Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Oioi, så spennende altså. :) Jeg skjønner godt at man sikkert blir bekymret for antallet (uten at jeg selv har vært igjennom dette), men her får du jo masse gode innspill fra snille mennesker som har vært igjennom dette før. Håper du klarer å bli litt beroliget. :klem:

Masse lykke til på tirsdag, håper du får noen fine og avslappende dager innen den tid! :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Snotra skrev:

Oioi, så spennende altså. :) Jeg skjønner godt at man sikkert blir bekymret for antallet (uten at jeg selv har vært igjennom dette), men her får du jo masse gode innspill fra snille mennesker som har vært igjennom dette før. Håper du klarer å bli litt beroliget. :klem:

Masse lykke til på tirsdag, håper du får noen fine og avslappende dager innen den tid! :):) 

Hehe, ja jeg har egentlig ikke peiling selv. Jeg har jo lest masse om andres eggposer og egg gjennom prøvetida, men ikke merket meg helt hva som er normalt. Og så har jeg skjønt at det kan variere veldig. Men legen i går sa "hmh, det var litt lite, ja". Han sa også "men dette går bra", men jeg datt vel litt av etter den første setningen der :PJeg for meg at thrilleren skulle starte etter uttak, men jeg er allerede nervevrak, jo! Eller, ikke helt vrak, gode innspill fra snille mennesker hjelper mye :)

Tusen takk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en "fridag" uten en eneste medisin :danse:

Helt ærlig så syns jeg det er skummelt med en hel, lang dag mellom eggløsningssprøyta, som jeg satt i går kveld, og uttak i morra. Nå har jeg gitt eggene beskjed om å løsne, så hva om de er både lydige og kjappe og løsner i kveld :overrasket: Jeg har tatt EL-sprøyte en gang før, og da gikk det i hvert fall ikke 36 timer... Eller, dette vet jeg jo ikke i det hele tatt! Men jeg inbiller meg at jeg kjenner EL (tydelige smerter på én side over et par timer), og det fikk jeg, på den sida jeg visste at jeg hadde egg, ca. 12 timer etter sprøyta. Jeg skulle egentlig si dette til legen, men jeg vet at det er teit, derfor lot jeg være. Det angrer jeg litt på nå, altså! Mest sannsynlig går det bra, og da er eggene kanskje ute alt i morra på denne tida :)

Jeg gruer meg ikke til uttaket, sånn med tanke på smerter. Hele greia skal gå så fort, så blir det fyktelig ille, får jeg tenke på at det snart er over. Men jeg er skikkelig nervøs med tanke på antall og befruktning. Worst case scenario er jo at det ikke blir noe som helst å putte inn, og det er ganske ille i hodet mitt nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, husker jeg synes det var kjempe rart med en medisinfri dag selv! Noe som mangler ;) Er kjempe spent på uttaket ditt. Jeg tenkte som deg, og var ikke nervøs...det går jo over ganske fort (faktisk), og man må bare igjennom det. De er så hyggelige og flinke på klinikken så :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok veldig fint med uttaket :) Det er jo ikke superbehagelig, men det er over veldig fort. På klinikken min sa de forresten at de bare hadde sett 5 tilfeller av for tidlig eggløsning i hele 2016, og da var jeg to av dem :sjenert: Stort sett skjer det dessuten kun med litt eldre damer, type 40 +. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til :) 

Her krysses armer og bein og det som krysses kan for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Lykke til, tenker masse fertile tanker! :D

 

2 timer siden, Marimba skrev:

Lykke til :) 

Her krysses armer og bein og det som krysses kan for deg. 

 

1 time siden, QBee skrev:

Oh, uttak i dag-spennende! Håpet alt har gått bra :)

Tusen takk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke helt som jeg håpet detta! Eggene mine var ikke modne :( Fangsten ble på ett skarve egg. Hvor mange det egentlig var, vet jeg ikke helt. Jeg ble ganske så sløv av medisinen, men antar at de få store eggposene mine var tomme, unntatt den ene da. Og resten ble for smått. Dritt!

Nå har jeg ikke videre tro på at det blir noe av det forsøket her. "Heldigvis" mente legen at jeg har brukt for liten medisindose. Altså, da kan høyere dose kanskje kan fikse dette. Og så lenge egget lever, er det da et lite håp denne runden og :) Det blir fælt å vente på den telefonen i morra. Kjære, søte egg, bli befrukta og del deg!

