Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Oppdatering! I slutten av august 2017 ble testene endelig ordentlig positive. Det var veldig mange prøveperioder (jeg kom ut av telling), utredning, hormonkurer og tre IVF-forsøk som skulle til først. Dagboken har egentlig vært en prøverdagbok, og den ble lang. Men nå når jeg går inn i andre trimester, og fortsatt er gravid, tar jeg sjansen på å åpne et nytt kapittel og si at det er en graviditetsdagbok i stedet :mynona:

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant dagboka di, følger spent med og håper at det klaffer for dere snart ;) Veldig trist å lese om din SA.

Hos oss er det han som har ønsket seg barn lengst. Jeg trodde jo ikke jeg ville ha barn engang, før jeg traff han. :fnise:  Nå er jeg sikker, da.

 

*følgefølge*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dagboka di, følger spent med og håper at det klaffer for dere snart ;) Veldig trist å lese om din SA.

Hos oss er det han som har ønsket seg barn lengst. Jeg trodde jo ikke jeg ville ha barn engang, før jeg traff han. :fnise:  Nå er jeg sikker, da.

 

*følgefølge*

Så hyggelig!😊 SA var veldig trist, men samtidig vet jeg jo nå at vi kan bli gravide, at jeg virkelig ønsker meg barn og at samboeren ikke friker ut. Høres ut som typen din er den helt rette da, når han har klart å vekke barneønsket ditt! Håper det klaffer fort for dere, helst denne måneden😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? :)

Jeg måtte fortelle legen min at vi prøver. Jeg syntes det var litt skummelt, aner ikke hvorfor :sprettoy: Føler meg litt fjollete, hehe.
Men du har rett, kjæresten vekket noe i meg som jeg aldri har opplevd før, så derfor tør jeg prøve med ham. Hvordan er deet med dere, snakker dere noe særlig sammen om det å prøve og hvordan det oppleves for deg fysisk? Selv har jeg vondt for å snakke om det med kjæresten, i tilfelle det blir for mye snakk for han. Han merker jo ikke noe på kroppen selv, så da blir det så fjernt for han å snakke om alle disse symptomene og tankene :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? :)

Jeg måtte fortelle legen min at vi prøver. Jeg syntes det var litt skummelt, aner ikke hvorfor :sprettoy: Føler meg litt fjollete, hehe.
Men du har rett, kjæresten vekket noe i meg som jeg aldri har opplevd før, så derfor tør jeg prøve med ham. Hvordan er deet med dere, snakker dere noe særlig sammen om det å prøve og hvordan det oppleves for deg fysisk? Selv har jeg vondt for å snakke om det med kjæresten, i tilfelle det blir for mye snakk for han. Han merker jo ikke noe på kroppen selv, så da blir det så fjernt for han å snakke om alle disse symptomene og tankene :rolleyes:

Jeg leste om det legebesøket i din dagbok, men fra telefonen, så jeg ga opp etter fem forsøk på å skrive en kommentar der :P . Jeg syns legen din hørtes litt skummel ut, jeg!  Men godt han var sympatisk denne gangen! Men ja, jeg har det på samme måten, jeg snakker lite med kjæresten om prøving. Han er til og med skeptisk til aktiv prøving, men har kommet fram til at han ønsker seg barn hvis det skjer. Vi har begynt å snakke litt om barn, hvordan det eventuelt blir, og han tuller med at jeg kommer til å bli like bred som jeg er høy som gravid. Men alle disse symptomene og tankene rundt det, får jeg ikke pratet med ham om, han merker jo ikke noe til det, og syns ikke det er så spennende. Så det er jammen godt å kunne skrive her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som jeg mistenkte denne perioden også. På forhånd hadde jeg forsonet meg med at vi bommet og at det var liten sannsynlighet for noe spire, og bestemt meg for å forvente at det ikke gikk. Det funker jo ikke... Nå er jeg 6 dpo (kanskje litt mer), og har allerede klart å tolke flere sympomer dit hen at det kan jo være likevel (jeg blir ganske håpløs av dette). Vi “koste oss” fire dager før og én dag etter det jeg tror var tidspunktet for el. Jeg fikk en bitteliten blødning el-dagen og dagen etter, noe jeg aldri har opplevd før. Jeg ble litt bekymra for at det var noe galt, og litt glad, for kanskje det var en el.-blønding, og det betyr at jeg hadde el denne syklusen. Jeg tester eller temper ikke (foreløpig). Jeg har ømme bryster og litt magesmerter. Men skal jeg være ærlig med meg selv, så er ikke det noe uvanlig for meg. Ømme bryster for jeg ganske ofte fra 7 dpo, og magen min er av den urolige typen, så tegn derfra har jeg rett som det er. Det er bare å vente da, en uke til. Jeg har ingen tester i huset, og har tenket å vente på mensen eller ikke mensen.

