Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...


søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Første side i min nye dagbok... :o Aner ikke hva jeg skal fylle den med! Skal jeg konsentrere meg om et tema, eller skal jeg bare skrive det som faller meg inn?? Foreløpig velger jeg å gjøre det siste.

Jeg kan jo forestille meg sånn cirka hva innholdet i dagboka blir etter hvert. Jeg kommer til å skrive om de tingene jeg interesserer meg for, som bryllupsplanlegging :bryllup: og scrapping :idesmil: (min nyeste hobby!!) ... Og hva jeg gjør i hverdagen, som å studere :klø: , være støttekontakt :kose: , pusse opp huset :tommelsmil: , lage middag :klappe: , være sammen med venner :klem2: , krangle med sambo ( :tunge1: )...

Så får vi se da, om noen kommer til å lese det jeg skriver her!? Håper i allefall jeg skal klare å skrive ned noe som kan være interessant å lese etter hvert!

Du er velkommen innom når du måtte ønske! :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fått mus på loftet!!! :sjokkert: Ufyselig! For to dager siden hørte vi litt krafsing i taket over soverommet. Jeg kjøpte to musefeller, men rakk ikke å sette dem opp den dagen. I går, etter at sambo hadde dratt på jobb, hørte jeg sinnsykt høye lyder fra loftet!! Så høye at jeg håpet det var en fugl som hadde forvillet seg inn på loftet, for en liten mus kan vel ikke lage så mye lyd?? Så i går ettermiddag plasserte sambo de to musefellene (med en liten bit synnøve lett-gulost på hver) på strategiske plasser på loftet... han så masse muselort, og det har vi ikke lagt merke til tidligere, så vi kan jo håpe at musa (eller musene - :hår: ) ikke har vært der så lenge. Det var litt ekkelt å legge seg i går kveld, jeg venta hele tiden på et høyt smell (med påfølgende muse-piping??) rett over hodet mitt! Og riktig nok våknet jeg av lyder i natt, men det hørtes mest ut som gnaging..... Har ikke hørt noe i dag (og jeg har vært hjemme nesten hele tiden), så jeg håper vi har tatt den! Time will show, men ikke før sambo kommer hjem! Jeg har ikke tenkt til å se etter engang!!! :kvalm: (og må nok revurdere oppbevaringssted for brudekjolen min...)

Kommer nok innom med siste nytt i musejakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Musa er fanget!!! Sambo var på loftet og sjekka i går kveld, og i den ene fella lå det en liten, gråbrun mus. Den hadde klart å spise ostebiten i den andre fella også... Håper det ikke er flere der oppe, det har ikke kommet lyder fra loftet i hvertfall :-) !

Nå er det 9 minutter til jeg slår av pc'n, rydder te-koppen ut på kjøkkenet, pusser tennene og kjører til skolen. tror forresten jeg skal starte bilen FØR jeg gjør det andre, den er sikkert iskald!! Og full av is! Skal være på skolen fram til 12, og da kjører jeg rett på møte ang. de jeg er støttekontakt for. Det er bare et evalueringsmøte fordi de har fått ny saksbehandler (igjen... :-? ), så det tar sikkert ikke så veldig lang tid.

Vi holder på med å lage leilighet i kjelleren på huset, og i går ble gulvet på badet flislagt. Det ble såååå fint!!! Gleder meg til resten av leiligheten blir ferdig! Blir vel brått så fin at vi ikke vil leie den ut, men bo der selv i stedet... :P Neida, det skal bli kjekt med noen ekstra penger inn hver måned! Tar den heller i bruk som en del av huset når vi føler at vi trenger det, f.eks. når barna (som vi foreløpig ikke har) blir store og vi trenger litt mer plass... og det er jo leeenge til!!

