Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nettopp gjort rent. Vasket badene og kjøkkenet, og gulvene i de andre rommene. Orket ingen skikkelig rengjøring i dag, men det lukter i allefall godt :wink: !!

Om en time skal vi møte mamma og pappa + "småtrollene" for å gå på julemarked. Det skal bli koselig! Hadde nok fått enda mer julestemning hvis det var snø, men for å se lyst på det så er det i allefall ikke kaldt :-) ! Blir nok koselig når det blir mørkt uansett!

Etter julemarkedet skal vi hjem til mamma og pappa og spise middag. Skal spise albansk mat. Mamma drev med norskopplæring for innvandrere for mange år siden, og fikk oppskriften fra en av damene der. Jeg hadde helt glemt den retten, men på mandag spratt den bare frem i hukommelsen: "Pita! Pita! Pita!" Så jeg sendte en sms til mamma om at DET var det lenge siden vi hadde spist (sikkert over 10 år siden), og hun tok hintet og inviterte oss til å komme og spise det i dag. Gleder meg :sikle:!!! Albansk pita har forresten absolutt ingenting med pitabrød å gjøre. Kan komme med en beskrivelse i kveld, må bare studere det nærmere først :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var sent hjemme i går, så jeg gikk ikke inn på KG...

Hadde en kjempefin dag! På julemarkedet var det masse folk, og kjempekoselig med fakler, juleverksted, salgsboder og nisser. Siden det var på en gård, var det mange dyr å hilse på også. Sambo og jeg hamstret frokostblandinger :o Det er en type frokostblanding jeg spiser veldig mye av, som koster 30 kr i butikken og kostet 10 kr på markedet. Så vi kjøpte likegodt de seks som var igjen :-) Ungene fikk kose med kalver, tove epler og mus, hoppe i høyet og godteposer av nissen. Så alle var fornøyde!

Da vi kjørte hjem til mamma og pappa for å lage mat, delte vi oss sånn at pappa satt på med sambo fordi de skulle innom farmor og henge opp et skap, mens jeg satt på med mamma og ungene. Da jeg, mamma og ungene kjørte inn i gården, fant vi ut at vi ikke hadde nøkkel til huset! Så da ble det en halvtimes venting (etterhvert ganske så utålmodig!!) på trappa... :-?

Så skulle vi lage den albanske maten (som heter pite, ikke pita som jeg skrev). Mamma laget en deig av mel, salt og vann som hun delte i 14 emner som hun kjevlet flate. Hun gned dem inn med olivenolje og la dem oppå hverandre i fire bunker. Jeg stekte 800 g kjøttdeig og 6 hakkede løk, og smakte til med salt og pepper. Når deigen hadde ligget med olje i ca 15 min tok mamma en av dem og "strakk den" så den dekket bunnen av en langpanne. Oppå la hun kjøttdeig/løk-blandingen. Dereter la hun på et nytt lag deig og et nytt lag kjøttdeig, enda et lag deig, resten av kjøttdeigen og et lag deig på toppen, som hun gned inn med olivenolje. Maten stekte ved 225 grader i 20 min, og måtte stå noen minutter med håndkle og plast over etter at den var tatt ut av ovnen. Det smakte kjempegodt :sikle:!!!!

Nå skal sambo og jeg til sverige for å handle og se etter julegaver. Det skal bli koselig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke handlet noen julegaver i dag, men det var koselig å gå rundt og titte... handla litt kjøtt og pålegg. Da vi kom hjem var det nesten mørkt. Sambo fikk hengt opp juletrelys i en busk i hagen. Lys i alle mulige farger :-? Han er vant til å ha et fargerikt juletre og vil helst ha fargede lys på juletreet inne. Jeg vil absolutt IKKE ha det, derfor får han lov til å ha det ute... :ler: Han rakte løv og ryddet litt også, så nå ser det ganske bra ut ved trappa!!