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fire dager igjen til IKM i dag (mest sannsynlig). Og nå har jeg ingen symptomer, de ømme puppene og magesmertene forsvant:dry: Jeg er veldig trøtt og slapp, men det kommer med en sannsynlighet godt oppimot 99 % av jobbstress. For noen dager siden fikk jeg vite at ei venninne av meg var gravid, noe som selvsagt er en stor lykke. Men i dag skal jeg innrømme at det er litt sårt også. Jeg har lenge hatt en slags følelse av at jeg ikke kommer til/kan få barn. Først handlet det om å finne den rette mannen. Det gjorde jeg! Men, til tross for en etter hvert slurvete bruk av prevensjon, skjedde det ingenting. Og jeg tenkte at det ikke var så farlig heller, jeg ville alltid ha venners og søskens barn i livet mitt uansett. Da jeg ble gravid og var klar over det i et par dager før det gikk galt, skjedde det noe. Eller det dukket opp masse tanker som jeg ikke hadde forholdt meg til. Jeg begynte å lengte så veldig sterkt, og å stresse litt. For jeg blir eldre, og det blir ikke lettere. Å bli mor er en del av livet jeg har lyst til å få med meg.

 

Jeg er visst veldig tankefull og litt lei meg i dag. Kanskje jeg er emosjonell på grunn av hormoner, kanskje det er et symptom:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Illy
det ble helt feil, forsøkte å skrive et innlegg, men det gikk ikke fra telefonen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare tull da jeg prøvde å skrive et innlegg her i går, men nå virker det som det skal igjen. Uansett, det jeg skulle skrive da var at nå er nok TR rett rundt hjørnet. Det hadde jeg rett i. Hun kom i dag. Litt lei meg først. Men samtidig, jeg visste at vi ikke traff særlig bra denne perioden. Dessuten betyr det at jeg hadde rett med hensyn til når el var, jeg kjente det faktisk, og fikk en bitteliten blødning. Og lutealfasen er på 14 dager, som den helst skal. Syklusene mine ser ut til å være nokså stabile, og som regel på 26 dager. Så joda, kjipt med TR, men samtidig er det mange tegn på at kroppen virker. Jeg var plaget med ustabile sykluser tidligere, og vet ikke om jeg pleier å ha el hver mnd. Ny prøveoeriode, jeg krysser fingrene for denne!:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. desember 2015 at 0.02, Marimba skrev:

Kjipt at TR kom, men ny PP nye muligheter, og jeg følger deg gjerne videre :) 

Så koselig! :) Jeg har snik-kikket i din bok, og ser at du har hatt et tøft år. Håper 2016 blir året det klaffer allerede helt fra start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble plutselig helt ferdig med TR natt til i dag. Det gjorde meg litt stresset, for er det en ting som faktisk har vært stabilt med mine sykluser, så er det at mensen varer i 6 dager. Syklusene har hatt mange rare lengder, noen ganger med PMS, andre uten, noen ganger med veldig sterke menssmerter, andre ganger så godt som smertefritt, men alltid 6 dager.

