Gå til innhold

2017 baby :)


TrineTrampoline

Anbefalte innlegg

Hei jenter, vil gjerne bli med i tråden jeg også :vinke:Vi prøver på vårt første barn. Har vært gravid tre ganger før, men mistet alle gangene så håper 2017 blir vårt år. Blir gøy å følge med dere her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er klare for nr 2 og håper på 2017 baby :) vil vente til etter sommeren med å prøve for fullt, men vurderer å droppe pilla allerede nå. Kjenner jeg grugleder meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det om svømmere som lekker ut, sæden består av selve svømmerne, men også væske som de svømmer i. De flittige svømmer over i vårt EL-slim og innover, og væsken (sammen med tusenvis av sædceller) renner ut. 

Jeg ligger også stille en stund etterpå, men har ikke tålmodighet til mer enn femten minutter. Og det ble det baby av. 

Vil dere ha et sært tips? Få orgasme etter hans utløsning. Orgasme hjelper sæden innover. Og onaner eller ha sex daglig fra litt før EL og helt til IKM, for god blodgjennomstrømming = gode forhold i livmoren og bedre sjanse til at egget fester seg. Litt hvertfall. Også skader det ikke ellers heller :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Det om svømmere som lekker ut, sæden består av selve svømmerne, men også væske som de svømmer i. De flittige svømmer over i vårt EL-slim og innover, og væsken (sammen med tusenvis av sædceller) renner ut. 

Jeg ligger også stille en stund etterpå, men har ikke tålmodighet til mer enn femten minutter. Og det ble det baby av. 

Vil dere ha et sært tips? Få orgasme etter hans utløsning. Orgasme hjelper sæden innover. Og onaner eller ha sex daglig fra litt før EL og helt til IKM, for god blodgjennomstrømming = gode forhold i livmoren og bedre sjanse til at egget fester seg. Litt hvertfall. Også skader det ikke ellers heller :P

Det siste om orgasme er bare en myte, det har blitt avkreftet mang en gang. 

De gangene jeg har blitt gravid har det vært stående i dusjen hvor alt har rent ut med det samme, og definitivt ingen orgasme:fnise:

Anonymkode: 97bed...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Det må du gjerne linke meg, for jeg liker å kåre, spesielt om dette emnet :)

Det er en myte at orgasme trengs for å bli gravid, men jeg finner ingen kilder som sier at det ikke hjelper sæden inn/opp. Og seksuell stimulering gir bedre blodgjennomstrømming i hele underlivet, det er fakta. Nyere forskning fra 2014-2015 (artiklene er hvertfall fra denne perioden) viser at baby aspirin/albyl-E gir samme effekt (øker blodtilførselen til bekkenområdet) og oppimot 20% større sjanse for å bli gravid. Fertilitetsleger i USA anbefaler daglig bruk av dette. Sistnevnte prosentandel strides det mye om ennå, så jeg fester ikke lit til det. Men at endometriet trives ved god blodtilførsel tror jeg på.  

At orgasme trengs for å kunne unnfange er totalt en myte som alle avskriver. Men jeg tror hvertfall det hjelper litt, og som jeg skriver over også, at det definitivt ikke skader. 

Jeg har større tro på orgasmer og hyppig sex enn å ligge med pute under baken og ligge stille under sex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her! Håper på en liten en tidlig neste år. Er bare på første pp, og håper spiren sitter allerede. 7 dpo i dag, ikm 15 juni.. Er så utålmodig av meg, så tiden går så sakte om dagen.. 

Er 25 år og sambo er 26. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Knøtta skrev:

Slenger meg med her! Håper på en liten en tidlig neste år. Er bare på første pp, og håper spiren sitter allerede. 7 dpo i dag, ikm 15 juni.. Er så utålmodig av meg, så tiden går så sakte om dagen.. 

Er 25 år og sambo er 26. 

Så gøy! Har du gått på prevensjon før dere begynte å prøve nå? :) har ikm samtidig som deg i første pp etter ppille slutt, så har jo ikle hatt tr enda. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, nadde92 skrev:

Så gøy! Har du gått på prevensjon før dere begynte å prøve nå? :) har ikm samtidig som deg i første pp etter ppille slutt, så har jo ikle hatt tr enda. Spennende!

