Gå til innhold

2017 baby :)


TrineTrampoline

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, rosenkål skrev:

Jeg sa jeg ikke skulle teste før mandag, testetøsen inni meg ville det anderledes derimot. Så jeg tok en strimmeltest på morgenen som var litt uklar. Tok en clear blue digital test senere som viste seg å være positiv :ohmy: Så jeg måtte ut og kjøpe boken i går :fnise: Samboeren ble ganske overrasket og litt satt ut. "Shit just got real" :P 

Tok en test på cb monitoren i morges sammen med samboeren, klarte ikke helt å tro det før den evt slo ut positiv. test.jpg

Håper denne spiren blir der inne og at alt er bra :)  

 

8 minutter siden, sitronkake skrev:

Hurra, @rosenkål! :strix: Gratulerer så mye! 

Og hurra for meg selv også. Vet ikke om jeg fikk til å legge ut bilde med mobilen, men jeg testet positivt med CB plus i dag :nigo: 

Yeeeah!! Gratulerer både @rosenkål og @sitronkake!! Vi får valentinesbabyer hvis spirene holder seg der inne👶👶💜💜💙💙💚💚

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer :) Jeg fikk nok en hvit test, dagen etter IKM. Men har mensfølelse, den kommer vel i dag. Så jeg satser på marsbaby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye rosenkål og sitronkake!!:hoppendeglad:

TR bestemte seg for å dukke opp her i huset, så da prøver vi på mars baby istedenfor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere andre snakket om dere vil vite kjønnet på barnet? 

Vi er uenig, jeg vil ikke vite, samboer vil vite.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville vite begge to. Haha, husker legen spurte om vi ville vite. Jeg sa at jeg vil vite alt. Gjerne også hvilken tånegl som først gror inn, om de vil få flis i fingeren, hårfarge, favorittlag på skolen og..  Legen bare lo. Men jeg er veldig kontrollfrik. Hatet at jeg ikke visste dato jeg skulle føde på forhånd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :) Lenge siden jeg har vært på disse forumene nå. Jeg og mannen min har bestemt oss for å prøve på nr 2 om 2 ukers tid :D Vi har en gutt på 13 mnd fra før.:) Vi ville egentlig vente litt til men vi brukte 7-8 mnd sistgang så ville ikke vente for lenge tilfelle det tok like lang tid nå. Vi er veldig spente åssen dette kommer til å gå :) Jeg er 23 og mannen min er 25.

Gratulerer til dere som fikk det til idag, og gleder meg til å følge dere andre videre her inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, fikk pakken fra ebay i dag:) Testet en eggløsningsstrimmel, og fikk halvsvak strek, og tror det skal stemme med at eggløsning er på vei:) Gleder meg til å teste fremover, håper det kan gjøre det lettere å treffe blink i sommerferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, rosenkål skrev:

Har dere andre snakket om dere vil vite kjønnet på barnet? 

Vi er uenig, jeg vil ikke vite, samboer vil vite.. 

Vi vil vite:-) Har egentlig tenkt at jeg ikke vil det, for kjønn er jo ikke egentlig viktig. Hadde jo vært litt spennende å vente. Men nå når jeg begynner å ønske meg baby så fryktelig, så kjenner jeg at jeg kommer til å ville vite alt jeg kan så fort som mulig:) Blir jo enda mer virkelig da, på en måte... Og så er jeg veldig glad i å tenke på navn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag i første menstrasjon etter ppilleslutt. Veldig spent fremover nå! :tongue: 

 

Vi vil vite! Kontrollfreak her :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne, jeg vil gjerne ha en 2017-baby :D 

Vi er ikke veldig seriøse prøvere, all den tid mannen er smått vinglete :P
Men vi har hvertfall kastet prevensjonen, så ser vi hva som skjer. Brukte kondom, og har fram til denne syklusen vært ganske stabil på 28 dager. Men denne gangen ble det 29, så hvem vet. I tillegg ble jeg diagnostisert med PCOS for mange år siden, dog friskmeldt i fjor, så usikker på om vi kan få barn i det hele tatt. Ny legetime i juni, så da får vi hørt litt mer :) Det klaffet ikke på PP1, men kanskje PP2 blir bedre :)

 

Og hvorvidt vi vil vite kjønn, så aner jeg ikke :P Jeg regner med at hvis vi noen gang er så heldig å faktisk bli gravide, så vil vi sikkert vite alt, jeg er over gjennomsnittet nysgjerrig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som nettopp har fått en spire i magen! :blomst: Gleder meg til å følge dere videre.

Vi vil vite kjønnet begge to, det var ikke noe tvil her i gården! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som ikke vil vite kjønnet altså... :dry: Spørs om jeg klarer å holde meg og si "nei, vil ikke vite" den dagen vi har valget om å få vite det eller ei :fnise:

Jeg har så mange rare og livlige drømmer for tiden, det er ganske plagsomt, spesielt siden mye av det er mareritt. Etter hva jeg skjønte ifra googlingen min kl 04.45 i natt så er det helt normalt, men jeg håper det gir seg etterhvert. Dere som har barn fra før, opplevde dere disse rare drømmene? Gav det seg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømte VELDIG rart hele første trimester. Jeg tror det skyldtes både at jeg var mer sliten, jeg kjente meg ofte veldig tappet for energi, litt hormonforandringen og endel mentalt.. at jeg forberedte meg på at ting skal bli annerledes. Så drømmene var totalt psykotiske denne perioden. Det roet seg litt etter det, men jeg hadde endel rare gravid-drømmer hele svangerskapet egentlig. :)

