Gå til innhold

2017 baby :)


TrineTrampoline

Anbefalte innlegg

Gjest Theakri
4 timer siden, TrineTrampoline skrev:

Hmmm...... kanskje det er noe du forventer skal komme når du er gravid - og som følge av det har det forsterket de "vanlige" menssymptomene nå? :D ^^, Eller om du har noe i tillegg på vei, type influensa? Jeg er heldigvis av typen som har minimalt med mensensmerter, et par ganger i året får jeg bare litt ryggvondt på grunn av TR. Derimot får jeg både et par ekstra kviser og et irriterende sukkerbehov hver gang "tanta" kommer, BAH ^^, Det er én av mange ting jeg gleder meg til med å bli gravid, adios mensen! ;) Vi skal i bryllup til helgen og TR skal komme til da, superfestlig...... Svett i en bunad med hun på besøk ^^, 

hehe! ja gudene vet hva det er for noe, har aldri hatt mensensmerter før :fnise:
Vi er heldige som ikke har smerter til vanlig, for om dette er mensensmerter så skjønner jeg virkelig ikke hvordan folk overlever dette hver mnd! :fnise:
baah.. så kjedelig at hun må trenge seg på akkurat når du skal noe festlig!  du får pakke henne inn i bunaden og håper hun ikke viser seg til resten av folket i bryllupet, he he :legrine: uff, nå er jeg overtrøtt ser jeg, på tide med litt søvn :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, TrineTrampoline skrev:

Jeg er redd jeg kommer til å åpne gapet noe voldsomt om jeg er misfornøyd den dagen jeg eventuelt skal føde.... :P Er godt over halvt nordlending og temperamentet derifra kommer når det behøves, uten filter, haha, uff! ;) 

Haha 😂 Det er nok kanskje like greit og sette de på plass! Jeg forsvant desverre inn i min egen lille lystgassverden 😜 Hadde rier i 36 timer så fikk ikke sagt så mye til slutt. Skal preppe gubben godt så han kan snakke for meg neste gang 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rosenkål skrev:

Hehe, jeg er veldig flink til å prokrastinere, desverre! Jeg er ikke ferdig enda, kan si at det innenfor helsesektoren, har ikke så lyst å si akkurat hva :) et år igjen, så det blir permisjon siste semesteret men det skal gå greit. Har heller lyst til det og få støtte fra lånekassen enn å gå så lenge i permisjon etter jeg er ferdig utdanna før jeg søker jobb. Nærmer meg 30 så føler tiden nesten renner fra meg også.. 

Hvor langt har du kommet i studiene? Og hva, hvis du har lyst å si det? :)

Jeg sluttet på pillen og gikk over på kobberspiral,  var veldig fornøyd med den. Eneste var at det var helt enormt vondt å få satt den inn. Det er et hormonfritt alternativ i hvert fall :) Evt så har du jo p-stav og hormonspiral som skal være veldig greit :)

Jeg går i hvert fall aldri over på pillen igjen! 

Er det mindre hormoner i p-stav og spiral? :) har tenkt litt på kobber spiral og, men vet ikke helt hva jeg tror om den enda :) orket ikke sette inn spiral for ett år siden når jeg viste vi skulle ha en nr 2. En spiral kan vel sitte en stund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TrineTrampoline skrev:

Jeg har kommet til andre året, og studerer noe så gøyalt som jus og adminstrasjon, he he.... :P Pga. kneet mitt som er ødelagt måtte jeg innfinne meg i å utdanne meg til å bli ei kontorrotte, men jeg håper jeg finner noen interessante jobber allikevel! :) Vi håper jeg føder før jeg er ferdig med utdannelsen, det klaffer bedre både mtp å få støtte for min del, og når da poden er barnehageklar er jeg klar til å søke jobb :) I tillegg får jeg masse hjemmetid med den lille når jeg tar siste semesteret, jeg studerer mer eller mindre mest hjemmefra :) Motsatt hadde vi måttet vente mye lengre, og vi syns det er greit å produsere en liten førstefødte snart :) 

