Gå til innhold

2017 baby :)


TrineTrampoline

Anbefalte innlegg

3 timer siden, frøken gurine:) skrev:

Håper også på 2017 baby..:) skulle egentlig hatt juli baby 2016 men mistet i januar. Har siden vært veldig klar for å bli gravid på nytt, men ting har ikke klaffet ennå.. 

Jeg er 27 og samboeren er 30, har vært sammen i 10 år og vi har ingen  barn fra før. 

Det var trist å høre :klem: Krysser fingrene for at det går denne gangen :) 

Vi er ganske like aldersmessig og lengden på forholdet, vi er et år eldre og vært sammen et år lenger, hehe. Har ingen fra før så håper at første kommer i 2017 :D 

4 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Hmmm...... kanskje det er noe du forventer skal komme når du er gravid - og som følge av det har det forsterket de "vanlige" menssymptomene nå? :D ^^, Eller om du har noe i tillegg på vei, type influensa? Jeg er heldigvis av typen som har minimalt med mensensmerter, et par ganger i året får jeg bare litt ryggvondt på grunn av TR. Derimot får jeg både et par ekstra kviser og et irriterende sukkerbehov hver gang "tanta" kommer, BAH ^^, Det er én av mange ting jeg gleder meg til med å bli gravid, adios mensen! ;) Vi skal i bryllup til helgen og TR skal komme til da, superfestlig...... Svett i en bunad med hun på besøk ^^, 

Bunad med tante på slep høres ikke så kjekt ut nei. Det blir nok uansett gøy :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 17.5.2016 at 18.35, melatonin skrev:

Og jeg for dere! Ser ut til at du er godt forbredt på å et svangerskap allerede du! Var ute på tur i skogen i dag og tenkte at kanskje neste 17 mai har vi en rykende fersk bebbis i hus! Kanskje dere og!

Det hadde vært så gøy med en pode til neste 17. Mai! :O :D * kan ikke vente*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Nei, nå lærte jeg noe nytt - gravide skal ikke ligge på rygg! Jaja, noen ganger er det veldig ålreit å bo med en ambulansearbeider ;)  

Kun på siden i 9 mnd? :sjokkbla: det går jo ikke an! Da tror jeg i hvert fall jeg må gå til innkjøp av an sånn stor pute å ha i rygg og mellom beina :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, TrineTrampoline skrev:

Tenk hvordan det blir når du blir gravid, tihii ^^,

Hahaha, det blir faktisk krise :fnise: Får håpe jeg har en telefon som ikke motarbeider meg når den tid kommer da hvertfall!:tongue: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, rosenkål skrev:

Kun på siden i 9 mnd? :sjokkbla: det går jo ikke an! Da tror jeg i hvert fall jeg må gå til innkjøp av an sånn stor pute å ha i rygg og mellom beina :P 

I hvertfall siste trimester, tyngden på fosteret presser på hovedvenen som sender blod tilbake til hjertet - kan f.eks føre til at en svimer av (får tilbake oksygenfattig blod). Så, når siste trimester kommer, ligg litt på siden jenter! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, rosenkål skrev:

Kun på siden i 9 mnd? :sjokkbla: det går jo ikke an! Da tror jeg i hvert fall jeg må gå til innkjøp av an sånn stor pute å ha i rygg og mellom beina :P 

Jeg har aldri hørt at gravid faktisk ikke "får lov" å ligge på ryggen, men jeg tror det blir ganske ubehagelig etter en liten stund uansett - med en baby som moser innvollene dine:tongue: Ei venninne kjøpte en ammepute midt i graviditeten og har brukt den som støtte for magen i senga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Camilla12345 skrev:

Jeg har aldri hørt at gravid faktisk ikke "får lov" å ligge på ryggen, men jeg tror det blir ganske ubehagelig etter en liten stund uansett - med en baby som moser innvollene dine:tongue: Ei venninne kjøpte en ammepute midt i graviditeten og har brukt den som støtte for magen i senga..

Ikke jeg heller, før til nå ^^ Hele bataljonen ligger i senga, dvs meg og samboer + de to små på profilbildet mitt ;) Jeg leser på eksamen og min bedre halvdel videreutdanner seg til å bli Paramedic - og i det han leser på kom det ut til gravid-fakta ;) Jeg kan jo faktisk føde hjemme, og samboer ta imot! Hehe, meeeeen, det tror jeg ikke vi er helt gira på ifall noe skulle skje :) De var tøffinger i gamle dager, når de presset på hjemme i stua, med jordmor på vei i båt midtfjords! :)  Amen til de! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste trimester kan jeg forstå ja. Sikkert andre også.. Ikke vet jeg. Jeg får vente og se hvordan det blir :) vi er jo alle forskjellig og får ulik størrelse på både mage og baby. 

