Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Så fint å være "ordentlig" i gang :) Håper FSH-en tar knekken på hodepinen så kjapt som mulig! Jeg er enig med @LillyBe, de murringene man får utover i sprøyteperioden er det egentlig bare betryggende å kjenne :ler: Samme med utspilt mage - det ser ikke så lekkert ut, men det tyder jo på at det er masse fine egg som vokser og gror der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:nori:for sprøytestart! Det er veldig spennende første gangen, når man ikke vet helt hvordan kroppen kommer til å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende at du er i gang med sprøyter :) Og så fint at det var enkelt! Nå er du virkelig skikkelig igang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, LillyBe skrev:

Herlig altså, nå er du virkelig i gang :) Blir utrolig spennende med UL neste fredag. Kan jo være at du begynner å kjenne litt murringer etterhvert, jeg ble glad når jeg kjente litt, hehe! Men det kan nok skje mye utenat man merker så mye også ;) 

Ja, det er jo en helt annen fleksibilitet privat, veldig deilig! Så nå må vi bare krysse finga for at de klarer å gjøre oss gravide fort ;) 

Averasjon mot kaffe ja, faktisk utrolig greit! Jeg skal nok ta meg litt ekstra kaffe i helga, hehe! Kaffe og vin, må nyte det mens man kan :) 

God helg, håper du klarer å tenke på litt annet enn sprøyter og egg :P 

Jeg vil gjerne ha noen murringer, altså! :) Første steg er å få nok egg (eller andre steg kanskje (woho!), nedregulering er jo i boks). Jeg blir veldig glad for hvert steg som viser seg å fungere. 

Satser på at vi blir to nye suksesshistorier i statistikken til klinikken i løpet av året! :)

Du må nyte kaffen! I dag har jeg gått på en liten koffeinsmell. Jeg har en pause på jobb, og klarte ikke å holde meg på trygg avstand fra trakteren (vi hadde bare pulverkaffe som koffeinfri, og det smaker fjøs).

Det er mye egg og sprøyter i hodet mitt, jeg kan ikke benekte det... Men jeg er som sagt på jobb, så jeg har nok av andre ting jeg også er nødt til å tenke på. God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, miore skrev:

Så fint å være "ordentlig" i gang :) Håper FSH-en tar knekken på hodepinen så kjapt som mulig! Jeg er enig med @LillyBe, de murringene man får utover i sprøyteperioden er det egentlig bare betryggende å kjenne :ler: Samme med utspilt mage - det ser ikke så lekkert ut, men det tyder jo på at det er masse fine egg som vokser og gror der inne!

Veldig fint, det er først nå jeg føler det er ordentlig alvor! Og en ordentlig sjanse :) Hodepina vil ikke slippe, men jeg syns huden har blitt finere over natta. Jeg vil ha murringer og stor mage! Jeg tror forresten jeg har fått samme bivirkning som deg i søvne. For det er vel i sprøyteperioden du har helt rare drømmer? Jeg drømmer alltid når jeg er stressa til vanlig og, men i natt var alt veldig livaktig. Jeg oppdaget at mannen hadde gjemt ei dame på do (hun bodde der). Jeg ble ikke sint, men brukte mye tid på å forklare hvor skuffet jeg var over at han ikke hadde sagt noe om dette. Dama var gravid med tvillinger, men vi kom fram til at mannens kompis måtte være faren, siden han selv tydeligvis ikke er så fruktbar. Satser på at slike drømmer hører med, og tyder på at ting virker som de skal!

19 timer siden, QBee skrev:

:nori:for sprøytestart! Det er veldig spennende første gangen, når man ikke vet helt hvordan kroppen kommer til å reagere.

Ja, skikkelig spennende! Jeg gleder meg jo nesten til sprøyta mi på kvelden (heldigvis var det hverken vondt eller vanskelig!)

16 timer siden, Marimba skrev:

Å så spennende at du er i gang med sprøyter :) Og så fint at det var enkelt! Nå er du virkelig skikkelig igang! 