Hihi jeg har en liten drøm om å bli kontorrotte 😂 Men må finne ut hva jeg skal bli først, er så vanskelig og bestemme seg!  Uff det verste med og få barn må være og begynne på jobb igjen 😕 De første ukene var tortur, selv om jeg viste at han hadde det fint hjemme med pappa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Theakri skrev:

hehe! ja gudene vet hva det er for noe, har aldri hatt mensensmerter før :fnise:
Vi er heldige som ikke har smerter til vanlig, for om dette er mensensmerter så skjønner jeg virkelig ikke hvordan folk overlever dette hver mnd! :fnise:
baah.. så kjedelig at hun må trenge seg på akkurat når du skal noe festlig!  du får pakke henne inn i bunaden og håper hun ikke viser seg til resten av folket i bryllupet, he he :legrine: uff, nå er jeg overtrøtt ser jeg, på tide med litt søvn :sovne:

Jeg håper det er siste gangen på flere måneder hun kommer, for om 2,5 uke ca begynner vi på rett :D 
Har du fortsatt smerter eller? =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hollie321 skrev:

Haha 😂 Det er nok kanskje like greit og sette de på plass! Jeg forsvant desverre inn i min egen lille lystgassverden 😜 Hadde rier i 36 timer så fikk ikke sagt så mye til slutt. Skal preppe gubben godt så han kan snakke for meg neste gang 😄

Oi, er ikke 36 timer veldig lenge? Super-power! :O :D Vi har ikke lystgass på sykehuset her i byen - hvordan funket det på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Hollie321 skrev:

Hihi jeg har en liten drøm om å bli kontorrotte 😂 Men må finne ut hva jeg skal bli først, er så vanskelig og bestemme seg!  Uff det verste med og få barn må være og begynne på jobb igjen 😕 De første ukene var tortur, selv om jeg viste at han hadde det fint hjemme med pappa. 

Jeg tror jeg kjenner følelsen av å forlate det man elsker - jeg blir deprimert om jeg må bort fra de små firbeinte, de betyr ekstremt - vanvittig mye for meg <3 Og jeg vil tro det er et langt sterkere bånd mellom mor-barn <3 :) Tommel opp for oss fremtidige kontorrotter :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Oi, er ikke 36 timer veldig lenge? Super-power! :O :D Vi har ikke lystgass på sykehuset her i byen - hvordan funket det på deg?

Jo det er veldig lenge :P tror eg førstegangsfødende bruker i snitt 18 timer. Åå lystgass er noe av det mest fantastiske jeg har vert borti. Hjalp veldig på å holde fokus på å puste riktig :) tok den verste toppen på riene. Jeg nekter og føde igjen uten lystgass 😂 Man blir rett og slett litt brisen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Jeg tror jeg kjenner følelsen av å forlate det man elsker - jeg blir deprimert om jeg må bort fra de små firbeinte, de betyr ekstremt - vanvittig mye for meg <3 Og jeg vil tro det er et langt sterkere bånd mellom mor-barn <3 :) Tommel opp for oss fremtidige kontorrotter :D 

Ja skjønner hvordan du har det, har to pelsbarn selv :) har alltid sett på hundene som barna mine :P men båndet man får til sitt eget barn er større enn noe annet. Kan nesten ikke forklares :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
2 timer siden, TrineTrampoline skrev:

Jeg håper det er siste gangen på flere måneder hun kommer, for om 2,5 uke ca begynner vi på rett :D 
Har du fortsatt smerter eller? =/

Så spennende, vi har mye og se frem til! mye GODT håper jeg :Nikke:
Ja, smertene eller krampene kommer innom et par ganger om dagen.. begynner å bli plagsomt, så håper at tanta snart går bort, i håp om at det er mensensmerter og ikke noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb 23.30, sovnet ca 1.00, mini våken 06.10 😂😨 må være i barnehagen seinest 08.00 :) hverdagsstress :P 

mål for denne prøveperioden: ikke teste før om MINST 2-3 uker hvis tanta ikke kommer før. Har masse billigstrimmler liggende fra forrige gang, så vanskelig og la være og teste 😄 Blir helt sprø når jeg først begynner og teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heller ikke teste denne perioden. Jeg er 6 DPO i dag, men tror ikke på suksess denne perioden fordi mannen var syk rett etter påske. Og høy feber over en lengre periode kan herje med kvaliteten på svømmerne. Så nå er det bare å vente på IKM. Appen min sier den kommer 29/5, og jeg tror 27/5. Så den 30/5 drar jeg på apoteket og kjøper test, om det passer sånn. 

