Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Men du kan i alle fall trøste deg med at selv om å stresse/skrulle litt midt i prosessen ikke er særlig behagelig eller fredelig, er det ikke skadelig for sjansene dine! Når man sier at stress påvirker fertiliteten er det stress av typen leve-midt-i-krigssone, ikke stress av typen vil-vil-vil-bli-gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, miore skrev:

Men du kan i alle fall trøste deg med at selv om å stresse/skrulle litt midt i prosessen ikke er særlig behagelig eller fredelig, er det ikke skadelig for sjansene dine! Når man sier at stress påvirker fertiliteten er det stress av typen leve-midt-i-krigssone, ikke stress av typen vil-vil-vil-bli-gravid. 

Den rasjonelle siden av meg vet det, det er bare at den krymper i "DPO-land". Og IVF-skrulleuker skrur rasjonaliteten ned og stresshormonnivåene opp en del mer enn vanlig, kjenner jeg. Men det lokker fram litt fornuft når noen skriver det ned til meg, så takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LillyBe skrev:

Google-overdose er ikke bra ;) ei heller stress, hihi! Kjenner meg igjen...det blir tøffere og tøffere ettersom dagene går. Kalles ikke skrulleuke uten grunn nei...føler jeg har hatt altfor mange sånne uker det siste året. 

Jeg håper så inderlig at vi snart er i mål :) at de positive graviditetstestene lyser i mot oss <3

Håper virkelig det! :) Du har definitivt hatt din andel, så nå får det være nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer her, jeg @miore :) 7dpo i dag, 9 dager etter ovitrellesprøyta. Det var en ekstra strek på testen i dag, men den var svaaaak. Den skal vel være ute etter 10 dager, i teorien, og det ser ut som det kan komme til å stemme.

----

Jeg har en testeutfordring fordi jeg reiser bort på jobb og bor der i flere døgn. Vanligvis er jeg en del oppe på natta i arbeidsperioden også. Det finnes det ingen mulighet for å dra hjem for å sørge og være skuffet mellom torsdag og tirsdag. Og jeg må forholde meg til andre og være profesjonell 24/7. En del av meg tenker at jeg bør la testene ligge mellom torsdag og tirsdag. Tirsdag er 14 DPO, og da skal jeg bare i et møte på formiddagen. Foreløpig konklusjon er at jeg tar i hvert fall med meg rikelig med tester på jobb. Hvis det er rolig, og forholdene ligger til rette, eller hvis jeg blir så opphengt i hva som skjer i magen at jeg ikke gjør noen god jobb, så blir det test. Og i motsatt fall blir tirsdag en ekstremt skummel dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spørs det om ovitrelle er ute straks ja :) Godt å vite det! Håper du snart får en EKTE positiv test <3

Der har du en utfordring ja...men høres ut som du har lagd deg en finfin plan for testing. Det er leeeenge til tirsdag da, men du er kanskje såpass opptatt også at du ikke får tenkt så mye :) Strengt tatt er vel det smarteste å vente til tirsdag, da er det 14 dager siden uttak og testen vil trolig være rimelig nøyaktig! Men smart er vanskelig å være, hehe...jeg har lyst til å teste i morgen den dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LillyBe, om tre dager kan du jo starte :ler: @Illy, det høres ut som en lur plan - da har du mulighetene åpne! Det høres leeenge ut å vente til tirsdag for meg med min manglende selvkontroll :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, miore skrev:

@LillyBe, om tre dager kan du jo starte :ler: @Illy, det høres ut som en lur plan - da har du mulighetene åpne! Det høres leeenge ut å vente til tirsdag for meg med min manglende selvkontroll :hoho: 

Hihi, nå har jeg jo mange tester liggende ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, LillyBe skrev:

Da spørs det om ovitrelle er ute straks ja :) Godt å vite det! Håper du snart får en EKTE positiv test <3

Der har du en utfordring ja...men høres ut som du har lagd deg en finfin plan for testing. Det er leeeenge til tirsdag da, men du er kanskje såpass opptatt også at du ikke får tenkt så mye :) Strengt tatt er vel det smarteste å vente til tirsdag, da er det 14 dager siden uttak og testen vil trolig være rimelig nøyaktig! Men smart er vanskelig å være, hehe...jeg har lyst til å teste i morgen den dag :P 

Takk, ja det hadde vært så fantastisk det! :hjerte:

Det er en fordel å slippe å analyere mulighetene for at sprøyta henger igjen hvis jeg ender med å teste i helga. Egentlig så tror jeg noe av grunnen til at jeg sjekker om sprøyta er ute, er at det er gøy å teste nå før det blir skummelt. Om et par dager syns jeg ikke det er så gøy mer! Og samtidig så vet jeg at jeg får en sterk trang til å gjøre det... Skjønner godt at du har lyst til å begynne i morgen (eller i dag blir det nå da). Du kan snart begynne da! Jeg skal ikke si noe på det hvis du tar en i morgen, det er jo som sagt fint i begynnelsen når et negativt svar ikke betyr noe som helst :)

