Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Jeg liker veldig godt at legen sa det! Jeg har troa :) huff, gruble og grue seg ja...kanskje slenge på gåtur, godis og glede seg til innsett på torsdag også <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, LillyBe skrev:

Jeg liker veldig godt at legen sa det! Jeg har troa :) huff, gruble og grue seg ja...kanskje slenge på gåtur, godis og glede seg til innsett på torsdag også <3 

Jeg likte det jeg og :) Hihi, takk, skal jammen slenge på de litt mer positive g'ene der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altfor dårlig til å kommentere i dagbøker, men jeg må bare si at jeg følger med som en hauk her! Dette er veldig spennende og nå håper jeg virkelig at det blir full klaffings! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er kjipt å bare få et egg ut. Men første forsøk er gjerne litt prøving og feiling. Krysser fortsatt fingrene for at du får innsetting og at det enslige egget var akkurat det dere har ventet på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klinikken min sier akkurat det @QBee nevner; de sa rett ut at første forsøk nesten blir en slags test for å finne ut hvordan man reagerer på medisiner etc, og at man bruker resultatene fra "testen" til å lage et godt opplegg for forsøk #2. Før første opplegg prøver de jo så godt de kan å legge opp til rett opplegg basert på utredning og prøveresultater, men man vet jo ingenting ennå.

Med det er det jo selvfølgelig ikke sagt at man ikke kan lykkes på første - jeg heier fremdeles massivt på egget ditt1 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Illy. Ville bare legge igjen en liten hilsen. Det var trist å lese at det ikke gikk så superbra i dag. Jeg håper det går bra med deg, forstår godt at det ikke var dette dere ville høre i dag. Men jeg sender alle gode tanker jeg har til deg! Måtte det gå suverent bra med det ene egget! Ta vare på deg selv, hold deg til de tre S`ene så lenge du kan. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Weebs skrev:

Jeg er altfor dårlig til å kommentere i dagbøker, men jeg må bare si at jeg følger med som en hauk her! Dette er veldig spennende og nå håper jeg virkelig at det blir full klaffings! :yvonne:

Jeg kjenner meg igjen der, følger med uten å kommentere jeg og. Veldig kjekt med haukeblikk som kan legge litt press på egget mitt! :biggrin:

 

1 time siden, QBee skrev:

Skjønner at det er kjipt å bare få et egg ut. Men første forsøk er gjerne litt prøving og feiling. Krysser fortsatt fingrene for at du får innsetting og at det enslige egget var akkurat det dere har ventet på :) 

Det var kjipt, men jeg har ikke tenkt å gi opp helt enda. Det hørtes ut på legen som at dette kunne gått bedre med en litt høyere medisindose, jeg velger å tolke det sånn :) Jeg har blitt litt glad i det der ene, lille egget nå, og håper virkelig det klarer seg! 

1 time siden, miore skrev:

Klinikken min sier akkurat det @QBee nevner; de sa rett ut at første forsøk nesten blir en slags test for å finne ut hvordan man reagerer på medisiner etc, og at man bruker resultatene fra "testen" til å lage et godt opplegg for forsøk #2. Før første opplegg prøver de jo så godt de kan å legge opp til rett opplegg basert på utredning og prøveresultater, men man vet jo ingenting ennå.

Med det er det jo selvfølgelig ikke sagt at man ikke kan lykkes på første - jeg heier fremdeles massivt på egget ditt1 :) 

Du er god på å si akkurat det jeg trenger å høre, @miore! Jeg har selvfølgelig falt for fristelsen til å google, og leste nettopp at det ikke er noe godt tegn å trenge høye hormondoser. Jeg har litt angst for at dette skal bety at vi har små sjanser. Til nå har de jo ikke funnet noe galt, og legen var litt overrasket over at eggstokkene mine ikke responderte bedre. Men nå skal jeg fortrenge de tankene, og tenke "testforsøk"! i stedet :)

47 minutter siden, Snotra skrev:

Hei Illy. Ville bare legge igjen en liten hilsen. Det var trist å lese at det ikke gikk så superbra i dag. Jeg håper det går bra med deg, forstår godt at det ikke var dette dere ville høre i dag. Men jeg sender alle gode tanker jeg har til deg! Måtte det gå suverent bra med det ene egget! Ta vare på deg selv, hold deg til de tre S`ene så lenge du kan. :klem:

Tusen takk, Snotra! Jeg har tro på egget til det motsatte er bevist :) Jeg blir nok veldig nervøs i morra, og evt. veldig lei meg, men akkurat nå er jeg optimistisk. Hvis det ikke klarer seg, håper jeg vi får en ny plan å se fram mot raskt. Det tror jeg hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Illy skrev:

Du er god på å si akkurat det jeg trenger å høre, @miore! Jeg har selvfølgelig falt for fristelsen til å google, og leste nettopp at det ikke er noe godt tegn å trenge høye hormondoser. Jeg har litt angst for at dette skal bety at vi har små sjanser. Til nå har de jo ikke funnet noe galt, og legen var litt overrasket over at eggstokkene mine ikke responderte bedre. Men nå skal jeg fortrenge de tankene, og tenke "testforsøk"! i stedet :)

Joa, men med høye mener de HØYE, og ikke kanskje 225 IE eller så. Jeg tror ikke du skal ta det at du skal litt opp fra 150 IE (som er en LAV dose) som noe dårlig tegn, altså. har man lav AMH (dårlig eggstokkreserve) starter man gjerne på 450 IE eller mer, det er et stykke opp dit ;)

Og med tanken på legens forbauselse, så responderer eggstokkene egentlig forbausende ulikt fra gang til gang! Det har jeg merket, som har kjørt nesten helt likt opplegg med ganske forskjellig respons en del ganger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, miore skrev:

Joa, men med høye mener de HØYE, og ikke kanskje 225 IE eller så. Jeg tror ikke du skal ta det at du skal litt opp fra 150 IE (som er en LAV dose) som noe dårlig tegn, altså. har man lav AMH (dårlig eggstokkreserve) starter man gjerne på 450 IE eller mer, det er et stykke opp dit ;)

Og med tanken på legens forbauselse, så responderer eggstokkene egentlig forbausende ulikt fra gang til gang! Det har jeg merket, som har kjørt nesten helt likt opplegg med ganske forskjellig respons en del ganger nå.

Ja, da har du jo MYE å gå på, så ikke tenk på det :) Jeg var oppe i 225 IE ved forsøket nå og syns jo det er skyhøyt, men legen beroliget meg med at det er det absolutt ikke... Å det er jo gjerne litt sånn at første forsøket blir litt prøve og feile! Krysser alt jeg har her for telefonen din :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt jeg har for at egget klarer seg!! :nordvesta: og drysser over litt befruktningsstøv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, miore skrev:

Joa, men med høye mener de HØYE, og ikke kanskje 225 IE eller så. Jeg tror ikke du skal ta det at du skal litt opp fra 150 IE (som er en LAV dose) som noe dårlig tegn, altså. har man lav AMH (dårlig eggstokkreserve) starter man gjerne på 450 IE eller mer, det er et stykke opp dit ;)

Og med tanken på legens forbauselse, så responderer eggstokkene egentlig forbausende ulikt fra gang til gang! Det har jeg merket, som har kjørt nesten helt likt opplegg med ganske forskjellig respons en del ganger nå.

 

3 timer siden, LillyBe skrev:

Ja, da har du jo MYE å gå på, så ikke tenk på det :) Jeg var oppe i 225 IE ved forsøket nå og syns jo det er skyhøyt, men legen beroliget meg med at det er det absolutt ikke... Å det er jo gjerne litt sånn at første forsøket blir litt prøve og feile! Krysser alt jeg har her for telefonen din :) 

Åh, godt å høre. Google, kombinert med spenning og hormoner er ikke sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LoveTrain skrev:

Krysser alt jeg har for at egget klarer seg!! :nordvesta: og drysser over litt befruktningsstøv ;) 

 

1 time siden, miore skrev:

Lykke til med telefonen i dag! :bond: :nordvesta: Krysser fingrene for egget ditt!

Hurra hurra, egget har klart det! :bolledeig:100 % befruktning da gitt! Det er lenge siden sist jeg har vært så nervøs som i morgentimene i dag. Jeg fikk ikke noe annen beskjed enn å komme til innsett i morgen. Så da velger jeg å (over)tolke det dit hen at de tror egget skal klare seg et døgn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Illy skrev:

 

Hurra hurra, egget har klart det! :bolledeig:100 % befruktning da gitt! Det er lenge siden sist jeg har vært så nervøs som i morgentimene i dag. Jeg fikk ikke noe annen beskjed enn å komme til innsett i morgen. Så da velger jeg å (over)tolke det dit hen at de tror egget skal klare seg et døgn til.

