Gå til innhold

2017 baby :)


TrineTrampoline

Anbefalte innlegg

I dag kom eggeløsningstestene fra eBay. Bestilte 26. mai, så dette gikk overraskende fort! Så neste pp skal vi for første gang prøve eggeløsningstest. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Adelia skrev:

I dag kom eggeløsningstestene fra eBay. Bestilte 26. mai, så dette gikk overraskende fort! Så neste pp skal vi for første gang prøve eggeløsningstest. Spennende!

Hei Adelia :) elsker navnet ditt! Jeg har også fått eggløsningstester fra eBay, men til min store skrekk og gru står alt på kinesisk. Jeg har ingen erfaring med sånne tester fra før, så vet ikke om strekene/svarene er universelle, eller om alle tester er forskjellige?

Vet ikke hvordan jeg skal bruke dem/lese av svarene. Kanskje du, eller noen her inne kan hjelpe meg? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomstermor skrev:

Hei Adelia :) elsker navnet ditt! Jeg har også fått eggløsningstester fra eBay, men til min store skrekk og gru står alt på kinesisk. Jeg har ingen erfaring med sånne tester fra før, så vet ikke om strekene/svarene er universelle, eller om alle tester er forskjellige?

Vet ikke hvordan jeg skal bruke dem/lese av svarene. Kanskje du, eller noen her inne kan hjelpe meg? :)

 

Takk, syns også det navnet er så fint! Men mannen i huset liker det ikke, så da får jeg heller bruke det her :fnise:

Mine var heldigvis på engelsk med bilde. Men regner med at det er universielle. Kan egentlig ikke tenke til meg noe annet. Har du sjekket om det står noe på selgers side eller selve annonsen hvor du kjøpte det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Adelia skrev:

Takk, syns også det navnet er så fint! Men mannen i huset liker det ikke, så da får jeg heller bruke det her :fnise:

Mine var heldigvis på engelsk med bilde. Men regner med at det er universielle. Kan egentlig ikke tenke til meg noe annet. Har du sjekket om det står noe på selgers side eller selve annonsen hvor du kjøpte det? 

Jeg får se på det etterpå, om jeg finner en forklaring. Takk for tipset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Blomstermor skrev:

Hei Adelia :) elsker navnet ditt! Jeg har også fått eggløsningstester fra eBay, men til min store skrekk og gru står alt på kinesisk. Jeg har ingen erfaring med sånne tester fra før, så vet ikke om strekene/svarene er universelle, eller om alle tester er forskjellige?

Vet ikke hvordan jeg skal bruke dem/lese av svarene. Kanskje du, eller noen her inne kan hjelpe meg? :)

 

EL-tester er like. Normalt får man jo opp 2 streker uansett, selv om den er negativ. (Ikke som graviditetstester hvor 2 streker ALLTID betyr positiv uansett svakhet). EL-testene er ikke positive før begge strekene er like sterke eller teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Kontrollstreken er alltid nærmest 'håndtaket' 😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok jenter, trenger litt hjelp herr: hvordan takker dere høflig nei til spekemat uten å avsløre graviditeten og verten vet at du elsker spekemat? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, rosenkål skrev:

Ok jenter, trenger litt hjelp herr: hvordan takker dere høflig nei til spekemat uten å avsløre graviditeten og verten vet at du elsker spekemat? 

 

Er vel ikke all spekemat som er farlig å spise lenger? Trudde det var litt mer før... Noe skal man vel holde seg unna, men ikke alt vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, emhanse skrev:

Er vel ikke all spekemat som er farlig å spise lenger? Trudde det var litt mer før... Noe skal man vel holde seg unna, men ikke alt vel? 

Helsenorge.no henviser til matportalen som anbefaler å unngå rått kjøtt som spekemat/spekepølse, gravet kjøtt og biff tartar.

