Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Nori: :rodmer:

Krysser fingrene for at M trives oppi der. Det gjør tilværelsen ganske mye lettere når man har en liten med mageknip og lakenskrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dorey

Bæresjal er gull! :) Sutreinnlegg: Blæ! Jeg og gubben fant endelig anledning til litt "kvalitetstid" i går kveld, men jeg har kjempesåre slimhinner pga amminga så det var bare drit vondt. Hadde det sånn forrige ammeperiode og, og det betyr null sex frem til mensen er tilbake (tok 10 mnd sist) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spørre om en ting. Jeg hadde veldig lite vondt etter fødsel denne gangen. Litt øm bare. Men nå, 11 dager etter har jeg ordentlig vondt i livmora. Og skikkelig nedpress. Bekkenet krangler også.. Vondt å gå/stå.

Ordentlig nedtur å plutselig føle at jeg akkurat har født. Det er jo nå ting skal bli bedre og bedre. Noen råd eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spørre om en ting. Jeg hadde veldig lite vondt etter fødsel denne gangen. Litt øm bare. Men nå, 11 dager etter har jeg ordentlig vondt i livmora. Og skikkelig nedpress. Bekkenet krangler også.. Vondt å gå/stå.

Ordentlig nedtur å plutselig føle at jeg akkurat har født. Det er jo nå ting skal bli bedre og bedre. Noen råd eller erfaringer?

Hei! Så kjedelig :P jeg ville kanskje ringt legen for å være på den sikre siden? Vet ikke hva det kan være, men kjedelig å bekymre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig nyttig artikkel Askmeagain.

Dagen i dag har vært krevende. Han sov ikke en eneste skikkelig lur hele dagen, bare noen veldig korte dupper. Tror ikke varmen på toppen av magevondten var noe særlig. I natt ligger han i bare bleie og helseteppe, er fryktelig varmt.

Ja det er veldig varmt! Vil bare tipse om vifte om dere ikke har det...det reddet oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Dorey.. Jeg gruer meg til å ha sex igjen så det skjer ikke på en stund her!

Hvordan er det med vifte og trekk på babyen? Plasserer han jo langt fra, men for å få noe effekt må han jo få litt bris på seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig Dorey.. Jeg gruer meg til å ha sex igjen så det skjer ikke på en stund her!

Hvordan er det med vifte og trekk på babyen? Plasserer han jo langt fra, men for å få noe effekt må han jo få litt bris på seg

Jeg har også lurt på det med trekk og vifta. I begynnelsen hadde vi den bare på når hun ikke var i samme rom, det hjalp det også for å få bytta ut lufta i rommet, da ble det mer avkjølt. Men vi har prøvd oss fram mer og mer med vifta i samme rom, og hun har ikke blitt forkjøla ennå hvertfall! Vi setter opp gjennomtrekk i huset også vi da, tenker det er bedre med litt trekk enn overoppheting jeg, men babyer er jo forskjellige! Mor har hetetokter så det er for å gjøre det levelig for henne og :P

Endret av Tura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresjal er gull! :) Sutreinnlegg: Blæ! Jeg og gubben fant endelig anledning til litt "kvalitetstid" i går kveld, men jeg har kjempesåre slimhinner pga amminga så det var bare drit vondt. Hadde det sånn forrige ammeperiode og, og det betyr null sex frem til mensen er tilbake (tok 10 mnd sist) :(

Å nei! Så kjipt! Og det hjelper liksom ikke med noe glidemiddel heller? Eller kan man ikke bruke det ennå kanskje... huff. 

Her er det fortsatt vondt å gå og å knipe så er nok en stund til jeg har lyst :P

 

Åh, jeg leser litt forskjellig om når en kan bade. Jeg gleder meg sånn til det! For meg er sommerglede å bade.. ikke det at jeg hadde kommet meg så mye ut for å gjøre det foreløpig, da men.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Å nei! Så kjipt! Og det hjelper liksom ikke med noe glidemiddel heller? Eller kan man ikke bruke det ennå kanskje... huff.