Hurra for 100 % befruktning! :nigo: Vi satser hardt på at det går fint! :Nikke: 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :nordvesta: Så bra! Å, nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne her altså :) 

Lykke til i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, miore skrev:

Hurra for 100 % befruktning! :nigo: Vi satser hardt på at det går fint! :Nikke: 

Det var helt topp! :) Jeg hadde egentlig ikke trodd at det skulle gå så langt. Sånn ca. fram til nå har jeg vært hoppende glad og positiv til morgendagen. Nå kjenner jeg at nervøsiteten har begynt å komme krypende igjen. Men det ser bedre ut i dag enn i går på denne tida!

6 timer siden, LillyBe skrev:

Jippi, fantastisk lesing!! Da blir det innsett i morgen :) Du skal se at dette er gullegget <3

Jaa, jeg håper virkelig det! Jeg kommer til å ha tidenes telefonangst fra klinikken åpner og fram mot timen. Jeg har faktisk bedt jobb sende sms eller mail, og ikke ringe meg i det tidsrommet. Det kjennes nesten litt for godt til å være sant at det ene egget ble normalt befruktet med ivf. Og nå håper jeg at det er en god grunn til at det gikk (superegg!), og at det fortsetter i samme bane!

5 timer siden, Marimba skrev:

Hurra :nordvesta: Så bra! Å, nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne her altså :) 

Lykke til i morgen! 

Tusen takk! :biggrin: Veldig god følelse å plutselig ha et befruktet egg.

 

----------------------------------------

Her prøver jeg hardt å tenke på andre ting enn egget, og hvordan det har det i inkubatoren. Det går så som så... Jeg merker at jeg må virkelig, virkelig prøve å holde meg mer unna google i denne prosessen. Det er visst slik at når man har ett befruktet egg, så dras man mot å prøve å finne sannsynligheten for at det ene overlever videre. Det er ganske vanlig at noen faller fra fra første til andre dag, dessverre.  Stakkars samboeren, han må leve med at jeg prøver å analysere tonefallet til bionigeniøren (han nevnte jo ikke muligheten for frafall en gang?), og bringer inn tvilsom statistikk fra Google i hver eneste samtale vi har :P

Jeg er sykemeldt i dag, og tror kanskje ikke det er bra for hodet. Samtidig er jeg helt mørbanka i magen, og sikkert ikke psykisk stabil, så det var nok smart at jeg ble hjemme. At det kan bli så ille etter bare ett egg da. Nå var det jo flere eggposer som ble tømt, men likevel. All respekt til de som blir overstimulert, for det kan virkelig ikke være godt!

 

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått en del stikk selv om det bare ble ett modent egg, så det er jo ikke rart du er mørbanket :klem: Tror ganske sikkert at det er bedre for både deg og jobb at du er hjemme i dag, altså. Hvor lenge ble du sykemeldt?

Når har du time for innsett i morgen? De timene der man lurer på om telefonen skal ringe med en dårlig beskjed er jo helt horrible :bond: Da jeg ventet på den fæle telefonen den dagen jeg hadde innsett denne gangen, holdt jeg på å dåne da mamma ringte meg midt i verste tidspunktet :ler: Den telefonen ble rimelig lett ignorert, jeg var ikke heeelt i humør til sladring akkurat da :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt t.o.m. fredag, tror jeg. Men jeg jobber skift, så jeg skulle gått av vakt i morgen uansett. Legen likte ikke arbeidstidene og arbeidsforholdene mine, så jeg var til og med hjemme dagen før uttak, på hans anbefaling (jeg får skikkelig dårlig samvittighet av å være borte fra jobb uten å være dausjuk, men jeg får tenke at det var for egget).

Innsett er kl. halv ett så de har masse tid til å ringe meg med dårlig nytt. Jeg kommer ikke til å tørre å ha lyd på telefonen en gang! Huff, det var jo utgjort at mor skulle ringe akkurat den dagen,  det kan ikke ha vært bra for hjertet :fnise: Meget forståelig at du bare lot det ringe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...