Har gått på minipiller i mange år. Sluttet på pillen i april, men brukte kondom frem til tr i mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så koselig denne gruppa var :rodmer: Melder meg inn her nå, slutta på pilla 2.juni og venter i spenning på at noe skal skje. Håper på spire i løpet av sommeren :sjenert: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Christine_* skrev:

Åh så koselig denne gruppa var :rodmer: Melder meg inn her nå, slutta på pilla 2.juni og venter i spenning på at noe skal skje. Håper på spire i løpet av sommeren :sjenert: 

Så gøy og lykke til! Sluttet på pillen 27/5, håper det klaffer fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, nadde92 skrev:

Så gøy og lykke til! Sluttet på pillen 27/5, håper det klaffer fort :)

Åh så spennende! Masse lykke til du også :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) da slenger jeg meg med her inne jeg også. 

Vi har vært prøvere siden Januar, med hoppet over mars for å unngå desember barn, så er nå i PP 5. Jeg er 23 og mannen er 27, håper på en spire iløpet av sommeren. Hadde Positiv EL test igår mårest, så blir spennende å se. Vil gjerne følge med her, om hvordan det går med alle dere fremover! Krysser fingrene for 2017 baby for oss her inne 😀

Anonymkode: 8d8e2...cb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningen min er på bærtur denne syklusen, men vi får bare sørge for å sikre oss alle dagene :)

Har allerede en godfølelse for at det skal klaffe, noe som er litt skummelt.. Fallhøyden øker jo bare! Kommer definitivt til å teste meg sliten og trøtt, for jeg har mase graviditetstester liggende! Blir et par lange uker nå.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sluttet på prevansjon i april, men har ikke vært sammen ved eggløsning pga avstand den siste tiden. Min kjære kommer hjem på mandag, men vi rekker ikke prøve denne mnd heller. Er vi heldig kan vi klare rekke el i juli, men det er liten sjangse for det..😜 Jeg er 36 år, så vi har ikke akkurat god tid, men det skjer forhåpentligvis i løpet av 2017. Jeg har tidligere blitt gravid raskt.

Anonymkode: e034c...585

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere søte jenter som har noen formening om følgende? ❤️

Jeg har hatt uregelmessig mens, men desverre ikke skrevet ned. Kun at mensen kom 20. Mars og 27. Mai. 27. Mai kom drøyt sent syntes jeg å huske, gikk med tørt bind i en uke og ventet på mensen.... Tror dere at eggløsning kan ha kommet tidligere (ut fra den 20. dagen i mnd?) eller ut fra siste mensen? 

Om det er noen snille sjeler som orker å se på kalenderen, så hadde jeg EL slim (tror jeg ganske sikkert)  7. og 8. Juni....

Og, skal man regne EL 14 dager ETTER første mens, eller 14 dager FØR neste mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Er det noen av dere søte jenter som har noen formening om følgende? ❤️

Jeg har hatt uregelmessig mens, men desverre ikke skrevet ned. Kun at mensen kom 20. Mars og 27. Mai. 27. Mai kom drøyt sent syntes jeg å huske, gikk med tørt bind i en uke og ventet på mensen.... Tror dere at eggløsning kan ha kommet tidligere (ut fra den 20. dagen i mnd?) eller ut fra siste mensen? 

Om det er noen snille sjeler som orker å se på kalenderen, så hadde jeg EL slim (tror jeg ganske sikkert)  7. og 8. Juni....

Og, skal man regne EL 14 dager ETTER første mens, eller 14 dager FØR neste mens?

Jeg kan prøve å svare litt på noe av det :) Dessverre så er det som regel alltid tida før EL som varierer, mens tida fra EL til neste mens er konstant. Dermed nytter det ikke å telle dager fra forrige mens. Hvis du vet når du har EL (tester, slim, kjenner EL-smerter, temperatur), kan du vite ganske sikkert når mensen skal komme. Men det er jo ikke alltid så lett å vite! 

Vet du noe om hvor lange syklusene dine er vanligvis? Det kan godt hende at EL kom 9. - 10., og at selv om forrige runde ble uvanlig lang, blir denne kortere. EL-slim skal være en god indikator, og EL kan godt tenkes å komme den dagen det er borte igjen. Men det er egentlig bare temperaturmåling over tid som kan si det helt sikkert. 

