Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Tror det blir vanskelig, er ikke så mange å velge i her :( synes det er kjedelig at hun ikke kan svare meg på ting jeg lurer på..

Apropos ting min helsesøster ikke vet, hvor lenge kan babyer sitte i bilstol? Eller vippestol? (Det var visstnok et veldig vanskelig spørsmål)..

Det tror jeg ikke det er noe fasitsvar på. Kjører man til Danmark så må det jo bli en del timer i bilstol, jeg tror det går greit så lenge man ikke overdriver bruken.

På dagtid sitter min ofte på fanget eller lener seg mot låra som jeg har oppreist. Er det noe skadelig å sitte for lenge i disse stillingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det blir vanskelig, er ikke så mange å velge i her :( synes det er kjedelig at hun ikke kan svare meg på ting jeg lurer på..

Apropos ting min helsesøster ikke vet, hvor lenge kan babyer sitte i bilstol? Eller vippestol? (Det var visstnok et veldig vanskelig spørsmål)..

står litt om drt her:

http://www.klikk.no/hvordantv/foreldre/barnogbilsikring/article501148.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen, fionel :hjerte:

Ja, jeg er igjen som gravid. Er 9 dager over termin idag og blir satt igang imorgen med ballong. Så det blir julibarn på meg! Er veldig lei, men håper fødselen går greit selvom jeg må settes igang med ballong. Har noen erfaring med det?

 

Lykke til:-)

Jeg ble også satt i gang med ballong, men det hadde ikke nå stor effekt. Ble gående med den i et døgn før de tok den ut på sykehuset. Fikk så modningstabletter, da ble det fart på sakene:-)

 

 

Dere som pumper, hvor mye melk får dere pumpet ut? De siste gangene jeg har pumpet har jeg fått ca 120 ml på venstre bryst, mens de gangene jeg har pumpa høyre er det mye mindre, mellom 50-80 ml. Er det vanlig at det er så stor forskjell??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link Tura, det var nyttig å lese :) (Tror jeg skal skrive ut en kopi til hs :ler: )

Hs må lære seg å google kjemperaskt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Hs må lære seg å google kjemperaskt :P

Neste gang sitter hun sikkert med en iPad gjemt under skrivebordet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en veldig fin artikkel, Askmeagain89!

Forrige gang følte jeg aldri at jeg hadde nok. Nå spiser Lille knapt puppen tom og da har jeg likevel en liten porsjon igjen i den treige puppen hun ikke egentlig gidder å ta. I morgen skal vi veie igjen, i håp om at annenhver time med amming har fått fart på vektoppgangen.

Men så utrolig varmt i dag! Godt jeg likevel må legge ofte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra den var nyttig for dere også :) Den var betryggende å lese for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor lenge en matvare baby reagerer på er i melken? Tenker på om du spiser kål, og så pumper deg tom et par timer etterpå. Vil kålen da feks vær i melken neste gang jeg ammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekk artikkel! Man sammenligner jo automatisk på mme-måltidene, og de blir jo svære i forhold.

Flere med babyer som reagerer på varmen? Her har lillegutt spist og spist i dag, og bare sutret. Ikke rart når det er 30 grader i skyggen og omtrent vindstille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har spist mindre i dag faktisk, selv om jeg har lest at det er vanlig at de spiser oftere. men jeg har hatt han en del på soverommet der det er svalt. Det er hvertfall klamt å amme :P jeg vurderer å bare ha helseteppe rundt han i natt, det er jo meldt tropenatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også har det vært spising og gråting i ett. Gråt er det ofte mye av dagen, men spisingen ikke så ofte. Hun har kun sovet en gang i hele dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig nyttig artikkel Askmeagain.

Dagen i dag har vært krevende. Han sov ikke en eneste skikkelig lur hele dagen, bare noen veldig korte dupper. Tror ikke varmen på toppen av magevondten var noe særlig. I natt ligger han i bare bleie og helseteppe, er fryktelig varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spiste han lite og virket slapp i varmen, så da gav jeg et ekstra måltid mme på dagen for å være sikker på at han fikk nok væske. Utrolig klamt å amme sittende på stua, så vi lå mye på soverommet som er svalt.

Sovnet ikke før 23.30 i går, men da sov han helt til 5.45 i dag!!!!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nori: kan dere kjøre en tur? Her gjør vi gjerne det om vi trenger å kjøle oss ned litt. Lille er ikke så begeistret for biltur da, så spørs om vi kan gjøre det fremover også.

Ellers er det jo kjølig på kjøpesentre. Ulempen er at det kan bli dyrt :ler:

Lille sitter mye i bæresjal om dagen. Kjøpte et i bambus som fungerer godt nå på sommeren, og oppi der slokner hun som et lys og sover så lenge jeg er i bevegelse. Jeg hadde helt glemt hvor mye oppmerksomhet man får når man bærer baby sånn da... Alle glor, men særlig små unger blir kjempefascinert. Og mange voksne vil bare kikke litt ekstra og kommer med koselige kommentarer. Egentlig veldig hyggelig, men uvant når jeg ellers får gå i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schadenfreude: Vi var ute på kjøretur i går, men det var ingen suksess selv om han pleier å sove i bilen. Nå tester mannen bæresjalet og M sluknet nesten med en gang og bæreren er stolt som en hane. Har tatt flere selfies og ser seg i speilet hele tiden. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...