Vi har akkurat spilt noen runder ludo og mølle og drukket gløgg. Klokka er jo bare litt over sju, men det føles som om det er kvelden allerede! Lurer på om jeg skal bake noe jeg?? Kanskje lage ferdig bunnene til Sarah Bernard, så jeg kan lage det i morgen?? Er litt redd for at de skal bli spist opp før jul hvis jeg lager dem allerede nå :oops:

jeg har bestemt meg for at hele neste uke skal gå til å lese til blokktesten som skal være 13. desember. Da har jeg akkurat en uke på meg, og det bør holde!!

DAGENS KJÆRLIGHETSTIPS: Husk at sengen også kan brukes til en ordentlig omgang putekrig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah Bernard-bunnene er ferdige, og smaker GODT :sikle:!!! Sambo og jeg har sett på Buddy, og nå er det snart leggetid... :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skolen i dag ble jeg ganske stressa da jeg hørte alle rundt meg diskutere blokktesten... Mange har forskjellige svar på oppgavene hittil, og det blir en stor jobb å slå opp alt for å finne svarene på nytt (det er 264 spørsmål... :-? ). Så jeg må nok sette i gang med det!

Jeg gikk en tur i byen etter skolen, hadde nemlig sett noen ganske fine (og billige 8) ) julegardiner i et raklameblad fra Kid. Jeg har vært på jakt etter julegardiner til kjøkkenet lenge! Jeg har to vinduer på kjøkkenet, og de hadde bare igjen til ett vindu i butikken :-? . Men de ringte en annen Kid-butikk og ba dem holde av til meg, så jeg henter dem i morgen. Gleder meg til å lage julekjøkken :nissekone: !!

Nå har jeg skåret opp kjøtt og massevis av grønnsaker, og lapskausen står og godgjør seg på komfyren. Der skal den få stå LENGE! Det er da den blir best, synes jeg! Passet på å lage såpass mye at jeg kan fryse ned til et par-tre lapskausmiddager til.

Men NÅ må jeg nok ta fatt på blokktesten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg gått gjennom masse pensum for å finne svar på spørsmålene. Har fått unna 80 spørsmål, og har ikke tenkt å gjøre fler i dag :wink: Det var ganske ok da jeg først kom i gang!

Snakka litt med en venninne på msn nå nettopp. Vi har kjent hverandre siden vi møttes på en trampoline på en campingplass for 12-13 år siden :ler: . Skrev brev til hverandre nesten hver dag i mange år, og har besøkt hverandre noen ganger (hun bor i vest, jeg i øst...). Vi har ikke hatt så veldig mye kontakt de siste årene, men møtte hverandre en gang i fjor, og sender mailer, sms og et brev i blant :-) Hun vet nok mer om meg enn ganske mange andre, og det er kjempekoselig å ha en sånn venninne!!

Nå er sambo på vei hjem fra jobb. Han var alene i dag fordi de to andre var syke (de er bare tre)... Flinke sambo var supereffektiv og fikk gjort unna alt som sto på planen!! Så han fikk skryt av sjefen sin! Det fortjener han helt sikkert :hjerter2: ! Nå har han handlet for meg så jeg kan lage fyllet til Sarah Bernard-kakene!!

DAGENS KJÆRLIGHETSTIPS: Si "vår" i stedet for "min"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da!

jeg hørte på sangen, og den var spesiell, men han (det er broren din som synger sant? Og er bilde av?) synger jo bra.

Bor han i California?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bor i California ja! I Los Angeles. Jeg synes musikken er kjempebra, men det er vel ikke han som synger på I'm on the downside tror jeg! Stolt er jeg i hvertfall :-) :-) :-) !!! Det var han det var bilde av da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ok og ikke for lang skoledag i dag. Kjørte en tur til sgs, hvor jeg kjøpte utstyr til å lage julekort. Skulle ha hvit frostlakk også, men de hadde ikke fler igjen, så det ble sølv... Håper den er finere enn den jeg kjøpte i gull som så ut som sennep :roll: Fikk hentet julegardinene på Kid også, så i morgen blir det julekjøkken :nisseblunk: !!

