Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Smekke funker ikke her heller. Hun gulper enten overalt eller så går det på ermene på bodyen :P

Hvor mye våkne er det vanlig at de skal være?

Leste de skulle sove mellom 16-20 timer. Den lille jenta mi sover nesten ikke på dagtid. Hun er gjerne våken fra 12-00 med kun noen få fem-minutters hviler. Våken på tur, våken i vuggen osv. Hun er stort sett blid og pratsom før kl 20 hvis man konstant synger, vugger, koser eller prater med henne. Hun kan også fint ligge 30 min på stellebordet eller fanget å se seg rundt. Redd for at hun ikke får nok søvn og blir overstimulert.

Det har jeg også lurt på. Min er våken hele dagen bortsett fra når vi går tur eller i bilen.. Har snakket litt med folk om det og mange sier "slik var min og..". Så lenge jenta di virker fornøyd ville jeg ikke bekymret meg.

Jeg får ikke roet ned lille i kveld. Han vil bare bysses på eller ligge med puppen. Våkner med en gang jeg stopper. Han hadde også litt blod i gulpet tidligere i kveld. Noen som har opplevd det? Hvem bør jeg eventuelt ringe for å sjekke det ut, helsestasjonen eller lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går (29.6) kom lille M til verden. Klokken 18.10.. Ble satt igang og resultatet var en styrtfødsel uten like. Aktiv fødsel 1 time. Gikk fra 2.5-10 cm på en halv time. Pilsen til mini sank drastisk og rommet ble fyllt opp av leger.. Rakk ingen bedøvelse og begynte å presse mens jeg tisset på do. En helt forferdelig opplevelse, men med ett fantastisk resultat! Er så forelsket! Men syns nå han kunne sovet bittelitt denne natten da =P å Gud så godt bebiser lukter <3

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye fionel! Høres ut som en dramatisk fødsel, men bra du koser deg med ditt lille mirakel. :hjerter_rundt:

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye fionel! Høres ut som en dramatisk fødsel, men bra du koser deg med ditt lille mirakel. :hjerter_rundt:

Tusen takk <3 ja det var litt heavy, men virkelig verdt det! Nå håper jeg bare at dette som er sydd kan gro fort =P og herremin så mye nedpress jeg har i rompa =P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graving: har du blødd tro? Uansett er det jo ingenting i veien for å ringe og spørre på legevakta. Enten ber de deg komme eller så får du beskjed om hvem og hvor som kan sjekke.

Fionel: Gratulerer så mye! :strix: Hørtes ut som en heftig opplevelse, typisk at baby skulle ha det SÅ travelt når det ikke har hastet tidligere.

Den fostervannlukta på baby er ganske spesiell ja. Jordmoren min sa at det var laget sånn for at vi skulle nusse og kose ekstra mye med dem den første tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Fionel!! En deilig gevinst etter en tøff og intens fødsel :) det er vondt i underlivet i begynnelsen men det blir bedre for hver dag heldigvis :)

Jeg har ikke blødd synlig fra brystvortene hvertfall.. Men jeg skal ringe til helsestasjonen når den åpner. Jeg lurer på om lille var så urolig i går pga blod i gulper eller om det var fordi jeg hadde phad thai til middag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går (29.6) kom lille M til verden. Klokken 18.10.. Ble satt igang og resultatet var en styrtfødsel uten like. Aktiv fødsel 1 time. Gikk fra 2.5-10 cm på en halv time. Pilsen til mini sank drastisk og rommet ble fyllt opp av leger.. Rakk ingen bedøvelse og begynte å presse mens jeg tisset på do. En helt forferdelig opplevelse, men med ett fantastisk resultat! Er så forelsket! Men syns nå han kunne sovet bittelitt denne natten da =P å Gud så godt bebiser lukter <3

Gratulerer Fionel!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Gratulerer, Fionel! Lillebror er våken i 1-1,5 time før han viser tegn til å være veldig sliten og trøtt. Da sover han stort sett 1-2 timer før neste runde pupp. Han veier 6,4 kg! Haha, lille Bølla mi har matvett i det minste <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye fionel!!

Her er han også våken nesten hele dagen, med mindre vi er ute og gjør noe. Kjører bil, bæresele og sånt.

I går sovnet han kl 18 og har sovet 12 timer i natt med bare mat i mellom!!!! Utrolig deilig med noen timer alene i går kveld til å gjøre litt hjemme sammen mannen, det var lenge siden!! Vi får håpe på flere sånne kvelder fremover, men først skal jeg nyte at jeg fikk den ene kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg så himla ufresh. Jeg husker det jo forsåvidt fra sist, men jeg tror jeg har fortrengt det litt. Men ja. Rene klær kan jeg bare glemme. Våkner dyvåt av svette hver morgen, og det lukter søren meg skikkelig esel. For ikke å snakke om at ammetøyet er så langt unna flatterende det kan få blitt. Ikke det, her er det fremdeles ti kg igjen av gravidbonusen, så de vanlige klærne er heller ikke noe særlig nå... :ler: Men verst er det kanskje at høna kjennes ut som et katastrofeområde. Har ikke turd å kikke, men den kjennes helt herpa ut.

Men egentlig så bryr jeg meg ikke så mye. Jeg vet at det meste går over med litt tid. Det er litt greit å huske på. Og jeg har en veldig forståelsesfull mann som sier at han liker meg sånn som jeg er.