Det verste symptomet jeg hadde (bortsett fra noen uker med kvalme) var sippinga. Herregud og herrefred for en sipping. Tenk dere verste PMS-dagen dere har hatt, hvor dere griner av alt. Og gange det med sytten. Det var en libero-reklame med en unge med morgensveis som hilste blidt på foreldrene sine.. og jeg ble så rørt. Jeg grein hver gang jeg så den. En annen reklame fikk meg også til å grine. En Blenda-reklame med en unge som falt i en søledam. Sprut-grining med tåren sprettende for stakkaren som falt med fin, hvi skjorte på.

Så.. I tillegg til å shoppe mammaklær anbefaler jeg vannfast mascara.. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det roet seg litt. Dette var jeg ikke forberedt på! Heldigvis har jeg samboeren ved siden av meg, det hjelper :) 

Å herregud, jeg er litt sippete fra før av, hvordan kommer dette til å gå?! Får gå rundt med en pakke kleenex(eller fem..) og en stor vannflaske så jeg ikke bli dehydrert :P Jeg kan lett forstå den blenda-reklamen, tenk så kjedelig når den fine hvite skjorten ble skitten? Tenk hvis de ikke hadde hatt blenda, da hadde de kanskje ikke klart å få vekk søleflekkene? :fnise:

Vannfast mascara er notert! ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.5.2016 at 23.39, Frøken I skrev:

Vi vil vite:-) Har egentlig tenkt at jeg ikke vil det, for kjønn er jo ikke egentlig viktig. Hadde jo vært litt spennende å vente. Men nå når jeg begynner å ønske meg baby så fryktelig, så kjenner jeg at jeg kommer til å ville vite alt jeg kan så fort som mulig:) Blir jo enda mer virkelig da, på en måte... Og så er jeg veldig glad i å tenke på navn! 

Jeg tror kanskje det er derfor samboeren min også vil vite, det blir mer virkelig når han har noe mer håndfast å forholde seg til på en måte. Vi er blitt semi-enig om at han får veto på fornavn, og så blir det mitt etternavn. Så hvis han får vite kjønnet kan han begynne å tenke på navn :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er av den som ikke vil vite kjønn.. Mens typen vil vite det.. Så det blir spennende å se hvem som vinner den når vi kommer dit en gang 😝 når jeg var gravid i vinter mente han at han skulle vite det også skulle ikke jeg, men kom ikke så langt.. Men har vanskelig for å tro at han ikke skulle ha røpa seg på det..😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosenkål skrev:

Bare jeg som ikke vil vite kjønnet altså... :dry: Spørs om jeg klarer å holde meg og si "nei, vil ikke vite" den dagen vi har valget om å få vite det eller ei :fnise:

Jeg har så mange rare og livlige drømmer for tiden, det er ganske plagsomt, spesielt siden mye av det er mareritt. Etter hva jeg skjønte ifra googlingen min kl 04.45 i natt så er det helt normalt, men jeg håper det gir seg etterhvert. Dere som har barn fra før, opplevde dere disse rare drømmene? Gav det seg? 

Jeg vil heller ikke vite :) men samboeren min vil... så vi får se hva vi blir enige om! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu! Jeg lever, jeg er ferdig med alle eksamener OG jeg har ferie! WEY :D
ooog, om noen skulle lure, mensen kom endelig til slutt, men noen dager på etterskudd - 27. Mai. Det er første gang jeg har gått å gledet meg til TR skulle komme, for desto tidligere hun kom, desto fortere kan vi gyve løs på vår første prøveperiode :D Spennende! Og nå er det jaggu ikke mange dagene til vi for alvor må hoppe i høyet, tihii :)

Hei til alle dere andre som har hevet dere med på denne superskjønne tråden! Og et stort GRATTIS til dere som har blitt gravid! Jeg er så glad på deres vegne, OG veldig misunnelig ;) Håper dere oppdaterer oss på formen fremover, artig for oss som ikke har vært gravid før :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TrineTrampoline skrev:

Juhuu! Jeg lever, jeg er ferdig med alle eksamener OG jeg har ferie! WEY :D
ooog, om noen skulle lure, mensen kom endelig til slutt, men noen dager på etterskudd - 27. Mai. Det er første gang jeg har gått å gledet meg til TR skulle komme, for desto tidligere hun kom, desto fortere kan vi gyve løs på vår første prøveperiode :D Spennende! Og nå er det jaggu ikke mange dagene til vi for alvor må hoppe i høyet, tihii :)

Hei til alle dere andre som har hevet dere med på denne superskjønne tråden! Og et stort GRATTIS til dere som har blitt gravid! Jeg er så glad på deres vegne, OG veldig misunnelig ;) Håper dere oppdaterer oss på formen fremover, artig for oss som ikke har vært gravid før :D 

Så herlig den følelsen er, når alle eksamener er over og ferien endelig er her!! Den glemmer man aldri 😄 

Lykke til med første prøveperiode, krysser fingre og tær - for deg og alle dere andre frøkner der ute! 

Jeg tar første test med CB advanced i morgen, blir spennende å starte og bruke den :laugh: Håper den sørger for full klaff i pp3!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...