De skriver også litt om å holde seg godt innenfor holdbarhetsdatoen på vakuumpakket pålegg og haug med andre ting man må være forsiktig med. Jeg begynner snart å lure på om det er noe som er trygt å spise? :fnise: Men for all del, husk å få i deg nok og riktige vitaminer og mineraler! En egen matplan på 40 uker for gravide er vel like rundt hjørnet i disse tider... 

Den 31.5.2016 at 20.50, TrineTrampoline skrev:

Juhuu! Jeg lever, jeg er ferdig med alle eksamener OG jeg har ferie! WEY :D
ooog, om noen skulle lure, mensen kom endelig til slutt, men noen dager på etterskudd - 27. Mai. Det er første gang jeg har gått å gledet meg til TR skulle komme, for desto tidligere hun kom, desto fortere kan vi gyve løs på vår første prøveperiode :D Spennende! Og nå er det jaggu ikke mange dagene til vi for alvor må hoppe i høyet, tihii :)

Hei til alle dere andre som har hevet dere med på denne superskjønne tråden! Og et stort GRATTIS til dere som har blitt gravid! Jeg er så glad på deres vegne, OG veldig misunnelig ;) Håper dere oppdaterer oss på formen fremover, artig for oss som ikke har vært gravid før :D 

Gratulerer med vel overstått eksamen og besøk av TR :P Neste fredag er min siste eksamen for semesteret :hoppendeglad: snart sommerferie og sommerjobb. Har funnet meg drømmejobben i sommer så det blir kjekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, rosenkål skrev:

Ok jenter, trenger litt hjelp herr: hvordan takker dere høflig nei til spekemat uten å avsløre graviditeten og verten vet at du elsker spekemat? 

 

Jeg brukte noen rare unnskyldninger i blant og en jeg brukte en sommer til spekemat, når jeg valgte å spise masse salat og brød var at jeg forsøkte vegetarsk diett i en periode, fordi det skulle gi mindre migrene i følge en amerikansk artikkel. Også lo jeg litt av meg selv, men sa at "Du vet, man prøver nå engang alt mulig". :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, rosenkål skrev:

Ok jenter, trenger litt hjelp herr: hvordan takker dere høflig nei til spekemat uten å avsløre graviditeten og verten vet at du elsker spekemat? 

 

Er det servering av spekemat, eller er det type koldtbord? Hvis det er koldtbord, så tviler jeg på at noen legger merke til hva du spiser. Man føler seg ofte mer beglodd enn man faktisk er. Er det at du blir servert og det ikke er andre alternativer så skjønner jeg at det kan virke litt rart da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg brukte noen rare unnskyldninger i blant og en jeg brukte en sommer til spekemat, når jeg valgte å spise masse salat og brød var at jeg forsøkte vegetarsk diett i en periode, fordi det skulle gi mindre migrene i følge en amerikansk artikkel. Også lo jeg litt av meg selv, men sa at "Du vet, man prøver nå engang alt mulig". :P

Noe sånt kan kanskje funke ja. Får se hva fantasien min og google klarer å koke sammen :P 

6 timer siden, Puny skrev:

Er det servering av spekemat, eller er det type koldtbord? Hvis det er koldtbord, så tviler jeg på at noen legger merke til hva du spiser. Man føler seg ofte mer beglodd enn man faktisk er. Er det at du blir servert og det ikke er andre alternativer så skjønner jeg at det kan virke litt rart da...

Det er mer servering av spekemat enn koldtbord. Vi er ikke så mange personer heller så kan ikke "gjemme" meg unna heller. Vanskelig dette her! Hvis jeg sier noe til verten om graviditet så tror jeg ryktet går fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yohooo!!!!! Da blir det 2017 baby på meg også! Trodde nesten ikke det var mulig for jeg hadde ikke fått tilbake mensen siden jeg sluttet på hormonspiralen i april. Den må ha sittet på første eggløsning! Da regner jeg med det blir slutten av februar/begynnelsen av mars for min del :) 

