Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Oj, det hørtes ut som noe for oss Hvitløk. All slags (alkoholfritt) øl funker? I natt kapitulerte jeg og ga MME 2 ganger. Ammingen tar så lang tid og han sover maks 2 timer i strekk. I natt ble det faktisk 4 og så 3,5. Jeg er helt på felgen om dagen. Babyen er mye misfornøyd og mannen jobber i helgen så jeg er alene om skrikingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser om økedøgn på ammehjelpen og der anbefales det å amme hver andre time på slike dager og minst en gang om natten. Her er vanlige dager hver annen time hele døgnet. Økedager er bokstavelig talt konstant på dag og kveld og annenhver time på natten. Skal det virkelig være slik? Skal jeg amme så ofte? Jeg vet ikke om jeg klarer det lenger jeg altså.

Nå er han 4.5 uker, ja han er liten, men jeg hadde faktisk trodd at det skulle ha blitt litt bedre. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nori: husker ikke om du har testet, men holder han seg rolig i bæresjal? Det måtte jeg ty til med storebror, som også puppet annenhver time. Med sjalet klarte jeg å holde ham rolig stadig lenger, slik at han fikk en solid porsjon med melk som igjen gjorde at han holdt seg mett og fornøyd lengre.

Men det måtte være sjal, bæreselen var ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schadenfreude: Jeg har kjøpt et hybridsjal fra Ergobaby som kom tidligere denne uken. Har prøvd to ganger, men han bare skriker. Har også bæresele fra Ergobaby og den har han trivdes godt i. Problemet med den er at jeg ikke klarer å få han inn i den uten hjelp og at jeg får vondt i ryggen etter en times tid.

Har ikke gitt opp sjalet, men kunne du sitte i ro med baby i sjalet? Jeg er så utslitt og jeg orker ikke stå og gå hele tiden. I selen aksepterer han ikke at jeg sitter i ro. Ikke at den er noe behagelig å sitte med heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes å det høres ofte ut, Nori. Her går det i gjennomsnitt 3 timer mellom, men det kan også gå 4,5 time, iallfall på kveldstid. Noen ganger sutrer han etter 2 timer, men da prøver jeg å roe og se om det kan være andre grunner til sutringa, før jeg evt gir mat. Men alle babyer er jo forskjellige, men for meg hørtes det ofte ut. Kan det være at han ikke blir ordentlig mett da når du bare ammer? Jeg mener at hvis man blir så frustrert pga amming så et det ikke noe i veien for å gi mme noen ganger i døgnet. Iallefall hvis det hjelper på humøret ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gi samme pupp to matinger på rad, Nori? Det kan være han bare får i seg den tynne formelka, og derfor blir fort sulten igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal det sies at det ikke er sikkert at han er sulten etter to timer. Men er han våken så gråter han og det eneste som er nesten idiotsikkert for gråt er amming, derfor legger jeg han til. Han viser riktignok tegn på sult. Gaper, stikker hendene i munnen osv.

Han er så godt som aldri våken og fornøyd. Er han våken så spiser han eller så gråter han. Utrolig fortvilende. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nori: her er det også annenhver time. Har innsett at ungen er slik, men prøver av og til å utsette det litt. Bare 10-15 minutt, slik at han kanskje spiser mer og dermed holder lengre. Alt alkoholfritt øl skal fungere på produksjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er deg stort sett hver annen time, oftere om kvelden, men skjeldnere om natten. Det blir snart bedre :)

Men når? Jeg sliter med tanken på bare en dag til av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Men når? Jeg sliter med tanken på bare en dag til av dette.

