Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Nori: i tråden "det du skulle ønske noen hadde fortalt" (eller noe sånt) står det noe om at utdrivningsrefleksen kan trigge depresjonsfølelse. Var en ganske interessant lenke der. Kan det være noe sånt du opplever?

Oj. Jeg har lest litt om dette fenomenet nå og jeg kjenner meg faktisk litt igjen. Etter å ha lest om andres opplevelser føler jeg meg litt mindre gal. Takk! Skal undersøke litt mer om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj. Jeg har lest litt om dette fenomenet nå og jeg kjenner meg faktisk litt igjen. Etter å ha lest om andres opplevelser føler jeg meg litt mindre gal. Takk! Skal undersøke litt mer om dette.

Klart du ikke er gal. Hvis det er det fenomenet der som ligger bak, leste jeg at det å vite om det i seg selv gjør det enklere å håndtere, så jeg håper det går seg til for deg! Tenk at det bare er dumme hormoner, ikke gal mamma ;)

Her har jeg begynt å merke ammegikt allerede. Gjør vondt i ledd når jeg har ammet... hadde samme problem sist, men det er ikke verre enn at det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdis: godt at du har tatt en beslutning, og slå deg til ro med den med god samvittighet. Du og baby har det mye bedre slik :)

Min har de siste dagene begynt å tulle litt med puppen. Han river seg av eller drar i brystvorta og begynner å fekte med armene og sparke med beina. Han klikker liksom helt, og så roer han seg når jeg får han på brystet igjen. Noen som vet hva dette "betyr"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært på barseltreff allerede? Jeg skal neste uke, er litt spent!

Ja, vært på 2 av 3. Det har vært veldig koselig og spennende. Skal etter planen møtes en gang i uken ca. Fin måte å dele erfaringer på og bygge nettverk. Det var mulig det ble til at vi melder oss på en felles aktivitet også så vi har noe å gjøre sammen med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdis: godt at du har tatt en beslutning, og slå deg til ro med den med god samvittighet. Du og baby har det mye bedre slik :)

Min har de siste dagene begynt å tulle litt med puppen. Han river seg av eller drar i brystvorta og begynner å fekte med armene og sparke med beina. Han klikker liksom helt, og så roer han seg når jeg får han på brystet igjen. Noen som vet hva dette "betyr"?

Her er det pga magevondt. Tar henne opp, raper og legger henne til igjen. Kan være noe annet med din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Schadenfreude: pga at han sovnet igjen tenker du? Jeg hadde ikke egentlig tid til å tenke noe over det og han sa verre ting under og etter fødselen :P Han fikk til og med tilsnakk fra jordmor så da var det egentlig bare moro. Jeg var så opptatt av kvalme og smerter først og deretter lille så mannen var i grunn bare han som satt i stolen ved siden av innimellom og ellers ikke var der :P Jeg glemte han under fødselen og var nok lite opptatt av han frem til forrige uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er første barseltreff i begynnelsen av juli. Håper på godt oppmøte selv om det er ferie. Jeg har jo ikke så mange venner mer barn, så det blir kjekt å treffe andre i samme situasjon og spør om råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barselgruppen her møtes snart for tredje gang. Hadde første treff da mini var kun to uker. Veldig koselig å treffe noen i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke barseltreff før i august, dessverre. Heldigvis er mannen min mye hjemme i sommer, så jeg ikke blir så mye alene. Gleder meg til å møte andre med små barn. Blant mine venner er det enten slik at de ikke har barn enda, eller at de har store barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde første barselgruppe på onsdag, og neste er på tirsdag igjen. Regner med at det ikke blir full oppstart med "private avtaler" før uti august..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi akkurat hatt besøk av helsesøster hjemme. Superhyggelig dame, tror vi kommer til å få finfin oppfølging av henne. I motsetning til hun vi hadde med storebror, som var fullstendig håpløs...

Men jeg gleder meg til barseltreff også. Syns det var hyggelig sist og det var lett å komme i kontakt med folk når baby var på slep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bygdis: godt at du har tatt en beslutning, og slå deg til ro med den med god samvittighet. Du og baby har det mye bedre slik :)

Min har de siste dagene begynt å tulle litt med puppen. Han river seg av eller drar i brystvorta og begynner å fekte med armene og sparke med beina. Han klikker liksom helt, og så roer han seg når jeg får han på brystet igjen. Noen som vet hva dette "betyr"?

min har også begynt med dette! Hun slipper puppen, og så blir hun sint virker det som og leter febrilsk.. og når hun får puppen igjen, kan det noen ganger være som hun ikke finner den/ikke vil ha.. men jeg har sjekket at det er mer melk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har også begynt med dette! Hun slipper puppen, og så blir hun sint virker det som og leter febrilsk.. og når hun får puppen igjen, kan det noen ganger være som hun ikke finner den/ikke vil ha.. men jeg har sjekket at det er mer melk.

Det er melk her også, og jeg forsøker å få ut luft for å se om det er problemet. Kanskje det bare er en fase..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt et barselstreff, og det var veldig bra! Jeg kjenner jo ingen her, så jeg setter veldig pris på sjansen til å bli kjent med noen :)

Mini tuller ved puppen noen ganger, ofte luft eller bæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også lurt på hva det tullet ved puppen er, men har begynt å avbryte det og at han litt opp sånn at vi ikke stresser hverandre når han begynner sånn.

Jeg har ikke skjønt hvorfor enda? Melk kommer her også når jeg klemmer og han er sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" å høre det er flere! Hmm ja tror jeg også skal prøve ta henne opp ordentlig, god ide Millemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg glad! Vi har hatt så problemer med soving og mating på natta. Han har kun sovet 1,5-2 timer i strekk (3 en veldig sjelden gang) og han har hatt en våkenperiode på 2-3 timer også. I går kveld drakk jeg alkoholfritt øl for å øke melkeproduksjonen, og han holdt i 4 timer! Matet han og han sov i 1 time. Nektet å sove i nestet og bare tullet. Så tok han inntil meg og vi samsov i nesten 3 timer til :hoppe: jeg er uthvilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster har foreløpig et vanvittig sovehjerte. Hun sov 4,5 time i natt! Da måtte jeg vekke for mating. Er ikke helt sikker på om hun får i seg nok mat i døgnet, så vi skal på helsestasjonen neste uke for å kontrollveie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...