Endret av Puny
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Theakri

Gratulerer så mye til alle dere som har blitt gravide den tiden jeg har vært borte! SÅ gøy å komme hjem å lese! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere - "svømmere"-spørsmål.... ;) Når han kommer inni meg og er ferdig, så føler jeg at det alltid kommer noen svømmere i retur - oooog da blir jeg jo livredd for at alt kommer rett ut uten å jobbe seg oppover. Han er på besøk i ei lita stund etter at vi er ferdig, og jeg tar meg en ministrekk i senga, men allikevel kommer det alltid noe ut. Flere som har det likt? 
Og ja, nå har vi begynt!! :D Mine fruktbare dager skal sånn ca være i disse dager, og EL om noen få dager, så vi holder på :D Men jeg er og har alltid vært eier av en hinsides dårlig tålmodighet, ha ha - skulle aller helst hatt EL i går og blitt gravid i morgen ;) Og jeg er litt på tuppa, jeg holdt på med blomsterstell i flere timer i går i solsteika og glemte solkrem = rød tomat. Og da stresser jeg med tanker som " æææææ, hva om kroppen er så opptatt av brent hud at den ikke tar seg tid til å bli gravid!" Vræl :D Det blir solfaktor 50 i dag :laugh::tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.6.2016 at 12.16, Puny skrev:

Yohooo!!!!! Da blir det 2017 baby på meg også! Trodde nesten ikke det var mulig for jeg hadde ikke fått tilbake mensen siden jeg sluttet på hormonspiralen i april. Den må ha sittet på første eggløsning! Da regner jeg med det blir slutten av februar/begynnelsen av mars for min del :) 

GRATTIS!!! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, TrineTrampoline skrev:

Dere - "svømmere"-spørsmål.... ;) Når han kommer inni meg og er ferdig, så føler jeg at det alltid kommer noen svømmere i retur - oooog da blir jeg jo livredd for at alt kommer rett ut uten å jobbe seg oppover. Han er på besøk i ei lita stund etter at vi er ferdig, og jeg tar meg en ministrekk i senga, men allikevel kommer det alltid noe ut. Flere som har det likt? 
Og ja, nå har vi begynt!! :D Mine fruktbare dager skal sånn ca være i disse dager, og EL om noen få dager, så vi holder på :D Men jeg er og har alltid vært eier av en hinsides dårlig tålmodighet, ha ha - skulle aller helst hatt EL i går og blitt gravid i morgen ;) Og jeg er litt på tuppa, jeg holdt på med blomsterstell i flere timer i går i solsteika og glemte solkrem = rød tomat. Og da stresser jeg med tanker som " æææææ, hva om kroppen er så opptatt av brent hud at den ikke tar seg tid til å bli gravid!" Vræl :D Det blir solfaktor 50 i dag :laugh::tongue:

Utålmodig er mitt mellomnavn også, så skjønner deg godt :)

 

tenker at de aller fleste må jo komme ut igjen da, det må det jo alltid? Hvor skal de gjøre av seg? Jeg tenker at se er laget for å svømme oppover og finne egget, så de greier det nok, selv om de fleste kommer ut igjen :P du kan jo prøve å ligge med benene høyt, men folk blir jo gravide uten det også, så det er sikkert ikke nødvendig...

 

lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TrineTrampoline skrev:

GRATTIS!!! :D 

Takk, takk! Grisetidlig enda, men jeg krysser fingrene :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) jeg er ikke gravid og tror ikke det skjer enda heller, ville bare si at jeg liker så godt å lese slike tråder, hvordan dere heier på hverandre og gir hverandre tips og triks... ser at KG er stedet å være når man lurer på noe og trenger støtte:) lykke til alle sammen og ha en fin dag <3 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal komme frem fra skyggene i denne tråden jeg også? Vi har akkurat begynt å prøve på barn nr 2, har ei jente som nettopp ble 1 år gammel. Jeg sluttet på cerazette 28mai, og i går oppdaget jeg det som jeg tror er EL-slim. Også måtte jeg selvfølgelig bestille meg noen tester fra ebay, men jeg rekker nok ikke å teste etter el denne måneden hvis den er nært forestående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...