Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Dorey

Uff, så utrolig leit, Dorey :(

3 åringen her er foreløpig overraskende samarbeidsvillig. Han er veldig pappagutt, men det passer egentlig bra nå som jeg må ta meg mest av babyen.

Du har sikkert prøvd det meste, men her hjelper det om jeg f.eks tar med med meg storebror ut på en liten tur mens pappa er hjemme med nyammet baby. Vi blir ikke borte lenge og tlf er alltid med i tilfelle lillemor slår seg vrang. De små utfluktene med bare meg og han hjelper veldig på humøret hans, og ikke minst samvittigheten min ;)

Det gjør vondt å bli avvist. Og spesielt når man er i så følsom situasjon. Håper det løser seg for dere. Kanskje han bare trenger litt tid på å fordøye det hele?

Takk for gode ord! :) Han har taklet det fint til nå, men det er visst like vanlig med en "sen" reaksjon. Jeg tror rett og slett vi må bli flinkere til at jeg er med storebror og pappaen med lillebror. Vi trodde vi gjorde det, men jeg ser nå at vi ikke er så flinke til det som vi trodde. Det går nok over etterhvert!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg skjønner deg veldig godt, Dorey. Nå har ikke vi hatt noen voldsomme reaksjoner foreløpig, men da jeg var gravid og dårlig var det mest pappaen som tok henne om natta osv. Hun kunne bli illsint hvis det var jeg som kom inn om natta/kvelden og ikke pappa. Jeg ble bare jagd ut igjen. Det var fryktelig sårt for meg. Jeg ser for meg at dette kan skje igjen. Ikke at det kanskje er noe trøst, men de sier jo at det er et godt tegn at de reagerer litt. Også går det heldigvis over. Jeg har sett mange med ulike reaksjoner på å bli storesøster/storebror de årene jeg har jobbet i barnehage og det har heldigvis bare vart en kort periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt dere skal til legen Androide. Håper det er noe uskyldig.

 

 

 

Håper det går bra hos legen i dag Androide. :klem:

 Takk! :hug:

 

Det gjorde heldigvis det. Legen virket iallefall ikke spesielt bekymret, siden allmenntilstanden hans er fin og han ikke er slapp. De tok en HB på ham (ikke veldig gøy å se de stikke en slik liten en, men det var nok verst for mor :sjenert: ) og den var fin - så han har ikke hatt noen store skjulte blødninger iallefall.  Det var visst vanlig at det var litt blod i avføringen, kunne skyldes litt irritasjon i tarmen, en rift osv. Jeg skulle bare følge med og se at det ikke økte noe. Jeg kan heldigvis senke skuldrene litt mer nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre Androide. Blødninger er jo ofte skummelt og særlig når det skjer våre skjøre små. Merker at jeg beskymrer meg for alt mulig selv. Hva er den flekken? Er han for varm? For kald? Osv osv. Ved blod i bleia hadde jeg sikkert ringt legevakten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bygdis

Er det noe spesielt dere gjør eller tar bilde av for å "dokumentere" babytida? Type håndavtrykk, ta vare på klær osv? Vi har/skal ta bilde av henne på stellebordet på fødselsdatoen hennes hver måned, litt morsomt å se hvor mye hun forandrer seg på en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lener han mot en pute i en stol og har tatt bilde hver uke. Rart å se hvor mye han har vokst på bare syv uker :) blir nok månedlig istedet når vi runder to eller tre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta avtrykk av hånd og fot. Ellers tar vi bare masse bilder, men ikke noe systematisk.

Hvor ofte bader dere babyen? Her blir det ca hver tredje dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Vi tar bilder og lager album. :) Hehe, blir dessverre ikke så ofte bading. Tror han har badet fire-fem ganger. Uff, litt ille. Men dusjer rumpa hans i vasken ved bæsj eller tisseuhell dvs annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bare badet et par ganger. Men han har fått seg noen runder i vasken på badet, og han har vært med meg i dusjen også.

Jeg tar bilder ofte, mange om dagen. Filmer litt også, det gjorde jeg ikke sist. Han gjorde liksom ikke noe, tenkte jeg, så hvorfor filme da...etterhvert angret jeg på at jeg ikke hadde filmet de første par månedene. Nå har jeg filmet lydene han lager når jeg ammer, det er så herlig :hjerte:

Jeg må bare spørre dere som har født for en stund siden: hvor lang var renselsen? Og når gikk stingene? Det er så mange forskjellige svar når jeg googler. Jeg kjenner fortsatt stingene godt, og blør mye syns jeg. Mye kraftigere enn ved en vanlig mens. Blødningen roet seg rundt dag 8 etter fødsel, men dagen etter blødde jeg mye igjen. Regner med det var sårskorpa, men det har ikke minsket noe etter det. 15 dager siden fødsel nå.

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, filme er viktig! Har samme erfaring som Trampe, at jeg ikke filmet fordi det ikke skjedde noe spesielt og så angret jeg etterpå når jeg så igjennom det jeg faktisk hadde filmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blødde i ca 4 uker, men det var veldig varierende hvor mye. Den verste blødningen ga seg etter en uke. Etter ytterligere en uke holdt det med truseinnlegg. Kunne nok ha gått over til det tidligere også, men er så redd for lekkasjer. Er usikker på når stingene gikk, men ca på samme tid tror jeg, 4-5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renselsen min varte i 12 lange uker sist! Holdt på å bli sprø.. Og fikk såklart jernmangel. Håper det gir seg fortere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi bader ca annenhver dag og han elsker det :) jeg har ikke filmet noe enda, men tenkte å vær flink til å ta bilder på hver månedsdag. Det blir alt for mange snapchat bilder :P

Renselsen med blod varte i ca 10 dager, etter det kom det bare utflod som stinket og det har akkurat gitt seg (6 uker).

Vi hadde barnevakt noen timer i går og var ute å spiste. Det var deilig å kunne få spise sammen :) (og det ene glasset med rødvin var nydelig ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Renselsen min varte i 12 lange uker sist! Holdt på å bli sprø.. Og fikk såklart jernmangel. Håper det gir seg fortere denne gangen.

Min renselse varte også 10-12 uker sist, men som sagt bare åtte uker nå :) Så det kan godt hende din også blir kortere denne gangen :). Hørtes fantastisk ut med barnevakt og middag, graving! Blir ikke det på en stund her, føler ikke jeg kan be noen å passe to unger, Hehe. Men har tatt et par slurker rødvin ved noen anledninger. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Hørtes herlig ut å gå ut å spise :) lille her har en 6.sans for når vi skal spise middag, da blir hun også sulten, om ikke må hun bæsje :ler: har kommet seg litt da, nå sover hun oftere når vi skal spise.

Andre her som driver å planlegger dåp? Vi skal ha i høst, når hun er ca 4 mnd, er i gang å planlegge litt :) har prøvd bunaden min, og den passer! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir navnefest her en gang i løpet av høsten. Hadde det med storebror også og var veldig fornøyd. Kommer så smått til å handle inn litt pynt fra nettet utover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...