Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer Dyregod :) :)

Min sover dårlig i varmen og er bare stressa hele tiden. Sover ikke i vognen en gang :(

Jeg har kjøpt meg caboo carrier, og testet det i går. Lille likte seg oppi der så lenge jeg var i bevegelse. Men jeg er redd for at han sitter skjevt eller noe med ryggen.Er det noen av dere som har dette sjalet? Henger beina ut eller inn? Jeg fikk ikke til å legge dem inni, det er vel det som er froskestilling?

Endret av graving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graving: kan du ikke finne en YouTubevideo for å se hvordan barnet skal sitte i den? Det gjorde jeg med mitt sjal og det syntes jeg var nyttig.

Dere erfarne bærere. Vi skal på stranden i dag og jeg har lyst til å ta med sjalet og gå med han i det. Men beina og litt av hodet hans stikker jo ut, hvordan blir det da med sola? De skal jo ikke ha solkrem disse små. Vi skal jo selvsagt oppholde oss mest mulig i skyggen, men på vei til og fra vil vi ikke klare å unngå sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, Dyregod! :strix:

3,5 time aktiv fødsel var jo ikke så verst for en igangsettelse. Bra du har det overstått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, Dyregod!! :) Bra jobba!

Hadde også heftige etterrier denne gangen. De var værst de første 2 dagene.

Vi har hatt en pyton natt! Men det er ikke frøkna som har vært vanskelig.. 3 åringen var våken fra 2-4, så våknet lille kl halv 5 for mat. Hun sovnet kl 5, og store våknet kl 6 for å starte dagen! Phu.. Er helt frynsete... Heldigvis har jeg fått sove et par timer nå på morningen.

Ha en super helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I cabooen skal beina stikke litt ut, så lenge knærne er i hoftehøyde :) spurte hs i går om det med sol og hun sa at det er umulig å unngå all sol. Så litt gikk greit, men man skal ikke sole babyen.

Har vært hos fysio nå, og fikk konstantert at jeg fremdeles har kraftig bekkenløsning. Så må ha ukentlig behandling en stund til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg trodde Hvitløk, men greit å få det bekreftet.

Svigermor mener vi skal gi han vann nå på grunn varmen?! Det er vel ikke nødvendig? Han får jo morsmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte hs om det også i går, Nori ;) hun sa at fullammede barn regulerer det selv og man må bare amme når ungen gir beskjed om det. Da skal det ikke være noen fare for dehydrering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der! Takk! :)

Håper bekkenløsningen din går over fort. Må være frustrerende å slite med graviditetsplager etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Graving: kan du ikke finne en YouTubevideo for å se hvordan barnet skal sitte i den? Det gjorde jeg med mitt sjal og det syntes jeg var nyttig.

Dere erfarne bærere. Vi skal på stranden i dag og jeg har lyst til å ta med sjalet og gå med han i det. Men beina og litt av hodet hans stikker jo ut, hvordan blir det da med sola? De skal jo ikke ha solkrem disse små. Vi skal jo selvsagt oppholde oss mest mulig i skyggen, men på vei til og fra vil vi ikke klare å unngå sol.

så deilig med stranda! God tur!

Vi har brukt et tynt sjal /skjerf jeg hadde til ben og hode når det har vært mye sol. 

Kan jeg spørre hvordan dere ordner med skygge på stranda..har dere sånn telt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom jenta vår, igår kl 2238. Det var en intens og veldig vond fødsel som var igangsatt, men klarte meg bra uten noe smertelindring denne gangen også. Fra aktiv fødsel ca 3,5 t.

Vi har det bra, men denne gangen har jeg etterrier fra h******... Men de går vel over :)

Gratulerer Dyregod! Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så deilig med stranda! God tur!

Vi har brukt et tynt sjal /skjerf jeg hadde til ben og hode når det har vært mye sol.

Kan jeg spørre hvordan dere ordner med skygge på stranda..har dere sånn telt? :)

Nå kom det plutselig ei skikkelig skur her så strandturen er avlyst. Det blir grilling hos venner i stedet. Men skygge på stranda ordnes ved å sitte i nærheten av trær eller busker. Har tenkt på sånn UV-telt, men er usikker på om det er nødvendig. Blir nok ikke mange dagene vi kommer til å være på stranda denne sommeren. Og neste sommer løper han vel rundt og nekter å sitte i telt. :P Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mini har sovet 7 timer i strekk nå siden igår kveld, og kunne sikkert sovet enda lengre, men jeg ville ikke la han sove mer uten å få mat pga varmen:/ typisk at den gangen han kunne kanskje sovet over natta, så må jeg vekke han:-p fikk lissom ikke sove selv, hehe. Synes det er altfor varmt nå, spesielt når man har baby. Er helt grusomt klamt på soverommet. Gleder meg til det blir litt kjørligere faktisk!

Det er veldig typisk! Det skjedde med oss i natt og faktisk. Skal bli kjøligere til uka, gleder meg til det, men føler meg litt rar som gjør det, hehe. Alle andre priser sommervarmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir vann til min ;) Hun har en tendens til å overspise og det blir bare verre nå i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på første luftetur med vognen! Ååh så skummelt, men veldig koselig! Her har vi gått vekk fra amming og over på MME fullt. Litt vemodig med noen ganger er lykkelig mamma viktigere en amming.

Lykkelig mamma er kjempeviktig og bra du tar det på alvor!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig mamma er kjempeviktig og bra du tar det på alvor!

Amming eller ikke er det egentlig bare mor som kan bestemme. Det viktigste er at man får god ammeveiledning, slik at man får muligheten til å rette opp i eventuelle problemer dersom det er noe mor vil. For enkelte, meg selv inkludert, kommer ikke ammingen av seg selv, men må jobbes en god del for. Og da er det greit å vite at det er helt stuerent å kaste inn håndkleet om det blir for mye. Men det er ikke så lett å slå seg til ro med det, særlig ikke når man syns det er sårt og kanskje overtolker kommentarer fra andre fordi man er litt hormonell og lei seg i utgangspunktet.

Jeg syns det står respekt av et valg om å prioritere å ha det fint i barseltiden. Når ammingen fungerer er den jo helt genial, men når den ikke gjør det blir det fort en enorm kilde til stress og kjipe følelser.

Sier hun som for en uke siden hikstegråt hysterisk fordi Lille ikke ville ta brystet... ;) Det gikk seg heldigvis til derfra, men det var rett før jeg ga opp der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...