3 minutter igjen av min tid foran pc'n... Får sjekke mail en siste gang, da! Ha en fin dag!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det kveld igjen... jeg kom nettopp hjem etter å ha vært i svømmehallen. Har lenge hatt lyst til å begynne å svømme "fast", men aldri kommet i gang. Men nå har jeg begynt (håper jeg) :-) !! Det var fellesbad fram til halv åtte, så jeg måtte dele bassenget med ca 20 fjortiser (?) i et kvarters tid, men etter det var det stille og fredelig, bare meg og tre pensjonister :ler: ... Jeg svømte 750 meter, mest bryst og litt rygg. Da jeg var på runde 19, spurte badevakta om jeg kunne dykke ned for å hente noe som lå igjen på bunnen etter barna. Også jeg som ikke hadde vannfast mascara på :sminkedokke::grine: !!!

Jeg måtte dele badstue med sikkert 14 fnisete jenter... :brunette: Litt moro å høre på dem, egentlig. Alt fra "æsj, jeg har hår under armene!" til "skal vi ri halloween på søndag?" (hestejenter??!). Men jeg følte jo at de visste at jeg fulgte med på det de snakket om, så jeg ble ikke der inne så lenge. deilig var det uansett!! Håper jeg kommer til å fortsette med svømmingen! Jeg har ikke trent noe som helst på lenge, og føler det er på tide å begynne å stramme opp litt, med tanke på bryllupet til sommeren :bryllup: . Må jo være litt fin da :wow: ...!?!

Nå skal jeg lage meg en kopp te og se på Bonderomantikk (har bare nrk og tv2, så jeg har ikke så mye valg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei "engel"!

Velkommen som dagbokskriver!!

Jeg har ikke sett deg på noen scrappeforum, men du har kanskje et annet nick der??

Mus gir meg frysninger, hadde selv mus i leiligheten vi bodde før, og bare tanken på den musa gjør meg dårlig enda. Selv om den ble fanget, greide jeg ikke slappe av fra tanken om det kan være flere. Og den var på kjøkkenet, som gjør det ekstra ekkelt.

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cilla! koselig at du var innom! Ikke så mange her, akkurat... Ja, har et annet nick på scrapping.no. Og er glad jeg ikke er så anonym der, da hadde jeg sikkert ikke nettopp blitt invitert til mitt første scrappetreff :hoppe: !!

I dag har jeg hatt fri fra skolen. Har vært i Sverige med en venninne. Hentet henne 9.30, så jeg sto opp ganske tidlig selv om jeg har hatt fri. Vi kjørte først til Strømstad, og fylte opp kurvene på Systembolaget. Jeg skal ha halloweenfest i morgen, og kjøpte bl.a. ingredienser til en grønn halloweenbowle. Deretter kjørte vi til Svinesund, hvor vi handlet mat... (ble en liten tur innom burgerking også... litt uvant så tidlig på dagen, så jeg kjøpte bare en kyllingwrap...) Siden vi var ganske langt over kvota med både det ene og det andre, var vi nok litt nervøse da vi skulle kjøre forbi tollstasjonen. Det ligger en liten kro like ved grensa, og hvis man kjører på baksiden av den, kan man se om det er kontroll. Så vi kjørte bak. Men vi følte oss utrolig teite, for alle vet jo at man kjører bak kroa for å se etter tollere.. :oops: så hvis tollerne hadde stått der, hadde de sett oss. Og da hadde de jo venta på oss da vi kom!!

Vi hadde regna med å bruke lengre tid i Sverige enn vi gjorde, og trodde venninna mi måtte rett på jobb da vi kom hjem, men sånn ble det ikke. Så da ble jeg med inn til henne og drakk kaffe. Da vi snakka om hva vi ønsker oss i julegaver, kom jeg inn på min nye hobby; scrapping. Venninna mi hadde ikke hørt om det før, men syntes det hørtes kjempegøy ut (og lo litt da jeg fortalte at jeg snart skal på scrappetreff med noen jeg aldri har møtt, og som sikkert er nesten dobbelt så gamle som meg (koselig det, altså!) :ler: ). Men jeg håper jo venninna mi begynner også, da! Ho kommer til meg neste lørdag for å spise og drikke ( :-) ), så da skal hun se på det jeg hittil har laget.