Jeg sa til meg selv at jeg skulle kun holde meg til de graviditetstestene som fulgte med monitoren min. Men  siden de er så himla dyre(og ikke så sensitive etter hva jeg har lest) og jeg er utålmodig som bare det, bestilte jeg noen fra ebay i dag :rodme: Forventa levering: tidlig neste uke, som er helt greit siden jeg kan tidligst teste neste torsdag uansett. Så da venter jeg på to ting! Gleder meg til neste uke! :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, rosenkål skrev:

Siste trimester kan jeg forstå ja. Sikkert andre også.. Ikke vet jeg. Jeg får vente og se hvordan det blir :) vi er jo alle forskjellig og får ulik størrelse på både mage og baby. 

Jeg sa til meg selv at jeg skulle kun holde meg til de graviditetstestene som fulgte med monitoren min. Men  siden de er så himla dyre(og ikke så sensitive etter hva jeg har lest) og jeg er utålmodig som bare det, bestilte jeg noen fra ebay i dag :rodme: Forventa levering: tidlig neste uke, som er helt greit siden jeg kan tidligst teste neste torsdag uansett. Så da venter jeg på to ting! Gleder meg til neste uke! :D 

Digg å glede seg til noe, men det vi gleder oss til føles som en evighet!! ^^, Og et shoppingtips, har du sjekka ut Aliexpress? Det er som regel der Ebay selgerne får tak i sine ting, dvs. du finner lignende og andre produkter litt rimeligere :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Ikke jeg heller, før til nå ^^ Hele bataljonen ligger i senga, dvs meg og samboer + de to små på profilbildet mitt ;) Jeg leser på eksamen og min bedre halvdel videreutdanner seg til å bli Paramedic - og i det han leser på kom det ut til gravid-fakta ;) Jeg kan jo faktisk føde hjemme, og samboer ta imot! Hehe, meeeeen, det tror jeg ikke vi er helt gira på ifall noe skulle skje :) De var tøffinger i gamle dager, når de presset på hjemme i stua, med jordmor på vei i båt midtfjords! :)  Amen til de! :)

Oi, så spennende! Jeg har snust litt på den nye paramedic utdannelsen men slått det ifra meg. Jeg sitter også å leser til eksamen, eller akkuratt nå sitter jeg og prokrastinerer for harde livet :fnise: Hadde jeg vært trygg på området hadde jeg vært åpen for å føde hjemme men tror  ikke samboeren min er heeeelt med på det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var mye artigere å sitte innpå her enn å sitte druknet i notater. Så da hiver jeg ut enda en "funfact" fra min travle hjernen ;)
Jeg håper jo selvfølgelig at jeg blir gravid og kommer dithen en dag at jeg skal føde. Akkurat det med smerter og sådan tenker jeg ikke stort på, ei heller hvordan jeg eventuelt vil ha det. (Jeg antar og håper det er normalt å tenke litt på fødsler allerede? hehe, det er jo litt av det å bli forelder det og...) Men, det er en ting jeg er totalt avhengig av - musikk. Og jeg vil ha musikk jeg elsker og digger i bakgrunnen eller med en propp i øret når jeg en gang skal føde. Det er utrolig hvor mye musikk kan gjøre med en! Er det flere som har rare tanker som meg? :D Ler litt av meg selv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, rosenkål skrev:

Oi, så spennende! Jeg har snust litt på den nye paramedic utdannelsen men slått det ifra meg. Jeg sitter også å leser til eksamen, eller akkuratt nå sitter jeg og prokrastinerer for harde livet :fnise: Hadde jeg vært trygg på området hadde jeg vært åpen for å føde hjemme men tror  ikke samboeren min er heeeelt med på det :P 

Haha, fremmedord, måtte søke opp prokastinerer ;) Jeg er en evig prokastinerer selv, men heldigvis kompanseres det med at jeg jobber enormt bra under press ;) Hva er du utdannet Rosenkål? :) Og hvilken eksamen leser du på? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Hei Hollie! (digger navnet, er det ditt ekte? :D )
Hvilke bivirkninger har du hatt på pillene? Piller var aldri noe for meg, hovedsaklig fordi jeg for lenge siden gikk på ganske sterke smertestillende pga. totalt ødelagt kne, og vi var redd for at de tablettene "ødela" eller reduserte effekten til p-pillene. Så vi har vært gummibrukere ^^, 
Er det ikke fascinerende, at kroppen plutselig kommer på at den skal bli gravid etter 13 mnd? ;) Selv om det nok er dørge kjedelig å vente ;) Herlig barnehage dere har da - akkurat det med barnehageinntak har vi og tenkt på :) 
Gleder meg til å følge deg! :) Tvi tvi :D 

