Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Huff Bygdis, for en håpløs helsesøster du har. Forstår at du blir lei deg, men prøv å fortell deg selv at du har gjort det rette. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg og lille har vært hos helsesøster i dag, hun fikk vaksine som hun skulle hatt når hun var 6 uker. Jeg fortalte at jeg hadde sluttet å amme og hvorfor, så konkluderte jeg med at jeg synes det er litt godt å bare ha flaska, mer tid til lille og at jeg sier meg fornøyd med innsatsen min. Vet dere hva helsesøster svarte? Hun lurte på hvor lenge siden det var siden jeg ammet sist, og at da kunne jeg jo få igang produksjonen igjen! Akkurat som jeg ikke har dårlig nok samvittighet for at jeg ikke kan gi babyen min det beste. Skulle ønske jeg kunne bytte helsesøster. Hun er bare opptatt av amming..

 

Vet du, dette skjønner jeg må være vanskelig. Jeg tenkte selv, både på sykehuset og etter første møte med helsesøster, at det var et utrolig ammepress. Husker jeg tenkte at her hadde ikke jeg turt å si at jeg ikke ville eller kunne amme, i redsel for å omtrent bli halshogd. Synes det er utrolig dårlig gjort at hun sier slikt, du har jo gjort det du føler du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yvelia : dritvondt høres ikke bra ut. Er det ikke trøske som kan være problemet om det kjennes litt piggtråd ut? Mener å huske jeg måtte smøre med et eller annet pga det sist.

 

 

Det kan være.. Skal sjekke munnen på baby når han våkner, jeg! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mangler vel dyregod så har alle født? :)

Hvitløk: har du testet vippestol mens du dusjer? Min sitter fornøyd i den, men vil bare bli bært ellers.. Det er jo ikke anbefalt at de sitter så mye i vippestol når de er så små, men alt med måte så går det greit :) når jeg pumper meg uten at han har diet så får jeg ut ca 60 ml, du må ha veldig mye melk?

Bygdis: ikke bry deg om helsesøster, det var utrolig tåpelig å spørre om det, hun skull heller ha støttet valget ditt.

Her er kiloene vekke, men muskler mangler og kroppen + huden på magen er veldig slapp. Gleder meg til å begynne å trene igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyregod er snart i gang hun også, og da har alle født tror jeg. Syns ikke det er lenge siden det var snakk om å runde 100 dager her inne...

Jeg fikk en liten gutt på torsdag. Verdens fineste, såklart :hjerte: Han bare spiser og sover, og har lange perioder der han ligger og kikker på verden. En veldig rolig liten skatt. Nå er det bare å vente på at kroppen skal restituere seg, det var virkelig en hard tørn og jeg har vondt over alt. Poster fødselshistorien min i dagboka, tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer igjen, fionel :hjerte:

Ja, jeg er igjen som gravid. Er 9 dager over termin idag og blir satt igang imorgen med ballong. Så det blir julibarn på meg! Er veldig lei, men håper fødselen går greit selvom jeg må settes igang med ballong. Har noen erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt igang med ballong Dyregod. Fikk effekt av den med en gang, men fødselen dro allikevel ut. Men nå var jeg førdtegangs. Androide ble vel også satt i gang med ballong og hvis jeg ikke husker feil skrev vel hun at fødselen gikk veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Trampe :)

Jeg bruker vippestol av og til. Lillegutt har klart å sitte rolig i den et par ganger, men da må jeg aktivt vippe på den. Prøvde å dusje med han i den, og endte opp med å ha halve håret fullt av shampo :fnise: dusjing skjer på kvelden når mannen er hjemme.

Har begynt å få mer melk, men han spiser det jo ikke. Dersom han hadde spist godt ville han nok ikke trengt mat hver 1,5-2 time. Får mye pumpemelk i frysen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Gratulerer trampe :) og lykke til Dyregod, snart har du en liten skatt i armene dine :)

Helsesøster er ikke den skarpeste kniven i skuffen, blir bare så irritert på henne. Om jeg spør om noe annet enn amming kan hun ikke svare, da begynner hun å bla febrilsk i bøker og brosjyrer. Spurte blant annet om babyer skal ha solkrem, det viste hun ikke. Heldigvis finnes Google :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Trampe!! :strix:

Dyregod: ballong her også, men det skjedde ikke noe. Håper det går raskere for deg!

Bygdis: kan du virkelig ikke bytte? Hun høres ikke god ut og det er en fordel om du føler at du kan stole på henne. Jeg hadde en sånn dårlig HS sist og angrer på at jeg ikke sa noe.

Her har vi veid lille i dag. Hun har ikke helt tatt igjen fødselsvekta si ennå, så jeg har fått beskjed om å amme med to timers intervaller på dagtid og tre på natta i håp om at det hjelper. Og det håper jeg at det gjør, for hittil har hun egentlig virket veldig fornøyd og det ser ut som jeg har godt med melk. Men hs sa at de kan bli litt slappe om de ikke får i seg nok, så da blir jeg jo litt i tvil. Er vanskelig å få henne til å die lenger enn det hun gjør, så satser på at hyppig amming gjør susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Trampe!! :strix:

Dyregod: ballong her også, men det skjedde ikke noe. Håper det går raskere for deg!

Bygdis: kan du virkelig ikke bytte? Hun høres ikke god ut og det er en fordel om du føler at du kan stole på henne. Jeg hadde en sånn dårlig HS sist og angrer på at jeg ikke sa noe.

Her har vi veid lille i dag. Hun har ikke helt tatt igjen fødselsvekta si ennå, så jeg har fått beskjed om å amme med to timers intervaller på dagtid og tre på natta i håp om at det hjelper. Og det håper jeg at det gjør, for hittil har hun egentlig virket veldig fornøyd og det ser ut som jeg har godt med melk. Men hs sa at de kan bli litt slappe om de ikke får i seg nok, så da blir jeg jo litt i tvil. Er vanskelig å få henne til å die lenger enn det hun gjør, så satser på at hyppig amming gjør susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært igjennom et sånt regime, Schadenfreude. Vi har gitt mme i tillegg samt at jeg har pumpet (først og fremst pga såre brystvorter). Håper det har god effekt hos dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille måtte få tillegg pga medisinering, så det er godt mulig det bare er en overgang akkurat nå. Nå får hun under 100ml nan i døgnet, eller bare litt ekstra mm på kopp når jeg har pumpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så masse, Fionel og Trampe!! Og lykke til, Dyregod :)

Helsesøsteren din høres helt håpløs ut, Bygdis.. Håper du får byttet. Man har jo ganske mye med helsesøster å gjøre det første året, så det er litt viktig med kjemi.

Lille er nå 9 dager. Hadde hjemmebesøk av helsesøster i dag. Veldig koselig og avslappet dame. Fikk t.o.m klarsignal for å begynne med smokk ved sugebehov! Hun har gått opp 310gr fra fødselsvekt, så det er tydelig at ammingen foreløpig går bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Er det flere som har fått mindre hårvekst? Trenger nesten aldri å ta leggene og armhulene lengre. Skikkelig greit! Håret på hodet er heldigvis ikke blitt tynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Tror det blir vanskelig, er ikke så mange å velge i her :( synes det er kjedelig at hun ikke kan svare meg på ting jeg lurer på..

Apropos ting min helsesøster ikke vet, hvor lenge kan babyer sitte i bilstol? Eller vippestol? (Det var visstnok et veldig vanskelig spørsmål)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...