Jeg tror det henger litt i fra kjemisk graviditet også. Jeg fikk jo svak positiv.. og enda en svak positiv. Også en positiv digitaltest. Også tok jeg ikke flere tester (dette var over tre dager). Og på tredje dagen uten testing kom mensen igjen. Jeg hadde rukket å være glad og håpefull i nesten en uke. Hadde jeg ventet til dagen etter IKM med å teste, så ville jeg kanskje ikke fått positiv test i det hele tatt, bare mensen såvidt på etterskudd. 

Men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet jeg er testetøs og kontrollfrik.. så om denne prøvingen drar ut, så er jeg i gang igjen, med EL-strimler og billigtester fra 8-9 DPO.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, TrineTrampoline skrev:

ååå - leit å høre om hendelsen i Januar, håper det går veien for dere nå! :) Har dere prøvd aktivt siden? 
10 år, heeeerlig!! :D Elsker unge kjærlighetshistorier som har vart lenge! 

takk for det, det har vært noen tunge mnd siden januar så jeg håper på klaff snart nå! Vi har egentlig prøvd aktivt siden, men rundt første pp ble vi begge influensasyke, først han og så meg. også var det en pp EL var forsinka så da trur jeg vi bommet sånn sett.. så det har ikke vært helt meninga at jeg skulle bli gravid med en gang igjen trur jeg.. :P 

15 timer siden, rosenkål skrev:

Det var trist å høre :klem: Krysser fingrene for at det går denne gangen :) 

Vi er ganske like aldersmessig og lengden på forholdet, vi er et år eldre og vært sammen et år lenger, hehe. Har ingen fra før så håper at første kommer i 2017 :D 

takk for det.:klem: så moro med likhetene! :smilorange:

 

Krysser fingrene for at alle her inne kan få en 2017 baby. Moro med så mye aktivitet her! :smilorange:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg skal heller ikke teste denne perioden. Jeg er 6 DPO i dag, men tror ikke på suksess denne perioden fordi mannen var syk rett etter påske. Og høy feber over en lengre periode kan herje med kvaliteten på svømmerne. Så nå er det bare å vente på IKM. Appen min sier den kommer 29/5, og jeg tror 27/5. Så den 30/5 drar jeg på apoteket og kjøper test, om det passer sånn. 

Jeg tror det henger litt i fra kjemisk graviditet også. Jeg fikk jo svak positiv.. og enda en svak positiv. Også en positiv digitaltest. Også tok jeg ikke flere tester (dette var over tre dager). Og på tredje dagen uten testing kom mensen igjen. Jeg hadde rukket å være glad og håpefull i nesten en uke. Hadde jeg ventet til dagen etter IKM med å teste, så ville jeg kanskje ikke fått positiv test i det hele tatt, bare mensen såvidt på etterskudd. 

Men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet jeg er testetøs og kontrollfrik.. så om denne prøvingen drar ut, så er jeg i gang igjen, med EL-strimler og billigtester fra 8-9 DPO.. :P

Så kjedelig med kjemisk da :( sjønner godt at du ble skuffet da! Sist jeg ble gravid testet jeg heller ikke før uteblitt mens. Hadde ingen symptomer før IKM dagen, men så kom dem som perler på en snor. Hadde jo egentlig gitt opp håpet, men måtte ta en da når jeg følte meg så rar 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen kan hjelpe meg, ev. bare komme med noen beroligende ord... 

Jeg slutta på pilla etter 8 år i februar. Tok blodprøve hos legen i april som viste at hormonene var som de skulle. Fikk tr som normalt, og har begynt å bruke Life-appen for å få litt oversikt. Men nå er det ingen tegn til tr, skulle kommet på søndag. Negativ g-test u dag, og tyoen bedyrer at han har trukket seg ut i tide hver gang. Hadde håpet å begynne prøvingen ved el i juni, men nå skjønner jeg ingen ting av min egen syklus. Stresskjøpte 100 el-strips og 50 g-tester fra ebay, så lurer på om det har noe for seg å teste el hver dag forå få litt oversikt? Har sånne strips hjulpet noen av dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Frøken I skrev:

Håper noen kan hjelpe meg, ev. bare komme med noen beroligende ord... 

