Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg gir vann til min ;) Hun har en tendens til å overspise og det blir bare verre nå i varmen.

Må man koke vannet først, eller gir du rett fra springen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må man koke vannet først, eller gir du rett fra springen? :)

Koker og avkjøler :) Det står på benken i en flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode ord shadenfreude!! :)

I dag har jeg vært på en lang bytur, ammet i bilen før vi gikk ut og kjente jeg fikk litt panikk når lille begynte å bli sulten igjen. Jeg er ikke helt komfortabel med å amme på cafe enda. Jeg oppdaget tilfeldigvis et ammerom ved toalettet, gode stoler og stellebord. Til og med mikro for å varme flaske. Genialt! Så da løste den bekymringen sei :)

Jeg har sett på videoer av hvordan man skal sette baby i caboo carrier, men føler han synker litt sammen og får "bananrygg", er bare redd for å ødelegge ryggen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graving: i sjal skal de ha litt krum rygg. Mulig det er det samme med caboo?

Gode ammerom er gull verdt! Jeg ammer hvor som helst, men det er jo litt med øvelse og vane å gjøre. Jeg klarte i hvert fall å dekke meg greit til forrige gang og regner med å få det til nå også. Det er derfor jeg liker ammetøyet fra boob og milker, trenger ikke dra frem mer enn akkurat det baby dekker.

Men jeg er ikke like ekstrem som en venninne av meg, som lufttørket begge puppa midt på kjøpesenteret :ler:

I dag er baby virkelig irritabel pga varmen! Sliter med å sove og blir overtrøtt, som igjen betyr grining og puppenekt. Heldigvis fungerer sjalet! Ble litt bedre etter at vi satte opp gjennomtrekk og vifte i stua også. Men baby lukter skikkelig klam og svett mamma, stakkars. Tror det blir bad og dusj på begge to etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vist caboo av en venninne her om dagen og nå var han så stor at han kunne sitte i krysset med beina ut. Han er drøye 8 uker nå og veier sikkert rundt 6 kg vil jeg tro..

Da bare tok jeg den med krysset på meg og tredde han nedi der man naturlig ser beina skal ut på hver sin side. Så tok jeg den breie saken over ryggen hans og under rumpa og strammet til.

Hun sa det var viktig at du hadde det litt hodet utpå skuldrene og litt bredt der. La krysset falle tungt ned på magen før du putter babyen nedi.

Var det forståelig ? Var visst viktig å være obs på varmen i de nå bare, kunne fort bli for varmt.

Har brukt den hver dag etter det og funker som en drøm :) han siger ned etter litt, men han ligger godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff blir bekymra for lille i varmen! Idag har hun nesten ikke sovet i det hele tatt, bare korte lurer, noe som er veldig ulikt henne. Men hun vil spise ekstra ofte da, annenhver time istedenfor hver tredje/fjerde, så da er det vel ikke stor grunn til bekymring, eller? Noe spesielt man skal se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her sover veldig lite og spiser hele tiden nå i varmen. Og sutrer veldig, men det er nok fordi det er ubehagelig med varmen. Tror han er overtrøtt til tider også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tura: få tissebleier og innsunket fobtanelle er vel dårlige tegn.

Men virker som det er mange små som henger i puppen og sover dårlig nå. Mindre søvn gir overtrøtte barn og overtrøtte barn sutrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Da har vi vært på første luftetur med vognen! Ååh så skummelt, men veldig koselig! Her har vi gått vekk fra amming og over på MME fullt. Litt vemodig med noen ganger er lykkelig mamma viktigere en amming.

Helt enig :) det er litt vemodig, men når man har et godt alternativ er det ikke vits i å slite seg ut og ødelegge denne fine tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er fontanellen nedsunket av og til, noen som vet hva det kan bety? Hun har våte tissebleier.

Hvis den er ganske stor, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Storebror hadde en kjempefontanelle og den var litt nedsunken innimellom. Men ta det opp på seksukerskontrollen for sikkerhets skyld. Eller før om baby viser tegn til å ikke ha det bra.

Det er sikkert ingenting altså, men det er sånne ting jeg syns det er best å få proffer til å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Hvis den er ganske stor, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Storebror hadde en kjempefontanelle og den var litt nedsunken innimellom. Men ta det opp på seksukerskontrollen for sikkerhets skyld. Eller før om baby viser tegn til å ikke ha det bra.

Det er sikkert ingenting altså, men det er sånne ting jeg syns det er best å få proffer til å se på.

 

Tror den er ganske stor, ikke at jeg har så mye å sammenligne med da. Seksukerskontrollen hadde vi for tre uker siden, og da så legen på den, men sa ikke noe på det. Synes det er så rart at den er nedsunket av og til. Får spørre når vi skal på barseltreff, da er det ei annen helsesøster der som er kjempeflink :) 

 

Her har vi kjøpt flaskesterilisator idag, at vi ikke har gjort det før! Så lettvindt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar Millemor, da kan nok beina henge ut hos meg og snart, men får finne en god måte å legge dem i froskestilling til han blir litt større.

Her er det hvertfall nok tissebleier, så lille får nok mat selv om han er hissig i sommervarmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å være så liten og lealaus er Lille overraskende mobil. Vi samsover, og flere dager har jeg våknet med baby helt oppi meg og fått panikk fordi jeg har vært redd hun ikke får puste.

I dag innså jeg at den lille røveren faktisk klarer å åme seg nærmere meg. Måøet er åpenbart å ligge med ansiktet så tett opoi meg som mulig. Det føler jeg meg ikke helt trygg på, så nå skal jeg skaffe en ammemadrass eller et nest. Har forsøkt å la henne sove i senga si, men det vil hun ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut Schadenfreude ;) babynest er supert :) eller å lage en pølse av et helseteppe og legge på en av sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er min også, ble veldig overrasket over at han klarer å åle seg mot meg. Han klarer også å ta sats og hoppe på puppen hvis han er sulten og jeg har han på brystet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...