Hei! 😃 

Nei desverre er ikke navet mitt ekte navn 😂 Skulle ønske da! 😁 

Har fått migrene av nesten alle pillene jeg har prøvd, veldig slitsomt. To av merkene har jeg hatt konstant småblødninger og har blitt veldig uggen av det ene merket :P så kroppen min er ikke så enig med disse hormontablettene. Frister ikke og gå tilbake til det etter neste mann så vi får vri hjernen for og finne en løsning. 

Hadde veeeldig ustabile sykluser etter at jeg slutta med pillene første gang. Kunne gå alt fra 26-60!! 😨 Dager mellom hver mens. Men den har vert stabil etter fødsel før jeg startet på pillene igjen :) så håper det går bedre denne gangen! Jeg gav opp på slutten og trodde jeg aldri skulle bli gravid. Sendte gubben for og ta spermprøve (stakkars fikk jo helt angst) og dagen etter testet jeg positivt 😂👏🏼 

Veldig deilig med barnehage som tar inn hele året. Synest det er en tåpelig regel at de kun har ett opptak i året! Hva med alle de andre barna som ikke er født akkurat på den tiden? Merket presset på føden sist, smikk fullt når vi drog hjem. Så måtte klare oss selv siste døgnet 😂 Så det frister ikke til gjentagelse. Så har jeg lyst på en dreven jordmor, pga fødselen sist :) 

Anonymkode: f32b9...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

Uff, det var mye artigere å sitte innpå her enn å sitte druknet i notater. Så da hiver jeg ut enda en "funfact" fra min travle hjernen ;)
Jeg håper jo selvfølgelig at jeg blir gravid og kommer dithen en dag at jeg skal føde. Akkurat det med smerter og sådan tenker jeg ikke stort på, ei heller hvordan jeg eventuelt vil ha det. (Jeg antar og håper det er normalt å tenke litt på fødsler allerede? hehe, det er jo litt av det å bli forelder det og...) Men, det er en ting jeg er totalt avhengig av - musikk. Og jeg vil ha musikk jeg elsker og digger i bakgrunnen eller med en propp i øret når jeg en gang skal føde. Det er utrolig hvor mye musikk kan gjøre med en! Er det flere som har rare tanker som meg? :D Ler litt av meg selv ;) 

Nei det er ikke unormalt og tenke fødsel allerede :) det er jo en big deal som man må gjennom! 

Musikk får du nok høre på, jordmor satte på radio til meg, selv om jeg var for langt borte mentalt til og høre etter 😂 

Forrige fødsel tok jeg det veldig som det kom, viste jo virkelig ikke hva jeg gikk til. Så neste fødsel skal jeg nok sette flere krav, og kreve og få gå gjennom journalen fra forrige gang. Men min fødsel endte i hastesnitt pga stjernekikker som lå skeivt i bekkenet. Har tatt CT for og måle bekkenet, men får ikke vite resultatet før jeg blir gravid! 😨😑 

men jeg tror det er veldig fint og sette seg noen tanker rundt selve fødselen. Selv om at ikke helt vet hva man går til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 😃 

Nei desverre er ikke navet mitt ekte navn 😂 Skulle ønske da! 😁 

Har fått migrene av nesten alle pillene jeg har prøvd, veldig slitsomt. To av merkene har jeg hatt konstant småblødninger og har blitt veldig uggen av det ene merket :P så kroppen min er ikke så enig med disse hormontablettene. Frister ikke og gå tilbake til det etter neste mann så vi får vri hjernen for og finne en løsning. 

Hadde veeeldig ustabile sykluser etter at jeg slutta med pillene første gang. Kunne gå alt fra 26-60!! 😨 Dager mellom hver mens. Men den har vert stabil etter fødsel før jeg startet på pillene igjen :) så håper det går bedre denne gangen! Jeg gav opp på slutten og trodde jeg aldri skulle bli gravid. Sendte gubben for og ta spermprøve (stakkars fikk jo helt angst) og dagen etter testet jeg positivt 😂👏🏼 

Veldig deilig med barnehage som tar inn hele året. Synest det er en tåpelig regel at de kun har ett opptak i året! Hva med alle de andre barna som ikke er født akkurat på den tiden? Merket presset på føden sist, smikk fullt når vi drog hjem. Så måtte klare oss selv siste døgnet 😂 Så det frister ikke til gjentagelse. Så har jeg lyst på en dreven jordmor, pga fødselen sist :) 