Ja, endelig! :) Det er nesten litt surrealistisk å tenke på at det kanskje kan gå nå. Når vi først må ha hjelp av prøverør, så syns jeg i egentlig at det er ganske interessant å følge med på prosessen. Og godt å slippe "timing av aksjer", med og uten tabletter, samtidig som vi egentlig ikke tror at det kommer til å skje noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå teller jeg ned dagene til neste kontroll :) Jeg er litt mer plaget av bivirkninger enn hva som er praktisk i arbeidstida. Først og fremst hodepine, og så er jeg uvanlig trøtt. Og emosjonell. Jeg ble nødt til å forklare greia til noen av kollegene mine, for jeg begynte å gråte da de spurte hvordan det egentlig gikk med meg (jeg har absolutt ingenting imot at folk gråter på jobb, og tenker det er fint å være åpen om følelser, men syns det var grusomt flaut da det gjaldt meg). Det gikk heldigvis veldig fint! Nå slipper jeg å stresse med at uttak kanskje krasjer med jobb, og hvordan jeg skal forklare en eventuell sykemelding. Og så slipper jeg mer hinting for å få meg til å innrømme at jeg er gravid, for det var selvsagt det de trodde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig trodde de at du var gravid! Det der slår jo aldri feil ;) veldig greit å kunne være litt åpen om det, for man må jo nødvendigvis være litt borte! Pluss at man kan jo bli endel påvirket av hormonene underveis også! 

Skjønner godt at du tenker mye på sprøyter og forsøk. Jeg var også sånn at jeg gleda meg til å sette sprøyte på kvelden,hehe...man kommer stadig nærmere dagen for uttak, innsett og testing :) Men utrolig greit å være på jobb, for man må prøve å fylle dagene mest mulig! 

Kos deg med litt koffein, det går nok veldig bra :) 

God helg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Illy skrev:

Veldig fint, det er først nå jeg føler det er ordentlig alvor! Og en ordentlig sjanse :) Hodepina vil ikke slippe, men jeg syns huden har blitt finere over natta. Jeg vil ha murringer og stor mage! Jeg tror forresten jeg har fått samme bivirkning som deg i søvne. For det er vel i sprøyteperioden du har helt rare drømmer? Jeg drømmer alltid når jeg er stressa til vanlig og, men i natt var alt veldig livaktig. Jeg oppdaget at mannen hadde gjemt ei dame på do (hun bodde der). Jeg ble ikke sint, men brukte mye tid på å forklare hvor skuffet jeg var over at han ikke hadde sagt noe om dette. Dama var gravid med tvillinger, men vi kom fram til at mannens kompis måtte være faren, siden han selv tydeligvis ikke er så fruktbar. Satser på at slike drømmer hører med, og tyder på at ting virker som de skal!

Ja, skikkelig spennende! Jeg gleder meg jo nesten til sprøyta mi på kvelden (heldigvis var det hverken vondt eller vanskelig!)

Ja, det er i sprøyteperioden jeg også får sære og ekstremt livaktige drømmer :ler: De er gjerne vagt relatert til baby eller prøverør også (eller... la oss kalle det tangenter til temaene baby/prøverør, for de skyter jo virkelig ut i tilfeldige retninger), men det er nok bare fordi jeg er litt i den bobla når jeg er midt i et forsøk. 

Skjønner veldig godt at du gleder deg til hver sprøyte, det gjør alltid jeg også ;) Jeg var utålmodig etter å få satt den hver eneste dag! Jeg vet ikke helt nøyaktig hvorfor, men det er vel fordi hver sprøyte faktisk GJØR noe med eggene og er et fysisk bevis på at nok en liten milepæl på vei til uttak og potensielt barn er nådd. 

Jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for den kaffen, om jeg var deg! I sprøyteperioden er det jo ikke så farlig om man ryker på en ekstra kopp eller tre. Jeg har også prøvd å begrense meg, men jeg har ikke vært så nøye på det - de dagene jeg har trengt en kopp eller to ekstra har jeg gått for det uten å nøle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Illy! Håper du har en fin søndag. Syns det høres bra ut at du fikk delt litt "status" med jobben din jeg. I perioden framover er det nok bare positivt med åpenhet. Jeg vurderer litt av det samme selv. :)

Masse lykke til i dagene framover, håper uka flyr forbi og at det plutselig er fredag! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 18.25, LillyBe skrev:

Selvfølgelig trodde de at du var gravid! Det der slår jo aldri feil ;) veldig greit å kunne være litt åpen om det, for man må jo nødvendigvis være litt borte! Pluss at man kan jo bli endel påvirket av hormonene underveis også! 

Skjønner godt at du tenker mye på sprøyter og forsøk. Jeg var også sånn at jeg gleda meg til å sette sprøyte på kvelden,hehe...man kommer stadig nærmere dagen for uttak, innsett og testing :) Men utrolig greit å være på jobb, for man må prøve å fylle dagene mest mulig! 