Nå skal jeg rydde og gjøre rent, og prøve å skjære ansikter i to gresskar jeg har kjøpt. Gleder meg skikkelig til halloweenfesten i morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig lørdag :hoppe: !! Sambo og jeg begynte å pynte til halloweenfesten i går kveld, og det ble kjempestilig! Massevis av lys, spindelvev, edderkopper og flaggermus i (nesten) hele huset! Og endelig kom de fargede lyspærene som sambo absolutt skulle kjøpe på ikea i fjor, til nytte :ler: !!

I dag har jeg handla inn det siste som manglet til maten, og ellers vært hjemme og gjort i stand til i kveld. Har skåret ut ansikter i to gresskar og laget middagen nesten ferdig (salat og ris gjenstår...) Bordet er ferdig dekket, og det er første gang vi bruker det med forlengelsesplaten i (altså første gang vi er mange til bords... :-? ) Jeg er veldig fornøyd!

Klokka er ikke fire engang, men jeg er skikkelig rastløs!! Like før jeg hopper inn i kostymet, men får vel vente noen timer til... Grerit å ha maten klar før jeg begynner med tuppering av hår og sånt noe... vil ikke risikere at gjestene finner hår i maten (på den annen side - jeg kan jo si at det er meningen, det er tross alt halloween...!! :tunge1: ) Skal snart i gang med å lage bowlen, da! Er veldig spent på den!! Må nok prøvesmake med en gang!!

En av de som kommer i dag har jeg ikke møtt før, så det er ekstra morsomt at det skjer "noe ekstra" i dag, ikke bare en vanlig fest! Bortsett fra at førsteinntrykket vi får av hverandre kanskje blir litt feil, siden vi har kledd oss ut... :wink:

Mamma kom en tur i sta, og hadde med "halloween-blomster"... så her er magler det ingen detaljer... Ho fikk se brudekjolen for første gang, og syntes den var helt nydelig (og det ER den jo!! :P ).

N ringte sambo og sa at han er på vei hjem :D Supert, da går sikkert tiden litt fortere! Jeg kommer nok ikke tilbake med sammendrag av festen i kveld, men morgendagen er nok perfekt til å sitte foran pc'n og tv'n hele dagen... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen derpå... Sambo overrasket med å vaske stuegulvene mens jeg laget frokost! Kjempedeilig å slippe det selv! Jeg hadde ikke rukket å tenke så langt engang! Men det trengtes, tror det var ganske seigt etter diverse søl fra festen i går... :perebrus::smoke:

Formen er heldigvis god i dag!! Vi sov lenge :sove: , og spiste en god frokost i 14-tida. Nå har vi nettopp sett på filmen Love Actually. Hadde ikke sett den før, men den passet godt til en "ligge-på-sofaen-hele-dagen"-dag... Nå kommer vel snart folk for å hente bilene sine, så da får vi litt besøk også... koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

guri!!!!

håper virkelig dere er blitt kvitt musene nå!

jaså, så det står bryllupp for døren? det er stas!

Giftet meg selv i 86, og det var en utrolig flott opplevelse. Men jeg må nesten gjemme brudebildene når jeg får gjester. Du husker kanskje hvordan håret skulle være på den tiden??? :hoho:

Nå har jeg jo pakket ned bildene uansett. Mannen min flyttet ut for et halvt år siden. Men i am stiill goin strong som det heter.

Lykke til ti ldere begge og hold oss oppdatert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du husker kanskje hvordan håret skulle være på den tiden??? :hoho:

:ler: Det skal jeg tenke på når jeg skal ta bryllupsbilder!

Koselig at fler er innom dagboka mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 1. november... heldigvis er det sol og blå himmel i dag, og 10 grader akkurat nå...

Jeg har vært på skolen og hatt forelesning, og sluttet kl 12.00! Deilig å være tidlig ferdig, jeg er visst ikke helt uthvilt etter helgen! :sove: Jeg får vel prøve å lese litt i dag, så jeg får brukt dagen til noe fornuftig... :-?

Først skal jeg prøve å få en oversikt over hva som befinner seg i de to fryseboksene våre... Pleier å vite sånn cirka hva vi har, men må oppdatere lista med jevne mellomrom... Og middagsvalget i dag avhenger av hva jeg finner... (det hørtes litt skummelt ut... :sjarmor: !?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...