google dette med PreeSeed med en gang, har ikke hørt om det før. Det kan absolutt være noe for oss som trenger glidemiddel, men så dyrt det var!

Det kom opp en link fra mammanett.no, hvor det ble foreslått et alternativ: rå eggehvite! Dette skal visstnok være ganske likt som kvinnens EL-slim😄

Skulle tatt seg ut å stoppe midt i akten for å kakke et egg og smøre seg inn! 😳

Whaaaat?!?!?! 😳😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emhanse skrev:

Whaaaat?!?!?! 😳😂😂😂😂

Ja emhanse, fikk meg en god latter selv! :)

Google "glidemiddel graviditet" og se på første linken som kommer opp :) 

(Alt for å bli mamma, eller hva? 😜)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Blomstermor skrev:

Jeg måtte selvfølgelig Google dette med PreeSeed med en gang, har ikke hørt om det før. Det kan absolutt være noe for oss som trenger glidemiddel, men så dyrt det var!

Det kom opp en link fra mammanett.no, hvor det ble foreslått et alternativ: rå eggehvite! Dette skal visstnok være ganske likt som kvinnens EL-slim😄

Skulle tatt seg ut å stoppe midt i akten for å kakke et egg og smøre seg inn! 😳

Hahaha ja kanskje litt turn off 😂 Vi brukte det bare som normalt glidemiddel og da var det veldig drøyt i bruk. Står at man skal sprøyte det inn før sex, men det gjorde ikke vi, da ble det fort for fuktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...