Anonymkode: f32b9...98d

Ups ble vist anonym, det var ikke meningen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, TrineTrampoline skrev:

I hvertfall siste trimester, tyngden på fosteret presser på hovedvenen som sender blod tilbake til hjertet - kan f.eks føre til at en svimer av (får tilbake oksygenfattig blod). Så, når siste trimester kommer, ligg litt på siden jenter! :D 

Det stemmer :) merka ikke ubehag selv, men under fødselen fikk jeg streng beskjed om å ikke ligge på ryggen for de merket det godt på fostermålingene. Så tror ikke jeg tør det igjen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 😃 

Nei desverre er ikke navet mitt ekte navn 😂 Skulle ønske da! 😁 

Har fått migrene av nesten alle pillene jeg har prøvd, veldig slitsomt. To av merkene har jeg hatt konstant småblødninger og har blitt veldig uggen av det ene merket :P så kroppen min er ikke så enig med disse hormontablettene. Frister ikke og gå tilbake til det etter neste mann så vi får vri hjernen for og finne en løsning. 

Hadde veeeldig ustabile sykluser etter at jeg slutta med pillene første gang. Kunne gå alt fra 26-60!! 😨 Dager mellom hver mens. Men den har vert stabil etter fødsel før jeg startet på pillene igjen :) så håper det går bedre denne gangen! Jeg gav opp på slutten og trodde jeg aldri skulle bli gravid. Sendte gubben for og ta spermprøve (stakkars fikk jo helt angst) og dagen etter testet jeg positivt 😂👏🏼 

Veldig deilig med barnehage som tar inn hele året. Synest det er en tåpelig regel at de kun har ett opptak i året! Hva med alle de andre barna som ikke er født akkurat på den tiden? Merket presset på føden sist, smikk fullt når vi drog hjem. Så måtte klare oss selv siste døgnet 😂 Så det frister ikke til gjentagelse. Så har jeg lyst på en dreven jordmor, pga fødselen sist :) 

Anonymkode: f32b9...98d

Er kondom uaktuelt? Vi har vent oss til det, i starten forsvant jo litt av sjarmen når det ble et avbrekk for å "kle på", men jeg trenger i hvertfall ikke all opp-og-ned det kan følge med p-piller :) Jeg gikk på p-pillene en liten periode, og tenkte blant annet at det var toppen å kunne hoppe over en mens om vi f.eks skulle på en plass for å bade. Men det funket ikke å utsette mensen for min del :P Jeg tror jeg har en meget bestemt kropp ^^, 
Enig, det er latterlig at det skal forskjellbehandles når det kommer til barneplass! Særlig tatt i betraktning at vi lever i demokrati-likestillings-velferd-Norge! Men det er vel snakk om endringer, et opptak til? 

Hvordan er systemet med jordmor? Får du tildelt en med en gang du er gravid? Om hun er på vakt når du føder, er det hun som bistår? Jeg håper så inderlig jeg får ei jeg kan stole på når det en gang blir min tur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hollie321 skrev:

Nei det er ikke unormalt og tenke fødsel allerede :) det er jo en big deal som man må gjennom! 

Musikk får du nok høre på, jordmor satte på radio til meg, selv om jeg var for langt borte mentalt til og høre etter 😂 

Forrige fødsel tok jeg det veldig som det kom, viste jo virkelig ikke hva jeg gikk til. Så neste fødsel skal jeg nok sette flere krav, og kreve og få gå gjennom journalen fra forrige gang. Men min fødsel endte i hastesnitt pga stjernekikker som lå skeivt i bekkenet. Har tatt CT for og måle bekkenet, men får ikke vite resultatet før jeg blir gravid! 😨😑 

men jeg tror det er veldig fint og sette seg noen tanker rundt selve fødselen. Selv om at ikke helt vet hva man går til 

What, hvorfor får du ikke vite resultat før du blir gravid? Hva er begrunnelsen? :) Det er jo din kropp, skulle tro en hadde krav på å få vite ting om den, når en selv vil :) 
Hvilke krav vil du ha til neste fødsel? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare informere om at Vitus apotek har -30% på Clear Blue fertilitetsmonitor og testpinner :duskedame: Så da løper jeg på butikken jeg:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Camilla12345 skrev:

Vil bare informere om at Vitus apotek har -30% på Clear Blue fertilitetsmonitor og testpinner :duskedame: Så da løper jeg på butikken jeg:fnise:

Å nei, adjø penger, haha! Takk for tips Camilla :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...