Kos deg med litt koffein, det går nok veldig bra :) 

God helg :) 

Haha, ja det hører vel med. Jeg ble faktisk spurt om jeg var gravid i går også, av venninna til ei venninne, som er av den typen som sier alt hun tenker rett ut. Etter litt hinting og utsagn som at det "var noe rart med meg", og at hun trodde det var "noe bra". Så spray og sprøyter har tydeligvis gjort noe med meg :P

Nå har jeg tatt helg, etter arbeidshelga :):kaffekopp:

På 25.2.2017 den 19.22, miore skrev:

Ja, det er i sprøyteperioden jeg også får sære og ekstremt livaktige drømmer :ler: De er gjerne vagt relatert til baby eller prøverør også (eller... la oss kalle det tangenter til temaene baby/prøverør, for de skyter jo virkelig ut i tilfeldige retninger), men det er nok bare fordi jeg er litt i den bobla når jeg er midt i et forsøk. 

Skjønner veldig godt at du gleder deg til hver sprøyte, det gjør alltid jeg også ;) Jeg var utålmodig etter å få satt den hver eneste dag! Jeg vet ikke helt nøyaktig hvorfor, men det er vel fordi hver sprøyte faktisk GJØR noe med eggene og er et fysisk bevis på at nok en liten milepæl på vei til uttak og potensielt barn er nådd. 

Jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for den kaffen, om jeg var deg! I sprøyteperioden er det jo ikke så farlig om man ryker på en ekstra kopp eller tre. Jeg har også prøvd å begrense meg, men jeg har ikke vært så nøye på det - de dagene jeg har trengt en kopp eller to ekstra har jeg gått for det uten å nøle :)

Det var det jeg syns jeg husket :fnise: Mitt sinn har foreløpig lagt fra seg baby- og gravidtemaet, og natt til i dag brukte jeg på å gjemme meg for noen som skulle skyte meg.

Bra det er normalt å glede seg til den sprøyta. Jeg tror også at greia er å vite at nå gjør man faktisk noe. Jeg har drukket min andel grapefruktjuice og gått turer for blodomløpet og sånt, men spøyta funker (nesten) garantert. Det er jo tilfredsstillende!

Antagelig er det bortkastet å bekymre seg for mye for kaffen. Og sunnere å nyte de koppene man drikker :) Kaffekutt har nok også vært en sånn greie for meg som gjør at jeg føler at jeg gjør noe. Jeg blir veldig desperat etter å gjøre et eller annet hver gang mensen kommer. Men jeg har vært ekstrem på kaffen og da. Nå når jeg har roet meg litt smaker hver kopp bedre også.

På 26.2.2017 den 10.50, Snotra skrev:

Heia Illy! Håper du har en fin søndag. Syns det høres bra ut at du fikk delt litt "status" med jobben din jeg. I perioden framover er det nok bare positivt med åpenhet. Jeg vurderer litt av det samme selv. :)

Masse lykke til i dagene framover, håper uka flyr forbi og at det plutselig er fredag! :):)

Heihei Snotra! Søndagen ble skikkelig travel, jeg var på jobb og alt skjedde på en gang, samtidig som internett forsvant. Men nå har jeg "helg" :) For min del viste det seg å være utelukkende positivt å være åpen på jobben. Særlig godt er det å slippe hvite løgner, og stresse for å unngå at jobbting og IVF-ting krasjer. Nå må jeg jo dele hvis det ikke går også da. Men jeg tror det er en fordel. Jeg jobber med mennesker, og må legge mine egne greier best mulig fra meg når jeg er på vakt. Da er det godt om kollegene mine vet om at jeg egentlig ikke har det bare bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, LillyBe skrev:

Nå er jeg veldig spent på kontrollen din i dag :) 

 

16 minutter siden, miore skrev:

Jeg også! :)

 

 

1 minutt siden, QBee skrev:

Lykke til på ul :)

Nå har jeg vært på kontroll! Det var egg der, eller eggposer i hvert fall. Men det var litt få :icon_frown: Fire på venstre side og én på høyre, med god størrelse. Og så noen små som kaaaanskje kan komme etter på venstre, men mest sannsynlig ikke. Slimhinna var i det minste "perfekt". Så dette blir litt vel spennende, kjenner jeg. Uttak er satt til tirsdag i hvert fall. Å få en dag for uttak kjennes som en liten seier det og:hoppe:. Nå krysser jeg alt for at jeg har fått fordelt det jeg har av kvalitet inn de få eggene mine, så hvert enkelt av dem (eller minst ett) er supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kan være nok det! Jeg fikk bare 6 de to gangene jeg faktisk ble gravid :) Og for egen del har det alltid vært noen som har vokst ekstra fort de siste dagene, så jeg har hatt flere follikler enn det så ut som på forrige ultralyd. Skjønner VELDIG godt at det er deilig å spikre dag! Da har man liksom planene  klare og slipper å leve med limbo-følelsen - for en stakket stund, i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, miore skrev:

5 kan være nok det! Jeg fikk bare 6 de to gangene jeg faktisk ble gravid :) Og for egen del har det alltid vært noen som har vokst ekstra fort de siste dagene, så jeg har hatt flere follikler enn det så ut som på forrige ultralyd. Skjønner VELDIG godt at det er deilig å spikre dag! Da har man liksom planene  klare og slipper å leve med limbo-følelsen - for en stakket stund, i alle fall. 