Jeg slutta på pilla etter 8 år i februar. Tok blodprøve hos legen i april som viste at hormonene var som de skulle. Fikk tr som normalt, og har begynt å bruke Life-appen for å få litt oversikt. Men nå er det ingen tegn til tr, skulle kommet på søndag. Negativ g-test u dag, og tyoen bedyrer at han har trukket seg ut i tide hver gang. Hadde håpet å begynne prøvingen ved el i juni, men nå skjønner jeg ingen ting av min egen syklus. Stresskjøpte 100 el-strips og 50 g-tester fra ebay, så lurer på om det har noe for seg å teste el hver dag forå få litt oversikt? Har sånne strips hjulpet noen av dere? 

 

Hei!

 

Først: Det kan ta tid å få syklusen i orden etter prevenasjonsbruk med hormoner. Dette kan være like vanskelig å komme i gjenge igjen etter ett år på pillen, som etter ti. Alle er forskjellige der. Så ikke tenk at du har ødelagt noe, for det har du ikke. Men, det at mensen dukker opp som den skulle, betyr ikke at syklusen din er helt i boks igjen. Man kan ha en normal syklus også en lang eller en kort.. det kan holde på slik i flere sykluser før den blir helt stabil. At du har gått over forventet tid nå uten å være gravid, det betyr ikke at noe er galt. Det kan bety at du hadde eggløsning litt senere enn vanlig.

Jeg brukte EL-tester over flere sykluser, og i ene syklusen min brukte jeg flere tester om dagen fra 5-6 syklusdag og til jeg var sikker på at EL var omme. Jeg fant ut at jeg hadde EL på syklusdag 16-18, og ikke på dag 14 som de fleste kalendere og apper estimerer at man har. Og jeg har da litt kortere lutealfase. Det er jo en hjelp til å vite at man har sex på rette dagen, samt en trøst å vite at kroppens hormoner er regelmessige og gjør det de skal.

Men tester viser bare at kroppen forsøker å ha eggløsning. En sikrere hjemmetest for å vite om man har hatt, er å ta basal kroppstemperatur. Evt blodprøver hos legen på faste tidspunkt kan hjelpe til å vite om dette er normalt. Men sannsynligvis er alt normalt, men bare litt ustabilt ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for svar, det er gjerne bare å snakke med andre som hjelper når man blir litt bekymret. Jeg har jo lest at flere har ugjevn syklus etter pilleslutt, men tenkte jeg var heldig og slapp det siden blodprøven var vanlige... Får gå på apoteket og kjøpe termometer. Jeg har ikke tenkt å overstresse, men nå når det snart gjelder vil jeg vite at jeg "virker":P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vet at billige-tester har termometer til 99 kroner som har to desimaler. Det er anbefalt å ha digitalt termometer med to desimaler når du skal tempe etter eggløsning. Det finnes mye informasjon om det, mitt tips er å søke på BBT - body basal temperature, og strofen "TTC" som står for Trying To Conceive. Det vil gi masse nyttige treff og tips.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Havrekjeksen skrev:

Hei. Jeg vet at billige-tester har termometer til 99 kroner som har to desimaler. Det er anbefalt å ha digitalt termometer med to desimaler når du skal tempe etter eggløsning. Det finnes mye informasjon om det, mitt tips er å søke på BBT - body basal temperature, og strofen "TTC" som står for Trying To Conceive. Det vil gi masse nyttige treff og tips.

Tusen takk for tipset:laugh: Er så kjekt å kunne spørre folk her!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket så hyggelig med denne tråden, så jeg slenger meg på :)

Jeg og kjæresten er 25 begge to, har vært sammen i 4 år. Vi har kjøpt leilighet og bil, og nå er vi klare for å begynne å prøve på en liten en! Spennende tid fremover :) 

Jeg er ganske ny her generelt, syns det er så hyggelig at vi kan støtte hverandre her inne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...