17 timer siden, miore skrev:

@LillyBe, om tre dager kan du jo starte :ler: @Illy, det høres ut som en lur plan - da har du mulighetene åpne! Det høres leeenge ut å vente til tirsdag for meg med min manglende selvkontroll :hoho: 

Det er helt sant det er veldig lenge til tirsdag! Jeg vet rett og slett ikke helt hvordan jeg kommer til å reagere i helga. Jeg har et totalt ustabilt sinn for tida, som svinger mellom optimisme, pessimisme og unormalt sterk nervøsitet, og mellom teste og vente. Hvis jeg har noe selvkontroll til vanlig, så kan jeg hvertfall ikke stole på den nå framover. Men samtidig så har jeg tendenser til testeangst og en hang til å utsette skuffelse så lenge som mulig.

----

Da er jeg 8 dpo alt! Skulle nesten ønske jeg bare kunne forbli mellom 4 og 7 dpo noen dager til, det var egentlig ganske behagelig. Dagens test var helt hvit innen tidsfristen, og med en svaaak mysestrek etter at jeg var ferdig med å pusse tennene. Jeg vil si at pakningsvedlegget til sprøyta, som sier 10 dager, er ganske nøyaktig likevel, for jeg har fått sterkere strek uten å være gravid tidligere.

Jeg skulle ønske jeg kunne slutte å være så nervøs for at det ikke skal gå. Det er tross alt det mest sannsynlige utfallet. Det er sikkert fordi jeg er skikkelig redd for å forbli barnløs, og for hvert negative forsøk blir muligheten litt mer reell. Jeg tror strategien for å holde ut de neste dagene blir å tenke at dette var et testforsøk, og det gikk ikke etter planen en gang. Og selvsagt håpe på at det har gått bra likevel da :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat sånn det er ja. De første testene man tar, når man VET det er altfor tidlig er liksom bare gøy. Men etter dag 12 dpo får man jo totalt angst...huff! Kjenner jeg egentlig gruer meg litt. 

Høres ut som en smart strategi. De fleste blir jo tross alt gravide på 3 forsøk, og mange blir jo også på 1:) Men den redselen er så vond...når man har 1 barn fra før har man strengt tatt ikke noe å klage på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, alt annet er jo eeegentlig bare en bonus :) Jeg har tenkt på det, jeg skjønte definitivt ikke hvor utrolig heldige vi var som klarte å lage snuppis på første prøverørsforsøk! Jeg klarer ikke å forestille meg hvor stressa jeg hadde blitt hvis jeg hadde måttet gå gjennom like mange mislykkede forsøk og skuffelser da vi prøvde å lage snuppis som denne gangen. Jeg har jo vært sprø nok nå, når vi allerede har et supert barn :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miore skrev:

Enig, alt annet er jo eeegentlig bare en bonus :) Jeg har tenkt på det, jeg skjønte definitivt ikke hvor utrolig heldige vi var som klarte å lage snuppis på første prøverørsforsøk! Jeg klarer ikke å forestille meg hvor stressa jeg hadde blitt hvis jeg hadde måttet gå gjennom like mange mislykkede forsøk og skuffelser da vi prøvde å lage snuppis som denne gangen. Jeg har jo vært sprø nok nå, når vi allerede har et supert barn :ler: 

Jeg vet!! Vi har vært utrolig heldige... Tenk full klaff på første forsøk. Så da må vi bare tåle å streve med nr 2 (tydeligvis). Som sagt, vi er heldige <3 Jeg har troa på at du er like heldig med nr 1 som oss @Illy 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LillyBe skrev:

Det er akkurat sånn det er ja. De første testene man tar, når man VET det er altfor tidlig er liksom bare gøy. Men etter dag 12 dpo får man jo totalt angst...huff! Kjenner jeg egentlig gruer meg litt. 

Høres ut som en smart strategi. De fleste blir jo tross alt gravide på 3 forsøk, og mange blir jo også på 1:) Men den redselen er så vond...når man har 1 barn fra før har man strengt tatt ikke noe å klage på...

 

6 timer siden, miore skrev:

Enig, alt annet er jo eeegentlig bare en bonus :) Jeg har tenkt på det, jeg skjønte definitivt ikke hvor utrolig heldige vi var som klarte å lage snuppis på første prøverørsforsøk! Jeg klarer ikke å forestille meg hvor stressa jeg hadde blitt hvis jeg hadde måttet gå gjennom like mange mislykkede forsøk og skuffelser da vi prøvde å lage snuppis som denne gangen. Jeg har jo vært sprø nok nå, når vi allerede har et supert barn :ler: 

Uff, ja etter 12 dpo er ikke gøy i det hele tatt. Men forhåpentligvis blir det bare positive tester framover da, og da blir det gøy likevel!