Kanskje vi ligger likt denne syklusen, jeg mener at jeg hadde EL 9. juni og IKM 24 :)  (jeg har 13 dager mellom EL og IKM. Det er ikke alltid nøyaktig 14, men hos samme kvinne pleier det i hvertfall å være samme antal dager mellom EL og mens hver gang, selv om syklusen ellers varierer).

Håper jeg svarte på noe av det du lurte på!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, Illy skrev:

Jeg kan prøve å svare litt på noe av det :) Dessverre så er det som regel alltid tida før EL som varierer, mens tida fra EL til neste mens er konstant. Dermed nytter det ikke å telle dager fra forrige mens. Hvis du vet når du har EL (tester, slim, kjenner EL-smerter, temperatur), kan du vite ganske sikkert når mensen skal komme. Men det er jo ikke alltid så lett å vite! 

Vet du noe om hvor lange syklusene dine er vanligvis? Det kan godt hende at EL kom 9. - 10., og at selv om forrige runde ble uvanlig lang, blir denne kortere. EL-slim skal være en god indikator, og EL kan godt tenkes å komme den dagen det er borte igjen. Men det er egentlig bare temperaturmåling over tid som kan si det helt sikkert. 

Kanskje vi ligger likt denne syklusen, jeg mener at jeg hadde EL 9. juni og IKM 24 :)  (jeg har 13 dager mellom EL og IKM. Det er ikke alltid nøyaktig 14, men hos samme kvinne pleier det i hvertfall å være samme antal dager mellom EL og mens hver gang, selv om syklusen ellers varierer).

Håper jeg svarte på noe av det du lurte på!:P

Tusen takk for svar! Jeg er i første prøveperiode og blir passe gal av å prøve å telle dager - og sånn det ser ut nå er det vist ikke vits med dagetelling...:) Mensen bruker normalt sett å komme på samme dato +/- en dag, og over tid bruker mensen å komme tidligere. Jeg hadde skikkelig med slim som sagt, eggehvite i hytt og gevær og jeg håper jo selvfølgelig at det var eggløsningen som kom :-) Om det ikke klaffer denne gangen blir det nok kjøpt inn EL tester.... Meeeeen, det som sliter meg ut nå er å vite når vi skal ha sex :P Så langt nå har vi hatt sex hver dag i en uke, men om syklusen er helt teit og lang og sær ser det vel ut for at vi må fortsette å hoppe i senga.... :-) Sukk :-D 

- i tillegg går jeg å leter etter symptomer, og jeg syns selv kroppen er litt annerledes disse dager. Småtrøtt, irritabel, oppblåst... Ikke lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TrineTrampoline skrev:

Tusen takk for svar! Jeg er i første prøveperiode og blir passe gal av å prøve å telle dager - og sånn det ser ut nå er det vist ikke vits med dagetelling...:) Mensen bruker normalt sett å komme på samme dato +/- en dag, og over tid bruker mensen å komme tidligere. Jeg hadde skikkelig med slim som sagt, eggehvite i hytt og gevær og jeg håper jo selvfølgelig at det var eggløsningen som kom :-) Om det ikke klaffer denne gangen blir det nok kjøpt inn EL tester.... Meeeeen, det som sliter meg ut nå er å vite når vi skal ha sex :P Så langt nå har vi hatt sex hver dag i en uke, men om syklusen er helt teit og lang og sær ser det vel ut for at vi må fortsette å hoppe i senga.... :-) Sukk :-D 

- i tillegg går jeg å leter etter symptomer, og jeg syns selv kroppen er litt annerledes disse dager. Småtrøtt, irritabel, oppblåst... Ikke lett ;)

Det er ikke lett! Høres ut som en god idé å prøve med eggløsningstester. Men satser på at du ikke rekker å starte med det da :) Vi har prøvd ei god stund. Det er kjipt, men det fine er at man blir veldig godt kjent med kroppen. Nå merker jeg når eggløsning kommer, ved at det noen symptomer som går igjen fra måned til måned. Det skal holde med sex annenhver dag, for sæden overlever ei stund der inne :) Er man ivrig og redd for å gå glipp av sjansen, kjennes det kanskje best med hver dag. Men blir det slitsomt og styrete, skal man altså ha like store sjanser med annen hver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid! Sluttet på p-pillen i mai, så det har gått fort! Har vært ekstremt trøtt denne uken, så jeg skjønte at noe var på gang. Har ikke flere symptomer foreløpig fordi det er så tidlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...