Var på skøytebanen med barna i dag også. Jeg holdt på å fryse ihjel der jeg sto på sidelinjen!! Første gang uten minusgrader, men det var en skikkelig kald vind!! Brrr! Heldigvis er det bare en skøytedag igjen før jul (og da har jeg hørt rykter om at nissen kommer :nissevink: )

Da jeg var hos mamma og pappa i sta, kom onkelen min en tur på besøk. Han bor i Spania, så det er ikke ofte vi sees, men nå har de kommet for å være hjemme i jula. Mamma visste ikke at han skulle komme, så hun hadde ikke laget i stand noe. Derfor bestilte hun thai-mat. Mmm!!! Flaks at jeg var der akkurat da :sjarmor: Fikk med resten hjem også!!!

Nå er jeg hjemme igjen, og har laget ni julekort. Kortene er av sølvkartong med en firkant av hvitt "moonrock"papir foran, og med 2-3 små vatterte sølvhjerter under hverandre. Ganske fine, og ikke minst enkle!

Sambo var alene på jobb i dag også, og jeg tror han har jobbet litt for hardt disse dagene, for nå er han slett ikke i form! Kan hende han hadde blitt syk selv om han ikke jobbet, selvfølgelig :wink: Blir nok tidlig kveld i dag, så kanskje han er bedre i morgen.

DAGENS KJÆRLIGHETSTIPS: Gjem en kjærlighetslapp som kanskje ikke blir oppdaget på flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått praksisplass!!! Skal være i 1.linjetjenesten, og er KJEMPEFORNØYD med det :hoppe:! Riktignok var jeg der i første praksisperiode også, men da jobbet jeg med omsorgsovertakelse og fosterhjemsplassering, mens jeg nå skal jobbe med mottak, undersøkelse og barnevernvakt. Tror dessuten det kan være en fordel at jeg har hatt praksis og jobbet der tidligere, da er jeg jo kjent med både stedet og noen av de som jobber der, så jeg slipper "innkjøringsfasen" som pleier å ta noen uker hos meg :wink:

I dag har jeg vært på jobbsøkerkurs. Det var interessant og nyttig! Gruer meg litt til å begynne å søke på jobb, jeg!! Tror jobbintervjuene kan være ganske ekle! Satser nok på å komme inn på master ja!

Jeg har hengt opp julegardinene på kjøkkenet i dag. Hadde glemt hvor perfeksjonistisk jeg er når det gjelder gardiner!! Tåler ikke en liten skrukk eller at det ikke er helt symmetrisk! Så det var en stor overgang å gå fra helt rette panelhøyder til slike "koselige" skrukkete gardiner som henger til siden med bånd... :-? Må innrømme at det gikk en kule varmt :sinna: (stakkars sambo flyttet krokene på veggen opp og ned og hit og dit :ler: )

DAGENS KJÆRLIGHETSTIPS: Legg dere tidlig og del en ny god bok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt "Fylkesnemndsak" på skolen. En fiktiv sak vi fikk som bekymringsmelding i mars ble tatt inn for fylkesnemnda. Det var en lang og spennende dag!!! Rollene var delt ut til folk i klassen og to lærere. Jeg var legdommer, og synes jeg har lært masse! Noen av de andre imponerte stort, både som advokater, saksbehandler, vitner og privat part!! Var på skolen fra 8.00 til 15.30. Kjørte hjem midt i køen, noe som medførte at jeg fikk med meg både 15.30-, 16.00- og 16.30-nyhetene på p4! Og turen tar vanligvis 15-20 min :-?

Da jeg kom hjem, tok jeg meg litt mat og kjente at jeg var utrolig sliten, så jeg la meg litt på sofaen...og der våknet jeg nå, 19.30 :o ! Spent på om jeg får sove i natt!? Sambo er på vei hjem, så jeg skal begynne på middag til han nå. Har heldigvis fri i morgen, og da skal jeg lese masse på blokktesten, siden jeg ikke orker i dag. Skal bare kose meg med sambo og pepperkaker resten av kvelden :-) :-) !!

DAGENS KJÆRLIGHETSTIPS: Få kelneren til å servere ham/henne en blomst fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var vanskelig å sovne i går, som jeg trodde! Ikke spesielt lurt å sove fra 17.00 - 19.30 :-? Våknet klokka 10 i dag, og har testet meg selv litt i det vi skal ha prøve i på mandag. Har bare testet meg i den delen jeg kan best, og det gikk bra! Så er det to vanskelige deler igjen, da... :-?