Det kan hende redselen er mindre når man har et fra før, men jeg vil tro at ønsket og evt. skuffelsen blir like sterkt. Jeg støtter meg til at statistikken her inne sier at man blir gravid på første forsøk med et firedelt embryo når man har kjøpt pakke på privat klinikk. Dere er jo ekte folk som jeg "kjenner", så da stoler jeg mer på det enn fremmede folk med med skrekkhistorier på fremmede internettsider. Det gir håp altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en test til:sjenert: Det finnes ingen rasjonelle grunner til det, men jeg kan kanskje unnskylde meg med at jeg har tenkt å ikke ta noen i det hele tatt i helga?

Uansett, nå hadde den mysestrek igjen, innen tidsfristen. Testen fra i morges ser jeg ingenting på. Hvorfor skal tester være så teite?!  Jeg skal ikke begynne å analysere det. Eller, jeg har jo strengt tatt begynt, men jeg skal slutte! Jeg vet godt at det mest sannsynlig er Ovitrellen, og at urinkonsentrasjonen varierer og at fargestoffet i testene varierer. Men så har jeg så veldig, veldig lyst til at det skal bety noe. Det som er ille, er at jeg ble litt trist av å se hvit test i morges, selv om jeg trodde og egentlig håpet den skulle bli hvit. Og nå er jeg plutselig mye mer fornøyd. Argh! Jeg vil ikke at humøret mitt skal styres av tester :bond:

Sånn ellers så har jeg hatt seriøst ømme pupper fram til i dag, og nå er de ikke ømme i det hele tatt mer. Det var en annen grunn til litt labert humør i formiddag, selv om det egentlig er ganske behagelig. Og ikke betyr noe. Så ja, skrulleuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, det er lov å håpe litt selv om det er tidlig! Jeg testet mer positivt på ettermiddagsurin enn morgenurin hver gang denne gangen, av en eller annen grunn. Jeg drikker tydeligvis mye om kvelden :) Det burde jo være mindre hcg i deg nå enn i dag morges i og med at ovitrellen hele tiden reduseres, så i og med at testen er MER positiv nå synes jeg det må være lov til å ta det som et forsiktig godt tegn i alle fall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg så utrolig godt!!! Når man først starter testinga er det liksom gjort, bare å fortsette! 

Men altså, jeg er enig med @miore. Jeg vil helt klart si det er et forsiktig godt tegn <3 alt som ikke er blendahvitt er jo et steg i riktig retning mener nå jeg :) å det er jo ekstremt tidlig enda...åssen tester har du? Hvilken mengde hcg reagerer de på? 

Jeg tror nok ønsket og skuffelsen er like sterk ja, men det er lettere å fokusere på andre ting! Man har jo tross alt et barn :) som ikke minst trenger mamman sin! Å redselen for å forbli barnløs slipper man jo...Jeg tror og håper du følger vår statistikk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at ønsket og skuffelsen (og galskapen :ler:) er like sterk denne gangen ja :fnise: Men uansett hvordan det går denne gangen så HAR jeg jo et herlig barn som gir så mye glede og latter og frustrasjon og distraksjon og kjærlighet, så følelsen av å være heldig er allerede der selv om jeg absolutt ikke sier meg ferdig etter bare ett barn. Og selv om skuffelsen ved dårlige nyheter er stor er det er nesten umulig å synke fullstendig ned i sorg og fortvilelse når man har en liten en som krever så mye oppmerksomhet og oppfølging. 

Kommer du til å teste i morgen tidlig også @Illy, eller er du allerede på jobb da? Dette begynner jo å bli skikkelig spennende :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, miore skrev:

Jeg tror også at ønsket og skuffelsen (og galskapen :ler:) er like sterk denne gangen ja :fnise: Men uansett hvordan det går denne gangen så HAR jeg jo et herlig barn som gir så mye glede og latter og frustrasjon og distraksjon og kjærlighet, så følelsen av å være heldig er allerede der selv om jeg absolutt ikke sier meg ferdig etter bare ett barn. Og selv om skuffelsen ved dårlige nyheter er stor er det er nesten umulig å synke fullstendig ned i sorg og fortvilelse når man har en liten en som krever så mye oppmerksomhet og oppfølging. 