Selve uttaket gikk bra da. Det var vondt, men gikk fort over. Legen stakk hull på sånn 7-8 eggposer, så jeg var ganske så glad og fornøyd helt til bioingeniøren kom inn og spente ben på optimismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på deg i dag. Synd det ikke ble som du håpet, men det er jo enda en mulighet. Krysser fingrene for deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Illy skrev:

Det gikk ikke helt som jeg håpet detta! Eggene mine var ikke modne :( Fangsten ble på ett skarve egg. Hvor mange det egentlig var, vet jeg ikke helt. Jeg ble ganske så sløv av medisinen, men antar at de få store eggposene mine var tomme, unntatt den ene da. Og resten ble for smått. Dritt!

Nå har jeg ikke videre tro på at det blir noe av det forsøket her. "Heldigvis" mente legen at jeg har brukt for liten medisindose. Altså, da kan høyere dose kanskje kan fikse dette. Og så lenge egget lever, er det da et lite håp denne runden og :) Det blir fælt å vente på den telefonen i morra. Kjære, søte egg, bli befrukta og del deg!

Selve uttaket gikk bra da. Det var vondt, men gikk fort over. Legen stakk hull på sånn 7-8 eggposer, så jeg var ganske så glad og fornøyd helt til bioingeniøren kom inn og spente ben på optimismen.

Ååånei, så utrolig kjedelig! Jeg skjønner godt at det var nedtur :klem: Jeg hadde jo en liknende opplevelse da jeg hadde for tidlig eggløsning og bare to små stusselige egg var igjen, mens de 10-12 fine hadde rømt avgårde. Hvor stor dose har du brukt denne gangen?

Vi får krysse fingre, tær og det som er for at det ene fine egget blir befruktet så du i alle fall får en mulighet! Kanskje dette ensomme egget blir en perfekt, liten baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt så masse på deg i dag, og dette var forferdelig vondt å høre :( Jeg håper så inderlig at det ene egget overlever videre, blir befruktet og kan settes inn igjen på torsdag. Hvis ikke, så teller vel kanskje ikke dette som et forsøk heller? Om man ikke får innsett...

Det er iallfall godt å vite at de kan øke dosen til neste runde. 

Huff nei, tenker på deg. Å krysser virkelig ALT jeg har for at du får en positiv telefon i morgen <3 prøv å hvil deg litt nå, tøft for kroppen dette-både fysisk og psykisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, Atziri skrev:

Har tenkt på deg i dag. Synd det ikke ble som du håpet, men det er jo enda en mulighet. Krysser fingrene for deg :hjerte:

Tusen takk :hjerte:

 

16 minutter siden, miore skrev:

Ååånei, så utrolig kjedelig! Jeg skjønner godt at det var nedtur :klem: Jeg hadde jo en liknende opplevelse da jeg hadde for tidlig eggløsning og bare to små stusselige egg var igjen, mens de 10-12 fine hadde rømt avgårde. Hvor stor dose har du brukt denne gangen?

Vi får krysse fingre, tær og det som er for at det ene fine egget blir befruktet så du i alle fall får en mulighet! Kanskje dette ensomme egget blir en perfekt, liten baby :)

Skikkelig kjedelig, all den sprayinga og stikkinga, og så blir de ikke modne :bond: Skjønner følelsen du hadde da dine ble overmodne og stakk nå ja. Jeg brukte 150 IE bemfola denne gangen. Hvis det ensomme egget skulle finne på å la seg befrute og se fint ut i morgen, kommer jeg til å være et lykkelig nervevrak! De skulle bruke IVF og ikke ICSI, og det var nesten så jeg ville tvinge dem til å ta ICSI på det, for å øke sjansene bare bittelitt. Men de vet nok hva de gjør :P

 

59 minutter siden, LillyBe skrev:

Har tenkt så masse på deg i dag, og dette var forferdelig vondt å høre :( Jeg håper så inderlig at det ene egget overlever videre, blir befruktet og kan settes inn igjen på torsdag. Hvis ikke, så teller vel kanskje ikke dette som et forsøk heller? Om man ikke får innsett...

Det er iallfall godt å vite at de kan øke dosen til neste runde. 

Huff nei, tenker på deg. Å krysser virkelig ALT jeg har for at du får en positiv telefon i morgen <3 prøv å hvil deg litt nå, tøft for kroppen dette-både fysisk og psykisk. 