Disse julegavene gjenstår å kjøpe:

:nisseblunk: Sambo: enten Nye Playstation 2, mobil, surroundanlegg eller klær

:nisseblunk: Lillebror: ikke helt sikker ennå

:nisseblunk: mamma og pappa sammen: mangler en vin til glassene jeg har malt på, og et eller annet som matcher duken mamma får.

:nisseblunk: Farmor: Vannkoker

:nisseblunk: Svigerfar og dama: Peissett

:nisseblunk: Svigerbestemor: sannsynligvis kurv med mat og godteri

:nisseblunk: Venninne SL: må spørre hva hun ønsker seg

Ligger ganske godt an synes jeg! Alle de andre gavene ligger her inne på "kontoret" mitt og ser veldig spennende ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte nettopp mamma og spurte om hun kunne kjøpe den nye Play Station 2 til sambo fra farmor!! Farmor har gitt pappa penger så han og mamma kan kjøpe gaver fra henne... :hoppe: Så BRA!!!! Han ønsker seg det veldig, og tenker nok at hvis han får det, så blir det fra meg. Og han regner ABSOLUTT IKKE med å få det av farmor! Hun har ikke pleid å kjøpe så dyre gaver til ham tidligere (og New PS2 er jo egentlig litt for mye av det gode). Det vil si at jeg kan kjøpe mobil, surroundanlegg eller klær... Gleder meg til jul jeg :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske typisk at det er nokså umulig å få tak i nye Play station 2... :evil: Skal ringe litt rundt i morgen mens Sambo jobber.

Sambo og jeg har vært ute og handlet. Skal ha middagsgjester i morgen. Vi tok en tur oppom faren hans og samboeren. de har nettopp flislagt badet, og jeg så det for første gang. Det var kjempefiiiint!!! :hjerter2: Gleder meg til vi får våre bad ferdige! Vi fikk med tre poser med smultringer derfra, så nå kan vi spise og gode og runde i jula :ler: Fikk høre at samboeren til broren til sambo skal opp til dem etter middag på julaften, og det betyr at sambo kommer tidligere til meg :hoppe: !!! Han syntes han måtte være hos faren fordi de var så få, men nå trenger han jo ikke å være der så lenge...

Nå skal vi kose oss med årets første julebrus. det har jeg gleda meg til lenge!!!

DAGENS KJÆRLIGHETSTIPS: Dans hjemme til radioen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testa meg selv i den første delen av prøva vi skal ha på mandag. Der var det mye vanskelig, men jeg tror jeg lærte litt av denne gjennomgangen. Skal prøve meg på del 2 nå, og til slutt skal jeg svare på spørsmålene i alle tre delene og gå gjennom fasiten etterpå (håper den stemmer, da :-? ). Håper jeg rekker alt dette i løpet av to timer, for jeg har en del å gjøre før vi får middagsgjester :o .

Har hatt to elektrikere her i dag, og nå er det lys i de nye lampene i stua, og vi har fått ny kontakt på kjøkkenet. Har ventet lenge på lys i de lampene, men det hadde vi egentlig regna med når vi skulle bruke en elektriker vi kjenner. Det blir liksom sånn at han må ta det når han har tid, og vi føler at vi ikke kan mase. Men vi har spart mye på å bruke bekjente, vi har ikke betalt for noe elektriker-, snekker-, rørlegger- eller murer/flislegger-arbeid i huset :sjarmor: !

Jeg har ringt og ringt for å få tak i nye PS2, og fant til slutt en butikk i Moss som hadde et par inne. Så mamma satte seg i bilen med en gang... Stakkars, det er noen mil til Moss... :oops:

Er usikker på om jeg kommer innom i kveld, siden vi får besøk. Så her kommer...

DAGENS KJÆRLIGHETSTIPS: Kjøp matchende te- eller kaffekopper som begge liker (hmmm... det hørtes litt sånn matchende grilldressaktig ut for meg...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...