Kommer du til å teste i morgen tidlig også @Illy, eller er du allerede på jobb da? Dette begynner jo å bli skikkelig spennende :alice:

Der skrev du det veldig bra @miore. Det er faktisk umulig å grave seg ned...gudsjelov <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miore skrev:

Altså, det er lov å håpe litt selv om det er tidlig! Jeg testet mer positivt på ettermiddagsurin enn morgenurin hver gang denne gangen, av en eller annen grunn. Jeg drikker tydeligvis mye om kvelden :) Det burde jo være mindre hcg i deg nå enn i dag morges i og med at ovitrellen hele tiden reduseres, så i og med at testen er MER positiv nå synes jeg det må være lov til å ta det som et forsiktig godt tegn i alle fall! 

Jeg må håpe litt, bare passe på at det ikke blir for mye, for det er snakk om svaaaaak strek, altså :PJeg har dine ettermiddagstester friskt i minne! Det kan fort ha sammenheng med at jeg drakk mye i går kveld, tror jeg er en kveldsdrikker. Men det kan jo hende at lille Eggfrid har begynt å bidra med HCG også. Åh, det hadde vært fint det!

 

1 time siden, LillyBe skrev:

Jeg skjønner deg så utrolig godt!!! Når man først starter testinga er det liksom gjort, bare å fortsette! 

Men altså, jeg er enig med @miore. Jeg vil helt klart si det er et forsiktig godt tegn <3 alt som ikke er blendahvitt er jo et steg i riktig retning mener nå jeg :) å det er jo ekstremt tidlig enda...åssen tester har du? Hvilken mengde hcg reagerer de på? 

Jeg tror nok ønsket og skuffelsen er like sterk ja, men det er lettere å fokusere på andre ting! Man har jo tross alt et barn :) som ikke minst trenger mamman sin! Å redselen for å forbli barnløs slipper man jo...Jeg tror og håper du følger vår statistikk :) 

Det er veldig godt at noen skjønner det! :) Da føler jeg meg litt mindre koko og alene. Jeg liker at dere sier at det kan være et godt tegn :hjerte: Det er billigstrimlene fra billige-tester, som er følsomme for 25 IU/ml. Da jeg tok Ovitrelle etter en pergokur hadde jeg Babyplantester som var følsomme for 10 IU/ml, og det var ganske slitsomt. Da hadde jeg tre dager på rad med lik, og kaanskje litt stigende strekstyrke, og ble veldig forhåpningsfull. Så jeg tenker jo at det kan være på samme måten nå, men det hjelper litt på håpet at disse er mindre følsomme.

Jeg kan tenke meg at det er helt herlig å ha en liten som trenger mamma midt oppi dette :) Samtidig så er prosessen like fullt tøff. Det blir kanskje litt som at jeg har en mann jeg elsker, og som jeg aldri ville byttet ut, og han har jeg samme hvordan det går med IVF-styret, og det hjelper det også. Men det tar ikke bort skuffelsen.

1 time siden, miore skrev:

Jeg tror også at ønsket og skuffelsen (og galskapen :ler:) er like sterk denne gangen ja :fnise: Men uansett hvordan det går denne gangen så HAR jeg jo et herlig barn som gir så mye glede og latter og frustrasjon og distraksjon og kjærlighet, så følelsen av å være heldig er allerede der selv om jeg absolutt ikke sier meg ferdig etter bare ett barn. Og selv om skuffelsen ved dårlige nyheter er stor er det er nesten umulig å synke fullstendig ned i sorg og fortvilelse når man har en liten en som krever så mye oppmerksomhet og oppfølging. 

Kommer du til å teste i morgen tidlig også @Illy, eller er du allerede på jobb da? Dette begynner jo å bli skikkelig spennende :alice:

Det blir en i morra tidlig også, nå klarer jeg ikke la være :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det er lille Eggfrid som har begynt å produsere Hcg <3 Nå blir det meget spennende i morgen tidlig, nesten så JEG ikke får sove i natt jo..nei, dette har jeg stor tro på :) 

Det hjelper MYE at man har flere likesinnede å kommunisere med her, hehe...tror vi blir litt koko hele gjengen etterhvert :P på en god måte! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren også, testen i dag hadde definitivt bare en strek :icon_frown: Da var det nok bare et tilfelle av uvanlig konsentrert ettermiddagsurin i går. Det er trist med hvit test, sikkert ekstra fordi jeg hadde litt forhåpninger. Men jeg er veldig glad jeg tok den testen. Det får være starten på å la skuffelsen synke forsiktig inn. Jeg har ikke mye tid til å være skuffa i dag heller, så det passer bra.

Nå er det fortsatt håp da, og det hjelper også :) Det skal visstnok være ca. 50 % sjanse for negativ test i dag hvis man er gravid. Det sier i hvert fall Google (countdowntopregnancy.com).

Det hjelper virkelig å kommunisere her, ja @LillyBe. Både om skuffelser og gleder, men noen som skjønner seg på det :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...