Jeg skjønner det! :( Ikke så greit når han ikke er fornøyd. Det blir ført bedre ved fire mnd når en begynner med grøt, men skjønner at det føles lenge til. Her er junior i det minste blid mellom slagene, men det føles jo som om jeg bare Ammer hele tiden...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nori: har du vurdert å ta han med til kiropraktor? Jeg gikk til en kiropraktor i svangerskapet som hadde spesialisert seg innenfor gravide og barn, og hun sa det er mye som han plage babyen som de kan gjøre noe med. De knekker ikke på babyen altså, men trykker på enkelte punkt osv. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men de er en slags kjede og har klinikker flere plasser i landet.

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når? Jeg sliter med tanken på bare en dag til av dette.

Ta deg en tur til fastlegen på mandag og vær helt ærlig om hvordan dere har det. Fortell om hvordan det påvirker dere, at du er helt på felgen. Forhåpentligvis kan du da sykemeldes fra permisjonen sånn at mannen kan ta over og avlaste deg litt. Kanskje kan du få samtaler med helsestasjon også.

Det VIL ordne seg, jeg lover! Men du trenger å hente deg litt inn igjen sånn at du kan kjenne på at det finnes gode øyeblikk med babyen også. Og de gode øyeblikkene kommer til å bli stadig flere! Jeg har vært akkurat der du er nå, med en helt vanvittig krevende baby og jeg har vært så sliten at jeg vurderte å bare stikke fra alt. Heldigvis skjønte fastlegen alvoret og sykemeldte meg, men jeg vet at enkelte er mer restriktive. Da er det greit å påpeke at det er lettere å ta tak i problemene nå enn om det skurer og går for lenge.

Beklager hvis jeg antar for mye nå, men jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver.

Jeg har et bæresjal i bambus som jeg knyter ganske høyt. Da kan jeg fint sitte med det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nori : min gitt spiser også ofte, følger ikke med men sjelden det går to timer mellom på dagtid. På kvelden er det konstant, men han sover i lange strekk på natta.

Jeg har innstilt meg på at det er sånn det er, og på at jeg ikke går gjort noe særlig. Men jeg trives nok bedre med amming enn du gjør, og du bør ikke gå å føle på det alene! Snakk med lege /helsestasjon på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere svarer meg og at dere er så støttende. Jeg tror også at jeg bør snakke med noen, men jeg tror jeg skal vente ei uke. Mannen har fri neste uke og vi skal på 6-ukerskontroll den 6. juli. Den har vært et slags sjekkpunkt for meg. Hvis ting ikke har bedret seg frem til da må noe skje og endres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakk med dem om det på 6 ukes kontrollen. Muligens det kan være en løsning å delamme?

Min spiser med ca 60-90 minutters mellomrom hele dagen. han gaper og signaliserer tydelig at han er sulten. det er veldig slitsomt på dagen og kvelden (da er det ofte bare 40 min mellom hver økt) men han sover godt og lenge på natten,så da er jeg fornøyd.

Endret av graving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nori - keg har hatt og har det veldig likt som deg med hyppigheten på ammingen.

Jeg har til slutt tyde til litt mme for å få en liten pause og for at han skal få en god lur på dagtid.

Det har resultert i at jeg har det helt ekstremt mye bedre, og vet du hva? De siste dagene har jeg da fått mer melk og jeg merker stor forskjell på puppene når de får hvile i 3-4 timer!

Det er ingen skam å ty til litt ekstra hjelp kår man trenger det, det føles absolutt ikke som et nederlag for meg og jeg er bare glad jeg får en bedre hverdag.

På kvelden gjør jeg det samme, gir han mme etter amming og da har vi begge det bedre når han sover godt på natten og jeg ammer gjennom natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever dere at babyen skriker seg helt rød og holder pusten noen ganger? Min gjør det hvis han er sulten og ikke får det som han vil. Syns det er rart at de kan bli "akutt sultne" og skrike så kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever dere at babyen skriker seg helt rød og holder pusten noen ganger? Min gjør det hvis han er sulten og ikke får det som han vil. Syns det er rart at de kan bli "akutt sultne" og skrike så kraftig.

Ja, når hun har vondt i magen. Grusomt å se på/høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...