Akkurat det jeg vil høre :) Jeg skal gå på sprøyter til og med lørdag, så kanskje noen av de små kan komme etter her også. Jeg har ikke sånn kjempehøy AMH, så det var vel egentlig forventet at det ikke ble store eggmengder. Men det hadde vært godt for  med noen til, for nervene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, Illy skrev:

 

 

Nå har jeg vært på kontroll! Det var egg der, eller eggposer i hvert fall. Men det var litt få :icon_frown: Fire på venstre side og én på høyre, med god størrelse. Og så noen små som kaaaanskje kan komme etter på venstre, men mest sannsynlig ikke. Slimhinna var i det minste "perfekt". Så dette blir litt vel spennende, kjenner jeg. Uttak er satt til tirsdag i hvert fall. Å få en dag for uttak kjennes som en liten seier det og:hoppe:. Nå krysser jeg alt for at jeg har fått fordelt det jeg har av kvalitet inn de få eggene mine, så hvert enkelt av dem (eller minst ett) er supert.

Så spennende :) 5 gode er så mye bedre enn mange dårlige! Det var vel 6 eggposer de så hos meg på UL, men innen uttak kom det jo noen til. Føles utrolig deilig å faktisk spikre dag ja. Jeg håper så inderlig jeg får spikret dag selv på mandag, men regner med jeg må inn og ut noen ganger ;) det er vanlig prosedyre, hehe...

kjempe bra med perfekt slimhinne, det er viktig :)  

Da må du også kose deg i helga! De anbefalte meg også vin helga før uttak, hehe...er nok viktig å kose seg, og koble av-så godt det går <3  Så ja, skål!! Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet er alfa og omega når det kommer til egg, så selv om det er skumlere med litt færre egg så betyr det egentlig veldig lite. Jeg har hatt 4 egg i snitt på mine uttak, kun 16 egg totalt og får mest sannsynlig nå tredje barnet fra de eggene. Så hurra for 5 egg :)

Fortsetter du på samme medisindose nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, LillyBe skrev:

Så spennende :) 5 gode er så mye bedre enn mange dårlige! Det var vel 6 eggposer de så hos meg på UL, men innen uttak kom det jo noen til. Føles utrolig deilig å faktisk spikre dag ja. Jeg håper så inderlig jeg får spikret dag selv på mandag, men regner med jeg må inn og ut noen ganger ;) det er vanlig prosedyre, hehe...

kjempe bra med perfekt slimhinne, det er viktig :)  

Da må du også kose deg i helga! De anbefalte meg også vin helga før uttak, hehe...er nok viktig å kose seg, og koble av-så godt det går <3  Så ja, skål!! Hihi

Veldig fint bare det å vite at det faktisk blir uttak, altså. Jeg følte meg ikke helt sikker på at sprøytene virket på meg i det hele tatt, for alt av bivirkninger forsvant. Håper du blir positivt overrasket denne gangen, og faktisk får en dato å se fram til på mandag :)

Det passer veldig fint at de er for at man tar litt vin der, jeg kan ha god bruk for det denne helga. Det handler nok om å slappe av og kose seg litt, ja. Ikke lett, men helt sikkert sunt :biggrin:

16 minutter siden, Atziri skrev:

Åh, så spennende! Lykke til med uttak, håper dette går veien :)

Tusen takk! :hjerte: Endelig kan det godt hende at det går :)

 

13 minutter siden, QBee skrev:

Kvalitet er alfa og omega når det kommer til egg, så selv om det er skumlere med litt færre egg så betyr det egentlig veldig lite. Jeg har hatt 4 egg i snitt på mine uttak, kun 16 egg totalt og får mest sannsynlig nå tredje barnet fra de eggene. Så hurra for 5 egg :)

Fortsetter du på samme medisindose nå eller?

Dette liker jeg! :) Jeg får kanskje slutte å bekymre meg for kvantitet da (vel, prøve i hvert fall!), og satse på at det var akkurat 5 jeg trengte. Jeg fortsetter på samme dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...