Jeg har også gjort en avtale med lillesøster. Er det noe jeg virkelig ønsker for henne, er det at hun skal vokse opp komfortabel med sin egen kropp. Og da trenger hun gode forbilder! En mamma som viser at hun er komfortabel med egenkropp, feks. Det er jo en kropp som har kklart å bygge to skjønne barn, hvor konge er ikke det? At den stinker litt noen uker nå, går over. Dusj har vi og, pluss såpe. Og at jeg har en innebygget ammepute for tiden, er jo bare praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svetten lukter helt forferdelig, og det hjelper ikke på at sommeren endelig har komt og at det er kokvarmt på soverommet! :P

Til info hvis noen opplever det samme: Helsestasjonen sa at blodspor i gulpen mest sannsynlig kom fra meg, og at så lenge det bare hadde skjedd en gang og at baby virket tilfreds så var det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg også ufresh. Heldigvis har svetten gitt seg, men har jo ikke noe tid til egenpleie så føler jeg ser ut som en dass. I tillegg har jeg ingen klær som passer. Er på startvekt igjen og magen er som før, men det virker som om hoftene mine har blitt bredere? Er dette i så fall noe som går tilbake igjen? Gidder ikke kjøpe nye klær enda hvis det ikke passer om noen måneder liksom. Har time hos øyenbrynsdama mi i dag og skal prøve å få litt sol på denne kroppen, så kanskje jeg føler meg litt mer som meg selv.

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer fionel!

Nattsvetten kunne jeg ha klart meg uten :P spesielt når lillemann bare roer seg hos meg om dagen og blir krakilsk dersom han ligger alene. Så det å vaske av seg denne svettelukta er et prosjekt i seg selv. Lenge leve bæresjal :jepp:

Har dere noen tips om hvordan man kan få babyen til å bli mer effektiv spiser? Han har heldigvis begynt å sove 3-4 timer om natta, så jeg våkner med spreng om dagen. Sånn som i dag morges spiste han i 25 min og likevel klarte jeg å pumpe ut 95 ml etterpå. Men han våknet til mat igjen 1,5 time senere. Tenker jo at dersom han hadde spist mer ville han ha sovet lengre. Prøvde å få i han mer da han spiste, men han ville ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg også ufresh. Heldigvis har svetten gitt seg, men har jo ikke noe tid til egenpleie så føler jeg ser ut som en dass. I tillegg har jeg ingen klær som passer. Er på startvekt igjen og magen er som før, men det virker som om hoftene mine har blitt bredere? Er dette i så fall noe som går tilbake igjen? Gidder ikke kjøpe nye klær enda hvis det ikke passer om noen måneder liksom. Har time hos øyenbrynsdama mi i dag og skal prøve å få litt sol på denne kroppen, så kanskje jeg føler meg litt mer som meg selv.

Har hørt at hos noen blir hoftene permanent brede :( håper at det ikke skjer her, for da må jeg ut å handle klær. Har allerede kjøpt en bukse, for ingenting passer. Er ikke akkurat lett å gå på shopping med barnevogn. Fikk handlet litt forrige uke. Da tok mannen lillegutt med på kafé og jeg løp fra butikk til butikk for å rekke det jeg skulle før neste mating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at hos noen blir hoftene permanent brede :( håper at det ikke skjer her, for da må jeg ut å handle klær. Har allerede kjøpt en bukse, for ingenting passer. Er ikke akkurat lett å gå på shopping med barnevogn. Fikk handlet litt forrige uke. Da tok mannen lillegutt med på kafé og jeg løp fra butikk til butikk for å rekke det jeg skulle før neste mating.

Jeg har egentlig planer om å bytte ut det meste i klesskapet uansett, så om hoftene er permanent bredere så gjør ikke det så mye.

Må nok ta en sånn runde som deg i løpet av uka jeg også. Hjemme går jeg rundt i t-skjorte og truse, til mannens store glede, men det funker ikke så bra i offentligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har egentlig planer om å bytte ut det meste i klesskapet uansett, så om hoftene er permanent bredere så gjør ikke det så mye.

Må nok ta en sånn runde som deg i løpet av uka jeg også. Hjemme går jeg rundt i t-skjorte og truse, til mannens store glede, men det funker ikke så bra i offentligheten.

Her er det ammebh og joggebukse - og alle gardinene trukket for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Gratulerer fionel  :strix: Høres ut som du hadde en hard og effektiv fødsel!

 

Man føler seg ikke så veldig fresh etter å ha født nei, heldigvis går det over. Her er vekta tilbake til der jeg startet, men det er vel ikke så mye muskler så kiloene sitter litt anderledes. Mine vanlige klær sitter ikke så veldig pent.. 

 

Jeg og lille har vært hos helsesøster i dag, hun fikk vaksine som hun skulle hatt når hun var 6 uker. Jeg fortalte at jeg hadde sluttet å amme og hvorfor, så konkluderte jeg med at jeg synes det er litt godt å bare ha flaska, mer tid til lille og at jeg sier meg fornøyd med innsatsen min. Vet dere hva helsesøster svarte? Hun lurte på hvor lenge siden det var siden jeg ammet sist, og at da kunne jeg jo få igang produksjonen igjen! Akkurat som jeg ikke har dårlig nok samvittighet for at jeg ikke kan gi babyen min det beste. Skulle ønske jeg kunne bytte helsesøster. Hun er bare opptatt av amming..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...