Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

På sykehuset var det en jordmor som fortalte oss at vi måtte huske at gulping IKKE var overskudd og han skulle få mer mat om han bad om det?

Noen som vet hvordan jeg kan se om gutten har trøske på tunga? Han er utilpass ved puppen i dag og har belegg på tunga, men hvordan ser man om det er kun melkebelegg eller sopp liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda, det var mange fæle bilder. Kan bare se et tynt hvitt belegg på tunga hans og ikke noe ellers i munnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Det høres ikke ut som trøske :) Her er det et tjukt belegg på tunga, samt hvite prikker ellers i munnen. Beklager bildesøket, det er litt guffent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på shopping (prøvd hvertfall) i dag. Jeg finner ikke noe som er pent og ammevennlig samtidig. Noen som har noen gode tips til noe annet enn singlet med t-skjorte over? Som ikke viser alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter det samme Hvitløk. Vil helst ikke kjøpe ammetøy, vil ha noe som også kan brukes etter ammetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dorey

Kjøp noen amme-tskjorter. De til HM er helt OK, og koster 250 kr for 2 stk. Jeg elsker dem ikke, men de funker jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetøy er supervanskelig! Omslagskjoler, skjorter-kjoler med knapper kan kanskje funke, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter også etter ammetøy! Men de hadde veldig dårlig utvalg på HM. Samtidig som de selvfølgelig kun har xs eller xl igjen når jeg endelig finner noe jeg liker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ingenting på nettet?

Ei venninne sverger til gensere med knapper på skuldrene eller på kragebeinet. Det er visst ammegensere, men ser helt vanlige ut, så de kan brukes etterpå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshop har 30% på en del ammetøy nå. Likevel veldig dyrt, men jeg liker konseptet med boob (og milker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om jeg har knekt koden for å få han til å sove mer på dagen. Han sovner hvis han blir lagt på magen. Jeg sitter jo ved siden av han så da er det jo greit mtp krybbedød. Men hadde dere turt å tatt en liten powernap selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Mamalicious har en del ok ammeklær, ellers blir det en del singlett og vide gensere her. Har amme-tskjortene fra hm, som funker :)

Noen av dere som har vært hos frisøren etter fødselen? Skulle så gjerne tatt etterveksten og fått en litt enklere sveis, men hvordan gjør man det med baby?

Graving: jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen, selv om det helt sikkert går bra. Våkner han om du snur han etter han har sovnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg hadde turt det, graving.

I natt var jeg så lykkelig over at lille hadde sovet to økter på 2,5-3 timer og det kun på mm. Men fra kl 4 har han kun sovet en time om gangen og kun sovnet om han har hatt puppen i munnen. Trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdis - jeg skal til frisøren i morgen og er veldig spent siden han ikke sover så godt på dagen hvis jeg legger han ned. Men da jeg ringte frisøren sa de at de la inn ekstra amemetid og sånt. Uansett blir dette spennende :D Håper jeg ikke kommer hjem med halvferdige hår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Kanskje jeg skal prøve det, blir litt mindre stress om frisøren har beregnet litt bedre tid :) lille her kan sove tre-fire timer i strekk på dagen, eller hun kan drive med intervallsoving på halvtime-time, er jo garantert at det blir en slik dag om jeg skal noe :ler:

Lykke til hos frisøren, håper det går knirkefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg var hos frisøren med liten baby, gikk det helt supert. Han gikk på rundgang hos alle som ikke hadde kunder, og jeg fikk ammet en skvett også.

Graving: jeg hadde ikke turt å la han ligge på magen. Kanskje han sover bedre da, men snart kan han snu seg selv fra rygg til mage, men kanskje ikke tilbake igjen, og da blir plutselig nettene skumle også hvis babyen har vent seg til å sove på magen. Jeg hadde fortsatt med ryggsoving, selv om det ser ut til at babyen sover bedre på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graving: jeg hadde ikke turt å la han ligge på magen. Kanskje han sover bedre da, men snart kan han snu seg selv fra rygg til mage, men kanskje ikke tilbake igjen, og da blir plutselig nettene skumle også hvis babyen har vent seg til å sove på magen. Jeg hadde fortsatt med ryggsoving, selv om det ser ut til at babyen sover bedre på magen.

 Så det vil si at det også er dumt å la ham sovne på brystet? Innimellom har han veldig vanskelig for å finne søvnen alene, og må ligge opppå en av oss for å sovne. Vi putter ham nedi seng eller vogn når han har sovet en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det vil si at det også er dumt å la ham sovne på brystet? Innimellom har han veldig vanskelig for å finne søvnen alene, og må ligge opppå en av oss for å sovne. Vi putter ham nedi seng eller vogn når han har sovet en stund.

Nei, det er en forskjell syns jeg.

Jeg er ingen ekspert, så det er bare ren synsing fra min side, men om en baby sovner på brystet sovner den jo inntil en varm kropp og får bevegelse, hjertelyd og pustelyder fra mamma eller pappa. Det er forskjell på det og å sovne på magen alene i en seng eller vugge. Da er det sovestillingen som er i fokus, ikke det å sovne på mamma eller pappa. Min sov masse oppå meg, og vi samsov i mange måneder om nettene også. Da var det kosen og nærheten han ville ha.

Jeg ville vært redd for å venne babyen til å sovne på magen alene, nettopp på grunn av disse ukene der baby kan snu seg selv til magen, men ikke er sterk nok til å snu hodet eller snu seg tilbake på rygg hvis han havner på magen i løpet av natta.

I mitt hode er det ihvertfall logisk, kanskje andre tenker annerledes.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig det jeg ville høre :nigo: Er enig selv også, men vil jo ikke risikere å venne ham til noe som potensielt kan være farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...