Nå er ikke mensen i tre dager unormalt, og i hvert fall ikke galt. Det  jeg aldri skrev her, var at jeg tok en test dagen før TR kom. Jeg fikk et innfall, brukte den ene clear blue testen jeg hadde gjemt i skapet, og konstaterte at den var hvit, men kanskje ikke helt hundre prosent blendahvit. Det var en “skyggestrek” som jeg kunne se hvis jeg konsentrerte meg veldig, og holdt testen i riktig vinkel.  Men så kom menssmertene, og så kom selve TR, så da konkluderte jeg med at jeg ikke liker Clear blue i det hele tatt. Jeg vil ikke ha noe rom for tvil og funderinger!

Jeg tror ikke at jeg er gravid likevel, altså. Ikke nå mer, etter at jeg fikk tenkt meg om og kjent litt etter (og googlet…). Det hadde ikke vært en god ting akkurat nå heller, for jeg har drukket rødvin og til og med litt champagne etter at TR dukket opp. Via google har jeg lest meg fram til at nesten helt usynlige streker og skygger på clear blue er ganske vanlig, uten at det er noen spire, og at det har ført til mange skuffelser. 

Det kjennes nesten som at siden sykluslengden plutselig har blitt stabil, måtte noe annet endre på seg, bare for å forvirre meg litt. Men nå er det nytt år og ny prøveperiode😊

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skyggestreken er så utrolig dum! Selv testet jeg dagen etter IKM, og så den berømmelige skyggestreken. Trodde ikke på den, så kjøpte en digital test til dagen etter. 

Tror egentlig ikke på det enda, men jeg tør heller ikke før jeg har sett at det faktisk er liv og når det er mindre sjanse for å miste. 

Men du har rett! Straks nytt år, og dermed nye muligheter! Rett rundt hjørnet ;) Gleder meg så mye til å se hvordan det går med deg neste runden! Så spennende! :danse: Veldig merkelig at tanta ikke oppfører seg som hun "skal", da.

God natt :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Fiberhusk skrev:

Den skyggestreken er så utrolig dum! Selv testet jeg dagen etter IKM, og så den berømmelige skyggestreken. Trodde ikke på den, så kjøpte en digital test til dagen etter. 

Tror egentlig ikke på det enda, men jeg tør heller ikke før jeg har sett at det faktisk er liv og når det er mindre sjanse for å miste. 

Men du har rett! Straks nytt år, og dermed nye muligheter! Rett rundt hjørnet ;) Gleder meg så mye til å se hvordan det går med deg neste runden! Så spennende! :danse: Veldig merkelig at tanta ikke oppfører seg som hun "skal", da.

God natt :goodbye:

Bildet av testen du la ut var sterkere enn min :D Kan godt forstå at det er vanskelig å tro! Jeg syns det er veldig merkelig at et helt nytt liv kan bli til slik inni magen. Det er nok noe av grunnen til at jeg har vanskelig for å se for meg at jeg blir gravid også, for hvordan er det mulig, liksom (til tross for at det er noe som har skjedd hele tiden, og til alle tider). Jeg håper og tror at din spire blir helt til den er klar for å komme ut! Har du eller kommer du til å gå fra prøvedagbok til graviditetsdagbok? I så fall må jeg følge med der også :)

Godt nyttår!:skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida går fort, nå nærmer plutselig el seg igjen. Siden kjæresten ikke er så giret på aktiv prøving og planlegging, får jeg nesten jobbe hardt med å forføre ham de neste dagene! At det skal handle om å bli gravid, tar bort litt av spenningen og tenningen for hans del. Men han har jammen ikke peiling på blomster og bier og kvinners syklus heller, han trodde blant annet at damer var på sitt aller mest fruktbare under mensen. Så han avslører nok ikke hva jeg (blant annet) tenker på.