Her er det fortsatt vondt å gå og å knipe så er nok en stund til jeg har lyst :P

Åh, jeg leser litt forskjellig om når en kan bade. Jeg gleder meg sånn til det! For meg er sommerglede å bade.. ikke det at jeg hadde kommet meg så mye ut for å gjøre det foreløpig, da men..

Nix, ingenting hjelper :/ Jeg badet i går! SÅ deilig :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på første luftetur med vognen! Ååh så skummelt, men veldig koselig! Her har vi gått vekk fra amming og over på MME fullt. Litt vemodig med noen ganger er lykkelig mamma viktigere en amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kjedelig :P jeg ville kanskje ringt legen for å være på den sikre siden? Vet ikke hva det kan være, men kjedelig å bekymre seg.

Ja, jeg burde vel ringe legen dersom det ikke bedrer seg i løpet av et par dager. Måtte ta paracet i stad. Hjalp bittelitt heldigvis. Jeg har bare svært lite lyst til noe undersøkelse nedentil allerede.. Men får krype til korset hvis det fortsetter ;)

Frøkna her er forresten også litt varm om dagen. Blir ekstra mye amming. Vi er faktisk mest inne. Hvertfall nå som det er vondt å gå turer.. Drømmer om et avkjølende bad i fjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg burde vel ringe legen dersom det ikke bedrer seg i løpet av et par dager. Måtte ta paracet i stad. Hjalp bittelitt heldigvis. Jeg har bare svært lite lyst til noe undersøkelse nedentil allerede.. Men får krype til korset hvis det fortsetter ;)

Frøkna her er forresten også litt varm om dagen. Blir ekstra mye amming. Vi er faktisk mest inne. Hvertfall nå som det er vondt å gå turer.. Drømmer om et avkjølende bad i fjorden!

Jeg ville ringt føden og spurt jeg. Kan være rester igjen der inne, det kan gå betennelse i og gi mer gravidsymptomer pga hormonproduksjon. Er verdt å utelukke i hvert fall!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var lillemor utrøstelig pga varmen, så nå har vi nettopp kommet hjem igjen etter en lang kjøretur med pitstop på en vindutsatt parkeringsplass langs Oslofjorden ;) Godt å få litt ro for foreldrene og litt søvn for lillemor.

Nå har jeg endelig kunne begynne med amming (med skjold) fra begge bryst igjen også, hvis dette går fint uten ytterligere sår og infeksjoner blir livet superenkelt i forhold til å styre med pumping, flaskemating og amming innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ringt føden og spurt jeg. Kan være rester igjen der inne, det kan gå betennelse i og gi mer gravidsymptomer pga hormonproduksjon. Er verdt å utelukke i hvert fall!

Uff, jeg håper ikke det.. Jeg skal ringe hvis det ikke er bedring i løpet av morgendagen. Takk for råd :) Fikk beskjed om at morkaka var hel og fin, men det kan kanskje være rester allikevel? Vondt er det iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være rester etter hinna til fostersekken? jeg fikk beskjed om å passe på dersom jeg fikk feber, mer blødninger og smerter fordi de ikke var sikker på om det kanskje lå noen rester av hinna inni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har sovet 7 timer i strekk nå siden igår kveld, og kunne sikkert sovet enda lengre, men jeg ville ikke la han sove mer uten å få mat pga varmen:/ typisk at den gangen han kunne kanskje sovet over natta, så må jeg vekke han:-p fikk lissom ikke sove selv, hehe. Synes det er altfor varmt nå, spesielt når man har baby. Er helt grusomt klamt på soverommet. Gleder meg til det blir litt kjørligere faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har vi satt ny rekord i natt. Babyen sov i 4,5 timer! Våknet fordi jeg hadde så spreng og gikk for å pumpe meg, da våknet han selvsagt. Ammet og nå sover han igjen, veldig enkel å legge også. Herlig! Håper på flere slike netter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom jenta vår, igår kl 2238. Det var en intens og veldig vond fødsel som var igangsatt, men klarte meg bra uten noe smertelindring denne gangen også. Fra aktiv fødsel ca 3,5 t.

Vi har det bra, men denne gangen har jeg etterrier fra h******... Men de går vel over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...