Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg igjen i tankene dine, som vanlig! Permisjonslivet ble litt mer stas må jeg si, når baby bikket halvåret. Nå er hun ganske så artig, og det er tydelig at hun har humor og overveier saker og ting før hun gjør det. Og i tillegg har søvnkvaliteten også bedret seg, noe som fører til mer overskudd for hu mor også. ;) Samt at jeg ikke lenger er like redd for å gå ut døra. :)

Så spennende med ny stilling på gang! Får dere til å kombinere deltid for deg og at mannen tar ut noe permisjon? Personlig syns jeg det høres fint ut med en litt "glidende" overgang fra permisjon til jobblivet. :) 

Fortsatt ikke fått mensen jeg heller, forresten. Nå ammer du fremdeles, og det kan jo ha sitt å si. Ifølge min lege er det først ett år etter fødsel at man skal "se på situasjonen" hvis mensen ikke har returnert. Har du snakket med helsepersonell om saken? 

Når det gjelder mat og baby, så tror jeg det nok går seg til etter hvert. Hun er jo fortsatt ganske lita, og plutselig så skjer det noe som sørger for at mat ikke bare er spennende og artig, men faktisk godt og noe hun har lyst på når hun er sulten. Og jeg har hørt om flere babyer som ikke er glad i grøt, så det så. Så det kommer etter hvert! :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

På 5.12.2018 den 9.30, Snotra skrev:

Jeg kjenner meg igjen i tankene dine, som vanlig! Permisjonslivet ble litt mer stas må jeg si, når baby bikket halvåret. Nå er hun ganske så artig, og det er tydelig at hun har humor og overveier saker og ting før hun gjør det. Og i tillegg har søvnkvaliteten også bedret seg, noe som fører til mer overskudd for hu mor også. ;) Samt at jeg ikke lenger er like redd for å gå ut døra. :)

Så spennende med ny stilling på gang! Får dere til å kombinere deltid for deg og at mannen tar ut noe permisjon? Personlig syns jeg det høres fint ut med en litt "glidende" overgang fra permisjon til jobblivet. :) 

Fortsatt ikke fått mensen jeg heller, forresten. Nå ammer du fremdeles, og det kan jo ha sitt å si. Ifølge min lege er det først ett år etter fødsel at man skal "se på situasjonen" hvis mensen ikke har returnert. Har du snakket med helsepersonell om saken? 

Når det gjelder mat og baby, så tror jeg det nok går seg til etter hvert. Hun er jo fortsatt ganske lita, og plutselig så skjer det noe som sørger for at mat ikke bare er spennende og artig, men faktisk godt og noe hun har lyst på når hun er sulten. Og jeg har hørt om flere babyer som ikke er glad i grøt, så det så. Så det kommer etter hvert! :Nikke: 

Det skjedde liksom noe etter 6 måneder, mindre baby og mer en liten, tydelig personlighet 😊

Vi fant en løsning med permisjonen. Helt optimalt blir det ikke økonomisk sett, men jeg tror det blir veldig bra sånn ellers. 

Jeg har ikke snakket med helsepersonell om manglende syklus enda. Det er nok naturlig i og med at jeg fortsatt ammer. Nå har det løsnet veldig med fast føde her, og det blir betydelig mindre amming enn tidligere. Jeg er spent på om det har noen effekt. Vesla er visst rett og slett mer glad i hardere konsistens. Hun er flink til å tygge biter, og jeg har begynt å puste mens hun gjør det også, etter å ha sett at det går bra 😅Du hadde helt rett, hun spiser grøt nå (hvis jeg lager den tjukk nok). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det én dag igjen med permisjon 😱Eller det er jo ikke det, jeg skal fortsatt ha delvis permisjon helt til over sommeren. Men det føles så dramatisk 😅Igjen, tida har gått så fort! Akkurat nå gruer jeg meg, men jeg tror at det går seg fort til. Det er litt trist å reise fra vesla for i mange timer. Mannen driver og erter meg med at hun kommer til å si sitt første ord, gå sine første skritt osv. mens jeg er på jobb. Det hjelper jo ikke! Og så er jeg litt redd for å ikke mestre jobben, fordi jeg merker at hodet ikke er helt med. Det er fullt av BABY og tåke.

Vi er inne i en dårlig søvnperiode, etter å ha hatt det lett ei stund. Nå kan hun plutselig sove til ni da. Men det hjelper jo ikke meg når jeg skal på jobb 😒Ellers er det kjempegøy med alt som skjer! Vesla kan ikke sitte, men har lært å komme seg framover. Det betyr at hun ikke sitter rolig og leker med ting, men fyker rundt hele tiden. Jeg vil påstå at hun er hakket vanskeligere å passe på enn hunden var som valp, selv om hun er betydelig tregere og dårligere til å hoppe. Men valpen lo aldri så sjarmerende!   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...