Jeg har ingen eggløsningstester, men jeg lurer på om jeg kanskje skal bestille det etter hvert. Først og fremst for å vite at jeg faktisk har el, og for å vite nøyaktig når. Sist periode er jeg nokså sikker på at jeg merket el selv, på grunn av en bitteliten blødning og smerter på den ene siden. Det kan gjerne fortsette slik, men det var noe nytt, i hvert fall blodet, så vi får se.

Det hadde passet veldig bra med et lite barn i oktober, men det er ikke sikkert skjebnen er enig... Hvis jeg bare hadde visst at jeg ville bli gravid en gang, at hvis jeg prøver lenge nok, så må det skje til slutt. Det hadde gjort denne tida mye bedre, da kunne jeg ha nytt spenningen. For det er jo spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med forføring! Pliktsex er ikke så gøy, så jeg har også begynt å tilfeldigvis være dødssexy (neida :hoho:) rundt eggløsning. Vi hadde en måned der vi var total i prøvemodus. Funka dårlig. Mye bedre med god og "tilfeldig" sex :biggrin:

Det er faktisk spennende! Vi vet jo at vi kan lage baby, så vi får prøve å skjerpe oss og nyte tiden begge to ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag skal el komme, om syklusene mine plutselig har blitt helt stabile. Det er kanskje for mye forlangt av kroppen. Egentlig mistenker jeg at el var for 1-2 dager siden. Da fikk jeg bittelitt ømme pupper. Nå i det siste, som jeg har fulgt skikkelig godt med, har jeg blitt oppmerksom på at jeg pleier å bli slik akkurat på eller rett etter det jeg tror er el. Litt magesmerter har jeg også hatt, men magen min lever sitt eget liv, så det kan like gjerne ha vært litt god, gammeldags og vanlig mageknip.

Så er det dette mystiske el-slimet da. Usj, det er vel ingen andre steder enn i kvinneforumer som omhandler prøving og graviditet at man kan lese så inngående om slimete utflod :sprettoy:. Jeg tror kanskje at jeg hadde litt av det, men det var tykt og bare litt strekkbart (og her passer det seg å si beklager udelikate detaljer). Kanskje mitt el-slim har dårilg kvalitet da? Det spørs om jeg må prøve hostesaft neste prøveperiode. Jeg kjenner på meg at det blir en neste, selv om jeg har vært ganske forførende, og det kan ha klaffet, sånn timing-messig, denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det den mest spennende tiden av syklusen igjen. Jeg er 7 DPO i dag, hvis syklusen er stabil på 26 dager. Og hvis jeg hadde eggløsning da. Jeg har kommet fram til at jeg må kjøpe noen el-tester neste syklus. Jeg tror ikke det blir en prøveperiode, for det ser ut til at samboeren og jeg er på jobb på ulike kanter av landet akkurat rundt el. Men jeg har behov for bevis på at el faktisk skjer!

Fra for to dager siden har jeg hatt problemer med å få i meg mat, frokost går greit, men så blir det plagsomt og maten vokser i munnen. Jeg blir litt forhåpningsfull, selv om jeg vet at det er for tidlig for symptomer. Det fine med det, er at jeg blir i litt godt humør. Ikke under noen andre omstendigheter hadde jeg vært fornøyd med å ha det slik!  

Jeg har en intensjon om å vente på TR/IKM, og ikke teste før det eventuelt skulle være grunn til det da. Egentlig har jeg en intensjon om å ikke kjenne etter om jeg har symptomer og tegn heller, men det går ikke så bra. Det får være måte på selvkontroll!

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke positive eggløsningstester når jeg prøvde en måned, men jeg testet kun på morgenen. Andre har kun fått på ettermiddag/kveld, så hvis du er skikkelig interessert i å finne eggløsning så kan du kanskje vurdere å teste et par ganger til dagen :) Jeg gadd aldri det :fnise:

Ah, den symptomjakten. Den er koselig, men du blir litt koko av det. Jeg er der selv. Selv om vi ikke akkurat "tima og tilrettela" sexen denne måneden så tenker jeg "hmmm, kanskje??" likevel :laugh:

Når er IKM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...