Tusen takk! :hjerte: Skikkelig kjipt. Men kanskje, kanskje egget kan klare seg. Jeg vet ikke helt hvordan de regner forsøkene. Hadde vært veldig greit hvis det ikke telte som et fullt et. Jeg skal slappe av, sove og spise sjokolade i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Illy skrev:

 

Skikkelig kjedelig, all den sprayinga og stikkinga, og så blir de ikke modne :bond: Skjønner følelsen du hadde da dine ble overmodne og stakk nå ja. Jeg brukte 150 IE bemfola denne gangen. Hvis det ensomme egget skulle finne på å la seg befrute og se fint ut i morgen, kommer jeg til å være et lykkelig nervevrak! De skulle bruke IVF og ikke ICSI, og det var nesten så jeg ville tvinge dem til å ta ICSI på det, for å øke sjansene bare bittelitt. Men de vet nok hva de gjør :P

 

Tusen takk! :hjerte: Skikkelig kjipt. Men kanskje, kanskje egget kan klare seg. Jeg vet ikke helt hvordan de regner forsøkene. Hadde vært veldig greit hvis det ikke telte som et fullt et. Jeg skal slappe av, sove og spise sjokolade i dag :)

150 er jo ikke en spesielt stor dose, så da har de nok mye å gå på :) Skjønner ICSI-tankene, hehe, men på den andre siden er det noen som har teorier om at de eggene som befruktes ved IVF er "sterkere" fordi de klarte det på egenhånd (vel, relativt sett).

Jeg tror ett forsøk regnes som uttak OG innsett, 3-pakningskontrakten til fertilitetssenteret spesifiserer i alle fall at de tre forsøkene må utføres innen fem påbegynte behandlinger slik at du får et par avbrutte "på kjøpet" (det samme er ett fryseforsøk, ekstra frys må kjøpes i tillegg). På prislisten deres for ett forsøk står det "1. gangs IVF-behandling  med tilbakeføring av befruktet egg, inkl. nedfrysing". Med andre ord tyder alt på at det ikke telles dersom det fine lille egget ditt ikke overlever!

Slappe av, sove og sjokolade-planen (de tre s-er?) hørtes veldig bra ut :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det stemmer som det skrives over her...at det må et innsett til for å regnes som et forsøk. Men vi krysser først og fremst fingre for at du får innsett på torsdag, og at det er gullegget :) 

Soving, slappe av og sjokolade er uten tvil på sin plass i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

150 er jo ikke en spesielt stor dose, så da har de nok mye å gå på :) Skjønner ICSI-tankene, hehe, men på den andre siden er det noen som har teorier om at de eggene som befruktes ved IVF er "sterkere" fordi de klarte det på egenhånd (vel, relativt sett).

Jeg tror ett forsøk regnes som uttak OG innsett, 3-pakningskontrakten til fertilitetssenteret spesifiserer i alle fall at de tre forsøkene må utføres innen fem påbegynte behandlinger slik at du får et par avbrutte "på kjøpet" (det samme er ett fryseforsøk, ekstra frys må kjøpes i tillegg). På prislisten deres for ett forsøk står det "1. gangs IVF-behandling  med tilbakeføring av befruktet egg, inkl. nedfrysing". Med andre ord tyder alt på at det ikke telles dersom det fine lille egget ditt ikke overlever!

Slappe av, sove og sjokolade-planen (de tre s-er?) hørtes veldig bra ut :Nikke: 

Det er jo litt betryggende i hvert fall, at det ikke var en hestedose denne gangen. Og så er jeg glad for at det var flere eggposer der nå enn på ul, selv om de ikke var til noen særlig nytte. Vi skulle ha 50/50 ivf og icsi, men det er litt vanskelig å få til med ett egg. Kanskje icsi hadde økt sjansen for befruktning noen få prosent, mens et ivf-befruktet egg har noen prosent større sjanse for å være sterkt og bra? En del av meg vil ha det egget inn samme hva. Og samtidig så vil jeg jo egentlig ikke det. Er det ikke levedyktig, så er det vel best å finne ut det så fort som mulig. Sånn egentlig!

Takk for at du sjekket for meg! Det hjelper litt å tenke at dette ikke trenger å bli å kaste bort ett av tre :)

Jeg skal gjøre fine ting på s helt fram til i morgen tidlig. Da går jeg nok over på g - gruble og grue meg!

1 time siden, LillyBe skrev:

Tror det stemmer som det skrives over her...at det må et innsett til for å regnes som et forsøk. Men vi krysser først og fremst fingre for at du får innsett på torsdag, og at det er gullegget :) 

Soving, slappe av og sjokolade er uten tvil på sin plass i dag. 

Satser på at det stemmer! Og at jeg slipper å tenke på det. Legen påstod at egget skulle klare seg, og at vi fikk øke medisindosen på søskenforsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...